مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند دلیل مهم برای نگهداری گل‌ و گیاه در خانه

اگرچه زندگی در آپارتمان از یک سو و دغدغه‌ها و مشغله‌های روزمره از سوی دیگر، ما را از طبیعت دور کرده‌اند، با این حال هنوز هم می‌توان برای رسیدن به آرامش دست به دامن طبیعت شد. تنها کافی است طبیعت را به خانه‌تان بیاورید. این طبیعت می‌تواند به اندازه یک باغچه کوچک، بالکن کوچک یا حتی چند گلدان کوچک باشد. اگر دلیل کافی برای این کار ندارید حتما این مطلب را بخوانید:

جنبه زیبایی‌شناختی: گل‌ها و گیاهان زیبا هستند. چه دلیلی مهم‌تر از اینکه با داشتن گل و گیاه، زیبایی را به محیط زندگی خود خواهید آورد و از آن لذت خواهید برد. نگاه کردن به گل‌ها باعث ایجاد احساس شادابی، طراوت و مثبت‌اندیشی در شما می‌شود. تنها کافی است سری به یک گل‌فروشی بزنید و با توجه به سلیقه خودتان گل و گیاهی را با طرح و رنگ دلخواهتان انتخاب کنید؛ البته مراقب باشید که گیاه موردنظرتان با فضای خانه شما سازگار باشد و حتما در این مورد از گل‌فروش بپرسید.

رنگ آرامش‌بخش: سبز یکی از رنگ‌های آرامش‌بخش است. این رنگ همراه با آبی آسمان ذهن شما را در وضعیت آرامش و راحتی قرار خواهد داد. رنگ سبز التیام‌بخش و رنگ تعادل، توازن و همدلی است. این رنگ باعث هماهنگی جسم و ذهن می‌شود و نماد طبیعت و باروری است.

افزایش اعتماد به نفس: گل‌کاری و باغبانی و ایجاد محیطی دلپذیر باعث بالابردن حس اعتماد به‌نفس و خوب بودن در فرد می‌شود. باغبانی باعث می‌شود فرد به‌دلیل خلق زیبایی، احساس غرور و رضایت کند. از سوی دیگر، هنگامی که گیاهان به گل می‌نشینند، سبزی‌ها آماده چیدن می‌شوند و... باغبان حسی از رضایت‌خاطر پیدا می‌کند و نتیجه زحمات خود را می‌بیند و این نتیجه مطلوب به نوعی برای فرد مانند پاداش کارهایش تلقی می‌شود.

دستیابی به آرامش: نگاه کردن به گل و گیاهان و لذت بردن از زیبایی‌های آنها به ما کمک می‌کند روحیه نامتعادل و ناآرام خود را تغییر دهیم و به حالت تعادل برسیم. بنابراین این بار اگر بی‌حوصله، کلافه و عصبی بودید، سری به گل‌های باغچه یا گلدانتان بزنید تا دوباره آرامش پیدا کنید.

تمرین صبر و شکیبایی: باغبانی به نوعی تمرین صبر و شکیبایی است. هنگامی که یک درخت در باغچه می‌کارید و باید ماه‌ها و سال‌ها از آن مراقبت کنید تا روزی به بار بنشیند یا از یک گلدان نگهداری می‌کنید تا در بهار به گل بنشیند به نوعی صبوری را تمرین خواهید کرد. بد نیست صبوری را با سپردن مسئولیت نگهداری از یک گلدان کوچک به فرزندانتان هم آموزش دهید.

هوایی پاک: همه می‌دانیم که گیاهان دی‌اکسیدکربن محیط را می‌گیرند و اکسیژن را پس می‌دهند و در ایجاد هوایی پاک بسیار موثر هستند، پس با نگهداری از آنها در خانه خود شانس تنفس هوای پاک‌تری را خواهیم داشت و همین هوای پاک و پراکسیژن حالمان را بهتر خواهد کرد و در سلامت جسم و ذهنمان موثر خواهد بود.

سلامت جسم و کاهش استرس: باغبانی و گلکاری باعث افزایش فعالیت بدنی و همچنین افزایش ترشح اندروفین در بدن می‌شود که این امر منجر به کاهش استرس خواهد شد. اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که در خانه باغچه‌ای داشته و در آن یک یا چند درخت کاشته باشید هربار که درخت‌ها را هرس می‌کنید حرکات کششی خواهید داشت. جالب است بدانید حرکات بدن و کشش اندام ها هنگام هرس و کوتاه کردن شاخ و برگ درختان، به اندازه زمانی است که شما دوچرخه‌سواری یا شنا می‌کنید. همچنین کارکردن در حیاط خانه و گل‌کاری باتوجه به میزان فعالیت شما می‌تواند باعث سوختن 250 کالری در ساعت شود و همین امر در کنترل فشارخون و بهبود جریان خون و تنظیم سوخت و ساز بدن بسیار موثر است.

جذب ویتامینD: کسانی که در فضای باز مثل باغ، باغچه یا بالکن، باغبانی و گل‌کاری می‌کنند، در معرض نور خورشید خواهند بود که باعث افزایش ویتامینD در بدن آنها و جذب بیشتر کلسیم می‌شود. همین امر در بهبود خلق و خوی این افراد موثر است.

مصرف بیشتر میوه و سبزی: بررسی‌ها و تحقیقات انجام‌شده ثابت کرده است باغبان‌ها میوه و سبزی بیشتری مصرف می‌کنند و بچه‌هایی که در چنین فضایی بزرگ می‌شوند نیز بیشتر میوه و سبزی می‌خورند. درست است که همه ما نمی‌توانیم در یک باغ بزرگ زندگی می‌کنیم اما می‌توانیم در یک باکس یا گلدان کمی سبزی بکاریم، حتی می‌توانیم چند گلدان برای کاشت سبزی روی پشت‌بام خانه خود داشته باشیم و نه‌تنها از کاشت و برداشت سبزی‌هایمان لذت ببریم بلکه سبزی‌های تازه خودمان را بخوریم.(دکتر نوشین خادم‌الرضا-روان‌پزشک/زندگی مثبت)



لینک منبع :چند دلیل مهم برای نگهداری گل‌ و گیاه در خانه

دلایل مهم برای نگه داشتن گل و گیاه در خانه - بیتوته www.beytoote.com/scientific/nature/keep1-plants-home1.html‎Cachedنگهداری گل و گیاه دلایل نگهداری گل و گیاه علت نگه داری گل و گیاه در خانه,دلایل پرورش ... این طبیعت می‌تواند به اندازه یک باغچه کوچک، بالکن کوچک یا حتی چند گلدان ... Images for چند دلیل مهم برای نگهداری گل‌ و گیاه در خانه اهمیت نگهداری گل و گیاه در خانه - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/109800/maintenance-plants-home/‎Cachedاهمیت نگهداری گل و گیاه در خانه - اگر چه زندگی در آپارتمان از یک سو و دغدغه ها و ... این طبیعت می‌تواند به اندازه یک باغچه کوچک، بالکن کوچک یا حتی چند گلدان کوچک باشد. ... چه دلیلی مهم تر از اینکه با داشتن گل و گیاه، زیبایی را به محیط زندگی خود می ... چند دلیل مهم برای نگهداری گل‌ و گیاه در خانه - زمان نیوز www.zamannews.ir/بخش...ها.../3206-چند-مهم-برا-نگهدار-گل-در-خانه‎Cached7 ژانویه 2015 ... گرچه زندگی در آپارتمان از یک سو و دغدغه‌ها و مشغله‌های روزمره از سوی دیگر، ما را از طبیعت دور کرده‌اند، با این حال هنوز هم می‌توان برای رسیدن به آرامش دست ... جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایرانچند نکته درباره نگهداری گلها در منزل ... glassy-garden.com/چند-نکته-درباره-نگهداری-گلها-در-منزل/‎Cached Similar7 ا کتبر 2015 ... چند نکته درباره نگهداری گلها در منزل…. نکات مهم. میزان درجه سختی این گیاه ... چند نکته أساسی و کلی در مورد نگهداری گیاهان در منزل . ... دریغ می کنند و به همین دلیل مرتب به مشکلاتی در زمینه نگهداری گیاهانشون می خورن ، و همیشه بین بد ... گل، گیاهان آپارتمانی، باغبانی، پرورش گیاهان - آکاایران www.akairan.com/maghalat-persia/baghbani/‎Cached Similarگیاهان آپارتمانی,گلهای آپارتمانی,گل کاری,پرورش گل,قلمه زدن گل,ازدیاد گل,گلدان, گل ... چند نمونه از گیاهان خانگی معطر ... 9 دلیل مهم برای نگه داشتن گل و گیاه در خانه. نکات پرورش گل و گیاه در خانه - آسمونی www.asemooni.com/lifestyle/plant/gardening-at-home‎Cachedبه همین بهانه سایت آسمونی در این مقاله نکاتی مهمی در پرورش گل و گیاه در خانه را عنوان می کند. از اینکه ... 1-به دلیل وجود کلر در اب لوله کشی بهتر است از ریختن مستقیم آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. ... نگهداری گل های تزیینی برای چند روز. چند اصل مهم در نگهداری کاکتوس - نارگیل nargil.ir/Article.aspx?Id=35&cid=3443‎Cached Similarکاکتوس ها >> چند اصل مهم در نگهداری کاکتوس ... هوای سرد در فصل استراحت، میتواند به گل دهی گیاه در فصل رشد منجر شود. مشکلات: بزرگترین مشکل برای صاحبان ... راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی - گل حنا - نارگیل nargil.ir/Plant.aspx?Name=Impatiens-Walleriana&cid=5411‎Cached Similarگل حنا گیاهی چند ساله است که با عنوان امپاتیانس و Busy Lizzy نیز شناخته میشود، این گیاه از تیره بالزامیناسه (Balsaminaceae) بومی شرق آفریقا از کنیا تا ... گل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گل‎Cached Similarگُل یا شکوفه ساختار زایشی در گیاهان گل‌دار یا نهان‌دانه است. ... بعضی از گل‌ها در دوره تکامل خود برای حیوانات جذاب هستند و این دلیلی است که حیوانات را عامل گرده افشانی آنها می‌کند. ... مادگی: حلقه درونی گل، متشکل از یک یا چند بخش به نام برچه. .... برای پاسخگویی به این نیازهای گیاه باید نشانه‌های درون زا و زیست‌محیطی مهم مانند تغییرات ...