مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند نکته درباره حفظ سلامت موها

دکتر محمد امیدیان گفت: مو یکی از ضمائم پوست است که به صورت زائده​‌ی باریک و رشته مانند از پوست سر خارج شده است. این عضو به دلیل فقدان رشته​های عصبی، فاقد هرگونه حسی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای داشتن موهای سالم نیازی به استفاده از لوازم آریشی و بهداشتی گرانقیمت نیست، از سوی دیگر داشتن تغذیه مناسب در حفظ سلامت مو بسیار تاثیرگذار است.

امیدیان با اشاره به ویژگی​های یک شانه خوب، گفت: زمان شانه کردن نباید موها بکشد، همچنین باید دارای دندانه​هایی با نوک گرد باشد. شانه یک وسیله شخصی است و نباید آن را به صورت اشتراکی استفاده کرد. به هیچ وجه موهای خود را به شکل دم​اسبی و محکم نبندید؛ چراکه این کار علاوه بر آسیب رساندن به ساقه مو، می​تواند باعث ریزش مو از ریشه آن شود.

این متخصص پوست و مو افزود: برای خشک کردن موها بهترین راه خشک کردن تدریجی آن با حوله است و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک کردن و یا حالت دادن آن موجب آسیب رساندن به موها می‌شود.

امیدیان با اشاره به عوارض رنگ کردن زیاد مو، اظهارکرد: رنگ کردن مداوم مو موجب بروز عارضه​های زیادی در سال‌های بعد مانند شکسته شدن مو، قرمزی و در مواقع حاد موجب ریزش موی سر خواهد شد. توصیه می​شود رنگ مو را در فاصله​های زمانی حداقل چهار ماهه استفاده کرد و حتما هنگام خرید از مراکز معتبر تهیه شود.

وی افزود: با تغذیه سالم می​توان سلامت موهای خود را چند برابر کرد. پروتئین نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارد، تارهای مو از پروتئین تشکیل شده و بنابراین موهای شما برای رشد به پروتئین کافی نیاز دارند. البته پروتئین تنها ماده مغذی مورد نیاز موها نیست و شما به آهن، ویتامین E و مواد معدنی مانند مس و منیزیم نیز نیاز دارید.

این متخصص پوست و مو با اشاره به تاثیر ویتامین ویتامین D در سلامت مو گفت: می​توانید برای افزایش سلامت موهای خود، ویتامین D را از طریق مصرف شیر، آب پرتقال و حبوبات دریافت کنید و در صورت نیاز با مشورت پزشک از مکمل​های مربوط به آن استفاده کنید.

امیدیان افزود: کاهش وزن به ویژه کاهش وزن سریع با رژیم غذایی بسیار محدود می​تواند یکی از دلایل اصلی ریزش مو باشد.



لینک منبع :چند نکته درباره حفظ سلامت موها

چند نکته درباره حفظ سلامت موها - ایسنا www.isna.ir/news/94060603588/چند-نکته-درباره-حفظ-سلامت-موها‎Cached28 آگوست 2015 ... یک متخصص پوست و مو گفت: موهای سالم و درخشان نشان‌دهنده سلامت فرد است؛ سست بودن ریشه مو می​تواند نشان از کم​خونی بوده و موی نازک و ... چند نکته درباره حفظ سلامت موها - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/414282/چند-نکته-درباره-حفظ-سلامت-موها‎Cachedچند نکته درباره حفظ سلامت موها یک متخصص پوست و مو گفت: موهای سالم و درخشان نشان‌دهنده سلامت فرد است؛ سست بودن ریشه مو می​تواند نشان از کم​خونی بوده و موی ... چند نکته درباره حفظ سلامت موها | تهران پرس tehranpress.com/fa/news-details/.../چند-نکته-درباره-حفظ-سلامت-موها/‎Cached29 آگوست 2015 ... چند نکته درباره حفظ سلامت موها. برای خشک کردن موها بهترین راه خشک کردن تدریجی آن با حوله است و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند ... دانستن چند نکته در حفظ سلامت مو و ناخن - بیتوته www.beytoote.com/attire/hair/retinue-safety-hair-nail.html‎Cached Similarریزش مو, تقویت مو, تقویت کننده مو, تقویت کننده موی سر, راههای تقویت مو, روشهای تقویت مو, داروی تقویت مو, ناخن. ... درباره ی کاشت مژه چه می دانید؟ بیشتر » · خانه اخبار داغ ... دانستن چند نکته در حفظ سلامت مو و ناخن ... راهکار موثر در سلامت ناخن و مو :. نکاتی در مورد مراقبت از مو – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30544‎Cached Similarیکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و مو راه های طبیعی هستند که در آن ها ... برای تأثیر عمیق درمان چند دقیقه مواد را با انگشتان بر روی تمامی تارهای موی خود تا ریشه ماساژ دهید تا تأثیرگذاری را به حداکثر برسانید. ... نکته : صبور باشید … چند نکته مهم برای حفظ سلامت و شادابی موها | مجله سلامت و زیبایی blog.wtn.ir/2017/04/hair-care-tricks/‎Cached3 آوریل 2017 ... کش های مو از یک طرف نقش مهمی در آرایش موها دارند و ما را از احساس بدحالت بودن موها نجات می دهند و از طرفی خود این کش ها عاملی هستند برای بد حالت شدن مو. نکاتی درباره عوارض و ضررهای اکستنشن مو | مجله سلامت و زیبایی blog.wtn.ir/2017/04/hair-extension/‎Cached5 آوریل 2017 ... اکستنشن مو که این روزها خیلی ها به آن علاقه مند شده اند، روشی است که آرایشگرها آن را برای پرپشت تر و ضخیم تر نشان دادن موهای سر استفاده می کنند. موی خشک Archives | مجله سلامت و زیبایی blog.wtn.ir/tag/موی-خشک/‎Cachedدرباره · تماس · وب سایت جهان گستر · مجله سلامت و زیبایی · ما را در اینستاگرام دنبال کنید. تگ. موی خشک. جست‌و‌جو. در مراقبت از مو ... که نه تنها بر زیبایی ظاهری تأثیر می‌گذارد، بلکه نشانه‌ای از مشکلات و عدم سلامت درونی است. ... چند نکته مهم مراقبت از پوست، برای آقایان ... مراقبت از پوست و حفظ طراوت و شادابی آن کاری مهم و ضروری است. رنگ مو Archives | مجله سلامت و زیبایی blog.wtn.ir/tag/رنگ-مو/‎Cachedرنگ موی مناسب رنگ پوست شما رنگی خواهد بود که سن شما را بالا نبرد و زیبایی و جوانی شما را حفظ کند. انتخاب رنگ موی مناسب با چهره جزو فوت و فن های آرایشگری است ... راه های تقویت و حفظ سلامت موها • مجله پزشکی نت سلامت www.netsalamat.com/334-راه-های-تقویت-و-حفظ-سلامت-موها.html‎Cachedبدون شک موها از مهمترین اعضای صورت و زیبایی انسان می باشند که سلامت آن ها ضروری است .. حفظ سلامت موها با رعایت چند نکته ساده امکان پذیر است.. بدین منظور برای ...