مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه گراتن پاستا با بادمجان

جام جم سرا: گراتن را در ظرفهای نسوز زیبای کم عمق درست کنید و با همان ظرف هم سرو کنید.

مواد مورد نیاز:

1- بادمجان 2 عدد

2-پاستا صدفی یا فرمی دلخواه 1 بسته

3- سیب زمینی پخته 2 عدد متوسط

4-گوشت چرخکرده 250 گرم

5-رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری

6-قارچ برش خرده 200 گرم

7-فلفل پاپریکا رنگی در صورت تمایل نصف 1 عدد

8-سس سفید 2 پیمانه

9- پیاز 1 عدد

10-تخم مرغ 1 عدد

11-پنیر رنده شده گودا یا هر پنیری که خوب ذوب شود 250 گرم

12-پودر نان سوخاری ترجیحا درشت برای پوشش 2 تا 3 قاشق سوپخوری

13- نمک وفلفل به مقدار لازم

.

.

طرز تهیه:

بادمجانها را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید نمک بپاشید و بگذارید بماند تا تلخی آن برود سپس با آب سرد بشویید و خوب خشک کنید .کمی زرد چوبه به انها بمالید و انها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز را در ماهیتابه خرد کنید و سرخ کنید گوشت را درون پیاز داغ ریخته و سرخ کنید تا قهوه ای شود.فلفل دلمه ای را نگینی سرخ کنید و همراه گوشت سرخ کنید .قارچهارا درون گوشت بریزید و سرخ کنید تا آب ان تمام شود رب را بریزید و همراه با بقیه مواد سرخ کنید نمک و فلفل آن را اندازه کنید کمی آب بریزید و بگذارید بپزد تا آب آن تمام شود و به روغن بی افتد 50 گرم از پنیر را داخل آن بریزید و هم بزنید .

پاستا را طبق دستور مندرج روی بسته بپزید و آب کش کنید.

سس سفید را درست کنید نمک و فلفل آن را اندازه کنید 3 قاشق از آن را برداشته و کنار بگذارید بقیه آن را در یک ظرف بزرگ گود بریزید 1 عدد تخم مرغ را درون آن بیاندازید و خوب هم بزنید پاستا را هم که خوب آب آن رفته است درون ظرف بریزید . نصف پنیر باقیمانده را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید

ته ظرف نسوزی را خوب چرب کنید و 3 قاشق سس سفید را ته آن بریزیدو سیب زمینی های پخته را پوست کنده و حلقه کنید و ته ظرف و بر روی سس سفید بچینید.بادمجانها را روی آن بچنید گوشت آماده را بر روی بادمجانها بریزید.

پاستای آغشته به سس سفید را روی بادمجانها ریخته و روی آن را با پنیر بپوشانید و پودر سوخاری را بر روی آن بریزید.

ظرف گراتن را در فر از پیش داغ شده با درجه 175 تا 180 بگذارید تا سطح آن طلایی شود (بین 30 تا 40 دقیقه).

نکته‌ها:

پودر سوخاری برای طلایی شدن و زیباتر شدن سطح گراتن است.

میتوانید به جای سس سفید از 2 پیمانه ماست معمولی + 2 عدد تخم مرغ استفاده کنید.

در صورت تمایل میتوانید قسمت گوشت را حذف کنید و غذایی کاملا گیاهی میل کنید.

میتوانید به جای گوشت قرمز از گوشت چرخکرده مرغ استفاده کنید.

میتوانید از سبزیجاتی مانند قارچ , نخود سبز و ذرت در لایه جای گوشت استفاده کنید.(مژگان سلماسی/کیمیاگری با ادویه‌ها)

Share



لینک منبع :طرز تهیه گراتن پاستا با بادمجان

گراتین پاستا با بادمجان - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../gratyn1-pasta-eggplant3.html‎Cached Similarطرز تهیه گراتین پاستا پخت گراتن پاستا با بادمجان , پخت غذا با پاستا , طرز تهیه پاستا , طرز تهیه انواع گراتین پاستا , آموزش آشپزی , سایت آشپزی. گراتن پاستا با بادمجان و سیب زمینی - روزمنو، محبوب ترین انجمن ... www.roozmenu.com/showthread.php?t=6191‎Cached Similarگراتن پاستا با بادمجان و سیب زمینی گراتن، سوفله و پاناد. ... طرز تهیه: بادمجانها را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید نمک بپاشید و بگذارید بماند تا ... طرز تهیه گراتن پاستا با بادمجان بسیار خوشمزه و متفاوت - انسان شاد humanfun.ir/16759/gratin-pasta-with-eggplant/‎Cachedطرز تهیه گراتن پاستا با بادمجان. مواد لازم پاستا :♥: ۱ بسته گوشت چرخ کرده:♥:۳۰۰ گرم بادمجان :♥: ۲ عدد سیب زمینی :♥: ۲ عدد قارچ :♥: ۱۰ عدد پیاز :♥: ۱ عدد. گراتین پاستا با بادمجان - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/pasta1/2013104017.html‎Cached Similarطرز تهیه گراتین پاستا پخت گراتن پاستا با بادمجان , پخت غذا با پاستا , طرز تهیه پاستا , طرز تهیه انواع گراتین پاستا , آموزش آشپزی , سایت آشپزی. طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان - نمناک namnak.com/گراتن-گوشت-بادمجان.p15018‎Cachedنمناک آشپزخانه نمناکغذاهای خارجی طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان ... قارچ ورقه ورقه شده را اضافه می کنیم و با شعله زیاد،چند دقیقه تفت می دهیم تا قارچ آب بیاندازد. طرز تهیه گراتن پاستا با سس بشامل - YouTube ► 0:16https://www.youtube.com/watch?v=NPgozTwfX0I Aug 22, 2016 - 16 sec - Uploaded by فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سینباد روش تهیه: در قابلمه آب را جوشانده داخلش روغن و نمک ریخته سپس ماکارونی را اضافه کرده 15 دقیقه می پزیم سپس در آبکش ریخته رویش 1 لیوان آب سرد ... طرز تهیه گراتن پاستا با بادمجان بسیار خوشمزه و متفاوت bahar.xyz/.../طرز+تهیه+گراتن+پاستا+با+بادمجان+بسیار+خوشمزه+و+متفاوت‎Cachedپست طرز تهیه گراتن پاستا با بادمجان بسیار خوشمزه و متفاوت از وبلگ مرجع دریافت و با درج لینک مستقیم منبع آن نمایش داده شده است. در صورتیکه محتوای پست ... گراتن ماکارونی - سیمرغ seemorgh.com/lifestyle/cooking/souffle.../145275-145275/‎Cached Similar8 نوامبر 2012 ... طرز تهیه : ابتدا گوشت ... سس بشامل یا سس سفید را نیز طبق دستور ذکر شده در لازانیا تهیه کنید. ... گراتن بادمجان، بهترین پیش غذا برای میهمانی. گراتن بادمجان، بهترین پیش غذا برای میهمانی - سیمرغ seemorgh.com/lifestyle/cooking/souffle.../144003-144003/‎Cached Similar23 ا کتبر 2012 ... درست کردن گراتن بادمجان زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و با صرف زمان کمی می توانید یک گراتن ... سس سفید : (طرز تهیه سس را اینجا ببینید) گراتن پاستا - چی بخوریم؟ www.chibokhorim.ir/گراتن-پاستا/‎Cached Similarطرز تهیه گراتن پاستا: سینه مرغ را با یک عدد پیاز می پزیم و بعد خرد میکنیم ، اگر از فیله مرغ استفاده نمودیم احتیاج به پختن ندارد و فقط تفت دادن کافی است.