مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصورات اشتباه درباره اشتباه!

جام جم سرا به نقل از خراسان: شاید الان که دارید این نوشته را می‌خوانید به نظرتان بدیهی بیاید که شکست یعنی قدم اول برای کسب موفقیت، اما بسیاری از ما وقتی شکست می‌خوریم، نمی‌توانیم آن را بپذیریم و آن را دستمایه موفقیت‌های بعدیمان کنیم.
شاید دیده‌اید که پدر و مادر وقتی چیز تازه‌ای به کودک خود یاد می‌دهند با هر بار شکست، سعی می‌کنند او را دلگرم کنند. کودکشان را تشویق می‌کنند تا دوباره و چند باره آن کار را انجام دهد. آن‌ها خوب می‌دانند که کودک، رفته رفته در مسیر موفقیت قرار خواهد گرفت اما آیا همین افراد هنگامی که خودشان هم با شکست مواجه می‌شوند، همین رویه را در پیش می‌گیرند؟


شکست می‌تواند پلی به سوی موفقیت باشد

شکست، قدم اول در کسب هر موفقیتی است و اگر چنین باوری نداشته باشیم و آن را به کار نبندیم، خیلی زود دلسرد می‌شویم و هرگز به موفقیت نخواهیم رسید. بیشتر ما در زندگی روزمره، وقتی با شکست رو به رو می‌شویم آن را نوعی درس تلقی نمی‌کنیم، بلکه آن را به شکل یک اشتباه می‌بینیم که مرتکب شده‌ایم. بعد سرخورده می‌شویم و دست از کار می‌کشیم. خودمان را سرزنش می‌کنیم که من برای این نوع کار‌ها ساخته نشده‌ام و به این ترتیب برای همیشه پرونده آن کار را می‌بندیم.
راهکارهایی که در ادامه ارائه می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا بعد از شکست، راحت‌تر به سمت موفقیت حرکت کنید.


اشتباهات خود را بپذیرید

بعد از شکست در هر کاری باید بپذیرید مرتکب اشتباه شده‌اید و مسئولیت شکستتان را قبول کنید. مقصر دانستن همه به غیر از خودتان، به شما هیچ کمکی نخواهد کرد و باعث خواهد شد که حتی نتوانید دلیل پیش آمدن آن اشتباه را بفهمید تا از تکرار آن جلوگیری کنید. بنابراین قبول کنید که اشتباه کرده‌اید تا بتوانید به حل مشکل فکر کنید.


نیروی عظیم شکست را بشناسید

هر شکستی حتی بد‌ترین شکست‌ها، درون خود نیرویی ارزشمند دارد که باید آن را بشناسیم و برای موفقیت‌های بعدیمان از آن استفاده کنیم. شکست فقط وقتی مفید است که از آن درس بگیریم. البته درس گرفتن به خودی خود نمی‌شود بلکه باید وقت بگذاریم و بفهمیم که کجای راه را اشتباه رفته‌ایم. با خودتان صادق باشید و سعی کنید خیلی دقیق به مسئله نگاه کنید. مشکلات خود را بشناسید و مسئولیت آن‌ها را به عهده بگیرید.

با هر شکست، شما صاحب دانشی گران بها می‌شوید. دانشی که کمکتان می‌کند در آینده به موفقیت برسید. حالا که فهمیده‌اید مشکل از کجا بوده است، سعی کنید دیگر آن اشتباه را مرتکب نشوید. به قسمتی از کار که با موفقیت انجام شده، فکر و سعی کنید روی آن تمرکز کنید. انعطاف پذیر باشید. قوا، مهارت‌ها و استعدادهای خود را بیشتر بشناسید و بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.


زود دلسرد نشوید

این را همیشه به یاد داشته باشید که موفق‌ترین‌ها، هیچ وقت آن‌هایی نیستند که بی‌خطر‌ترین و امن‌ترین راه‌ها را انتخاب می‌کنند. افراد موفق کسانی هستند که از اشتباهاتشان درس می‌گیرند. ناامید شدن اصلیترین دلیلی است که باعث می‌شود خیلی‌ها طعم موفقیت را هرگز نچشند.
اگر قرار باشد بعد از اولین شکست، دلسرد شوید و دست از تلاش بردارید به احتمال زیاد هیچ توصیه و نکته‌ای در دنیا وجود نخواهد داشت که شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند. هرچند ادامه دادن یک فعالیت بعد از شکست و دلسرد نشدن، کار آسانی نیست، اما تنها راه موفقیت است.


ذهن انعطاف پذیرتری داشته باشیم

وقتی در پی این هستیم که برنامه‌ای را دنبال کنیم یا به هدفی برسیم، اما شکست می‌خوریم، احساس ناامیدی می‌کنیم و به نظرمان می‌رسد که همه چیز از توانمان خارج شده است، اما اگر ذهنی انعطاف پذیر‌تر داشته باشیم و به این فکر کنیم که «شاید به نتیجه نرسیدم ولی تجربیات خوبی کسب کردم!» دیگر شکست خیلی فاجعه بار به نظرتان نمی‌آید. بنابراین کمی مثبت اندیشانه‌تر فکر کنید تا موفقیت هم به سمت شما بیاید.


از تجربیاتتان درس بگیرید

باید حواستان باشد که اگر اتفاق ناگواری افتاد و در انجام کاری شکست خوردید، بتوانید همه فاکتور‌ها و عوامل غلط را بررسی کنید و بفهمید که کدام قسمت‌ها را باید تغییر دهید. از اشتباهاتتان درس بگیرید و آن را فرصتی برای اصلاح خود و آینده کاریتان بدانید. از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید همه چیز را دوباره رو به راه کنید.


از شکست‌های بزرگ‌تر جلوگیری کنید

همیشه به عواقب و نتایج کار‌هایتان فکر کنید. ممکن است انجام کاری برایتان دشوار باشد، اما به این فکر کنید که اگر آن کار را انجام ندهید چه عواقب و شکست‌های بزرگ تری در انتظارتان خواهد بود؛ بنابراین بعد از اطمینان از درست بودن تصمیمتان، با پشتکار برای رسیدن به موفقیت دوباره و دوباره تلاش کنید. در ضمن بعد از شکست در انجام کاری، بدون پی بردن به اشتباهاتتان دوباره تلاش نکنید؛ چراکه ممکن است شکست‌های بدتری در انتظارتان باشد. (علیرضا عبدی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی)



لینک منبع :تصورات اشتباه درباره اشتباه!

Images for تصورات اشتباه درباره اشتباه! تصورات اشتباه درباره اشتباه! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../تصورات-اشتباه-درباره-اشتباه‎Cached20 نوامبر 2014 ... تصویر تصورات اشتباه درباره اشتباه! جام جم سرا به نقل از خراسان: شاید الان که دارید این نوشته را می‌خوانید به نظرتان بدیهی بیاید که شکست یعنی ... تصورات همیشه اشتباه ما در مورد عشق - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../always3-wrong-notions.html‎Cached Similarتصورات همیشه اشتباه ما در مورد عشق عشق واقعی,عشق و علاقه ,عشق و عاطفه ,عشق در نگاه اول,تصورات اشتباه در مورد عشق. ۱۰ تصور غلط و اشتباه درباره عطر و ادکلن - YouTube ► 5:00https://www.youtube.com/watch?v=ETUkMKISyJM Jul 15, 2017 - 5 min - Uploaded by Afaz TV استفاده از عطر و ادکلن تصورات بسیار اشتباهی در مورد استفاده از عطر و ادکلن وجود دارد. حتی نام آن ها نیز آدم‌ها را گیج می‌کند. بسیاری فکر می‌کنند که ... سخن بزرگان درباره اشتباه - همفکران کانون دانش friend.knowclub.com/forum/thread.php?l=fa&tid=563&0‎Cached Similarسخن بزرگان درباره اشتباه وقتی همه با من هم عقیده می شوند، تازه احساس می کنم که اشتباه کرده ام.((اسکار وایلد)) سعادتمند کسی است که از هر اشتباه و ... تصورات اشتباه درمورد وردپرس | سرزمین وردپرس https://sarzaminwp.com/اشتباه-درمورد-وردپرس/‎Cached19 آوریل 2017 ... تصورات اشتباه درمورد وردپرس ، متاسفانه بسیاری افراد تصورات اشتباهی درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارند که در این مقاله به بررسی این ... فهرست تصورات نادرست متداول - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فهرست_تصورات_نادرست_متداول‎Cached Similarدر این فهرست، برخی تصورات و عقیده‌های نادرست که به طور گسترده پذیرفته ... کروی بودن زمین مطلع بودند، اما با تخمین کلمب دربارهٔ فاصله تا هند مخالف بودند. ... بدون توانایی محاسبه طول جغرافیایی در دریا، او هرگز متوجه نمی‌شد که تخمینش اشتباه است. تصورات اشتباه در مورد کمربند دفاعی زمین - کلیک | نبض فناوری و ... click.ir/1396/01/03/new-research-about-earth-belt/‎Cachedکمربند تشعشعی وان آلن که از زمین محافظت می کند، برخلاف تصورات پیشین چندان قوی نیست. به گزارش کلیک، زمین با کمربندهای تشعشعی محاصره شده است که ... ۱۰ تصور غلط و اشتباه درباره عطر و ادکلن - آپارات ► 4:59www.aparat.com/v/dsxuE/۱۰_تصور_غلط_و_اشتباه_درباره_عطر_و_ادکلن Jul 16, 2017 - 5 min ۱۰ تصور غلط و اشتباه درباره عطر و ادکلن. 25. استفاده از عطر و ادکلن تصورات بسیار اشتباهی در مورداستفاده از عطر - ادکلن - عطر. 25 تیر 1396 ... 9 تصور اشتباه در مورد وردپرس - مکانیک وردپرس https://mechanicwp.ir/9-misconceptions-about-wordpress/‎Cached29 ژوئن 2017 ... 9 تصور اشتباه در مورد وردپرس؛ امنیت بالای وردپرس، سرعت بالای وردپرس، ... تصورات اشتباه کابران نسبت به سیستم مدیریت محتوای وردپرس.