مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان سرفه به روش خانگی و گیاهی چگونه است؟

[ad_1]

درمان سرفه با درمان های خانگی و گیاهی بسیار نتیجه بخش است. اما برای درمان سرفه به روش خانگی باید راه درمان سرفه را به صورت درست آموخت.

برای درمان سرفه ابتدا باید با علت‌های به وجود آمدن سرفه آشنا شوید. درواقع سرفه کاملا یک امر طبیعی و مفید است زیرا به پاک نگاه داشتن راه گلو و تنفس کمک می‌کند. سرفه کردن عکس‌العمل خود به خودی بدن برای بیرون راندن و از بین بردن مواد خارجی و یا ترشحات مخاطی از ریه‌ها و مجرای تنفسی است. هنگامی که مجاری تنفسی توسط مواد شیمیایی،مخاط و یا هر مشکل دیگری مسدود شود، فرد برای باز شدن راه تنفس هرازگاهی سرفه می‌‌کند. اما در صورتی که تعداد و زمان سرفه کردن شدید شود و یا تنگی نفس رخ دهد باید برای درمان سرفه به پزشک مراجعه کرد.

درمان سرفه، راه درمان سرفه، درمان سرفه به صورت خانگی، درمان خانگی سرفه

سرفه های معمولی در بیشتر موارد ضرر خاصی ندارند، اما باید توجه کرد که سرفه های مزمن و مداوم ممکن است علایم بیماری‌های خطرناک و جدی باشند. ولی معمولا بیشتر سرفه‌ها با راه‌های طبیعی و بدون نیاز به دارو بهبود می‌یابند. سرفه نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد. یک نوع آن که شامل دوره‌ای سرفه کوتاه مدت می‌باشد و دو تا سه هفته برای بهبودی زمان نیاز دارد. این نوع از سرفه به سرعت شروع می‌شود و به تدریج کاهش پیدا می‌کند و معمولا علت آن آنفولانزا، سرماخوردگی و یا عفونت سینوسی می‌باشد. نوع دیگر آن ایجاد سرفه‌های طولانی به مدت بیشتر از 3 هفته است و علت آن آلرژی و یا بیماری‌های دیگر مجاری تنفسی می‌باشد.

درمان سرفه با چه روش‌ هایی ممکن است؟

برای درمان سرفه باید این نکته را در نظر گرفت که قبل از اینکه راه‌های مختلف درمان را امتحان کنیم باید نوع سرفه‌ای را بشناسیم. تشخیص درست نوع سرفه کمک می کند تا بهترین و درست ترین درمان را انتخاب کرده و سریعا به بهبودی دست پیدا کرد.

سرفه‌ها به 2 گروه بطور به صورت کلی تقسیم می‌شوند :

  • سرفه‌های مرطوب که با ترشحات و خلط همراه هستند
  • سرفه‌های خشک که با هیچ ترشحی همراه نیستند.

در راه‌های مختلف درمان سرفه به مسیر نایژه‌ها کمک می‌شود تا ترشحات درون آن‌ها درکمترین حالت ممکن قرار گیرد و تحریکات عضلات درگیر به حداقل برسد. در ادامه به راه‌های درمان سرفه از جمله درمان‌های شیمیایی و گیاهی می‌پردازیم.

راه های درمان سرفه با داروهای شیمیایی

داروهای مختلفی در بازار موجود است که توسط پزشکان برای درمان سرفه استفاده می‌شود:

  • داروهای بی حس کننده: این داروها در حالت‌های مختلف مانند قرص‌های که به صورت مکیدنی هستند، انواع غرغره‌ها و اسپری‌های دارای لیدوکایین، بنزوکایین و یا بی حس کننده‌های فنلی. شربت‌هایی مانند آنتی هیستامین و دیفین هیدرامین نیز دارای خواص بی حس کننده هستند و غرغره آن‌ها در گلو باعث کمی احساس آرامش و تسکین در گلو می‌شود.
  • داروهای خلط آور (اکسپکتورانت‌ها) : ترکیبات خلط‌ آور که معمولا دارای گایا فنزین هستند با رقیق کردن موکوس و بیشتر کردن حجم خلط باعث خارج شدن ترشحات گلو می‌شوند.
  • داروهای آنتی هیستامین: آنتی‌هیستامین‌ها ترشحات را خشک کرده و یا این روش تولید خلط را کاهش داده و باعث باز شدن مجاری تنفسی و کم شدن سرفه می‌شوند.
  • داروهای مهارکننده: داروهایی مانند دکسترومتورفان را شامل می‌شوند که این داروها از طریق سیستم عصبی مرکزی ، از سرفه جلوگیری می‌کنند.

راه های درمان خانگی سرفه با داروهای گیاهی

بخار پیاز برای کاهش سرفه به شدت تاثیرگذار می‌باشد. از پیاز برای تهیه کردن شربت سرفه می‌توان استفاده کرد به این صورت که آب لیمو ترش تازه را با عسل و پیاز رنده شده درون یک قوری آب جوش ریخته و در قوری را بگذارید و حرارت را کم کنید تا به آرامی بجوشد. بعد آن را صاف کنید و به فاصله هر یک ساعت یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید.

برای استفاده از زنجبیل برای درمان سرفه، مقداری زنجبیل را له کنید و یا ریز خورد کنید و کمی پودر دارچین به آن اضافه کرده و سپس در یک فنجان آب داغ بریزید. در طول شبانه روز کم کم آن را میل کن

روش استفاده از سیر برای درمان سرفه به این صورت است که 2 حبه سیر را در باید در آب بجوشانید و یک قاشق پونه به آن اضافه کنید. بعد از آن‌که دمای مایع به دماب اتاق نزدیک شد مقداری عسل به آن اضافه کرده و بنوشید. در مجموع، استفاده از سیر در غذاها باعث کاهش مشکلات تنفسی و گلو می‌شود.

یکی از راه‌های استفاده از زردچوبه به منظور بهبود سرفه مخلوط کردن آن با زنیان است به این روش که از هر کدام یک قاشق چای‌خوری در یک فنجان آب ریخته و بجوشانید تا حجم آب آن به نصف برسد سپس چند قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کرده و 2 بار در روز از آن میل کنید.

کافی است آن را با عسل مخلوط کرده و به مدت شب تا صبح در یخچال بگذارید. صبح میخک‌ها را جدا کنید واز عسل اندازه یک قاشق غذاخوری بخورید.

  • غرغره کردن آب نمک ولرم

مقداری نمک را درون یک لیوان آب ولرم بریزید و با غرغره کردن گلوی خود را شست‌شو دهید. چندبار در روز این کار را تکرار کنید.

برای درمان سرفه به خصوص در فصول سرما دستگاه بخور به میزانی زیادی کمک دهنده و حتی پیشگیری کننده است

آویشن باعث باز شدن مجاری تنفسی و هوایی است و خواص ضد انقباضی و ضد میکروبی دارد. برای استفاده از آویشن در درمان سرفه آن را با مقداری نعناع و شیرین بیان مخلوط کنید فقط کافی است از هرکدام 2 قاشق چای‌خوری در یک فنجان ریخته و درب آن را گذاشته و بگذارید به مدت نیم ساعت خیس بخورد. سپس محلول را صاف کنید و نصف فنجان عسل به آن اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام با یک دیگرمخوط شوند. هر زمان که احساس گلو درد و سرفه داشتید از این مخلوز مقداری مصرف کنید.

فلفل قرمز به علت داشتن طبع گرم درمان مفیدی برای سرفه و سرماخوردگی می‌باشد. شربتی که باید با فلفل قرمز برای درمان این مشکل تهیه کنید به قاشق چایخوری فلفل قرمز، یک قاشق غذاخوری عسل،2 قاشق غذاخوری آب، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده دارد. این شربت را روزی 2 بار میل کنید.

درمان سرفه، راه درمان سرفه، درمان سرفه به صورت خانگی، درمان خانگی سرفه

لیمو را با عسل بجوشانید و یک شربت ساده درست کنید. با توجه به شدت سرفه، این مخلوط را می‌توانید بصورت روزانه مصرف کنید.

5 عدد بادام را به مدت زمان 8 ساعت خیسانده و خمیری نرم از آن تهیه کنید. پس از آن یک قاشق چایخوری کره اضافه کرده و 3 بار در روز میل کنید.

از 4 عدد هویج تازه آب هویج تهیه و با مقداری آب رقیق کنید. به منظور بهبود سریع سرفه، چهار بار در روز از آن بنوشید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز در آب هویج حل کنید.

  • گلابی آب پز با دارچین

چند گلابی را بشویید و از درازا به دو قسمت برش بدهید سپس پودر دارچین روی آن‌ها بپاشید. پس از آن، یک ظرف متوسط را تا نیمه با آب پر کنید و گلابی‌ها را درون آن بگذارید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که پخته و نرم شوند به طوری‌که پوست آن‌ها به راحتی جدا شود و سپس میل کنید.

درمان سرفه با چای گیاهی بسیار مفید و موثر است. گیاهانی مانند ریشه شیرین بیان، برگ‌های مریم گلی و نارون را در آب بریزید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد و به هر کدام از آن‌ها هنگام نوشیدن 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

گل ختمی خشک شده را در یک فنجان آب داغ خیسانده و 3 بار در روز میل کنید. این دمنوش خلط‌ها و موکوس‌های ریه را به آسانی خارج می‌کند.

مخلوط شیر و عسل دردهای قفسه سینه را که با سرفه بوجود می آید را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. بهتر است آن را به صورت گرم و هرشب قبل از خواب مصرف کنید.

  • ماساژ قفسه سینه و گلو با روغن های گیاهی

بهتر است به جای استفاده از کرم‌ها و پمادهای شیمیایی برای ماساژ قفسه سین خود، از روغن‌های گیاهی مانند روغن مریم گلی، روغن اکالیپتوس، روغن نعناع و روغن زیتون استفاده کنید به این صورت که آن را روی قفسه سینه و گلوی خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید.

گردآوری: گروه سلامت ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان گیاهی سرفه آویشن آویشن از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه است برای استفاده از آن چند گرم پودر خشک تسکین سرفه با طب سنتی، سرفه، درمان سرفه، سیاه سرفه، درمان درمان سرفهتسکین سرفه خشکتسکین سرفهتسکین سرفه در کودکانتسکین سرفه در بارداریتسکین درمان خانگی برای سرفه بچه ها درمان خانگی برای سرفه بچه ها هیچ چیز برای والدین ناراحت‌کننده‌تر از شنیدن صدای درمان گیاهی سرفه پرتال پارسه گرددرمانگیاهیسرفهدرمان قطعی سرفه قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی روش استفاده داروهای گیاهی را پرسیاوشان؛ گیاهی برای درمان سرفهپرسیاوشان از نظر طبّ قدیم ایران، معتدل است در طب گذشته از گیاه پرسیاوشان در درمان برونشیت علائم، روش های جلوگیری و درمان مردمانبرونشیت به آماس و التهاب گذرگاه هوا بین بینی و ریه ها گفته می شود این بیماری به نای و روش های عملی در درمان سرماخوردگیدرمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدیدگیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت، چین و چروک، رفع چین و درمان گیاهی چین و چروک صورتدرمان گیاهی چین و چروک دور چشمدرمان گیاهی چین و چروک پوست کامل ترین مرجع در مورد بیماری بواسیر و علائم و علت و پزشکی و سلامتدرمان خانگی و علائم بواسیر و راه درمان ان بواسیربواسیر چیستبواسیر درمانبواسیر داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان دردداروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد درمان گیاهی سرفه آویشن آویشن از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه است برای استفاده از آن چند گرم پودر خشک‌شده تسکین سرفه با طب سنتی، سرفه، درمان سرفه، سیاه سرفه، درمان درمان سرفهتسکین سرفه خشکتسکین سرفهتسکین سرفه در کودکانتسکین سرفه در بارداریتسکین سرفه درمان خانگی برای سرفه بچه ها درمان خانگی برای سرفه بچه ها هیچ چیز برای والدین ناراحت‌کننده‌تر از شنیدن صدای سرفه بچه درمان گیاهی سرفه پرتال پارسه گرد درمانگیاهی درمان قطعی سرفه قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی روش استفاده داروهای گیاهی را مطالعه پرسیاوشان؛ گیاهی برای درمان سرفه پرسیاوشان از نظر طبّ قدیم ایران، معتدل است در طب گذشته از گیاه پرسیاوشان در درمان سرفه و برونشیت علائم، روش های جلوگیری و درمان مردمان برونشیت به آماس و التهاب گذرگاه هوا بین بینی و ریه ها گفته می شود این بیماری به نای و نایژه روش های عملی در درمان سرماخوردگی درمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدید گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت، چین و چروک، رفع چین و چروک درمان گیاهی چین و چروک صورتدرمان گیاهی چین و چروک دور چشمدرمان گیاهی چین و چروک پوستداروی کامل ترین مرجع در مورد بیماری بواسیر و علائم و علت و درمان پزشکی و سلامت درمان خانگی و علائم بواسیر و راه درمان ان بواسیربواسیر چیستبواسیر درمانبواسیر در داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد



لینک منبع :درمان سرفه به روش خانگی و گیاهی چگونه است؟

درمان سرفه به روش خانگی و گیاهی چگونه است؟ | ستاره setare.com/fa/.../درمان-سرفه-به-روش-خانگی-و-گیاهی-چگونه-است‎Cached13 نوامبر 2016 ... درمان سرفه با درمان های خانگی و گیاهی بسیار نتیجه بخش است. اما برای درمان سرفه به روش خانگی باید راه درمان سرفه را به صورت درست آموخت. درمان سرفه با ۱۰ روش موثر خانگی | چطور chetor.com/21134-بهترین-روش‌ها-برای-درمان-سرفه/‎Cached Rating: 94% - 774 votes درمان سرفه خشک به روش خانگی یکی از موارد علاقه‌ی افرادی است که ترجیح می‌دهند به ... کافیست ۲ قاشق چایخوری عسل را با آبِ جوش یا دمنوش گیاهی و کمی آبلیمو مخلوط ... درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/953354024043503774‎Cached Similar2 مارس 2013 ... گاهی سرفه علامت یک بیماری است، بنابراین در برخورد با سرفه‌های مزمن و ... یا جوشانده آویشن نیز از ترکیبات گیاهی بسیار موثر در درمان سرفه است. 8 روش طبیعی برای درمان گلودرد - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/sore-treatment.html‎Cached Similarدرمان سریع سرماخوردگی,بیماری سرماخوردگی,گلودرد چرکی,داروی گیاهی سرماخوردگی ... عفونت های لوزه را چگونه از بین ببریم؟ ... آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت ... این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند. بهترین راهها ی درمان خانگی برای سرفه - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/.../بهترین-راهها-ی-درمان-خانگی-برای-سرفه‎Cached Similar22 نوامبر 2013 ... در اغلب موارد، می‌توان هنگام سرفه با داروهای خانگی گلو را تسکین داد تا ... این معجون در درمان سرفه، سرماخوردگی و سینوزیت موثر است. ... این گیاه نه تنها به عنوان طعم دهنده بلکه به عنوان یک تسکین دهنده نقش مرهم را برای گلو ایفا می‌کند. چهار روش ساده برای درمان سرفه - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../چهار-روش-ساده-برای-درمان-سرفه‎Cached Similarسرفه سیگنالی است که خبر می‌دهد تعادل بدن به هم خورده است و نباید آن را بدون توجه سرکوب کرد یا به ... در روش سوم از روش‌ گیاهی هم می‌توان برای درمان سرفه استفاده کرد. درمان سریع سرفه و گلودرد - نمناک namnak.com/درمان-سریع-سرفه.p8690‎Cachedدرمان سرفه به روش های طبیعی و خانگی سرفه و گلو درد. سرفه و ... به جرات می توان گفت چهار تخم بهترین داروی گیاهی برای درمان سرفه و گلودرد های شدید است. به دانه ی ... درمان سرفه با روش های خانگی و دارو های گیاهی - کوکا www.coca.ir/cough-home-remedies-herbal-medicine/‎Cached Similarشما می توانید سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آلرژی ها، عفونت های سینوسی را با تعداد ... عسل در درمان گلو درد موثر است با توجه به مطالعه ای در سال 2007، عسل می تواند به ... پیشگیری از سرف استهمچنین ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه از سرفه در ... درمان گیاهی سرفه - تبیان article.tebyan.net/268374/درمان-گیاهی-سرفه‎Cached15 ژانویه 2014 ... ترکیب نشاسته با آب‌جوش از قدیم برای تسکین سرفه‌های خشک به کار می‌رفت و اثربخشی خوبی دارد. این ترکیب نرم‌کننده ... علاوه بر دم‌کرده، جوشانده این گیاه نیز در درمان آسم و سرفه موثر است. از آویشن، ... مطالب مرتبط: 2 درمان طبیعی برای سرفه‌های خشک · چگونه از سرکه سیب برای تسکین سرفه‌های خشک استفاده کنیم؟ درمان سرفه به روش خانگی و گیاهی چگونه است؟ | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28248478 16 نوامبر 2016 ... درمان سرفه با درمان های خانگی و گیاهی بسیار نتیجه بخش است. اما برای درمان سرفه به روش خانگی باید راه درمان سرفه را به صورت درست آموخت.