مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید

[ad_1]

 

توصیه متخصصان؛

خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید

تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰

 

خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید

 

 

به گفته کارشناسان، برخی مواد خوراکی به حفظ سلامت کبد کمک می کنند.

به گزارش ستاره ها؛ متخصصان مصرف برخی مواد خوراکی را برای کبد مفید می دانند که در ادامه اشاره می شود.

سیر
به گفته محققان، سیر کمک می کند تا کبد آنزیم های موردنیاز برای دفع سموم را فعال کند. بعلاوه دارای میزان بالای ترکیبات طبیعی آلیسین و سلنیوم است که به پاکسازی کبد کمک می کند. به عنوان مثال، آلیسین دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی و ضدقارچی است، درحالیکه سلنیوم موجب افزایش عملکرد آنتی اکسیدان ها می شود. بعلاوه سیر حاوی آرژنین هم هست.
قهوه
قهوه دارای خواصی است که به کاهش ریسک بیماری کبد کمک می کند، اگرچه محققان دلیل قطعی آن را نمی دانند. طبق نتایج یک مطالعه، مصرف روزی دو فنجان قهوه در روز موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماری کبد تا ۴۴ درصد می شود. علیرغم تاثیرات مثبت قهوه بر کبد، محققان اذعان می دارند که قهوه به تنهایی نمی تواند تاثیرات مخرب مصرف الکل را برگرداند.
آووکادو
برخی تحقیقات نشان می دهد که این سوپرمیوه بسیار برای سلامت کبد مفید است. این میوه حاوی آنتی اکسیدانی موسوم به گلوتاتیون است که مسئول فیلتر کردن مواد مضر از کبد بوده و از سلول های کبدی در مقابل آسیب حفاظت می کند.
زردچوبه
ادویه زردچوبه بسیار برای کبد مفید است. به گفته محققان، زردچوبه به کاهش میزان آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به کبد یا آسیب ناشی از مولکول های به شدت ناپایدار کمک می کند. همچنین طبق گزارشات زردچوبه به بدن در هضم چربی و ایجاد صفرا که همچون یک سم زدا طبیعی در کبد عمل می کند، کمک می کند.
گریپ فروت
گریپ فروت می تواند به پیشگیری از اسیب کبدی کمک کند. به گفته محققان، میزان بالای ویتامین C و خواص ضداکسایشی این میوه در خروج سموم از بدن نقش داشته و از آسیب به سلول ها پیشگیری می کند. همچنین مطالعه ۲۰۰۶ نشان می دهد عصاره گریپ فروت موسوم به نارنجینن می تواند موجب فعال سازی مواد شیمیایی مسئول در اکسایش اسیدچرب شود. در بلندمدت این ماده از بروز بیماری کبد چرب پیشگیری می کند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟در اینجا به مواد غذایی مفید اشاره می کنیم لیموترش برای کبد، تصلب شرائین، روماتیسم و پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید آکاایران خوراکی های بسیاری برای امراض آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهارژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، علل کبد …رژیم غذایی برای کبد چربرژیم غذایی برای کبد چرب الکلیرژیم غذای برای کبد چربرژیم کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای …مواد غذایی و تغذیهخواص ترنجبین را بشناسید لازم است بدانید ترنجبین طبق نظر حکمای طب سنتی گرم، ولی در عین مواد غذایی مفید در بیماری کبد چربمنظور از کبد چرب ،رسوب چربی عمدتاً از چربی های خنثی در کبد است که پیدایش آن در افراد تالارهای گفتگوی رژیم درمانی نوینتالارهای گفتگوی رژیم درمانی نوین موضوع مورد نظر وجود نداردطبیعی‌ترین راه‌ها برای مقابله با مشکل کبد چربطبیعی ترین راه ها برای مقابله با مشکل کبد چرب مصرف بی اندازه غذاهای چرب و گنجاندن تصفیه ی خون با مواد غذایی گوجه فرنگی برای درمان نقرس ، رماتیسم، اسکوربوت، سرطان و کم ‌خونی مفید است زنانی که مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟ در اینجا به مواد غذایی مفید اشاره می کنیم لیموترش برای کبد، تصلب شرائین، روماتیسم و رفع این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی، پریود این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید آکاایران خوراکی های بسیاری برای امراض و پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو مواد غذایی مفید در بیماری کبد چرب منظور از کبد چرب ،رسوب چربی عمدتاً از چربی های خنثی در کبد است که پیدایش آن در افراد چاق رژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، علل کبد چرب رژیم غذایی برای کبد چربرژیم غذایی برای کبد چرب الکلیرژیم غذای برای کبد چربرژیم غذایی برای کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای نوزادان و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص ترنجبین را بشناسید لازم است بدانید ترنجبین طبق نظر حکمای طب سنتی گرم، ولی در عین حال طبیعی‌ترین راه‌ها برای مقابله با مشکل کبد چرب طبیعی ترین راه ها برای مقابله با مشکل کبد چرب مصرف بی اندازه غذاهای چرب و گنجاندن انواع فست با این خوراکی‌ها کبدتان را مثل دسته گل کنید لاوروف و کری برای ادامه مذاکره خروج جنگجویان از حلب توافق کردند بازیگر سریال پایتخت پدر شد ۱۸ خاصیت لیموترش را بشناسید لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین، فلاوونوئید خودتان را بهتر بشناسید تا بهتر زندگی کنید تست مزاج مزاج « آفتابگردان » به عنوان یک کانون مجازی با هدف فراهم کردن ‎محیطی لذت‌بخش، علمی و مفید و



لینک منبع :خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید

خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../خوراکی-های-مفید-برای-کبد-را-بشناسید‎Cached3 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، متخصصان مصرف برخی مواد خوراکی را برای کبد مفید می دانند که در ادامه اشاره می شود. سیر. به گفته محققان، سیر کمک می کند ... الف - خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید alef.ir/vdci53a5wt1azv2.cbct.html?419845‎Cached3 دسامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، برخی مواد خوراکی به حفظ سلامت کبد کمک می کنند. به گزارش مهر، متخصصان مصرف برخی ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/190839_خوراکی-های-مفید-برای-کبد-را-بشناسیم.html/‎Cached30 نوامبر 2016 ... نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد این ماده خوراکی برای سلامت کبد بسیار مفید است. زیرا حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که برای پاک کردن مواد مضر از کبد و ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=37640‎Cached3 دسامبر 2016 ... توصیه متخصصان؛خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیدبه گفته کارشناسان، برخی مواد خوراکی به حفظ سلامت کبد کمک می کنند. .jwplayer{ ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم khabarooz.com/post/523029 7 مه 2017 ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم. داشتن کبدی سالم، در سلامتی بدن نقش اساسی دارد. افرادی که دارای کبدی بدون بیماری یا با بیماری کمتری ... مواد غذایی که برای کبد مضرند را بشناسید ! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../مواد-غذایی-که-برای-کبد-مضرند-را-بشناسید-!‎Cachedمواد غذایی که برای کبد مضرند را بشناسید ! آیا می دانید خوردن چه غذاهایی ... غذاهای مفید و مضر کبد چرب · چه مواد غذایی برای کبد مفید است؟ برای کبد چرب چی بخوریم و ... غذاهای پیشگیری کننده از بروز کبد چرب را بهتر بشناسید - غذای ... kamcalhealthyfood.com/غذاهای-پیشگیری-کننده-از-بروز-کبد-چرب-را/‎Cached29 مارس 2017 ... بیماری کبد چرب غیر الکلی، در حال حاضر متداول ترین علت بروز بیماری های مزمن کبدی در سراسر دنیاست. کبد چرب میتواند پیش زمینه ابتلا به ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید | پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا safiredena.ir/news/172933/خوراکی-های-مفید-برای-کبد-را-بشناسید 3 دسامبر 2016 ... به گزارش سفیر دنا به نقل از روز پلاس، محسن مسلمان، هافبک تیم پرسپولیس به عنوان مدل یکی از برندهای صنعت پوشاک که شعبه مرکزی آن در خیابان ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم - بی باک نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28892092 30 نوامبر 2016 ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم ... این مواد غذایی عبارتند از: پروتئین های حیوانی اگر رژیم غذایی تان حاوی میزان زیادی گوشت قرمز، گوشت ... خوراکی های مفید برای کبد را بشناسید - تی نیوز tnews.ir/news/cd0675237223.html 3 دسامبر 2016 ... متخصصان مصرف برخی مواد خوراکی را برای کبد مفید می دانند که در ادامه اشاره می شود. سیر به گفته محققان، سیر کمک می کند تا کبد آنزیم های ...