مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب

شواهد جدید نشان می‌دهد خیره شدن به صفحه نمایش تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، تبلت و کامپیو‌تر بر روی الگوهای خواب تاثیر منفی می‌گذارد. از این رو کار‌شناسان می‌گویند نوجوانان نباید تا یک ساعت قبل از خواب در تماس با صفحات نمایش تلفن‌های هوشمند باشند.

محققان با انجام مطالعاتی بر روی ۱۰ هزار تن از نوجوانان ۱۶ الی ۱۹ ساله دریافتند هر چه تماس نوجوانان با تلفن‌های همراه و صفحات نمایش آن‌ها، آن هم به ویژه قبل از خواب طولانی‌تر باشد این افراد بیشتر در معرض خواب ناکافی و بی‌کیفیت قرار می‌گیرند.

در میان کسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند افرادی که بیشتر از چهار ساعت در روز را در معرض تماس با صفحات نمایش تلفن‌های هوشمند بودند به میزان ۴۹ درصد بیشتر از سایرین از خواب ناکافی و بی‌کیفیت برخوردار بوده‌اند. این افراد حتی در صورت بودن در رختخواب نیز بیش از یک ساعت دیر‌تر به خواب می‌رفتند و مقدار خوابی هم که دریافت می‌کردند کمتر از پنج ساعت در شب بوده است.

محققان می‌گویند زمان خواب جای خود را به تماس آنلاین با دوستان و تماشا کردن تلویزیون داده است که این موضوع می‌تواند ساعت خواب بدن را دچار اختلال سازد. اما از دیگر پیامدهای مضر استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند به ویژه در ساعات قبل از خواب به افسردگی، الگوهای ضعیف خوابی، اضطراب و عدم تمرکز کافی اشاره شده است. (مهر)



لینک منبع :رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب

رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../رابطه-تلفن-همراه-و-اختلالات-خواب‎Cached6 فوریه 2015 ... استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند به ویژه در ساعات قبل از خواب، منجر به افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز کافی می شود. رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - خبرگزاری دانشجو snn.ir/fa/news/387598/رابطه-تلفن-همراه-و-اختلالات-خواب‎Cached8 فوریه 2015 ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب. استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند به ویژه در ساعات قبل از خواب، منجر به افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز کافی ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - افکار نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1423352220174504‎Cachedرابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - افکار نیوز. ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب. گوگل پلاس فیس نما کلوب linkedin. رابطه اضطراب و اختلال های خواب با میزان استفاده از تلفن همراه در ... https://www.civilica.com/Printable-ESCONF01_127=رابطه-اضطراب-و-اختلال-های-خواب-با-میزان-استفاده-از-تلفن-همراه-در-دانشجویان.html‎Cachedنسخه قابل چاپ خلاصه مقاله رابطه اضطراب و اختلال های خواب با میزان استفاده از تلفن همراه در دانشجویان - گواهی پذیرش مقاله در کنفرانس. [PDF] ﺎن ﯾ داﻧﺸﺠﻮ ﯽ ﺧﻮاب، اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔ ﺖﯿ ﻔﯿﮐ ﯽ ﻨﯿﺑ ﺶ ﯿ ﻧﻘﺶ jech.umsha.ac.ir/article-1-130-fa.pdf‎Cachedﺗﻌﯿﯿﻦ. ﻧﻘﺶ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻔﺮط از. ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه در ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﻮاب، اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﯽ در ﺑﯿﻦ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن اﻧﺠﺎم ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ .... راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن اﻓﺴـﺮدﮔﯽ ﺑـﺎ اﻋﺘﯿـﺎد ﺑـﻪ ﺗﻠﻔـﻦ ﻫﻤـﺮاه در ﺑـﯿﻦ .... رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ از راﻫﻨﻤﺎی ﺗﺸﺨﯿﺺ و ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨـﺪی اﺧـﺘﻼﻻت. رواﻧﯽ ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ. اﺳﺘﻔﺎده. ﻣﻔﺮط. از. ﺗﻠﻔـﻦ. ﻫﻤﺮاه. ﺷﺎﻣﻞ. 23. ﺳﻮال. موبایل چگونه باعث بی خوابی می شود؟ - نمناک namnak.com/بی-خوابی-با-موبایل.p38846‎Cachedموبایل و موبایل باعث بی خوابی می شود و تاثیر موبایل در بی خوابی و استفاده ... از موبایل و انجام بازی های کامپیوتری باعث ایجاد اختلال در خواب نوجوانان می شوند. ... محققان برای کشف رابطه میان زمان استفاده از دستگاه های الکترونیک مانند بازی های ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - دکتر من | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/718854 7 فوریه 2015 ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب. استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند به ویژه در ساعات قبل از خواب، منجر به افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز کافی ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - اقتصاد پرس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/710483 7 فوریه 2015 ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب. استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند به ویژه در ساعات قبل از خواب، منجر به افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز کافی ... رابطه تلفن همراه و اختلالات خواب - پایگاه خبری افکار نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/45D137138337.html استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند به ویژه در ساعات قبل از خواب، منجر به افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز کافی می شود. موقع خواب، موبایل را کنارتان نگذارید - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/sleep3-let2-side.html‎Cached Similarعلل بی خوابی مشکلات خواب تاثیر تلفن همراه بر خواب خواب عوارض تلفن همراه ... خوابیدن در کنار تلفن همراه، بویژه گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود.