مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند

به گزارش جام جم آنلاین، فریدون عزیزی ضمن اشاره به افزایش چاقی و دیابت در دنیا اظهار کرد؛ این موضوع حاکی از وجود تغییرات زیادی در شیوه زندگی مردم در سال‌های گذشته است.

رئیس پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: کم تحرکی و مصرف مواد غذایی با کالری بالا از جمله عوامل مهم در افزایش میزان چاقی و بیماری دیابت مورد توجه قرار دارد.

این فوق تخصص غدد اظهار کرد: انتظار داشتیم بیماری دیابت در افراد بالغ طی برنامه‌های کشوری در 20 سال گذشته بیش از 7-6درصد رشد نکند اما امروزه این میزان به 11-10درصد رسیده است.

عزیزی بیان کرد: در حال حاضر 15درصد افراد در شهر تهران دیابت دارند و 15درصد نیز بین دیابتی و افراد سالم هستند.یعنی در سنین بالای 20 سال از هر 3 نفر یک نفر و در سنین بالای 60 سال از هر دو نفر یک نفر یا دیابتی یا قبل از دیابت هستند.

این مقام مسئول گفت: افزایش دیابت با کاهش سلامت افراد همراه خواهد بود و ما نگران هستیم علائم این بیماری در کودکان ظاهر شود.

رئیس پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به طور کلی کمترین مقدار دیابت قطعاً در روستاهایی دیده می‌شود که هنوز شهری نشده‌اند.

این فوق تخصص غدد تشریح کرد: مطالعه‌ای در تهران به عنوان قندولیپید تهران طی 15 سال گذشته در حال انجام است که در آن 15000 خانواده هر 3 سال یکبار تحت معاینه کامل قرار می‌گیرند.

وی متذکر شد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد هر سال یک درصد به دیابتی‌ها افزوده شده و در حال حاضر از 12% به 17% افزایش یافته است که حاکی از رشد این بیماری در سال‌های آینده است.

این فوق تخصص غدد ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی که زیر سن 30 دچار سکته می‌شوند دیابت دارند تأکید کرد؛ اگر عوامل کنترل دیابت اجرا نشود ما شاهد شیوع بیماری‌های قلبی عروقی نیز خواهیم بود.

عزیزی متذکر شد: در این زمینه استراتژی‌های خیلی عمده‌ای لازم است که تنها به صورت فردی نیست بلکه حکومت نیز برای اجرای آن نقش مهی دارد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر جای خالی رستوران‌‌های عرضه مواد غذایی سالم در بین انبوه فست‌فودها، همچنین فقدان تفرجگاه‌ها در شهرها به ویژه تهران احساس می‌شود.

رئیس پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: این برنامه های کشوری است که می تواند تا حدودی شیب افزایش دیابت و چاقی را متوقف و از بروز عوارض آن در جامعه جلوگیری کند.



لینک منبع :۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند

۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../۱۵-درصد-تهرانی‌ها-دیابت-دارند‎Cached4 ژوئن 2016 ... تصویر ۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند. به گزارش جام جم آنلاین، فریدون عزیزی ضمن اشاره به افزایش چاقی و دیابت در دنیا اظهار کرد؛ این موضوع حاکی از ... رئیس پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: ۱۵ درصد ... www.farsnews.com/13950315000243‎Cached4 ژوئن 2016 ... ۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند/ روستاها دارای کمترین آمار دیابت ... عزیزی بیان کرد: در حال حاضر 15درصد افراد در شهر تهران دیابت دارند و 15درصد نیز ... ۱۵ درصد تهرانی ها دیابت دارند - onvansho onvansho.ir/result/۱۵-درصد-تهرانی-ها-دیابت-دارند.html ۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند امروز پنج شنبه 25 ۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت . ۱۵ درصد مبلغ وام مسکن باید اوراق خریداری شود ایسنا دمادم تقریبا ۱۵ درصد از زوج های تهرانی ... ۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند/ روستاها دارای کمترین آمار دیابت - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1465031400528489 ۱۵ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند/ روستاها دارای کمترین آمار دیابت - خبرگزاری فارس. درصد زیادی از مبتلایان به دیابت ار بیماری خود خبر ندارند » اولین ... www.diabeti.ir/.../386-درصد-زیادی-از-مبتلایان-به-دیابت-ار-بیماری-خود-خبر-ندارند.html‎Cachedدکتر شکور امیدی موسس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کل کشور مهمترین ... از شهرها این تحقیقات انجام شده و می‌دانیم در شهر یزد ۲۳ درصد و در قزوین ۱۵ درصد دیابتی داریم. به نظر انجمن خیریه دیابت به طور متوسط در کشور ۱۰ درصد از افراد دیابت دارند. ... دکتر صالح محقق حضرتی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مخترع ... ۱۵درصد تهرانی‌ها دیابت دارند - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/239020/Health/publichealth‎Cached17 نوامبر 2013 ... گروه دانش و سلامت: معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: براساس آخرین مطالعات ۱۵درصد در تهران شیوع دیابت داشته‌ایم که علت آن ... سالانه یک درصد به جمعیت دیابتی کشور اضافه می‌شود/از هر 100 نفر 15 ... www.isna.ir/.../سالانه-یک-درصد-به-جمعیت-دیابتی-کشور-اضافه-می-شود-از-هر-100-نفر‎Cached30 ژوئن 2017 ... در «مطالعه قند و لیپید تهران» هر سال یک درصد به جمعیت دیابتی اضافه می‌شود. این مطالعه ... فقط 10 تا 20 درصد افراد جامعه فعالیت بدنی مناسب دارند. 0x49041 behpooyanclinic.ir/۱۵-درصد-تهرانی‌ها-دیابت-دارند/ مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد: سالانه ۳۰۰ هزار نفر در ایران به به ... ssu.ac.ir/cms/index.php?id=4210&tx_ttnews%5Btt_news%5D... 2 ا کتبر 2014 ... تازه های دیابت. ... ممتاز نیوز - بر اساس تحقیقات و مطالعاتی که در بین افراد ۲۰ تا ۶۵ ساله انجام شده است، ۱۱ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند. ... به نوع ۲ است که قبلا میزان شیوع آن زیر یک درصد که در حال حاضر به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسیده است. رئیس پژوهشکده متابولیسم دانشگاه شهید بهشتی: سالانه یک درصد به ... iraniansat.org/2004‎Cached1 جولای 2017 ... در «مطالعه قند و لیپید تهران» هر سال یک درصد به جمعیت دیابتی اضافه می‌شود. ... فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد جامعه فعالیت بدنی مناسب دارند ... بطوریکه ۷ تا ۱۵ درصد افراد ۶۰-۵۰ ساله و ۲۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال دچار استئوپروز هستند.