مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، به گفته محققان بواسطه وجود برخی فاکتورها احتمال ابتلا به سرطان روده افزایش می یابد. در ادامه به فاکتورهای تاثیرگذار بر احتمال ابتلا به این سرطان اشاره می شود.

کولیت زخمی: بسیاری از افراد نمی دانند که کولیت زخمی فاکتور پرخطر ابتلا به سرطان روده است. وسعت، طول مدت و فعالیت بیماری از عوامل تعیین کننده اولیه هستند که در بلندمدت می توانند تبدیل به سرطان روده شوند.

داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی: ریسک ابتلا به سرطان روده در افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند به شکل چشمگیری بالاست. مخصوصا این احتمال در افرادی که پیوند عضو شده اند و از اینگونه داروها مصرف می کنند به مراتب بیشتر است.

دیابت: نه تنها بیماری قلبی و فشارخون بالا، بلکه دیابت هم می تواند ریسک سرطان روده را افزایش دهد. اگر دیابت نوع۲ ناشی از مقاومت انسولین باشد، این ریسک به مراتب بیشتر است.

گوشت قرمز: افزایش بیش از اندازه زیاد مصرف گوشت قرمز می تواند ریسک سرطان روده را افزایش دهد.

نوشیدنی های الکلی: بدون شک الکل یکی از شایع ترین علل پرخطر سرطان روده است. مصرف الکل به خصوص در افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده، ریسک ابتلا به این سرطان را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

فاکتورهای پرخطر دیگر: به جز موارد ذکرشده فوق، برخی عوامل مشخص دیگر نیز ریسک این سرطان را افزایش می دهند که از آن جمله می توان به چاقی، سیگار کشیدن، سن و جنسیت اشاره کرد. طبق تحقیقات مردان مسن بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان هستند و احتمال بروز آن در مردان ۲۵ درصد بیشتر از زنان است.



لینک منبع :فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید

فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../فاکتورهای-پرخطر-ابتلا-به-سرطان-روده-را-بشناسید‎Cached5 ا کتبر 2016 ... کولیت زخمی: بسیاری از افراد نمی دانند که کولیت زخمی فاکتور پرخطر ابتلا به سرطان روده است. وسعت، طول مدت و فعالیت بیماری از عوامل تعیین ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید - فرارو fararu.com/fa/news/.../فاکتورهای-پرخطر-ابتلا-به-سرطان-روده-را-بشناسید 5 ا کتبر 2016 ... به گفته محققان بواسطه وجود برخی فاکتورها احتمال ابتلا به سرطان روده افزایش می‌یابد. در ادامه به فاکتورهای تاثیرگذار بر احتمال ابتلا به این ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/348629/Science/medical‎Cached6 ا کتبر 2016 ... سرطان روده، سومین سرطان متداول در بین مردان (۶۶۳ هزار مورد، ۱۰ درصد از کل سرطان‌ها) و دومین سرطان شایع در زنان (۵۷۰ هزار مورد، ۹.۴ درصد کل موارد ابتلا به ... میهن مگ - فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید https://mihanmag.com/.../فاکتورهای_پرخطر_ابتلا_به_سرطان_روده_را_بشناسید‎Cached15 مه 2017 ... آخرین و جدیدترین اخبار, به گفته محققان از آن با حضور برخی از عوامل احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش یافته است. در ادامه به فاکتورهای ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید - روجانیوز news.rooja.org/fa/content/788119.html افزایش بیش از اندازه زیاد مصرف گوشت قرمز می تواند ریسک سرطان روده را افزایش دهد. فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید | Esfahanemrooz www.esfahanemrooz.ir/.../فاکتورهای-پرخطر-ابتلا-به-سرطان-روده-را-بشناسید.html‎Cachedفاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید. سرطان روده، سومین سرطان متداول در بین مردان (۶۶۳ هزار مورد، ۱۰ درصد از کل سرطان ها) و دومین سرطان شایع در زنان (۵۷۰ ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید | خبروان khabarone.ir/news/4072365 5 ا کتبر 2016 ... سرطان روده، سومین سرطان متداول در بین مردان (663 هزار مورد، 10 درصد از کل سرطان‌ها) و دومین سرطان شایع در زنان (570 هزار مورد، 9.4 درصد کل موارد ابتلا ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26206617 فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید. - همشهری آنلاین: سرطان روده، سومین سرطان متداول در بین مردان (663 هزار مورد، 10 درصد از کل سرطان ها) و دومین سرطان ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید- جستجوگر اخبار ... football.tnews.ir/سلامت-نیوز/DED371744835‎Cached5 ا کتبر 2016 ... سلامت نیوز:سرطان روده، سومین سرطان متداول در بین مردان (۶۶۳ هزار مورد، ۱۰ درصد از کل سرطان ها) و دومین سرطان شایع در زنان (۵۷۰ هزار مورد، ۹.۴ درصد کل ... فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان روده را بشناسید | بیمارستان جهانی ... globalhospital.ir/1395/.../فاکتورهای-پرخطر-ابتلا-به-سرطان-روده-را/‎Cachedسایت بیمارستان جهانی, مجله علمی, پزشکی, سلامت, زیبایی, پوست, مو, روانشناسی, تغذیه, داروهای گیاهی, جنسی.