مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، میکروبیوم های روده وظایف متعددی نظیر تجزیه مواد خوراکی که قابل هضم در بدن نیستند را انجام می دهند. عوامل مختلفی بر میکروبیوم روده تاثیر می گذارند که از آن جمله رژیم غذایی ما به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر سلامت روده شناخته می شود.

به گفته محققان، ما می توانیم با توجه به رژیم غذایی مان، در میکروبیم های روده تعادل ایجاد کرده و سلامت گوارشی خوبی داشته باشیم.

فیبر رژیمی حاصل از مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار بهترین سوخت برای باکتری های روده تلقی می شوند.

فیبر موجب ایجاد اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه می شود روده را تغذیه کرده، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و به جلوگیری از التهاب کمک کرده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد. بنابراین، هرچقدر فیبر بیشتری مصرف کنیم، باکتری های بیشتر هضم کننده فیبر در روده مان تشکیل می شوند.

رژیم غذایی کم فیبر که عمدتا متشکل از مواد غذایی فرآوری شده است به معنای سوخت کمتر برای باکتری های روده بوده و در حقیقت این باکتری ها تا زمان مرگ گرسنه باقی خواهند ماند.

همچنین مواد خوراکی سرشار از چربی رژیمی از جمله شیر پرچرب و نوشابه های پرقند نیز با کاهش تنوع باکتریایی مرتبط هستند.

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک نیز بسیار برای حفظ سلامت باکتری های روده مهم هستند.



لینک منبع :خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها

خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../خوراکی-های-تاثیرگذار-بر-سلامت-روده-ها‎Cached29 مارس 2017 ... هر آنچه که ما در صبحانه، ناهار یا شام می خوریم علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ های در حال زندگی در بدن مان را که میکروبیوم روده را ... خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - خبرگزاری مهر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/149073354033558‎Cached29 مارس 2017 ... هر آنچه که ما در صبحانه، ناهار یا شام می خوریم علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ های در حال زندگی در بدن مان را که میکروبیوم روده را ... خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=19962‎Cached30 مارس 2017 ... به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، میکروبیوم های روده وظایف متعددی نظیر تجزیه مواد خوراکی که قابل هضم در بدن نیستند را انجام می دهند. خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - اخبار ویژه vpnews.ir/topic/215656/خوراکی-های-تاثیرگذار-بر-سلامت-روده-ها خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها. هر آنچه که ما در صبحانه، ناهار یا شام می خوریم علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ های در حال زندگی در بدن مان را ... ۶ خوراکی تاثیر گذار بر افزایش سلامت روده ها! - آوای سلامت - وزارت ... iec.behdasht.gov.ir/.../+++6+خوراکی+تاثیر+گذار+بر+افزایش+سلامت+روده+ها!‎Cached6 ژوئن 2017 ... ۶ خوراکی تاثیر گذار بر افزایش سلامت روده ها! اهمیت پروبیوتیک ها برای ... بهترین گزینه های غذایی حاوی پروبیوتیک از این قرارند: موز: موز نه تنها ... خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - تیتر 98 https://titr98.ir/news/696307‎Cached29 مارس 2017 ... فیبر رژیمی حاصل از مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار بهترین سوخت برای باکتری های روده تلقی می شوند. خبر فوری-خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها www.khabarfoori.com/detail/.../خوراکی-های-تاثیرگذار-بر-سلامت-روده-ها 30 مارس 2017 ... خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها. سلامت نیوز/. هر آنچه که ما در صبحانه، ناهار یا شام می خوریم علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری، ویروس و ... میهن مگ - خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها https://mihanmag.com/.../خوراکی_های_تاثیرگذار_بر_سلامت_روده_ها‎Cached15 مه 2017 ... خوراکی تاثیر بر سلامت روده همه آنچه که ما در صبحانه, ناهار, یا, شام, بخوریم, در علاوه بر این به خوراک خودمان. میلیاردها باکتری ها ویروس ها و قارچ ها در بدن ... خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - شبستر نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/35634026 29 مارس 2017 ... بر خلاف قهوه، آنها حاوی کافئین نیستند، که با برخی مشکلات سلامت پیوند خورده است. چای های گیاهی از بخش های مختلف گیاهان مانند گل ها، ریشه ها، دانه ... خوراکی های تاثیرگذار بر سلامت روده ها - رژیم غذایی - تغذیه | IR24 | ای ... ir24.news/پزشکی-و-سلامت/خوراکی-های-تاثیرگذار-بر-سلامت-روده-ها-3/ 29 مارس 2017 ... سلامت نیوز: هر آنچه که ما در صبحانه، ناهار یا شام می خوریم علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ های در حال زندگی در بدن مان را که ...