مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصورات نادرست درباره روغن زیتون

جام جم سرا به نقل از ایسنا: متخصصان آمریکایی اظهار کردند: با وجود سالم بودن این روغن برخی افراد روش استفاده و نگهداری از آن را نمی‌دانند و جهت بهره‌مندی از مزایای آن باید از پنج اشتباه اجتناب شود.

- خرید روغن زیتون سبک به دلیل ذخیره کالری: روغن زیتون سبک به دلیل تصفیه شدن دارای طعم متفاوتی است. البته صرفا با مشاهده برچسب «سبک» نمی‌توان نوع روغن زیتون با کالری کم را تشخیص داد.

- پخت و پز با روغن زیتون خالص: برخی بر این باورند که استفاده از روغن زیتون خالص تنها برای تزیین غذا، سالاد و دیگر غذاهای بدون نیاز به پخت استفاده می‌شود؛ در حالی که این روغن زیتون دارای دود کمتری است. این نوع روغن زیتون بسیار خالص است و فواید سلامتی بسیاری دارد و استفاده از آن برای سلامت قلب بهتر از دیگر انواع روغن زیتون است.

- روغن زیتون با طعم تلخ: تلخ شدن طعم روغن زیتون به معنای از بین رفتن و فاسد شدن آن نیست، بلکه به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن است.

- نگهداری آن در کنار اجاق گاز: هرگز روغن زیتون را در کنار اجاق گاز نگهداری نکنید. گرما موجب خراب شدن سریع روغن زیتون می‌شود. آن را داخل شیشه‌های تیره و در مکان خنکی دور از نور مستقیم قرار دهید.

- ذخیره‌سازی بیش از اندازه: روغن زیتون را نباید مانند دیگر روغن‌ها به میزان زیادی خریداری کرد. زمان مناسب برای نگهداری آن نهایتا به مدت 6 هفته است و پس از آن دیگر خاصیت چندانی نخواهد داشت.



لینک منبع :تصورات نادرست درباره روغن زیتون

تصورات نادرست درباره روغن زیتون - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../تصورات-نادرست-درباره-روغن-زیتون‎Cached16 نوامبر 2014 ... روغن زیتون به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع، روغنی سالم به شمار می‌رود و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود اما برخی تصورات ... تصورات نادرست درباره روغن زیتون - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../تصورات-نادرست-درباره-روغن-زیتون‎Cached16 نوامبر 2014 ... روغن زیتون به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع، روغنی سالم به شمار می‌رود و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود اما برخی تصورات ... تصورات نادرست درباره روغن زیتون > خبرخوان مدیکال نت medicalnet.ir/news/feeds/ID/24545/PostComment روغن زیتون به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع، روغنی سالم به شمار می‌رود و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود اما برخی تصورات نادرستی درباره آن دارند ... تصورات نادرست درباره ی کاهش وزن - آکا www.akairan.com/health/.../news20175262343843836.html‎Cached26 مه 2017 ... به گزارش ایران ناز خبرهای گاه متناقض درباره روش های لاغری باعث شده ... تصورات نادرست درباره ی کاهش وزن - آکا ... فواید ماساژ با روغن زیتون ... کاهش اثرات مخرب ناشی از کلسترول بالا با مصرف روغن زیتون فرابکر ... www.salamatism.com/.../کاهش-اثرات-مخرب-ناشی-از-کلسترول-بالا-با-مصرف-روغن-زیتون-فرابکر‎Cached16 آوریل 2017 ... اضافه کردن دوز کمی از هیدروکسی‌تیروزول موجود در روغن زیتون فرابکر به رژیم ... آشنا هستند، اما اطلاعات کمتری درباره مکانیسم‌های بیولوژیک و فیزیولوژیک مربوط به ... آشنایی با تصورات نادرست غذایی/ تخم‌مرغ برای قلب مضر است؟ ۶ راه خانگی برای درمان استرچ‌ مارک/ از آبلیمو تا روغن زیتون! | سلامتیسم www.salamatism.com/.../6-راه-خانگی-برای-درمان-استرچ-مارک-از-آبلیمو-تا-روغن-زیتون‎Cached10 مه 2017 ... ۶ راه خانگی برای درمان استرچ‌ مارک/ از آبلیمو تا روغن زیتون! .... تصورات نادرست درباره موهای زائد بدن/ اصلاح موهای زائد، آنها را ضخیم‌تر می‌کند؟ برداشتن اکستنشن مژه با کمک بخار آب و روغن زیتون | سلامتیسم www.salamatism.com/.../برداشتن-اکستنشن-مژه-با-کمک-بخار-آب-و-روغن-زیتون‎Cached27 مارس 2017 ... ... مژه چیست؟ برداشتن اکستنشن مژه با کمک بخار آب و روغن زیتون. ... تصورات نادرست درباره موهای زائد بدن/ اصلاح موهای زائد، آنها را ضخیم‌تر می‌کند؟ پیشگیری از سرطان مغز با مصرف روغن زیتون | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/.../پیشگیری-از-سرطان-مغز-با-مصرف-روغن-زیتون/‎Cached8 ژوئن 2017 ... محققان دریافتند ترکیب موجود در روغن زیتون به پیشگیری از سرطان مغز ... تصورات نادرست درباره موهای زائد بدن/ اصلاح موهای زائد، آنها را ضخیم‌تر ... کنجد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کنجد‎Cached Similarدانه‌های کنجد به سبب دارا بودن روغن قابل استخراج تنها قسمت مورد استفاده گیاه .... (به طور معمول، تنها در روغن عمدتاً متشکل از امگا ۹ روغن اشباع شده مثل روغن زیتون، در ... با روغن زیتون موخوره و ریزش مو را از بین ببرید - جذاب jazab.abtinblog.com/.../با+روغن+زیتون+موخوره+و+ریزش+مو+را+از+بین+ببرید با روغن زیتون موخوره و ریزش مو را از بین ببرید,جذاب. ... نکاتی مهم درباره ریزش مو در خانم ها که باید بدانند ... کاهش درد آرتروز تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای جملات عاشقانه ای که زنان را داغ و احساسی می کند درمان نازایی با ای وی اف، ارتباط با جنسیت ...