مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علل بروز، علائم و روش‌های درمان کیست کلیه

جام جم سرا به نقل از تصویرنما: کیست کلیه ممکن است به صورت تکی و یا چند تایی در کلیه‌ها شکل بگیرد. کیست ساده، شایع‌ترین نوع کیست در کلیه‌ها می‌باشد. این بیماری با بیماری کلیه پلی کیستیک متفاوت است. کلیه پلی کیستیک یک بیماری پیشرونده و خطرناک است که به از دست دادن کلیه‌ها منجر می‌شود. کیست ساده کلیه اغلب باعث ایجاد مشکل حادی نمی‌شود.


علل کیست کلیه

علت بروز کیست ساده کلیه‌ها هنوز به درستی کشف نشده است اما به نظر نمی‌رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در مردان شایع‌تر است. سن نیز یکی از عوامل اصلی موثر در بروز کیست کلیه است. تقریبا نیمی از افراد بالای ۵۰ سال یک یا چند کیست ساده کلیه دارند. اندازهٔ این کیست‌ها با افزایش سن بزرگ‌تر می‌شود به گونه‌ای که بعد از ۱۰ سال ممکن است دو برابر شوند.


علائم و خطرات کیست کلیه

کیست ساده کلیه معمولا علائم خاصی ندارد. در اکثر موارد، پزشک در حین انجام یک سونوگرافی و یا توموگرافی کامپیوتری که به منظور تشخیص بیماری دیگری انجام می‌شود، کیست ساده کلیه‌ها را تشخیص می‌دهد. با این حال کیست‌های ساده کلیه ممکن است علائمی از جمله موارد زیر داشته باشند:


• اگر این عارضه‌ها بزرگ شوند و به سایر اعضای بدن فشار وارد آورند می‌توانند منجر به احساس درد در پهلو‌ها، پشت و یا بالای شکم شوند.
• خونریزی
• ایجاد عفونت و بروز علائم ناشی از عفونت مانند تب و لرز
• مختل کردن عملکرد کلیه‌ها (نادر است)

کیست ساده کلیه با فشار خون بالا همراه است اما هنوز رابطه بین این دو بیماری معلوم نیست.


درمان کیست

اگر کیست کلیه شما علائم یا عوارض خاصی را ایجاد نمی‌کند نیازی نیست که به فکر درمان باشید. البته حتما به پزشک مراجعه کنید تا پزشک تائید کند که کیست ساده کلیه شما هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. با این حال در مواردی نادر که کیست شما باعث بروز علائم یا عوارض می‌شود، شما ملزم هستید برای درمان کیست کلیه‌های خود اقدام کنید.


درمان کیست ساده کلیه ممکن است شامل مراحل زیر باشد:
پزشک با استفاده از یک سوزن بلند و از طریق پوست و با کمک دستگاه سونوگرافی وارد کلیه‌ها شده، کیست را سوراخ و آن را تخلیه می‌کند. ممکن است داخل آن را با محلولی که حاوی الکل است پر کند. این کار باعث می‌شود که بافت سخت شده و شانس عود کردن آن پایین بیاید.
در برخی موارد کیست دوباره عود کرده و با مایع پر می‌شود. در چنین مواردی ممکن است پزشک به انجام یک عمل جراحی سنگین‌تر که مستلزم بیهوشی عمومی و ایجاد یک برش بزرگ‌تر است مجبور شود. در این عمل، پزشک به کمک لاپاراسکوپ و سایر تجهیزات پزشکی مایع داخل کیست را تخلیه کرده و دیوارهٔ آن را حذف می‌کند و یا می‌سوزاند. این کار از شکل گیری مجدد آن پیشگیری می‌کند. در این عمل ممکن است لازم باشد که شما برای یک یا دو روز در بیمارستان بستری شوید.



لینک منبع :علل بروز، علائم و روش‌های درمان کیست کلیه

کیست کلیه چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../kidneycyst-symptoms1-treated.html‎Cached Similarعلل کیست کلیه ساده چه چیزهایی هستند؟ علت بروز کیست ساده کلیه ها هنوز به درستی کشف نشده است اما به نظر نمی رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در مردان ... علل بروز، علائم و روش‌های درمان کیست کلیه - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/.../علل-بروز-علائم-و-روش‌های-درمان-کیست-کلیه‎Cached Similar16 ا کتبر 2014 ... علل بروز، علائم و روش‌های درمان کیست کلیه. شفا آنلاین-کیست ساده کلیه، یک کیسه گرد و صاف با پوستی نازک یا یک کیسه شبیه به جیب پیراهن ... «کیست کلیه» و راه های درمان گیاهی-سنتی آن | تغذیه سنتی foood.ir/site/2547/‎Cached Similar11 جولای 2015 ... علائم رایج این بیماری به طور کلی عبارتنداز: فشارخون بالا. ... راههای برای درمان کیست کلیه با طب عامیانه، ساده ترین وسیله برای درمان کیستهای ... کیست کلیه:علت،علائم،درمان با/بدون جراحی - متخصص اورولوژی:دکتر ... drnamdari.com/کیست-کلیهعلت،علائم،درمان-بابدون-جرا/‎Cachedعلائم و نشانه ها، علت، خطر و راههای تشخیص کیست کلیه خوش خیم و بدخیم چیست؟ ... به پزشک از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و درمان بسیار سریع‌تر خواهد بود. بیماری کیست کلیه خطرناک است؟ - دکتر هوشنگ قوامی dr-ghavami.com/611/بیماری-کیست-کلیه.html‎Cached10 ژانویه 2017 ... در ادامه علائم کیست کلیه ، تشخیص کیست کلیه و درمان آن آمده است. ... بیماری کیست کلیه، چهارمین علت ازکارافتادن کلیه ها ویا نارسائی کلیه می ... علت ایجاد کیست کلیه و راه درمان آن - نمناک namnak.com/درمان-کیست-کلیه-.p52534‎Cachedکیست کلیه و کیست کلیه کورتیکال و انواع کیست کلیه و علت کیست کلیه و علائم کیست کلیه و درمان کیست کلیه و درمان کیست کلیه در طب سنتی در نمناک. درمان کیست کلیه چگونه است - سلامتی salamati.ir/2016/08/20/how-is-the-treatment-of-kidney-cyst/‎Cached20 آگوست 2016 ... علائم کیست کلیوی در مورد کیست‌های ساده رخ نمی‌دهند. ... علل. اگر چه نمی‌توان دلایل مشخصی برای بروز کیست‌های کلیوی تعیین کرد اما می‌تواند ... اگر چه این روش به خودی خود، یک درمان برای کیست کلیه نیست، اما تا حد زیادی تضمین ... علل و علائم کیست کلیه – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=31096‎Cached Similarعلل کیست کلیه ساده چه چیزهایی هستند؟ علت بروز کیست ساده کلیه ها هنوز به درستی کشف نشده است اما به نظر نمی رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در مردان ... دکتر محسن وریانی متخصص اورولوژی تهران | علت کیست کلیه چیست ... drvariani.ir/علت-کیست-کلیه-چیست/‎Cached Similar20 آوریل 2015 ... غذا و بیماری کلیه کاهش مصرف میوه و سبزیجات، دریافت بیش از حد پتاسیم، مصرف. چگونه می توان فهمید کیست کلیه خطرناک است یا نه؟ - سیمرغ seemorgh.com/.../264909-چگونه-می-توان-فهمید-کیست-کلیه-خطرناک-است-یا-نه/‎Cached6 نوامبر 2015 ... علل ایجاد کیست کلیه ساده چه چیزهایی هستند؟ علت بروز کیست ساده کلیه‌ها هنوز به درستی کشف نشده است، اما به نظر نمی‌رسد که یک بیماری ارثی ...