مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟

[ad_1]
چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟

خبرگزاری آریا-یک ظرف پر از غذا را درنظر بگیرید که کلی مزه‌دارش کرده‌اید تا نوش‌جان کنید، بی‌آنکه بدانید چه رازهایی پشت این همه زحمتی که کشیده‌اید پنهان شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،آنچه غذای شما را خوشمزه می‌کند ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در آنها وجود دارد و لازم است به بدن‌تان برسد. مواد خوراکی تازه و البته فرآوری نشده مقدار زیادی ریزمغذی به بدن‌تان می‌رساند که خیلی از آنها را دانشمندان هنوز کشف نکرده‌اند یا تازه در حال کشف آنها هستند.

 

اما به جز غذا و مواد خوراکی، مقدار زیادی مولتی‌ویتامین و مکمل غذایی در بازار دارو وجود دارد که ظاهرا قرار است تمام نیاز روزانه شما را تامین کند. البته دریافت همه ویتامین‌ها و مواد معدنی فقط با یک قرص یکی از هوشمندانه‌ترین کارهاست اما باید بدانید که چطور بهترین نوع را انتخاب کنید. برخی مطالعات ادعا می‌کند که مولتی‌ویتامین‌ها از بیماری‌ها پیشگیری نمی‌کنند و حتی ممکن است باعث کوتاه شدن عمرتان شوند.

 

اما واقعیت این است که شما نباید از مولتی‌ویتامین‌ها اجتناب کنید، شما فقط باید بدانید چه چیزی در آنها هست تا بیش از حد مصرف نکنید. علاوه بر این ویتامین‌ها، مکمل‌هایی هم هستند که صد درصد ارزش روزانه مواد معدنی ازجمله ید، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و روی را دارند و باید به رژیم غذایی‌تان اضافه شود که در شماره‌های بعد به آنها می‌پردازیم.

 

با چه غذایی، چه ویتامینی بخورم؟
بسیاری از ویتامین‌ها محلول در آب هستند و خیلی سریع با آب بدن‌تان جذب و حل می‌شوند. اما ویتامین‌های محلول در چربی به چربی نیاز دارند تا جذب شوند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شوند. این ویتامین‌ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K هستند. وقتی میزان مصرف را دو نوبت می‌کنید و ویتامین‌های محلول در چربی را همراه با غذاهای چرب و ویتامین‌های محلول در آب را در نوبت‌های دیگر روز مصرف می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که بدن شما تمام مواد مغذی لازم را در طول روز دریافت می‌کند؛ نه اینکه قبل از جذب، دفع شوند.

 

مصرف ویتامین ها, سیستم ایمنی بدن

 

ویتامین A
یک نوع از ویتامین A (رتینول) از تولیدات حیوانی مانند ماهی و لبنیات به‌دست می‌آید. اما نوع دیگری از آن از گیاهان به‌دست می‌آید که بتاکاروتن نام دارد و در هویج منبع غنی از آن وجود دارد. بتاکاروتن بعد‌از وارد شدن به بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود.

 

چه فایده‌ای دارد؟
ویتامین A به سلامت بینایی و سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. دریافت میزان زیاد این ویتامین باعث کاهش سرطان ریه می‌شود اما از سوی دیگر جالب است بدانید که میزان زیاد مکمل بتاکاروتن در سیگاری‌ها خطر این سرطان را افزایش می‌دهد.

 

چطور دریافت کنید؟
- بیشتر محصولات نارنجی و قرمز منبع غنی ویتامین A هستند.
- یک سیب‌زمینی پخته حدود 9 برابر نیاز روزانه یک خانم به این ویتامین را تامین می‌کند.
- نصف فنجان هویج خام، پنج برابر نیاز روزانه شما به ویتامین A را در خود دارد.
- نصف فنجان طالبی یا نصف فنجان فلفل قرمز خام نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.
- ماهی سالمون، اسفناج، مانگو، لوبیا چشم‌بلبلی، بروکلی و زردآلو هم میزان زیادی ویتامین A دارند.

 

نکات مکمل
ویتامین A در بدن شما به‌طور معمول ساخته می‌شود. بهتر است میزان زیادی بتاکاروتن را از طریق مصرف گیاهان مختلف به بدن وارد کنید اما اگر مکمل مصرف می‌کنید حتما مولتی‌ویتامینی مصرف کنید که بیشتر از دو هزار و 500 واحد بین‌المللی ویتامین A که از بتاکاروتن‌ها تامین می‌شود، نداشته باشد.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟ چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟ یارانه ها را کی معرفی کمره را کی اختراع کرد؟ لگو را کی درست کرده است قرص آهن را کی بخوریم



لینک منبع :چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟

چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../چه-ویتامینی-را-کی-مصرف-کنیم‎Cached Similar3 دسامبر 2014 ... چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟ مصرف مکمل‌های ویتامین آداب خودش را دارد. شما نمی‌توانید در هر ساعت از روز و به هر شکل که خواستید ویتامین را مصرف ... چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../consume-vitamin2-nutrition.html‎Cached Similarسیستم ایمنی بدن سرطان ریه تقویت مغز فولیک اسید , فشار خون بالا , رژیم غذایی‌ , مکمل‌های ویتامین , تغذیه سالم , مولتی‌ویتامین‌ , ویتامین A , زمان مصرف ویتامین ها , Lahzehnama.ir | چه ویتامینی را کی مصرف کنیم ؟ - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/news/15250/چه-ویتامینی-را-کی-مصرف-کنیم-‎Cached Similar29 ا کتبر 2014 ... مصرف مکمل های ویتامین آداب خودش را دارد. شما نمی توانید در هر ساعت از روز به هر شکل که خواستید ویتامنی را مصرف کنید. قرص های ویتامین را چه موقع مصرف کنیم؟ - عمو پرویز amooparviz.com/health/114446‎Cached Similar16 مه 2015 ... بنابراین در مصرف مکمل های ویتامینی زیاده روی نکنید. در صورتی که چند نوع مکمل را با هم مصرف می کنید، مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی به ... بهتر است بیشتر بدانیم / چه ویتامینی را کی مصرف کنیم؟ sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=16726‎Cached7 مارس 2015 ... به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا: یک ظرف پر از غذا را درنظر بگیرید که کلی مزه‌دارش کرده‌اید تا نوش‌جان کنید، بی‌آنکه بدانید چه رازهایی پشت ... کدام ویتامین را کی مصرف کنیم؟ | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/08/20/1753154‎Cached46 دقیقه قبل ... برای تأمین نیازهای بدن ،ممکن است پزشک مولتی ویتامین تجویز کند. اغلب ویتامینها و مواد غذایی عملکرد مشخصی در بدن دارد و در صورت مصرف در زمان و ... زمان مناسب خوردن ویتامین‌ها - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/114763/زمان-مناسب-خوردن-ویتامین‌ها‎Cached Similar15 مه 2010 ... خوشبتختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن ... اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های ... بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین - مکمل - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../بهترین-زمان-برای-مصرف-مولتی-ویتامین-ها‎Cached Similar9 سپتامبر 2014 ... اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و ... بهترین زمان مصرف ویتامینها https://edcoan.ir/the-best-time-to-take-vitamins/‎Cachedاگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و ... خوشبتختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود ..... بنظرتون بهترین زمان مصرفشون کی هست و اینکه چطور استفاده کنم که تداخل ... کی قرص ویتامین املاح را بخوریم؟ - تبیان article.tebyan.net/178248/کی-قرص-ویتامین-املاح-را-بخوریم-‎Cached3 سپتامبر 2011 ... مصرف قرص‌های ویتامین‌ها و املاح برای برخی افراد مثلا گروهی از ... است، از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید، چون جذب آهن ...