مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

8 عادت غذایی موثر در رشد مو

[ad_1]

کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می شود. در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید با مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه میزان نیاز بدن را برطرف کنیم.

به گزارش مشرق، شاید فکر کنید تغذیه تاثیری بر سرعت رشد موها ندارد اما واقعیت این است که موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین هایی نیاز دارند که کمبود آنها باعث کندی رشد یا حتی توقف و ریزش مو می شود و رسیدن کافی این نوع مواد به بدن می تواند در سلامت و زیبایی موها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در ادامه برخی مواد مورد نیاز رشد مو را با هم مرور می کنیم:

١) موها از پروتئین تشکیل شده اند و برای رشد به این ماده نیاز دارند. مصرف پروتئین هایی مانند گوشت قرمز کم چرب یا گوشت مرغ و تخم مرغ و حتی محصولاتی بر پایه سویا یا نخودسبز می تواند به رشد سریع تر موها کمک کند. این محصولات به تولید کراتین که ساختمان اصلی مو را تشکیل داده کمک می کنند.

2) چربی های مفید در جذب بهتر برخی ویتامین ها از جمله A، D، E و K نقش دارند. در عین مصرف به اندازه چربی های مفید مثل امگا3، باید مراقب مصرف چربی های اشباع و اسیدهای چرب ترانس و روغن های هیدروژنه باشید.

3) آهن وظیفه اکسیژن رسانی به سلول ها را برعهده دارد. بهترین منابع آهن، گوشت قرمز و ماهی است. غلات، حبوبات و محصولاتی بر پایه سویا هم حاوی آهن گیاهی هستند.

4) روی یا زینک ماده دیگری است که به ترمیم بافت ها کمک می کند و در کارکرد بهتر غدد اطراف فولیکول مو تاثیرگذار است. تخم مرغ، جوانه گندم و کاکائو سیاه حاوی زینک هستند.

5) کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می شود. در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید با مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه میزان نیاز بدن را برطرف کنیم. کودکان 9 تا 13 سال به 45 میلی گرم ویتامین C و نوجوانان 14 تا 18 سال به 70 میلی گرم و افراد بزرگسال به 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند.

6) ویتامین A در سلامت پوست سر نقش دارد و در نتیجه می تواند فضای مناسبی برای رشد سریع تر موها فراهم کند. این ویتامین در هویج، اسفناج، انبه، طالبی و توت سیاه و سفید موجود است.

7) ویتامین D در کنترل میزان ترشح سبوم نقش دارد و با این کار می تواند به سلامت و رشد سریع مو کمک کند.

8) ویتامین های گروه B و بیوتین در سلامت موها و پیشگیری از ریزش و رشد متناسب آنها دخیل اند. می توانید از مکمل این ویتامین ها که در داروخانه ها به فروش می رسد هم استفاده کنید.

منبع: آکاایران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


4 مه 2016 ... در ادامه برخی مواد مورد نیاز رشد مو را با هم مرور می کنیم 8 عادت غذایی موثر در رشد مو به گزارش آکاایران ١) موها از پروتئین تشکیل شده اند و برای رشد به ...8 عادت غذایی موثر در رشد مو. کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می شود. در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن ...در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید ...5 مه 2016 ... به گزارش سلام دلفان، شاید فکر کنید تغذیه تاثیری بر سرعت رشد موها ندارد اما واقعیت این است که موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین هایی نیاز دارند ...5 مه 2016 ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو. اقتصاد آنلاین پنجشنبه، ۱۶ ... توزیع دومین بسته حمایت غذایی در صورت تامین بودجه ... - قیمت انواع اتوی مو جدول .3 مه 2016 ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو. صدای ایران - کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می شود. در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه ...شاید فکر کنید تغذیه تاثیری بر سرعت رشد موها ندارد اما واقعیت این است که موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین هایی نیاز دارند که کمبود آنها باعث کندی رشد یا حتی ...8 عادت غذایی موثر در رشد مو ١) موها از پروتئین تشکیل شده اند و برای رشد به این ماده نیاز دارند. مصرف پروتئین هایی مانند گوشت قرمز کم چرب یا گوشت مرغ و تخم مرغ و ...4 مه 2016 ... تولید آهن غذایی غروب چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه 1395 خبر 8 عادت غذایی موثر در رشد مو.4 مه 2016 ... تولید آهن غذایی کودکان بعد از ظهر چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه 1395 خبر 8 عادت غذایی موثر در رشد مو.


کلماتی برای این موضوع

پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش مدت زمان رشد قدی در کودکان و نوجوانانسرعت رشد قدی در دختران، در کنار دیگر عوامل، به میزان ترشح هورمون رشد و هورمون جنسی بیرون کردن نیکوتین از بدن با ماده غذایینیکوتین میزان ویتامین ، و را در بدنتان کم می‌کند بیرون کردن نیکوتین از بدن با درمان ریزش مو در خانمها کلینیک پوست، مو و زیبایی …ریزشمودرخانمهاوروشریزش مو در خانمها میتواند متفاوت تر و خوشخیم تر از آقایان باشد اما از آنجاییکه بر مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک ماده غذایی که تعداد و کیفیت اسپرم‌ها را تقویت می‌کنند سیر سیر یکی از بهترین خانم هایی که ریزش مو دارن بیان صفحه تجربه های شیدا جون که امتحانش رو پس داده بچه ها ،وقتی من اولین بار رفتم دکتر مو شاید استفاده از هورمون رشد خوب یا بد، رشد، هورمون رشد، رشد …مادران باردار حهت رشد جنین چه کاری باید کنند؟ هشت عادت غذایی موثر در رشد مو توقف رشد رژیم لاغری روزه ای که کیلو وزن تان را کم می کندرژیمآیا به دنبال سریع‌ترین راه برای کم کردن وزن هستید؟ آیا در آینده نزدیک میهمانی بزرگی



لینک منبع :8 عادت غذایی موثر در رشد مو

8 عادت غذایی موثر در رشد مو - فرارو fararu.com/fa/news/271502/8-عادت-غذایی-موثر-در-رشد-مو‎Cached8 عادت غذایی موثر در رشد مو. تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵. پ. شاید فکر کنید تغذیه تاثیری بر سرعت رشد موها ندارد اما واقعیت این است که موها برای رشد به ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو - دانشگاه علوم پزشکی مازندران www.mazums.ac.ir/Index.aspx?page_=news&lang...‎Cached22 جولای 2017 ... Mazandaran university of medical sciences بیمارستان امام رضا(ع)آمل دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان مازندران،شبکه بهـداشت و ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو - سوادکوه - دانشگاه علوم پزشکی مازندران savadkooh.mazums.ac.ir/index.aspx?page_=news...‎CachedMazandaran University of Medical Sciences شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران mazums پل سفید بلوار ... عادات موثر در رشد مو | nosha parsa | Pulse | LinkedIn https://www.linkedin.com/pulse/عادات-موثر-در-رشد-مو-nosha-parsa‎Cached10 مه 2016 ... در ادامه برخی مواد مورد نیاز رشد مو را با هم مرور می کنیم 8 عادت غذایی موثر در رشد مو ١) موها از پروتئین تشکیل شده اند و برای رشد به این ماده نیاز دارند. دولت بهار: 8 عادت غذایی موثر در رشد مو www.dolatebahar.com/telex-254592.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: 8 عادت غذایی موثر در رشد مو پنجشنبه ، 16 اردیبهشت 1395 - 08:50 کد خبر: 254592 ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو - ساعت24 | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17961257 4 مه 2016 ... عوارض رژیم های غیراصولی: پوکی استخوان، ریزش مو و ... ... وی بهترین روش لاغری را استفاده از تمام گروههای غذایی نان و غلات، فرآورده های غلات، ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو - سایت خبری تحلیلی قم پرس - تی نیوز tnews.ir/news/ccaf62231026.html در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید ... 8 عادت غذایی موثر در رشد مو - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1462361820468559 در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید ... بهترین غذای موهایتان - نمناک namnak.com/بهترین-غذای-موهایتان.p28556‎Cachedغذای مو و بهترین مواد غذایی برای سلامتی و پرپشتی مو و بدترین خوراکی ها ... مهم است که مطمئن شوید ریزش موی شما به دلیل کمبود چیزی در رژیم غذایی شما نیست. ... انواع متفاوتی از مکمل های ویتامین E برای مدت 8 ماه به بیماران مبتلا به ریزش مو داده شد. 7 ماده واقعی برای زنده شدن موهای تان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../7-ماده-واقعی-برای-زنده-شدن-موهای-تان‎Cached Similarمیانگین رشد موی یک فرد 8/3 -2/1 سانتی‌متر در ماه است؛ این به این معناست که فقط 6 ماه ... رژیم غذایی که سرشار از میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند مرکبات و سبزی‌هایی که برگ‌های ...