مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مراقب باشید.. این موارد نشانۀ سکته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم ، به تازگی با انتشار گزارشی درباره انعقادهای غیر طبیعی خون از جمله اختلال ترومبوز سیاهرگی عمقی که به عنوان مثال در پاها به دلیل عواملی چون چاقی، سیگار کشیدن، بارداری، سرطان، بیماری های ریه، مشکلات قلبی و التهاب ریه رخ می دهند، هشدار داد.

ترومبوز سیاهرگی عمقی (به انگلیسی: Deep venous thrombosis ) به معنای تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی است. اختلال ترومبوز سیاهرگی عمقی که به DVT معروف است، غالبا سیاهرگ‌های اندام تحتانی را درگیر می‌کند.


در این گزارش آمده است: "در برخی موارد ممکن است عوامل وراثتی یا بی تحرکی باعث انعقاد خون شود". عوارض ناشی از ترومبوز سیاهرگی عمقی به طور غیر طبیعی شامل این موارد است:

1- درد


ترومبوز سیاهرگی عمقی در پاها در اغلب موارد با درد و ورم همراه هست. درد در این مورد ممکن است شدید یا کم باشد و به هنگام راه رفتن شدیدتر می شود.


2- کبود شدن پوست


قسمتی از بدن که دچار عارضه ترومبوز سیاهرگی عمقی است، کبود می شود.


3- تب


شخصی که مبتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی است به طور متناوب تب می کند و این بدان معناست که بیماری در حال پیشرفت است و باید هر چه سریعتر درمان شود.


4- ورم کردن ساق پا


ورم کردن ساق پا یکی دیگر از نشانه های ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی است و نشان می دهد که بخش وسیعی از بدن آسیب دیده است. لذا بلافاصله باید برای بررسی علت ورم به پزشک مراجعه کرد.



لینک منبع :مراقب باشید.. این موارد نشانۀ سکته است

مراقب باشید.. این موارد نشانۀ سکته است - العالم fa.alalam.ir/news/1878383‎Cached28 ا کتبر 2016 ... اما اگر به دلایل مختلف خون رسانی به قسمت های مختلف بدن ناقص باشد، ممکن است فرد در درون رگهایش دچار انعقاد خون و درنهایت سکته شود. مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../-مراقب-باشید-این-موارد-نشانۀ-سکته-است 29 ا کتبر 2016 ... مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است. سلامت نیوز: وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به ... مراقب باشید... این موارد نشانۀ سکته است! - جام نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/147771060088549 وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. ... ناقص باشد، ممکن است فرد در درون رگهایش دچار انعقاد خون و درنهایت سکته شود. مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../مراقب-باشید-این-موارد-نشانۀ-سکته-است/‎Cached23 مه 2017 ... مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است. وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل ... مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/مراقب-باشید-این-موارد-نشانۀ-سکته-است/4104089 وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل مختلف خون رسانی به قسمت های مختلف بدن ناقص باشد، ... مراقب باشید... این موارد نشانۀ سکته است! - جام نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27269791 مراقب باشید... این موارد نشانۀ سکته است! وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل مختلف خون رسانی به ... مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است | سلامت vista.ir/cdn/31335126 31 ا کتبر 2016 ... وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل مختلف خون رسانی به قسمت های مختلف بدن ... مراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/سلامت-نیوز/908773205673.html‎Cached29 ا کتبر 2016 ... سلامت نیوز : وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل مختلف خون رسانی به قسمت های ... مراقب باشید.. این موارد نشانۀ سکته است - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/مراقب_باشید.._این_موارد_نشانۀ_سکته_است‎Cachedمراقب باشید.. این موارد نشانۀ سکته است. دانلود هشدار سرقت موبایلها به این شیوه در متروها مراقب باشید · دانلود لاف زدن، مراقب کودکان باشید · دانلود مراقب این نوع سرقت ... مراقب موارد این باشید - پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت www.hpvconfidential.com/tag/مراقب-موارد-این-باشید/‎Cachedمراقب باشید، این موارد نشانۀ سکته است. پزشکی و سلامت: وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل ...