مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند!

کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند!

امروز هم می بینیم که گاهی بعد از برخی فشارهای اقتصادی و تحریم و مشکلات ریز و درشت عده ای جا می زنند، برخی در زمین حریف بازی می کنند، گروهی به دروازه خودی گل می زنند…

خداوند براى هر کارى، علّتى را مقرّر کرده است و هر یک از شکست و پیروزى دلیلى دارند. اینطور نیست که گمان کنیم خدا نمی خواهد ما پیروز شویم یا می خواهد که در این ماجرا شکست بخوریم. برای مثال خداوند به مؤمنانی که از شکست در جنگ اُحد ناراحت بودند می فرماید که علت شکست شما در اُحد حرص بود. زیرا سست شده و ناهماهنگی کردید و براى جمع آورى غنائم حرص ورزیدید.

در آیه ۱۶۶ سوره آل عمران می خوانیم:
«وَمَا أَصَابَکُمْ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللّهِ وَلِیَعْلَمَ الْمُؤْمِنِینَ.»
«آنچه در روز برخورد آن دو گروه به شما رسید ، به اذن خدا بود تا مؤمنان را بشناسد.»
                                                                                                                      *****
سه نکته:
* میدان آزمایش

این را همیشه به یاد داشته باشیم که:
۱- شکست ها و پیروزى ها، به اراده‏ و إذن خداوند محقّق مى شود که همان سنت هاى اوست.
۲- حوادث تلخ وشیرین، میدان آزمایش وشناسایى میزان صبر و توان و درجه بندی انسان هاست.

** امروز هم عده ای در مشکلات جا می زنند!
آیه مورد بحث، این نکته را تذکر مى دهد که هر مصیبتى (مانند مصیبت احد) که پیش مى آید علاوه بر اینکه بدون علت نیست وسیله آزمایشى است براى جدا شدن صفوف مجاهدان راستین از منافقان و افراد سست ایمان. این یک قانون و قاعده کلی در نظام آفرینش است. امروز هم می بینیم که گاهی بعد از برخی فشارهای اقتصادی و تحریم و مشکلات ریز و درشت عده ای جا می زنند، برخی در زمین حریف بازی می کنند، گروهی به دروازه خودی گل می زنند و در مقابل عده ای نیز با تلاش و کوشش مضاعف در پی مقاومت و غلبه بر مشکلات هستند.

فواید نماز

*** این کسب شیطانی است!
مهمترین نکته اینست که حبّ دنیا ما را غافل نکند. در همین جنگ احد دنیا طلبی و حرص مال و اموال باعث شکست شد. لقمان حکیم به پسرش فرمود: «پسر عزیزم! این نماز دَیْنِ پروردگار است که در عهده تو است، زود آن را انجام بده»، فرمود: «پسر من! اگر نماز اول وقت با دنیا مزاحمت کرد، آن کسب شیطانی است، ولش کن و ببین پروردگار با تو چه معامله ای می کند».

فواید نماز



لینک منبع :کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند!

Images for کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! | پایگاه خبری تراز www.taraznews.com/content/108750‎Cached30 آوریل 2015 ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! تراز: امروز هم می بینیم که گاهی بعد از برخی فشارهای اقتصادی و تحریم و مشکلات ریز و درشت عده ای جا می ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! - انجمن یاران منتظر www.forum.roq.ir/t39009‎Cachedکسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! تراز: امروز هم می بینیم که گاهی بعد از برخی فشارهای اقتصادی و تحریم و مشکلات ریز و درشت عده ای جا می زنند، برخی در ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! - قطار وبگردی و خبرگردی www.ghatar.com/.../کسب-شیطانی-که-خیلی-ها-گرفتارش-هستند/‎Cachedmatn ۱۰ اردیبهشت ۹۴ taraznews.com دیدگاه‌ها برای کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! بسته هستند. دیگر هیچ لینک مهم و جالبی را روی وب از دست ندهید! تله ی شیطان - ...:اللهم عجل لولیک الفرج.:.. yaemamreza59.parsiblog.com/Posts/52/‎Cached5 مه 2015 ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! خداوند براى هر کارى، علّتى را مقرّر کرده است و هر یک از شکست و پیروزى دلیلى دارند. اینطور نیست که ... لیست مطالب بهار سال 94 - کلوب www.cloob.com/timeline/activitys_94_1_0_0_118134579 دیدید وقتی می گیم تهرانی یعنی کسی که اهل تهرانه حالا اگه با همی... 16 اردیبهشت 1394 ساعت ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! خداوند براى هر کارى، علّت. سرویس غیر تولیدی - صفحه 812 از 1513 - اصفهان شرق esfahanshargh.ir/category/non-tolidi/page/812 یکی از سرشبکه‌های اصلی منافقین که به منظور ایجاد اغتشاش در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد کشور شده ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند ! اس ام اس عاشقانه 2015 - سری 3 / آرشیو farspage.com/w/27/9dfup‎Cached3 آوریل 2017 ... تقدیم به او که نبود ولی حس بودنش بر من شوق زیستن داد دلم برای ... شیطانی ترین شیطان پرست دنیا! ... کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! دام های شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! - آموزشی-تفریحی sajjadsky.rozblog.com/post/497 دام های شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند! امروز هم می ... اگر نماز اول وقت با دنیا مزاحمت کرد، آن کسب شیطانی است، ولش کن و ببین پروردگار با تو چه معامله ای می کند». آیا جن گیری و فرشته ها واقعیت دارند؟ - عصرعلم www.asreelm.com/jinn/‎Cached Similar9 نوامبر 2016 ... جن ها غذا می خورند استخوان و ضایعات، غذای جنیان است و ممکن است از ... قرآن راجع به تسخیر جن و شیطان تنها از حضرت سلیمان یاد می کند که در سوره انبیاء آیه ۸۲ آمده است .... اگ کسی بود در راه رضای خدا کمکم کنه اس بده خیلی گرفتارم شبا با گریه .... اطلاعات کسب کنیم ولی هیچ وقت از این حد خارج نشیم که حالا بخوایم با ...