مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است

به گزارش جام جم سرا ،​به طور معمول گفته می‌شود که سعی کنید در طول روز زیاد آب بنوشید تا آب بدنتان افزایش یابد و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود. در حالی که زیاد آب نوشیدن نه تنها مفید نیست بلکه در برخی موارد منجر به مرگ می‌شود. در همه فعالیت‌ها از جمله آب نوشیدن نباید افراط و تفریط کرد.

آب‌رسانی کافی به بدن برای کنترل و عملکرد مناسب بدن کافی و ضروری است اما پر کردن بدن از آب به اندازه کم آب نوشیدن می‌تواند مضر و کشنده باشد.

طبق مطالعه‌ای که در مجله پزشکی و دارویی منتشر شد، به دستورالعمل و هشدارهایی راجع به نوشیدن آب اشاره شد و هدف آن بالا بردن سطح دانش افراد از نحوه صحیح نوشیدن آب و توجه به خطرات مصرف نادرست آن است. علاوه بر افراد عادی ورزشکاران نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری یا مرگ به علت مصرف نادرست آب هستند. این افراد به علت تمرینات و فعالیت‌های ورزشی بیش از حد آب می‌نوشند. در این شرایط کلیه‌های آن‌ها سرشار از آب می‌شود و موجب تورم سلول‌ها و گاهی مرگ می‌شود.

به همین علت بهتر است به صدای بدن گوش داد و در شرایط لازم به آن آب رساند. بهتر است هنگامی آب بنوشید که تشنه هستید. بر اثر آب نوشیدن زیاد علائمی در بدن بوجود می‌آید که توجه به آن بسیار مهم است. از جمله این علائم می توان به سرگیجه، حالت تهوع، پف کردن و افزایش وزن اشاره کرد که بیشتر هنگام فعالیت ورزشی در ورزشکاران بروز پیدا می‌کند.

در شرایط حاد این علائم می‌تواند تهوع، سردرد، گیجی، بیقراری، هذیان، تشنج و در نهایت مرگ باشد. آبرسانی به بدن برای بقا و تعادل برنامه غذایی لازم و مهم است. بدن در طول روز از طریق نفس کشیدن، ادرار و تعرق مقادیر ذخیره آب خود را از دست می‌دهد به همین علت به آب نیاز دارد اما باید توجه شود که آب کافی به بدن برسد و در نوشیدن آن زیادی‌روی نشود.

منبع :​ باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است

زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5514821/زیاده‌روی-در-نوشیدن-آب-کشنده-است‎Cached27 فوریه 2016 ... مطالعات حاکی از آن است که بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند صدمات زیادی را به بدن وارد کند و حتی کشنده باشد. زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../زیاده‌روی-در-نوشیدن-آب-کشنده-است‎Cachedآب‌رسانی کافی به بدن برای کنترل و عملکرد مناسب بدن کافی و ضروری است اما پر کردن بدن از آب به اندازه کم آب نوشیدن می‌تواند مضر و کشنده باشد. زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است | قیمت دلار ، قیمت سکه، قیمت طلا mazanne.co.uk/زیاده‌روی-در-نوشیدن-آب-کشنده-است/‎Cachedزیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است. Posted on اسفند ۸, ۱۳۹۴ اسفند ۸, ۱۳۹۴. مطالعات حاکی از آن است که بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند صدمات زیادی را به بدن وارد کند و ... زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1456566480616449 آب‌رسانی کافی به بدن برای کنترل و عملکرد مناسب بدن کافی و ضروری است اما پر کردن بدن از آب به اندازه کم آب نوشیدن می‌تواند مضر و کشنده باشد. - عصر ایران. آخرین خبر | زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است akharinkhabar.ir/health/.../زیاده‌روی-در-نوشیدن-آب-کشنده-است‎Cached27 فوریه 2016 ... باشگاه خبرنگاران/ مطالعات حاکی از آن است که بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند صدمات زیادی را به بدن وارد کند و حتی کشنده باشد.به طور معمول گفته ... زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است - سایت آموزشی و تفریحی سوکا www.sooka.ir/زیاده‌روی-در-نوشیدن-آب-کشنده-است/ 27 فوریه 2016 ... زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است : به گزارش سوکا ،​به طور معمول گفته می‌شود که سعی کنید در طول روز زیاد آب بنوشید تا آب بدنتان افزایش یابد و ... آیا نوشیدن آب زیاد، ضرر دارد؟ » رژیم غذایی یکا yeka.ir/blog/?p=1765‎Cached Similar11 نوامبر 2014 ... اما آیا نوشیدن آب زیاد، مفید است؟ واقعیت این است که نوشیدن آب بیش از حد، می تواند خطرناک و در مواردی حتی کشنده باشد. Water-Intoxication. افراط در ... 5 ماده غذایی که می‌توانید در مصرف آن‌ها زیاده روی کنید - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/5-foods-you-can-overdo/‎Cached19 جولای 2016 ... در مصرف مواد غذایی زیر اگر کمی زیاده روی کنید مشکلی پیش نمی آید ولی اگر به حد ... نوشیدن آب بیش از حدآن امکان پذیر است اما نکته ای که وجود دارد این است که آب می تواند کشنده باشد زیرا مقدار اضافی آن تعادل الکترولیت در بدن ما به ... زیاده‌روی در نوشیدن آب توصیه نمی شود - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached29 فوریه 2016 ... زیاده‌روی در نوشیدن آب توصیه نمی شود مطالعات حاکی از آن است که بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند صدمات زیادی را به بدن وارد کند و حتی کشنده باشد. زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است | News File newsfile.ir/news/زیاده‌روی+در+نوشیدن+آب+کشنده+است‎Cachedمطالعات حاکی از آن است که بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند صدمات زیادی را به بدن وارد کند و حتی کشنده باشد.