مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! + عکس

ایده «ساخت دوچرخه الکتریکی» در یکی از همین سایت‌های جذب سرمایه توانسته از هدفگذاری اولیه با قیمت ۷۵ هزار دلاری خود، پا را فرا‌تر گذاشته و سرمایه بی‌سابقه ۳/۳ میلیون دلاری را برای ایجاد خط تولید انبوه جذب کند.

ایندیگوگو (Indiegogo) وبسایتی برای جذب سرمایه مردمی (Crowdfunding) است. جذب سرمایه مردمی (یا سرمایه‌گذاری جمعی/سرمایه‌گذاری اجتماعی)، کمپین یا گروهی به قصد حمایت افراد مختلف از یک ایده خام است و هدف از آن، پرداخت بخشی از سرمایه مورد نیاز جهت آغاز یک پروژه است.

در این روش، فرد صاحب ایده تا جایی که در توان دارد، کار خود را پیش برده و برآورد قابل قبولی از هزینه‌های تکمیل کار خود تهیه می‌کند. سپس برنامه خود و میزان سرمایه لازم را در یک وبسایت عمومی (مانند ایندیگوگو) اعلام می‌کند. این پروژه می‌تواند ساخت یک فیلم کوتاه باشد (که تهیه کننده آن فیلمنامه را نوشته ولی هزینه ساخت آن را ندارد)، یا خرید ابزار کار برای راه‌اندازی یک کارگاه و یا طراحی یک دستگاه پیچیده صنعتی و مانند اینها.

اگر کلیت ایده و توضیحات آن چیزی باشد که نظر مساعد مردم را جلب کند، می‌تواند سرمایه‌های آن‌ها را به کار گرفته و موجب موفقیت و عملی شدن پروژه گردد.

حالا طرح ایده «ساخت دوچرخه الکتریکی» در یکی از سایت‌های فعال در این حوزه به نام ایندیگوگو توانسته از هدف گذاری ۷۵ هزار دلاری خود پا را فرا‌تر گذاشته و سرمایه بی‌سابقه ۳/۳ میلیون دلاری (معادل ۱۱ میلیارد تومان) را جهت ایجاد خط تولید انبوه جذب کند.
دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم اینقدر عاشق چنین دوچرخه‌ای شده‌اند: «طراحی عالی، قیمت بسیار پایین، داستان جالب خالق دوچرخه و از همه مهم‌تر تعهدی که سازنده برای حمایت از کارهای خیریه داده است.»

با وجود این، بحث‌ها و اختلاف نظرهای عمیقی بر سر برخی مسائل وجود دارد و مهترین آن‌ها این سوال است: «آیا سازنده واقعا می‌تواند به ادعا‌هایش (مثلا اینکه این محصول مقرون به صرفه‌ترین دوچرخه الکتریکی خواهد بود) جامه عمل بپوشاند؟»
گرچه طراحان قیمت بسیار مناسب ۶۰۰ دلاری را برای محصول تمام شده پیش بینی کرده بودند، اما بعد از اتمام کمپین مشخص شد هنگام عرضه دوچرخه به بازار، قیمت آن حدود ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. این قیمت نسبتاً بالاست و شما با این میزان ولخرجی براحتی می‌توانید مدل‌های دیگر دوچرخه‌های برقی موجود در بازار را نیز خریداری نمایید.

دوچرخه الکتریکی جذب سرمایه مردمی جذب سرمایه گذار ایندیگوگو Indiegogo

در طراحی این محصول یک موتور ۳۵۰ واتی لحاظ شده است و چرخ‌هایی بزرگ و چاق جهت راندن راحت‌تر دوچرخه در نظر گرفته شده. آن طور که سازندگان (به عبارت بهتر ایده‌دهندگان) گفته‌اند، این دوچرخه با هر بار شارژ بین ۳۰ تا ۵۰ مایل (حدود ۹۰ دقیقه) قابلیت طی مسیر داشته و ۵۵ پوند وزن دارد.

فردی که ایده ساخت این محصول را مطرح کرده (سورفِر دود) در تصادف جراحتی پیدا کرده و می‌خواسته دوچرخه‌ای داشته باشد که بدون رکاب زدن زیاد نیز بتواند طی طریق کند (مخصوصا در سربالایی‌ها). او طراح و سازنده اسباب بازی‌هایی برای کمپانی مک دونالد است که در کنار غذای بچه‌ها اهدا می‌شود.

بنابر میلیون‌ها دلاری که این پروژه توانسته از جذب سرمایه اجتماعی کسب کند، ایده پردازان در صفحه‌شان در ایندیگوگو نوشته‌اند: «با حمایت‌های فوق‌العاده‌ای که تنها ظرف دو هفته جلب شده، ما می‌دانیم که حالا قادر خواهیم بود کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهیم. ما قصد داریم با چند انجمن خیریه که جهت بازتوانی و کمک به حرکت افراد معلول یا آسیب دیده فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشیم. آیا شما می‌توانید بهترین موارد این انجمن‌ها را به ما معرفی کنید؟»

طراحان همچنین وعده داده‌اند که علی رغم گمانه‌زنی‌ها و بحث‌هایی که در روزهای اخیر بر سر این پروژه شکل گرفته، این دوچرخه واقعی بوده، وجود دارد و بسیار با کیفیت خواهد بود.



لینک منبع :دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! + عکس

Images for دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! + عکس دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! [+عکس] - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../دوچرخه‌ای-با-قیمت-ناقابل-۱۱-میلیارد-تومان-عکس‎Cached15 فوریه 2015 ... تصویر دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! [+عکس]. ایده «ساخت دوچرخه الکتریکی» در یکی از همین سایت‌های جذب سرمایه توانسته از هدفگذاری ... دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! [+عکس] - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../دوچرخه‌ای-با-قیمت-ناقابل-۱۱-میلیارد-تومان-عکس‎Cached15 فوریه 2015 ... تصویر دوچرخه‌ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! [+عکس]. ایده «ساخت دوچرخه الکتریکی» در یکی از همین سایت‌های جذب سرمایه توانسته از هدفگذاری ... دوچرخه ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! عکس - ویکی آکا www.akairan.ir/دوچرخه_ای_با_قیمت_ناقابل_۱۱_میلیارد_تومان%21___عکس‎Cachedدوچرخه ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! عکس. ... کلمه دوچرخه ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! عکس هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۶. دوچرخه ای با ... دوچرخه ای با قیمت ناقابل ۱۱ میلیارد تومان! [+عکس] - جام جم آنلاین tnews.ir/news/502437491175.html‎Cachedجام جم سرا: چند صباحی است که در فضای مجازی وبسایت هایی پا به عرصه وجود گذاشته اند که افرادی با ایده های بکر اما وضعیت مالی و اقتصادی پایین تر از اجرای ایده، ... دوچرخه ای با قیمت ناقابل 11 میلیارد تومان! [+عکس] | چند - قطره www.ghatreh.com/news/.../دوچرخه-قیمت-ناقابل-میلیارد-تومان-عکس‎Cached15 فوریه 2015 ... چند صباحی است که در فضای مجازی وبسایت هایی پا به عرصه وجود گذاشته اند که افرادی با ایده های بکر اما وضعیت مالی و. قیمت دوچرخه طبی - سرای ایران irunisara.ir/tag/قیمت-دوچرخه-طبی.html دوچرخه ای با قیمت ناقابل 11 میلیارد تومان! ... این دوچرخه بیش از یک میلیارد قیمت دارد! (+عکس) اما اکنون این کمپانی طی یک اقدام خیره‌سرانه‌تر تصمیم گرفته است تا ... قیمت دوچرخه سال 96 - سرای ایران irunisara.ir/tag/قیمت-دوچرخه-سال-96.html دوچرخه ای با قیمت ناقابل 11 میلیارد تومان! ... این دوچرخه بیش از یک میلیارد قیمت دارد! (+عکس) اما اکنون این کمپانی طی یک اقدام خیره‌سرانه‌تر تصمیم گرفته است تا ... قیمت دوچرخه فلش f50 - سرای ایران irunisara.ir/tag/قیمت-دوچرخه-فلش-f50.html/ دوچرخه ای با قیمت ناقابل 11 میلیارد تومان! ... این دوچرخه بیش از یک میلیارد قیمت دارد! (+عکس) اما اکنون این کمپانی طی یک اقدام خیره‌سرانه‌تر تصمیم گرفته است تا ... قیمت دوچرخه ها - سرای ایران irunisara.ir/tag/قیمت-دوچرخه-ها.html/ دوچرخه ای با قیمت ناقابل 11 میلیارد تومان! ... این دوچرخه بیش از یک میلیارد قیمت دارد! (+عکس) اما اکنون این کمپانی طی یک اقدام خیره‌سرانه‌تر تصمیم گرفته است تا ...