مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در این مطالعه متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از ۲۵ هزار فرد ۱۸ تا ۷۹ سال و بیش از ۹۷۰۰ کودک شش تا ۱۷ ساله پرداختند. این افراد به لحاظ ابتلا به بیماری آسم در سال‌های گذشته مورد مطالعه قرار گرفتند و همچنین سطح ویتامین D در خون آنان اندازه‌گیری شد.

در مجموع از میان شرکت‌کنندگان ۶۸ درصد کودکان و ۷۰ درصد بزرگسالان دچار کمبود شدید ویتامین D بوده‌اند. علاوه بر این حدود ۱۲۰۰ نفر از کودکان و ۱۸۰۰ نفر از بزرگسالان دچار آسم بوده‌اند. این بیماری موجب باریک شدن و التهاب مجاری تنفسی شده و نفس کشیدن را برای فرد سخت می‌کند.

در این بررسی مشخص شد کودکان مبتلا به کمبود شدید این ویتامین ۱.۳۵ برابر بیشتر از کودکان دیگر احتمال دارد دچار بیماری آسم شوند. همچنین کمبود ویتامین D در بزرگسالان تاثیری در ابتلای آنان به بیماری آسم ندارد اما ممکن است موجب بروز تنگی نفس در آنها شود.

دلیل اصلی ارتباط بین کمبود ویتامین D ابتلا به بیماری آسم مشخص نیست اما بررسی‌ها حاکی از آن است که کاهش سطح این ویتامین موجب بروز التهاب در بدن می‌شود.



لینک منبع :ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم

ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - ایسنا www.isna.ir/news/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-D-با-خطر-ابتلا-به-آسم‎Cached10 نوامبر 2016 ... نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند. ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/news/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-d-با-خطر-ابتلا-به-آسم 10 نوامبر 2016 ... نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند. ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - خبرداغ khabaredagh.ir/fa/news/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-d-با-خطر-ابتلا-به-آسم 10 نوامبر 2016 ... نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند. ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - نامه نیوز namehnews.ir/fa/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-d-با-خطر-ابتلا-به-آسم‎Cached10 نوامبر 2016 ... نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند. بهار نیوز - ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم baharnews.ir/news/120224/ 10 نوامبر 2016 ... گروه سلامت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند. ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - کاسپین | دمادم https://damadam.ir/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-D-با-خطر-ابتلا-به-آسم/4215984 نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین، در ... میهن مگ - ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - سایت قیمت https://mihanmag.com/.../ارتباط_کمبود_ویتامین_D_با_خطر_ابتلا_به_آسم 10 نوامبر 2016 ... در این مطالعه متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با بررسی اطلاعات جمع آوری شده از ۲۵ هزار نفر ۱۸, ۷۹ سال ۹۷۰۰ کودک شش ۱۷ سال ، این افراد در زمینه ... ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27912284 10 نوامبر 2016 ... ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم. نتایج یک تحقیق نشان می دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری ... ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم - خبرلند khabarland.com/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-D-با-خطر-ابتلا-به-آسم‎Cached10 نوامبر 2016 ... ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا ... ارتباط کمبود ویتامین D با شیوع آسم در کودکان | شفقنا | Shafaqna fa.shafaqna.com/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-d-با-شیوع-آسم-در-کو/‎Cached11 نوامبر 2016 ... محققان دریافتند، کودکان مبتلا به کمبود ویتامین D، در مقایسه با افرادی ... سطح ویتامین D مناسبی داشته‌اند با خطر کمتر ابتلا به آسم مواجه بوده‌اند.