مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر ماری داوونر، از دانشگاه هاروارد می‌گوید: «بنظر می‌رسد ارتباطی قوی بین مصرف آسپرین و کاهش خطر مرگ در افرادی که مبتلا به سرطان پروستات شده اند وجود دارد».

دکتر داوونر به خبرگزاری رویترز گفت: «اگر وجود این ارتباط ثابت شود، ما به درمان مهمی برای سرطان پیشرفته خواهیم رسید. به این ترتیب آسپرین ممکن است جلوی پیشروی تومور بدخیم به اعضای دیگر را بگیرد».

تحقیقات قبلی نتایج متناقضی از تاثیر مصرف منظم آسپرین بر ابتلای به سرطان پروستات را نشان داده‌اند.

در تحقیق دکتر داوونر، داده‌های پزشکی ۲۲ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته تا نشان دهد مصرف منظم آسپرین (مصرف سه بار در هفته آسپرین برای حداقل یک سال) می‌تواند بر سرطان پروستات بدخیم تاثیر بگذارد.

این تحقیق که در نشریه «اورولوژی اروپا» منتشر شده نشان می‌دهد که مصرف گذشته آسپرین در جلوگیری از سرطان مرگبار پروستات به میزان ۴۶ درصد موثر است، و مصرف کنونی آن می‌تواند خطر مرگ را به میزان ۳۲ درصد کاهش دهد.

لازم به ذکر است که در ایالات متحده آمریکا به مردان و زنان رده سنی ۵۵ تا ۷۹ سال توصیه می‌شود روزانه یک بار آسپرین مصرف کنند تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان در آن‌ها کاهش یابد.



لینک منبع :آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می‌دهد‎Cached8 مارس 2017 ... یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان مرگبار پروستات در آنها کاهش می یابد. آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - صفحه اصلى farsi.alarabiya.net/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می-دهد.html‎Cached4 مارس 2017 ... یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان مرگبار پروستات در آنها کاهش می یابد. دکتر ماری داوونر، از ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - بولتن نیوز www.bultannews.com/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می‌دهد 8 مارس 2017 ... یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان مرگبار پروستات در آنها کاهش می یابد. آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - 8tag.ir www.8tag.ir/.../14156952053990492266-4270103439316297806?...آسپرین%20خطر%20ابتلا%20به%20سرطان%20پروستات%20را%20کاهش... 8 مارس 2017 ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان مرگبار ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - فردا نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/148913376041246 10 مارس 2017 ... در تحقیق دکتر داوونر، داده‌های پزشکی ۲۲ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته تا نشان دهد مصرف منظم آسپرین (مصرف سه بار در هفته آسپرین برای حداقل ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می‌دهد/7769770 یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان مرگبار پروستات در آنها کاهش می یابد. به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد - onvansho onvansho.ir/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می‌دهد.html آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد سایت. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان . مصرف مکرر ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد - onvansho onvansho.ir/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می-دهد.html آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد سایت. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان . آسپرینکاهش خطر ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می‌دهد 11 مارس 2017 ... به گزارش بلاغ، دکتر ماری داوونر، از دانشگاه هاروارد می‌گوید: «بنظر می‌رسد ارتباطی قوی بین مصرف آسپرین و کاهش خطر مرگ در افرادی که مبتلا به ... آسپرین خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد | فردا | خبروان khabarone.ir/news/.../آسپرین-خطر-ابتلا-به-سرطان-پروستات-را-کاهش-می‌دهد 10 مارس 2017 ... سرویس سبک زندگی فردا: دکتر ماری داوونر، از دانشگاه هاروارد می‌گوید: «بنظر می‌رسد ارتباطی قوی بین مصرف آسپرین و کاهش خطر مرگ در افرادی که ...