مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعتبیوگرافی

بعد از اعلام عملکرد مالی موفق سه ماهه شرکت آمازون، مدیر عامل این شرکت در عرض تنها چند ساعت با کسب ۲.۶ میلیارد دلار سود به سومین ثروتمند جهان تبدیل شد.

همسر جف بزوس مدیرعامل آمازون کارآفرینان برتر جهان شرکت آمازون زندگینامه ثروتمندان ثروت وارن بافت ثروت جف بزوس بیوگرافی وارن بافت بیوگرافی جف بزوس اسامی میلیاردرهای جهان اسامی ثروتمندان جهان آموزش کارآفرینی Jeff Bezos

به لطف اعلام عملکرد مالی قوی سه ماهه شرکت آمازون، میزان دارایی جف بزوس، Jeff Bezos مدیرعامل این شرکت در عرض چند ساعت به یکباره ۲٫۶ میلیارد دلار افزایش یافت و خالص دارایی اش به ۶۶٫۵ میلیارد دلار رسید.

بزوس در جریان معاملات روز پنجشنبه گذشته ۱٫۳ میلیارد دلار سود کسب کرد و با پشت سر گذاشتن وارن بافت، در پایان این روز، سومین ثروتمند جهان شد. بزوس اولین بار در روز جمعه موقتا از بافت پیشی گرفت، اما در پایان آن روز مجددا به رتبه چهارم بازگشت. سپس بزوس ۱٫۳ میلیارد دلار دیگر در معاملات پس از تعطیلی بازار در روز پنجشنبه سود کسب کرد و میزان ثروت خود را ۱٫۵ میلیارد دلار از بافت بیشتر کرد.

همانطور که انتظار می رفت، میزان سودآوری شرکت آمازون در سه ماهه دوم امسال بیشتر از ارزیابی تحلیلگران بوده است. گزارش آمازون درباره میزان سوددهی ۱٫۷۸ دلاری اش در ازای هر سهم، بیشتر از ارزیابی قبلی ۱٫۱۱ دلاری بوده است. میزان درآمد این شرکت در سهم ماهه دوم سال با ۳۱ درصد رشد به ۳۰٫۴ میلیارد دلار رسید، که ۹۰۰ میلیون دلار بیشتر از ارزیابی تحلیلگران بود.

در آوریل ۲۰۱۶، بزوس پس از گزارش میزان سوددهی سه ماهه اول شرکت آمازون، سودی بیش از این به جیب زده بود و در معاملات پس از تعطیلی بازارها ۶ میلیارد دلار منتفع شده بود. اگر بزوس این سودها را کسب نمی کرد، بافت همچنان به راحتی رتبه سومی خود را حفظ می کرد. بافت که گفته ۹۹ درصد از ثروت خود را در طول زندگی اش خواهد بخشید، پیشتر ۲۸٫۹ میلیارد از دارایی اش را به امور خیریه اختصاص داده است.

همسر جف بزوس مدیرعامل آمازون کارآفرینان برتر جهان شرکت آمازون زندگینامه ثروتمندان ثروت وارن بافت ثروت جف بزوس بیوگرافی وارن بافت بیوگرافی جف بزوس اسامی میلیاردرهای جهان اسامی ثروتمندان جهان آموزش کارآفرینی Jeff Bezos

جفری پرستون “جف” بزوس (به انگلیسی: Jeffrey Preston “Jeff” Bezos) (متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴) کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و مؤسس آمازون. کام است. او با تاسیس آمازون. کام، نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقاء تجارت الکترونیک ایفا کرده‌است. بزوس در آگوست ۲۰۱۳، واشینگتن پست را خرید.

زندگی نامه جف بزوس

دوران کودکی

جف بزوس، کارآفرین و پیشگام در زمینه ی تجارت الکترونیک، در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۶۴ در آلبوکرکی، نیو مکزیکو متولد شد.[۳] زندگی پدر و مادر او بیش از یک سال دوام نداشت و زمانی که جف نوزاد بود، انها از هم طلاق گرفتند.
مادر جف در حالی که جف ۵ سال بیشتر نداشت برای رهایی از بی خانمانی با یک مهاجر کوبایی که برای تحصیل به امریکا مهاجرت کرده بود ازدواج کرد. پدرخواندهٔ جف بعد از پایان تحصیل در شرکتی به نام اکسون به عنوان مهندس شروع به کار کرد.

دوران جوانی

به دنبال کوچ خانواده به ایالت میامی جف نیز دوران جوانی خود را در این ایالت سپری کرد. پس از این بود که جف وارد دانشکاه شده و شروع به مطالعهٔ فیزیک کرد، ولی بلافاصله به رشتهٔ مورد علاقهٔ خود، یعنی علوم کامپیوتر و مهندسی برق در دانشگاه پرینستون وارد شد و سرانجام و در سال ۱۹۸۶ به عنوان دانشجوی ممتاز از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

جف پس از اتمام تحصیلاتش در چندین شرکت شروع به کار کرد، شرکت فیتل یکی از این شرکت‌ها بود که بر روی پیاده‌سازی شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کرد و بعد از ان وارد شرکت کامپیوتری SHAW شد. در این دوران بود که ایده‌ای در ذهن وی شکل گرفت و همزمان با آن توجهش به رشد بی نظیر شبکهٔ جهانی وب معطوف شد. او در کمال تعجب دید که رشد استفاده از اینترنت در سال ۱۹۹۴ نسبت به سال قبل ۲۳ برابر شده است!

از همین جا بود که جف ایدهٔ خود، یعنی ایجاد یک فروشگاه از راه دور را رسمی کرده و شروع به تحقیق در زمینهٔ شرکت‌هایی کرد که کالاهایشان را از طریق پست و از راه دور ارسال می‌کردند. جف فهرستی از ۲۰ شرکت برتر در این زمینه تهیه کرد، تقریباً تمام کالاهای مدنظر جف از طریق این شرکت‌ها فروخته می‌شد، اما وی متوجه شد که هیچ یک از این شرکت‌ها اقدام به فروش کتاب نمی‌کنند. این مسئله تنها یک دلیل داشت و آن عدم تهیهٔ یک کاتالوگ کامل از عناوین کتاب‌ها بود، زیرا عناوین کتاب‌ها بسیار متنوع بودند و تهیهٔ یک کاتالوگ کامل از انها نیازمند یک هزینهٔ سنگین و تهیهٔ یک کاتالوگ چند هزار صفحه‌ای بود. (روال کار این شرکت‌ها در آن دوران به این گونه بود که اقدام به تهیهٔ یک کاتالوگ از محصولاتشان می‌کردند و ان را برای مشتری ارسال می‌کردند، مشتری نیز بعد از دریافت کاتالوگ و انتخاب کالا، ان را سفارش می‌داد.)

شکل گیری امازون

همین جا بود جف ایدهٔ خود را با شبکهٔ جهانی وب توأم ساخته و به فکر ساخت یک وب سایت برای معرفی عناوین کتاب‌ها کرد. مزایای این وب سایت نیز کاملاً وی را توجیه کرده بود:

۱. عدم نیاز به تهیهٔ کاتالوگ فیزیکی

۲. کاهش شدید هزینه ها

۳. افزایش سرعت در عملیات خرید

۴. امکان تغییر روزانهٔ کاتالوگ و…

اما در کنار تمام این مزایا یک خطر بزرگ جف را تهدید می‌کرد و آن سرمایه‌گذاری بر روی یک چیز جدید، مبهم و غیر قابل اعتماد به نام اینترنت بود که تا آن زمان همهٔ مردم ان را یک وسیلهٔ تفریحی و ارتباط جمعی می‌دانستند!

او شروع به مطالعه و تحقیق در زمینهٔ تجارت کتاب کرد و حتی در همایش سالانهٔ کتاب فروشان شرکت کرد!

بعدها وی در گفتگو با مجلهٔ تایم گفت:«به خود می‌بالیدم از این که ریسک بزرگی می‌کردم که هیچ کس حاضر به انجام آن نبود، تمام پایهٔ کار را روی چیز جدیدی به نام اینترنت می‌گذاشتم که معاملهٔ خطر ناکی بود.» بزرگترین ریسک جف بزوس از زمانی اتفاق افتاد که مادر و پدرخواندهٔ وی از ایدهٔ او پشتیبانی کرده و تمام درآمد و پس انداز خود را که برای دوران بازنشستگی ذخیره کرده بودند به دست جف سپردند تا شاهد عمل جسورانهٔ وی باشند.(البته بعدها پاداش کارشان را گرفتند، زیرا میلیاردر شدند.)
جف نام Abracadabra به معنی ورد و طلسم (چیزی معادل «اجی مجی لا ترجی») را برای سایت برگزید، اما دوستانش او را متقاعد ساختند که این نام مناسبی نیست و سرانجام نام amazon.com را برگزیدند. رود آمازون نام بزرگترین رود جهان است است و جف نیز اعتقاد داشت که سایت کوچکش روزی به بزرگترین کتابخانهٔ جهان بدل خواهد شد.

همسر جف بزوس مدیرعامل آمازون کارآفرینان برتر جهان شرکت آمازون زندگینامه ثروتمندان ثروت وارن بافت ثروت جف بزوس بیوگرافی وارن بافت بیوگرافی جف بزوس اسامی میلیاردرهای جهان اسامی ثروتمندان جهان آموزش کارآفرینی Jeff Bezos

جف بزوس و همسرش

تاسیس و رشد روزافزون امازون

جف بزوس برای آغاز رویای خود به همراه نامزد خود به سیاتل نقل مکان کردند ودر سال ۱۹۹۴ شرکت امازون را تاسیس کردند و بلا فاصله یک برنامه نویس حرفه‌ای به نام کافان را تشویق کردند تا در شرکت استخدام شود. یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ اولین نسخه از وب سایت امازون روی شبکهٔ اینترنت قرار گرفت واز تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵ امازون رسماً کار خود را اغاز کرد.

طولی نکشید که توجه اکثر رسانه‌ها به سایت امازون و ایدهٔ آنها که در آن سال‌ها عجیب به نظر می‌رسید آغاز شد و همین امر تا حدود زیادی باعث استقبال مردم از آمازون شد. جف می‌گوید:از همان ابتدای کار مشخص بود که رشد خواهیم کرد با شروع کار آمازون، جف و همکارانش پیوسته در تلاش بودند تا این سایت را با مشتریان وفق داده و همهٔ نیازهای آنان را برآورده کنند. آن‌ها ابتدا ایدهٔ خرید با یک کلیک را پیاده‌سازی کردند و سپس بخش نظرات خریداران را راه اندازی نمودند. در سال ۱۹۹۷ فروش سهام آمازون از طریق سایت راه اندازی شد و در پی آن کار آمازون به چند کشور دیگر از جمله کانادا، ژاپن، انگلستان و فرانسه گسترش یافت.
تاکید جف همواره بر روی برآورده ساختن همهٔ نیازها و سلایق مشتریان بود و بدین ترتیب فروش کتاب هرروز با استقبال بیشتری روبرو می‌شد. مشتریان کم‌کم شروع به ارسال ایمیل‌هایی کردند که در آن درخواست اقلام بیشتری از جمله سی دی و لوازم خانگی از آمازون داشتند. جف نیز بلافاصله دست به کار شده و اقلام بیشتری را به فروشگاه اضافه کرد و بدین ترتیب روزبه روز به وسعت آمازون اضافه می‌شد.

راه حل‌های جف بزوس برای رهایی از بحران

در سال ۲۰۰۰ شرکت آمازون مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر امتحان سختی را پس داد. امتحانی که در آن بسیاری از شرکت‌های اینترنتی ورشکسته شده یا با شرکت‌های بزرگتر ادغام شدند.(بحران معروف حباب اینترنتی که بر اساس آن شرکت‌های کوچک اینترنتی که در زمان کوتاهی به غول‌های اینترنت تبدیل شده بودند مثل یک حباب ترکیدند. ظاهراً دلیل این امر مربوط به خبرهای زیادی بود مبنی بر مشکل ساز شدن کامپیوترها در سال ۲۰۰۰ که در پی آن مردم از اینترنت فاصله گرفتند).
در این سال قیمت سهام آمازون افت شدیدی کرد و ۱۰۶دلار در دسامبر ۱۹۹۹ به ۴۱ دلار در سپتامبر ۲۰۰۰ رسید. آمازون نیز به مرز ورشکستگی نزدیک شده بود و ۱۳۰۰ نفر از کارمندان شرکت را کم کرد و کالاهایی که فروش کمی داشتند و سود آور هم نبودند را حذف کرده و شروع به بستن قراردادهایی برای خدمات بهتر به مشتریان و تسهیل حمل کالا کرد.
در پی این اقدامات نه تنها آمازون و جف شکست نخوردند، بلکه در سال ۲۰۰۳ درآمد خالص آمازون به ۷۳٫۲ میلیون دلار رسید.

مجلهٔ فوربس اعلام کرد در سال ۲۰۰۸ درآمد جف به ۸٫۷ میلیارد دلار رسیده و او در مکان ۳۵ ثروتمندترین مرد جهان ایستاده بود و در سال ۲۰۱۵ نیز به ثروتی بیش از ۳۴ میلیارد دلار رسیده‌است.



لینک منبع :سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعتبیوگرافی

سود ۲٫۶ میلیارد دلاری "جف بزوس" در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین saten.ir/117432/سود-۲٫۶-میلیارد-دلاری-جف-بزوس-در-عرض-چن/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... بعد از اعلام عملکرد مالی موفق سه ماهه شرکت آمازون، مدیر عامل این شرکت در عرض تنها چند ساعت با کسب ۲.۶ میلیارد دلار سود به سومین ثروتمند جهان ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی www.imannews.com/.../سود...میلیارد-دلاری-“جف-بزوس”...عرض-چند-ساعت/بیوگرافی‎Cached26 سپتامبر 2016 ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی. بعد از اعلام عملکرد مالی موفق سه ماهه شرکت آمازون، مدیر عامل این شرکت در عرض تنها ... جف بزوس کارآفرین و ثروتمندترین فرد جهان :: صخا(صندوق خانوادگی ... https://sakhaeyan.blog.ir/.../جف-بزوس-کارآفرین-و-ثروتمندترین-فرد-جهان‎Cached28 جولای 2017 ... جزییات بیشتر : سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی. Image result for جف بزوس و همسرش . Related image. Image result ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی - خبرهای ... news.darogiyahi.ir/سود-۲٫۶-میلیارد-دلاری-جف-بزوس-در-عرض/‎Cachedبعد از اعلام عملکرد مالی موفق سه ماهه شرکت آمازون، مدیر عامل این شرکت در عرض تنها چند ساعت با کسب ۲.۶ میلیارد دلار سود به سومین ثروتمند جهان تبدیل شد. به لطف ... «دنیای بورس» با چهره جدید رونمایی شد + عکس farspage.com/n/41/uty8i‎Cached29 جولای 2017 ... قیمت نفت به 53 دلار نزدیک شد/ هفته گذشته بهترین عملکرد نفت در سال ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین. اعضای شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب انتخاب شدند/زهرا شجاعی ... farspage.com/n/35/rigle‎Cached2 دقیقه قبل ... تحقیقات نشان داده اند که کارهای مشمول چند وظیفه به طور همزمان، نتایج ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین. روزنامه «آسمان آبی» روی پیشخان مطبوعات - farspage / news / وبگردی farspage.com/n/11/ni8pv‎Cached1 جولای 2017 ... او افزود: تقریبا ایده این کار دو سال پیش مطرح شد و ابتدا به شکل و محتوای ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین. هلاکت سرکرده نظامی گروه تروریستی «تحریر الشام» در سوریه farspage.com/n/12/11565‎Cached2 جولای 2017 ... ایرنا / ۴:۲۶. جنجال حضور ترامپ در شبکه های ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین. بعد از اعلام عملکرد مالی موفق ... هفته نامه تجارت فردا | بریده روزنامه‌ها / آرشیو www.farspage.com/w/11/assrm‎Cachedاین موشک‌ها در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی «هری ترومن» و چند کشتی نظامی دیگر این ... سود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین. خرید 130 هزار تن دانه‌ روغنی کشاورزان ... - ارانیکو - Eranico / آرشیو www.farspage.com/w/19/lwzal‎Cachedسود ۲٫۶ میلیارد دلاری “جف بزوس” در عرض چند ساعت/بیوگرافی | ساتین ... شرکت در عرض تنها چند ساعت با کسب ۲.۶ میلیارد دلار سود به سومین ثروتمند جهان تبدیل شد.