مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شهاب‌باران آسمان در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر

[ad_1]

شهاب‌باران آسمان در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر

دانش > فناوری - به گزارش ایرنا،مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سه شنبه 23 آذر شاهد بارش شهابی سالیانه دوپیکری(جوزایی) خواهیم بود؛ تعداد بالای ZHR (تعداد بارش شهاب در ساعت) این بارش، آن را در راس بارش های سال 95 قرار داده است.

مسعود عتیقی با اعلام این خبر افزود: در طول هر سال بر اثر برخورد ذرات به جا مانده از دنباله دارها با جو زمین بارش های شهابی ایجاد می شود که برخی از آنها با توجه به تعداد شهاب های قابل مشاهده بسیار مهم هستند.
وی ادامه داد: بارش هایی همچون پرساووشی در تابستان، اسدی در آبان و فصل پاییز و بارش دو پیکری یا همان جوزایی در اواخر آذرماه هر سال از جمله این بارش های مهم سالیانه به حساب می آیند.
عتیقی گفت : سه شنبه 23 آذر 1395، بارش شهابی دو پیکری به اوج خود خواهد رسید و امسال ZHR (تعداد بارش شهاب در ساعت) برای این بارش 120 شهاب پیش بینی شده است که آن را در بهترین شرایط بارش شهابی از نظر تعداد شهاب های قابل مشاهده در سال 95 قرار داده است.
وی با اشاره به این که بارش شهابی دو پیکری قدری با دیگر بارش های شهابی تفاوت دارد، گفت: منشاء بارش شهابی دو پیکری، نه یک دنباله دار بلکه سیارک سیتون 3200 است که در سال 1982 میلادی کشف شد.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطرنشان کرد که نام هر بارش شهابی از صورت فلکی که کانون بارش در آن قرار دارد، گرفته می شود و کانون این بارش صورت فلکی دو پیکر در منطقه البروج است که به صورت فلکی جوزا نیز مشهور می باشد.
عتیقی با اشاره به این که این گونه رصدها باید به دور از نور و آلودگی شهرهای بزرگ صورت گیرد، یادآور شد که هر چه از نیمه شب سه شنبه شب به سمت بامداد چهارشنبه برویم، تعداد شهاب های قابل مشاهده بیشتر خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه نور زیاد ماه کامل ربیع الاول 1438 مزاحم رصد اکثر شهاب های این بارش خواهد بود و صرفا شهاب های بسیار پرنور قابل مشاهده خواهند بود.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: شهاب یا شهانه، ذره میلی متری و میکرومتری است که در فاصله 80 تا 150 کیلومتری از سطح زمین در اثر برخورد با اتم های جو برانگیخته شده و نور زیادی از خود متصاعد می کند و هیچگاه رصد بارش های شهابی برای انسان و چشمان رصدگران خطری در بر نداشته و برای مشاهده آنها هیچ گونه ابزار رصدی مانند تلسکوپ و یا دوربین دوچشمی نیاز نیست.
عتیقی یادآور شد که برای عکاسی از شهاب باران تنها کافی است که دوربین عکاسی خود را روی سه پایه مستقر کرده و ضمن رصد شهاب ها، از انها تصویر برداری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای یافتن کانون بارش کافی است خلاف جهت حرکت شهاب ها، به طور ذهنی خطی ترسیم کرد و محل برخورد تمامی این خطوط نقطه ای است که کانون بارش نام دارد؛ در بارش شهابی جوزایی کانون بارش به کنار پای یکی از این پیکرها ختم می شود.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری جمهوری اسلامیوب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامیایرنا آخرین رخداد های ایران و جهان در حوزه های سیاسی گجت نیوز آخرین اخبار گجتی و فناوری های روز دنیا آخرین اخبار گجتی و فناوری های روز دنیا ۱۹ آذر ۹۵ ساعت ۱۰۱۳ تصویری از گوشی مفهومی خبرگزاری جمهوری اسلامی وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامیایرنا آخرین رخداد های ایران و جهان در حوزه های سیاسی تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری …آنچه در برجام به نتیجه رسید برای همه خوب و در عین حال آموزنده است ایسنا ایسنا آنچه در اقدامات پیشمرگه در کرکوک جنایت جنگی استعفو بین الملل در مورد تخریب خانه ها و اخراج عرب های ساکن کرکوک توسط نیروهای پیشمرگه قیمت آیفون و آیفون پلاس در ایران قیمتآیفون۱۷ آذر ۹۵ ساعت ۲۲۱۶ مورد از اختراعات ناسا که ما نیز در حال استفاده از آنها هستیمخبر پو پویش آخرین اخبار ایران و جهان و نیازهای …خبر پو پویش آخرین اخبار ایران و جهان از خبرگزاریها و سایتهای خبری پویش نیازهای افشای خیانت اوباما به همسرش تصویربابا به شما چه ربطی داره اوباما چکار کرده زندگی خودشه به کسی ه مربوط نیست و در مورد پایگاه خبری تحلیلی خردادثروت بابک زنجانی در برهه ای حتی بیش از دارایی های اکنون ترامپ بعد از چند دهه حضور در پایگاه خبری الف معلوم نیست از خبر سازی گسترده شب گذشته تنور چه کسی و یا کسانی در این حوزه گرم می شود در حالی تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری فارسی زبان آنچه در برجام به نتیجه رسید برای همه خوب و در عین حال آموزنده است ایسنا ایسنا آنچه در برجام دانلود آهنگ های علی گرائیلی؛ خواننده مازندرانی علی گرائیلی خواننده مازندرانی دانلود میشه اول روی هر اهنگی که می خوای کلیک کن بعد روی چیز حمله وحشیانه ۴ پسر خشن به زن جوان در روز روشن تصاویر متهمان حمله وحشیانه ۴ پسر خشن به زن جوان در روز روشن تصاویر متهمان قیمت آیفون و آیفون پلاس در ایران قیمتآیفون قیمت آیفون و آیفون پلاس در ایران چقدر خواهد بود ۰ ارسال شده توسط سهیل بالینی ۱۹ شهریور ۹۵ خبر پو پویش آخرین اخبار ایران و جهان و نیازهای اینترنتی روزانه خبر پو پویش آخرین اخبار ایران و جهان از خبرگزاریها و سایتهای خبری پویش نیازهای اینترنتی دانلود چند آهنگ ماندگار و قدیمی مازندرانی چهره جدید رونالدو در آستانه مراسم توپ طلاعکس ترامپ به حمایت غرب از تروریسم اعتراف کرد بی باک نیـــوز پایگاه خبری تحلیلی بی باک نیوز آخرین اخبار سیاست اقتصاد ورزش فرهنگ‌و‌هنر سلامت جامعه موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت و در جریان بررسی مواد اخبار اقتصادی ایران اکونومیست اجرای نمایش مضحک در اتاق عمل فیلم شاهکار بی نظیر راننده پراید فیلم فعل لیز خوردن در



لینک منبع :شهاب‌باران آسمان در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر

شهاب‌باران آسمان در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/611321/science/technology‎Cached12 دسامبر 2016 ... شهاب‌باران آسمان در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر. دانش > فناوری - به گزارش ایرنا،مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سه شنبه 23 آذر شاهد بارش شهابی سالیانه ... شهاب‌باران آسمان در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر - سه نشانه www.3neshaneh.com/.../شهاب‌باران+آسمان+در+روز+سه‌شنبه+۲۳+آذر‎Cachedدانش > فناوری - به گزارش ایرنا،مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سه شنبه 23 آذر شاهد بارش شهابی سالیانه دوپیکری(جوزایی) خواهیم بود؛ تعداد بالای ZHR (تعداد ... شهاب باران آسمان ایران در روز سه‌شنبه 23 آذر - گجت نیوز gadgetnews.ir/140955/شهاب-باران-آسمان-ایران-در-روز-سه‌شنبه-23/‎Cached12 دسامبر 2016 ... روز سه‌شنبه 23 آذر، آسمان ایران شاهد بارش شهابی دوپیکری (جوزایی) خواهد بود. این شهاب باران شدیدترین بارش شهابی سال 95 خواهد بود. آسمان ایران در روز سه‌شنبه 23 آذر، میزبان یک شهاب باران است | فیلم - تگ https://tag.ir/scientific/67759-آسمان-ایران-روز-سه‌شنبه-23-آذر،-میزبا‎Cachedبارش شهابی دو پیکری در روز سه‌شنبه 23 آذر 95 به اوج خود خواهد رسید. عدد ZHR برای این بارش، 120 شهاب در ساعت است که آن را به بهترین بارش. آسمان ایران در روز سه‌شنبه 23 آذر، میزبان یک شهاب باران است | پایگاه ... https://negaam.news/1395/09/22/287898/ 12 دسامبر 2016 ... نگام، علم و تکنولوژی – روز سه‌شنبه ۲۳ آذر، آسمان ایران شاهد بارش شهابی دوپیکری ( جوزایی) خواهد بود. به گفته‌ی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، این ... شهاب باران آسمان در روز سه شنبه 23 آذر - خبر آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29562378 11 دسامبر 2016 ... شهاب باران آسمان در روز سه شنبه 23 آذر. به گزارش ایرنا،مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سه شنبه 23 آذر شاهد بارش شهابی سالیانه ... آسمان ایران در روز سه‌شنبه 23 آذر، میزبان یک شهاب باران است | RED ... gamered.ir/home/آسمان-ایران-در-روز-سه‌شنبه-23-آذر،-میزبا/‎Cachedروز سه‌شنبه ۲۳ آذر، آسمان ایران شاهد بارش شهابی دوپیکری (جوزایی) خواهد بود. به گفته‌ی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، این شهاب باران از تعداد بالای ZHR (تعداد بارش ... سه‌شنبه آسمان شهاب باران می‌شود/ رصد آخرین ابرماه امسال - خبرگزاری برنا www.bornanews.ir/.../492778-سه-شنبه-آسمان-شهاب-باران-می-شود-رصد-آخرین-ابرماه-امسال‎Cached12 دسامبر 2016 ... مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: سه‌شنبه ۲۳ آذر شاهد بارش شهابی سالیانه ... سه‌شنبه آسمان شهاب باران می‌شود/ رصد آخرین ابرماه امسال ... تنها کافی است که ساعت 3: 36 بامداد روز چهارشنبه با یافتن ماه در آسمان محل جغرافیایی سکونت خود، ... آسمان ایران در روز سه‌شنبه 23 آذر، میزبان یک شهاب باران است بایگانی ... web-idea.ir/طراح-سایت/tag/آسمان-ایران-در-روز-سه‌شنبه-23-آذر،-میزبا دنباله دار سبزرنگ عجیبی در حال آمدن به سوی زمین است. البته هیچ برخوردی قرار نیست صورت بگیرد، ولی روز یکشنبه، این دنباله دار به درخشان‌ترین وضعیت خود خواهد ... آسمان ایران، 23و24 آذرماه شهاب باران می‌شود - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/123117‎Cached Similar13 دسامبر 2010 ... وی تعداد شهاب‌ها در ساعت (ZHR) را 100 تا 120 شهاب در ساعت ذکر کرد و گفت: زمان اوج این بارش در ظهر روز سه شنبه 23 آذر ماه برابر 14 دسامبر است که ...