مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟

امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و خداوند تو را دشمن دارد.
حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: اگر خواستى بدانى که در وجودت خیر و خوشبختى هست یا نه، به درون خود دقّت کن اگر اهل عبادت و طاعت را دوست دارى و از اهل معصیت و گناه، ناخوشایندى، پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد و خداوند تو را دوست مى دارد.
ولى چنانچه از اهل طاعت و عبادت، ناخوشایند باشى و به اهل معصیت عشق و علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و خداوند تو را دشمن دارد.
و هر انسانى با هر کسى که به او عشق و علاقه دارد، با همان محشور مى گردد.
متن حدیث: 
قالَ الاْمامُ أبوُ جَعْفَر محمّد الباقر (عَلَیْه السلام) :
إذا أرَدْتَ أنْ تَعْلَمَ أنَّ فیکَ خَیْراً، فَانْظُرْ إلى قَلْبِکَ فَإنْ کانَ یُحِبُّ أهْلَ طاعَهِ اللّهِ وَ یُبْغِضُ أهْلَ مَعْصِیَتِهِ فَفیکَ خَیْرٌ; وَاللّهُ یُحِبُّک، وَ إذا کانَ یُبْغِضُ أهْلَ طاعَهِ اللّهِ وَ یُحِبّ أهْلَ مَعْصِیَتِهِ فَلَیْسَ فیکَ خَیْرٌ; وَ اللّهُ یُبْغِضُکَ، وَالْمَرْءُ مَعَ مَنْ أحَبَّ.
“اصول کافی، جلد۲،صفحه ۱۲۶- محجه البیضاء، جلد۴، صفحه ۳۷۴”



لینک منبع :چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟

از کجا بدانیم خدا دوستمان دارد؟ | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/17843‎Cached Similar18 دسامبر 2012 ... بر همین مبنا می توان به این نتیجه رسید که آیا ما خدا را دوست داریم و یا ... خدا ما را دوست داشته باشد باید ببینم که خدا چه کارهایی را دوست دارد که ما آنرا ... چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/194840 23 آوریل 2016 ... امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و خداوند تو را دشمن دارد. خبرگزاری تسنیم - چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ https://www.tasnimnews.com/fa/.../چگونه-بدانیم-خدا-ما-را-دوست-دارد-یا-خیر امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و خداوند تو را دشمن دارد. چگونه بفهمیم که خدا ما را دوست دارد ؟ - تبیان article.tebyan.net/211345/چگونه-بفهمیم-که-خدا-ما-را-دوست-دارد-‎Cachedبه قلبت رجوع کن و ببین که آیا دوستان خدا را در دل دوست داری یا خیر؟ اگر چنین محبتی را در خویش یافتی بدان که پروردگار نیز تو را دوست میدارد. :: پرسش و پاسخ :: چگونه بفهمیم که خداوند ما را دوست دارد و از کارهای ما ... www.erfan.ir/farsi/18892.html‎Cachedبنابراین با همین قیاس کوچک میتوانیم پی به رابطه محبتآمیز خداوند با خویش بریم. ... در مورد مسئله دوم: بهترین راهی که میتوان فهمید که آیا خداوند مرا دوست دارد، این است که به قلب خود رجوع کرده و ... دارد ] [ از نظر بهجت چه طور بفهمیم خدا ما را دئست داره یا نه ] [ از کجا بفهمیم که در کاری خیر نیست؟ ] [ چطور بفهمیم که حضرت مسیح من را پذیرفته؟ ] ... چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ www.javanonline.ir/fa/.../چگونه-بدانیم-خدا-ما-را-دوست-دارد-یا-خیر‎Cachedچگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و ... حدیث روز/ چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/561646/‎Cached23 آوریل 2016 ... امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و خداوند تو را دشمن دارد. حدیث روز/ چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ - صابرنیوز www.sabernews.com/shownews.php?idnews=87886 حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: اگر خواستى بدانى که در وجودت خیر و خوشبختى هست یا نه، به درون خود دقّت کن اگر اهل عبادت و طاعت را دوست دارى و از اهل معصیت ... چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ - نکته آنلاین www.nokteonline.com/fa/.../چگونه-بدانیم-خدا-ما-را-دوست-دارد-یا-خیر‎Cachedچگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد و ... چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ - فرهنگ نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17303940 23 آوریل 2016 ... چگونه بدانیم خدا ما را دوست دارد یا خیر؟ امام باقر علیه السلام: چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشی و به اهل معصیت علاقه ورزیدی، پس خیر و خوبی ...