مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روغن‌ زیتون را حرارت ندهید

روغن زیتون ماده مغذی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است که سطح کلسترول خون را کاهش داده و به سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. روغن زیتون همچنین منبع طبیعی ویتامین E و حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است اما به دلیل تولید مواد شیمیایی که در روند حرارت دیدن آن رخ می‌دهد کار‌شناسان تغذیه توصیه می‌کنند گزینه سالمتری مثل روغن «کلزا» را که در فرانسه اغلب استفاده می‌شود برای طبخ غذا جایگزین روغن زیتون کنید.

این روغن برای سرخ کردن ‌های ملایم مثلا برای سیب‌زمینی و سبزیجات گزینه خوبی است و جایگزینی مناسبی برای کره در غذا‌ها است. این روغن در ماهیتابه به خوبی گرم می‌شود و خطری برای سلامت بدن به همراه ندارد.

کار‌شناسان برای تهیه غذاهای متفاوت، روغن‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنند. برای مثال برای غذاهایی که زیاد سرخ می‌شوند روغن نارگیل، برای سالاد روغن زیتون و برای پخت و پز با حرارت ملایم روغن کلزا و برای سالاد و انواع چاشنی‌ها، روغن کدو و روغن آووکادو را توصیه می‌کنند.(ایسنا)



لینک منبع :روغن‌ زیتون را حرارت ندهید

روغن‌ زیتون را حرارت ندهید - ایسنا www.isna.ir/news/93101206261/روغن-زیتون-را-حرارت-ندهید‎Cached2 ژانویه 2015 ... کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند. روغن‌ زیتون را حرارت ندهید - پایگاه خبری زیست آنلاین zistonline.com/article/54101/روغن-زیتون-را-حرارت-ندهید.aspx‎Cachedکارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند. روغن‌ زیتون را هرگز حرارت ندهید - خرداد | دمادم https://damadam.ir/news/روغن‌-زیتون-را-هرگز-حرارت-ندهید/2600969 کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند. روغن زیتون ماده ... [DOC] نکات مهم در انتخاب ، نگهداری و مصرف روغن برای پخت و پز( پاسخ ... www.ssu.ac.ir/fileadmin/.../fa/.../neghahdari_roghan.doc‎Cached Similarپخت و پز در درجه حرارت بالا می‌تواند به روغن آسیب برساند، اسید چرب امگا۳ بالا ... برابر حرارت پایدارند مانند روغن بادام زمینی و زیتون و روغن‌های آسیب‌پذیر بهتر است در دمای اتاق مورد استفاده قرار گیرند مانند سالاد. هیچ‌گاه روغن را تا نقطه دود حرارت ندهید . روغن‌ زیتون را هرگز حرارت ندهید | اتاق خبر www.otaghnews.com/news/352238/روغن‌-زیتون-را-هرگز-حرارت-ندهید 18 ژوئن 2016 ... کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند. روغن زیتون را هرگز حرارت ندهید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/روغن_زیتون_را_هرگز_حرارت_ندهید‎Cachedدانلود آیا میدانید روغن زیتون چگونه بدست می آید؟ (فیلم) ... دانلود تست با حرارت زیاد روغن 10w40 روغن موتور ولولاین (فیلم). روغن زیتون را هرگز حرارت ندهید. روغن زیتون را حرارت ندهید | کارشناسان تغذیه در چند مطالعه - قطره www.ghatreh.com/news/nn24156713/روغن-زیتون-حرارت-ندهید 2 ژانویه 2015 ... کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می شود که. هرگز روغن‌ زیتون را حرارت ندهید | اکو فود www.ecofood.ir/Post.aspx?ID=09382e37-f6e4-4835-bb8f... 29 مه 2016 ... کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند. این روغن را حرارت ندهید - خبرلند khabarland.com/news/196254/این-روغن-را-حرارت-ندهید-1‎Cached30 مه 2017 ... اخبار پزشکی : این روغن را حرارت ندهید : کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی ... روغن زیتون را هدر ندهید با حرارت - ماهنگ maahang.com/مطالب/دانستنی/روغن-زیتون-را-هدر-ندهید-با-حرارت‎Cached6 سپتامبر 2013 ... روغن زیتون را هدر ندهید با حرارت. پزشکان به افرادی که دوست دارند برای حفظ سلامتی خود از روغن زیتون استفاده کنند توصیه می کنند تا خواص آن را ...