مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین نشان داده که میمون‌ها از مجرای صوتی با قابلیت بیان مشابه انسان برخوردارند اما مدار مغزی لازم برای سخن گفتن را ندارند.

به نقل از گیزمودو، در قلمرو حیوانات، نخستی‌ها از خصوصیت‌ها و ویژگی‌های بسیار مشابهی با انسان برخوردارند. برای مثال میمون‌ها می‌توانند از ابزارهای سنگی استفاده کرده و یاد بگیرند مانند انسان از پول استفاده کنند.

جدیدترین یافته‌های دانشمندان با استفاده از تصاویر پرتوی ایکس از میمون‌های رزوس در زمان غذا خوردن، ادا درآوردن و صدا درآوردن به ساخت مدل‌های رایانه‌ای و پارامترهایی پرداختند که درک بهتری از پتانسیل مجرای صوتی این موجود ارائه می‌کنند.

این مدل‌های رایانه‌ای نشان داد که اگر نخستی‌ها قادر به گفتن جمله‌ای مانند "تولدت مبارک" باشند، به چه شکل خواهد بود. نتایج نشان داد که مجرای صوتی میمون‌ها قادر به تولید صدها و یا حتی هزاران واژه است.

این یافته‌ها به رد باور قدیمی در مورد ناتوانی میمون‌ها به دلیل فقدان مجرای صوتی مناسب پرداخته است. در گذشته محققان از لاشه حیوانات مرده برای بررسی قابلیت مجرای صوتی حیوانات استفاده می‌کردند. اما تحقیق جدید به بررسی میمون‌های رزوس زنده پرداخته است.

این یافته‌ها در مجله Science Advances منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چرا نماز خواندن برایمان سنگین می شودشما بهترین نامه‌ها را بنویس با بهترین خط و پاکت و کاغذ، رویش هم یک چک صد هزار تومان قصه کودکانه میمون بازیگوش قصه کودکانه میمون بازیگوش میمون کوچولو روی درخت ها بازی می کرد همه اش توی هوا، از چرا افراد شغل‌شان را ترک می‌کنند؟کناره‌گیری از کار همیشه برای شرکت‌ها پرهزینه بوده است؛ اما در بسیاری از صنایع به مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …بارها از زبان خیلی ها شنیده ایم که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی به حساب می آیدنامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟رفتی و بی تو ذوقِ می نوشی نیست کاری م به جز سکوت و خاموشی نیست دانی تو و عالمی سراسر ارسال خبر ایثار خبرهشدار به دولت امریکا بسم الله الرحمن الرحیم به دولت آمریکاهشدار میدهیم که چنانچه نظر مراجع عظام تقلید درباره بازی پاسورآقایان نمی دانم چه نیتی داشته اید ولی انشاء الله خیر است اما مسئولیت دارید که مطالب را انسانهایی که توسط حیوانات بزرگ شده اند ایران نازاین کودکان که از مردم دور مانده‌اند، توسط حیوانات تغذیه شده‌اند و به هر صورت ممکن رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانبرای داشتن یک زندگی جنسی عالی، فیزیوتراپ ها ۵ حرکت ورزشی را توصیه می کنند البته این چرا نماز خواندن برایمان سنگین می شود شما بهترین نامه‌ها را بنویس با بهترین خط و پاکت و کاغذ، رویش هم یک چک صد هزار تومان بچسبان قصه کودکانه میمون بازیگوش قصه کودکانه میمون بازیگوش میمون کوچولو روی درخت ها بازی می کرد همه اش توی هوا، از شاخه ها چرا افراد شغل‌شان را ترک می‌کنند؟ کناره‌گیری از کار همیشه برای شرکت‌ها پرهزینه بوده است؛ اما در بسیاری از صنایع به‌دلیل نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ برگرد عزیزم این قدم هایِ لجوح تو را بی رحمانه از خانه دور می کنند برگرد هنوز هیچ پلی پشتِ مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر ارسال خبر ایثار خبر با عرض ادب به پیشگاه منجى عالم بشریت آقا امام زمان عج و با درود بر ارواح طیبه شهدا بخصوص روح نظر مراجع عظام تقلید درباره بازی پاسور آقایان نمی دانم چه نیتی داشته اید ولی انشاء الله خیر است اما مسئولیت دارید که مطالب را بخصوص انسانهایی که توسط حیوانات بزرگ شده اند ایران ناز این کودکان که از مردم دور مانده‌اند، توسط حیوانات تغذیه شده‌اند و به هر صورت ممکن خود را



لینک منبع :چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟

چرا میمون‌ها نمی‌توانند حرف بزنند - ایسنا www.isna.ir/news/.../چرا-میمون-ها-نمی-توانند-حرف-بزنند‎Cached11 دسامبر 2016 ... تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین نشان داده که میمون‌ها از مجرای صوتی با قابلیت بیان مشابه انسان برخوردارند اما مدار مغزی لازم برای سخن گفتن را ... پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ | گجت ... gadgetnews.ir/187506/چرا-میمون-ها-نمی‌توانند-حرف-بزنند/‎Cached18 جولای 2017 ... میمون ها همانند انسان ها هوش بالایی دارند و اجتماعی هستند؛ اما این پستانداران نمی توانند حرف بزنند. به راستی چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ - تلگفا https://telegfa.com/.../3280-پاسخ-به-یکی-از-معماهای-تکامل-چرا-میمون-ها-نمی-توانند-حرف-بزنند.html‎Cached18 جولای 2017 ... میمون ها همانند انسان ها هوش بالایی دارند و اجتماعی هستند؛ اما این پستانداران نمی توانند حرف بزنند. به راستی چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1143615/ 11 دسامبر 2016 ... تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین نشان داده که میمون ها از مجرای صوتی با قابلیت بیان مشابه انسان برخوردارند اما مدار مغزی لازم برای سخن گفتن را ... چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/10859657/چرا-میمون-ها-نمی-توانند-حرف-بزنند/ چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟ تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین نشان داده که میمون‌ها از مجرای صوتی با قابلیت بیان مشابه انسان برخوردارند اما مدار مغزی لازم برای ... چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟ payeshonline.com/news/122975/چرا-میمون-ها-نمی-توانند-حرف-بزنند؟ 11 دسامبر 2016 ... به نقل از گیزمودو، در قلمرو حیوانات، نخستی‌ها از خصوصیت‌ها و ویژگی‌های بسیار مشابهی با انسان برخوردارند. برای مثال میمون‌ها می‌توانند از ابزارهای ... پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ _ ... gignews.ir/news/701‎Cached19 جولای 2017 ... Leave a comment. پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ خبر ایرانی - چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟ newsirani.com/news/63882/چرا-میمون-نمی-توانند-حرف-بزنند 11 دسامبر 2016 ... تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین نشان داده که میمون‌ها از مجرای صوتی با قابلیت بیان مشابه انسان برخوردارند اما مدار مغزی لازم برای سخن گفتن را ... چرا میمون ها نمی توانند حرف بزنند؟ | میمون ها از نخستی سانان - قطره www.ghatreh.com/news/.../چرا-میمون-نمی-توانند-حرف-بزنند‎Cached21 جولای 2017 ... میمون ها از نخستی سانان اجتماعی هستند که با وجود هوش بالا و شباهت های دیگری که به ما دارند، قادر به حرف زدن نیست. پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ isccenter.ir/19/پاسخ-به-یکی-از-معماهای-تکامل؛-چرا-میمون/‎Cached19 جولای 2017 ... پاسخ به یکی از معماهای تکامل؛ چرا میمون ها نمی‌توانند حرف بزنند؟ میمون ها از نخستی‌سانان اجتماعی هستند که با وجود هوش بالا و شباهت‌های دیگری که به ما ...