مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوه صحیح تمیز کردن پاها

بسیاری از ما  هفته ای چند بار  حمام می رویم موهای خود را شامپو میزنیم اما به پاهایمان توجه  نمیکنیم.فقط در مورد آن یک دقیقه فکر کنید پاها ستون بدن هستند.

شیوه صحیح تمیز کردن پاها

آنها  وزن بدن را تحمل میکنند تا باعث می شوند شما راه برویدبا پوشیدن کفش پاشنه بلند برای ساعتها، پوشیدن جوراب  و عرق کردن  و یا  پوشیدن جوراب شلواری تنگ، بهداشت پاها را رعایت نمیکنیم با توجه به بهداشت  نامناسب پا ، بسیاری از مردم از بوی بد پا غیر قابل تحمل رنج می برند.

همچنین، پا میتواند بیماریهای مختلف مانند درماتیت، عفونت های قارچی مثل بیماری پای ورزشکاران، ناخن پا زرد یا فرورفته،   و زخم آلوده میشوند.

شما یک درمان آبگرم  نیاز دارید  به وسایل گران و صرف هزینه نیاز ندارید   صرف فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه برای تمیز کردن روزانه و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در درمان مراقبت از پا نیاز دارید. مقدار کمی از آب ولرم در یک  وان بریزید پاها را در آن قرار دهید.  درجه حرارت به راحتی مطابق میل خود  تنظیم کنید، اما مطمئن باشید نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد ولرم باشد کافیست .

 پای خود را در آب به مدت ۲ تا ۳ دقیقه، قرار داده  گاهی اوقات مالش دهید. این به شل کردن سلول های مرده پوست  کمک میکند و همچنین عرق و گرد و خاک  روی پوست پا را از بین میبرد.

کف  پای خود را با  صابون ملایم بشوئید در صورت امکان  (صابون مایع ضد باکتری)  استفاده کنید،  با لیف یا اسفنج تمیز برای چند دقیقه گردو غبار را بشوییدمطمئن باشید که همه جا پاهای خود را شسته ایید  توجه بیشتری به قوس پاها، لای انگشتان پا و زیر ناخن پا بکنید.

حالا پاهای خود را در آب تمیز بدون صابون بشوئید هنگامیکه این کار را انجام دادید ،  پای خود را به طور کامل، به خصوص بین انگشتان پا خوب خشک کنید تا  رطوبت باقی مانده بین انگشتان پا نماند چون مرطوب ماندن باعث رشد باکتریها و در نتیجه عفونت می شود.
در نهایت، به پای خود کرم مرطوب کننده بزنید.

بجز لای انگشتان و در حین کرم زدن خوب ماساژ دهید از خشکی پوست پا جلوگیری میکند و گردش خون را بهتر میکند.

اصلاح ناخن های پا

همراه با پوست  پا باید از ناخن پا  هم مراقبت کرد حداقل باید هفته ای یکبار ناخنها را تمیز کنید.

بهترین زمان برای تر و تمیز  کردن ناخن های پا  فقط پس از یک دوش است، زمانی که آنها نرم است. گرفتن ناخن زمان مناسبی است همیشه لبه های ناخن را با سوهان صاف کنید تا تیز نباشد.



لینک منبع :شیوه صحیح تمیز کردن پاها

شیوه صحیح تمیز کردن پاها - سلامتی salamati.ir/2017/05/28/شیوه-صحیح-تمیز-کردن-پاها/‎Cached28 مه 2017 ... شیوه صحیح تمیز کردن پاها. آنها وزن بدن را تحمل میکنند تا باعث می شوند شما راه برویدبا پوشیدن کفش پاشنه بلند برای ساعتها، پوشیدن جوراب و ... شیوه صحیح تمیز کردن پاها - فرامطلب www.faramatlab.com/27644/correct-way-to-clean-feet.htm‎Cached2 مه 2017 ... بسیاری از ما هفته ای چند بار حمام می رویم موهای خود را شامپو میزنیم اما به پاهایمان توجه نمیکنیم.فقط در مورد آن یک دقیقه فکر کنید پاها ستون. چگونه پاهایم را زیبا کنم؟ - مجله تناسب اندام fitnessmagazine.ir/beauty/skin/how-to-make-your-feet-beautiful/‎Cached Similar25 مارس 2014 ... برای اینکه پاهایتان زیبا باشد، اول باید مطمئن شوید که بخوبی تمیز هستند. پاهایتان ... برای زیبا کردن پاها، روش‌های خانگی بسیاری وجود دارد. یک راه ... از سیر تا پیاز اصلاح موهای پا - نمناک namnak.com/اصلاح-موهای-پا.p14861‎Cachedاصلاح موهای پا بخشی از تمیز کردن موهای زائد بدن است که اصولا بسیاری از تمیز نشدن کامل پاها از موهای زائد بعد از اصلاح گله دارند. برای دانستن نکات مهم اصلاح موهای ... آموزش مرحله مرحله پدیکور پاها در منزل +عکس - پرشین وی persianv.com/.../آموزش-مرحله-مرحله-پدیکور-پاها-در-منزل-ع.html‎Cached7 ژانویه 2014 ... آموزش مرحله مرحله پدیکور پاها در منزل +عکس ... هرگونه لاک قبلی را از ناخن های پا، پاک کنید. ناخن های خود را با ناخن ... از براق کننده ناخن روی همه ناخن های پا استفاده کنید. آموزش ... نحوه ضدعفونی و تمیز کردن قلموهای آرایشی با روش های ساده ... پاها را باید شست جور دیگر باید شست - آفتاب www.aftabir.com/.../پاها-را-باید-شست-جور-دیگر-باید-شست‎Cached Similar26 آگوست 2012 ... از تمیز کردن قسمت‌های میانی انگشت‌ها هم غافل نشوید. عجله نداشته باشید و این کار را به عادتی در حمام تبدیل کنید. حین تمیز کردن پا قسمت‌های خشک ... روش درست شستن پاپزشک پا pezeshkepa.ir/tag/روش-درست-شستن-پا/ ابتدا مردم از آن برای پاک کردن وسایل جرم گرفته و چرب استفاده می‌کردند، بعد ... حتما بعد از استفاده از سنگ پا آن را با برسی شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و ... پای مرغ - آموزش تمیز کردن پاهای مرغ | ایران کوک https://irancook.ir/tamizi-paye-morgh/‎Cachedآموزش تمیز کردن پاهای مرغ : داخل قابلمه آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس پاهای مرغ را اضافه کنید و ... آموزش تمیز کردن پای مرغ - بیتوته www.beytoote.com/housekeeping/.../train1-cleaning-chicken1.html‎Cached Similarآموزش تصویری تمیز کردن پای مرغ نحوه تمیز کردن پای مرغ طرز تمیز کردن پای مرغ ... پوست زرد رنگ روی پاهای مرغ را جدا کنید، بخش تیره رنگ کف پای مرغ را با چاقو ... سفید کردن سریع پاها در خانه! (ویدیو) | زیبامون https://www.zibamoon.com/.../سفید-کردن-سریع-پاها-در-خانه!-(ویدیو)‎Cached29 ژانویه 2017 ... سفید کردن سریع پاها در خانه! ... با فرا رسیدن فصل عروسی‌ها، اکثر خانم ها به دلیل پوشیدن لباس مجلسی، علاقه‌ی زیادی به سفیدی و تمیزی پاهای خود دارند، ... روش صحیح شست و شوی پا ... آموزش گریم و کانتور برای عروسی و مهمانی!