مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید

[ad_1]

وب‌سایت تک شات - پریسا قره گوزلو: همه ما یک بار هم که شده به عنوان کارفرما یا کارمند در مذاکراتی که برای استخدام و تعریف حقوق انجام شده حضور داشته ایم. بطور کلی در تمامی این مذاکرات اشتباهاتی رخ می دهد که البته طبیعی است. افراد جویای کار برای به دست آوردن شغل مورد نظر هیجان زده هستند و بنابراین تمایل بیشتری برای موافقت و تصاحب آن موقعیت شغلی دارند.


اما باید بپذیریم که هیچکس از مذاکره ای خوب و منطقی ناراحت نمی شود. اگر سازمانی خواستار جذب شماست و شما هم مشتاق کار در آن سازمان هستید، مکالمه ای خوب و سازنده در خصوص شغل مورد نظر همه را شادمان خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که مذاکره ای نتیجه بخش در خصوص حقوق برای هر دو طرف سودمند خواهد بود. اما در انجام این مذاکرات باید دقت کنیم که اشتباهی ناخواسته که در نهایت به ضررمان تمام شود را مرتکب نشویم.

 

11 اشتباه که در هنگام مذاکره در خصوص حقوق باید از آن اجتناب کنید 

1. طرح فهرستی کوتاه از شرایط و خواسته ها

موضوع فقط پول نیست. طرفی که فهرستی طولانی تر از شرایط را ارایه دهد برنده خواهد بود- چرا که در اینصورت شاید با اعطای بعضی امتیازات کوچک بتوانید امتیازات بزرگی برای خود کسب کنید.

در مذاکرات حتما در خصوص این موارد صحبت کنید: تعطیلات، مرخصی های استعلاجی، مزایا، الزامات ترفیع شغلی، مشارکت در سود، حق ایاب و ذهاب و سایر موارد.

تکرار می کنیم: فهرستی که موارد بیشتری را در نظر گرفته باشد برنده خواهد شد.

2. انتخاب زمان نامناسب برای مذاکره

این سلاحی مخفی است که معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد. Carl Icahn، یکی از بزرگان حوزه مذاکرات تجاری، ترفند جالبی دارد. او اصولا مذاکرات خود را اواخر روز برگزار می کند و تا پیش از جلسه به خواب و استراحت می پردازد. همه ما "کاهش اراده" را تجربه کرده ایم. قطعا شما هم متوجه شده اید که شاید بتوانید در برابر خوردن یک تکه کیک در ساعات آغازین روز مقاومت کنید اما این مقاومت را ساعات عصر و شب نمی توانید از خود نشان دهید.


به همین ترتیب هم اگر در طول روز کاری به شما پیشنهاد شد بگویید "جالب است، اما اجازه بدهید کمی در مورد آن فکر کنم و همه جوانب را در نظر بگیرم و بعدا با شما تماس بگیرم." بعد کمی استراحت کنید و تا حد امکان در ساعات پایانی کاری تماس بگیرید و در خصوص پیشنهاد مطرح شده مذاکره کنید.


3. برنامه ریزی کوتاه مدت

به خاطر داشته باشید که قرار نیست تصدی آن کار را به مدت دو هفته به عهده بگیرید، پس پرسش های خود را در ارتباط با همکاری طولانی مدت مطرح کنید.

چه چشم اندازی پیش روی کمپانی است؟ برای کسی در موقعیت شغلی که شما قرار است به عهده بگیرید چه امکانی برای پیشرفت وجود دارد؟ آیا در حال حاضر عملکرد کمپانی مثبت است؟

در هنگام مصاحبه برای مسیر حرفه ای خود چشم اندازی را در نظر داشته باشید. این کار به شما در خصوص حقوق و سایر امکاناتی که نیاز خواهید داشت ایده ای خواهد داد.

4. پذیرش سریع شرایط

بهترین مذاکره آن است که پس از شنیدن شرایط به طرف مقابل بگویید زمانی را برای فکر کردن لازم دارید و سپس واقعا به شرایط مطرح شده بیاندیشید. فهرست خود را تهیه کنید. اگر پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد آنها را نیز در نظر بگیرید و با یکدیگر مقایسه کنید.

ارزش شما در بازار کار مانند ارزش در سایر بازارها تعریف می شود: عرضه و تقاضا. مشخص کنید که آنچه در حیطه کاری شما عرضه می شود کدام است و تقاضا برای شما در چنین بازاری چگونه خواهد بود.

به محض دریافت پیشنهاد کار بلافاصله میزان عرضه را بررسی کنید. اگر عرضه صفر است اوضاع به نفع شما نخواهد بود. اما حتی در چنین شرایطی هم می توانید با کمی صبر و گفتن "اجازه بدهید فکر کنم و جوانب را بررسی کنم. برای پیشنهاد شما سپاسگزارم. نظرتان در خصوص ادامه مذاکره در یکی دو روز آینده چیست؟" شرایط را به نفع خود تغییر دهید.

بله، شاید گفتن این جمله کمی ترسناک باشد اما مطمئن باشید کارساز است.

5. ضعف در محاسبات

پیش از حضور در جلسه موارد زیر را محاسبه کنید.

سایر افراد با مهارت های مشابه در چنین شغلی چقدر درآمد دارند؟


من چه ارزش مالی برای کمپانی به همراه خواهم داشت (حقوق درخواستی شما باید کسری از این ارزش باشد)؟


اگر شما صاحب چنین کسب وکاری بودید چه مبلغی برای انجام این کار دریافت می کردید؟ در اینجا باید حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرید.

6. تظاهر به علامه دهر بودن

چنین شخصی حتما بازنده خواهد بود. همیشه سعی کنید از دیگران کمک بگیرید: "اگر چنین شغلی به تو پیشنهاد می شد، چه درخواستی داشتی؟"

یا "شما تجربه زیادی در خصوص چگونگی رشد افراد و ارزش آفرینی در شرکت دارید. من چه انتظاراتی می توانم داشته باشم و چگونه می توانم در این کمپانی رشد کنم؟ می توانیم در این خصوص صحبت کنیم؟"

همچنین می توانید بگویید:"از آنجایی که این کمپانی را خیلی دوست دارم و تمایل دارم این پیشنهاد شغلی را قبول کنم، اطمینان دارم که شما من را در خصوص مواردی که باید از آن مطلع باشم راهنمایی می کنید. آیا موردی ازقلم نیفتاده است؟"

بدین ترتیب آنها باید علیه خود در مذاکره وارد شوند.

7. عدم طرح پرسش "چطور"

اگر طرف مقابل حقوق کمی به شما پیشنهاد داد یا از پرداخت حق ایاب و ذهاب اجتناب کرد یا زمانی را برای تعطیلات در نظر نگرفت یا امکان پیشرفت را در شرکت به شما اعطا نمی کرد باید بپرسید "چطور".

به عنوان مثال:"سایر افراد در این شغل X ریال درآمد دارند در حالیکه من Y ریال از شما برای انجام کار خواستم. می شود برای من توضیح بدهید که چطور می توانم مبلغ Z ریال پیشنهادی شما را بپذیرم؟"

قطعا آنها به مذاکره ادامه می دهند و اعداد و ارقام تغییر می کند.

8. عدم استفاده از ضعف طرف مقابل

بسیاری از مردم هیچ قدرتی ندارند که البته تمایلی هم به این وضعیت ندارند، بخصوص اگر شما این مورد را به آنها گوشزد کنید. اگر شما موردی را مطرح کردید و پاسخ آنها این بود که : "برای ما مقدور نیست. این مقررات منابع انسانی است." باید بپرسید:"یعنی شما قدرت تغییر این موارد را در صورت لزوم ندارید؟"

هیچکس دوست ندارد دیگران آنها را به عنوان فردی فاقد قدرت بشناسند. مطمئن باشید یا در نظر خود تغییر ایجاد می کنند یا موضوع را با منابع انسانی به بحث و بررسی می گذارند.

9. عدم استفاده از قانون آینه

اگر طرف مقابل گفت: "ما حقوق X ریال را پیشنهاد می کنیم و حتی یک ریال هم نمی توانیم بالاتر برویم." حرفشان را تکرار کنید، "نمی توانید یک ریال هم بالاتر بروید."

قطعا به مذاکره ادامه می دهند تا سعی کنند توانایی خود را ثابت کنند.

10. حرافی بیش از حد

ساکت بمانید تا آنها صحبت را آغاز کنند . هیچکس از سکوت آزاردهنده لذت نمی برد. آنقدر ساکت بمانید تا آنها مجدد صحبت را آغاز کنند. بگذارید آنقدر سکوت آزارشان دهد تا صحبت را آغاز کنند.

11. استفاده از اعداد رند

اگر پیش از حضور در مذاکره بررسی های لازم را انجام داده اید و استانداردهای آن حوزه از صنعت و ارزشی که شما با خود به کمپانی می برید را محاسبه کرده باشید می توانید مبلغی را به عنوان حقوق درخواستی خود ذکر کنید. اما هیچ وقت یک عدد رند را اعلام نکنید. مثلا هرگز مبلغ 2 میلیون تومان را پیشنهاد ندهید. در عوض مبلغ پیشنهادی خود را به 2 میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان تغییر دهید.

بدین ترتیب طرف مقابل متوجه می شود که شما محاسبات لازم را انجام داده اید. البته همیشه برای توضیح رقم پیشنهادی خود آمادگی داشته باشید. اعداد رند قابل مذاکره هستند. اما اعداد خاص که با دلیل و مدرک لازم پشتیبانی می شوند نیازی به مذاکره نخواهند داشت و برد با آن خواهد بود.

در هر صورت، همیشه برای مذاکره آمادگی لازم را داشته باشید. فهرست کاملی از شرایط و درخواست هایتان تهیه کنید، صبر داشته باشید، ساکت بمانید، بلند مدت بیاندیشید، آنها را به مذاکره علیه خود وادار کنید و مورد دیگر اینکه، در هنگام مذاکره از صدایی محکم و قانع کننده استفاده کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

روزنامه وطن امروز شماره تاریخ رئیس قوه‌قضائیه با انتقاد از رفتار دولت در حمایت از مدیران دارای حقوق‌های نجومی، بر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از صد خبر از منظر بسیاری از کارآفرینان، شروع و اجرای کسب و کاری موفق در طول زندگی شغلی شان چگونه با دختری ایجاد رابطه کنیم؟ خیلی جالبهحتما …پاسخ سلام اگه میخوای شرعی و عرفی و درست باشه باید از مسسیر بری درست نیست روی حساب آنچه مدیران باید بدانند مدیریت اثربخشآنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت اطلاعات عمومی سیاسی،مذهبی،علمی و اگر اندکی دقت فرمایید عقاب که نماد پرنده زئوس خدای یونان باستان است در پنجه راست خود پایگاه مقالات علمی مدیریتعنوان مقاله تصمیم گیری درباره هدایای تبلیغاتی مولفین لیلی رحیمی آنچه درباره سید مجتبی خامنه ای باید بدانیم …ساندیس خور هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زندبهترین فیلم و سریال های جهانسرآغاز یا تلقین یا فیلمی علمی تخیلی و دلهره‌آور به کارگردانی، نویسندگی و تهیه مدیریت کارآمدپیمان مدیریت به معنای عهد بستن و عهد کردن شرط وقرارداد قول وقرار برای انجام کاری روزنامه وطن امروز شماره تاریخ رئیس قوه‌قضائیه با انتقاد از رفتار دولت در حمایت از مدیران دارای حقوق‌های نجومی، بر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش مالیآموزش مدیریت سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از سال آنچه مدیران باید بدانند مدیریت اثربخش آنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت منابع اطلاعات عمومی سیاسی،مذهبی،علمی و اگر اندکی دقت فرمایید عقاب که نماد پرنده زئوس خدای یونان باستان است در پنجه راست خود شاخه مدیریت کارآمد هیچ عقل سلیمی قبول نمیکند رستوران یا کافی شاپ هتل در اجاره غیر باشد و سرویس دهی مطلوبی داشته صد خبر از منظر بسیاری از کارآفرینان، شروع و اجرای کسب و کاری موفق در طول زندگی شغلی شان، چالشی نسبی چگونه با دختری ایجاد رابطه کنیم؟ خیلی جالبهحتما بخونیدش پاسخ سلام اگه میخوای شرعی و عرفی و درست باشه باید از مسسیر بری درست نیست روی حساب دوستی و پایگاه مقالات علمی مدیریت عنوان مقاله تصمیم گیری درباره هدایای تبلیغاتی مولفین لیلی رحیمی آنچه درباره سید مجتبی خامنه ای باید بدانیم ساندیس خور ساندیس خور هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند بهترین فیلم و سریال های جهان سرآغاز یا تلقین یا فیلمی علمی تخیلی و دلهره‌آور به کارگردانی، نویسندگی و تهیه



لینک منبع :11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید

11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید - برترین ها www.bartarinha.ir/.../11-اشتباه-که-هنگام-مذاکره-درباره-حقوق-باید-از-آن-اجتناب-کنید‎Cached12 دسامبر 2016 ... به خاطر داشته باشید که مذاکره ای نتیجه بخش در خصوص حقوق برای هر دو طرف سودمند خواهد بود. اما در انجام این مذاکرات باید دقت کنیم که اشتباهی ... 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید www.24khabar.com/.../11-اشتباه-Ú©Ù‡-هنگام-مذاکره-درباره-حقوق-باید-از-آن-... پریسا قره گوزلو: همه ما یک بار هم که شده به عنوان کارفرما یا کارمند در مذاکراتی که برای استخدام و تعریف حقوق انجام شده حضور داشته ایم. بطور کلی در تمامی این ... 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید www.mevia.ir/.../11_اشتباه_که_هنگام_مذاکره_درباره_حقوق_باید_از_آن_اجتناب_کنید‎Cached11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید. Error loading player: No playable sources found. دانلود اشتباه و سرزنش محسن محمدی نیا معین 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید www.airvideo.ir/.../11_اشتباه_که_هنگام_مذاکره_درباره_حقوق_باید_از_آن_اجتناب_کنید‎Cachedدانلود هنگام مذاکره، عجله؟! | مهارت های ... دانلود اصول فنون تکنیک مذاکره حرفه ای - مهارت اصلی مذاکره. 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید. اشتباهات رایج در هنگام مذاکره حقوق کدامند؟ چگونه در مذاکره حقوق برنده ... sokhanesabz.com/مذاکره-حقوق/‎Cached26 مه 2017 ... در این مقاله قصد دارم درباره اشتباهاتی که موقع مذاکره حقوق ممکن است مرتکب شویم با شما صحبت بکنم . حتما این موارد را ... اشتباهات رایج در هنگام مذاکره حقوق کدامند؟ چگونه در مذاکره ... وارد مذاکره نشدن( اجتناب از مذاکره) ... این مقاله را هم مطالعه کنید: چگونه درباره افزایش حقوق صحبت کنیم؟ ... و البته باید درباره کارفرمای. اشتباه هولناک شعبده باز / این زن زیبا هنگام نمایش در آتش سوخت + عکس khabarland.com/.../اشتباه-هولناک-شعبده-باز-این-زن-زیبا-هنگام-نمایش-در-آتش-سوخت-عکس‎Cached5 روز پیش ... اشتباه هولناک شعبده باز / این زن زیبا هنگام نمایش در آتش سوخت + عکس زن جوان ... 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید ... 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید www.vavo.ir/.../11_اشتباه_که_هنگام_مذاکره_درباره_حقوق_باید_از_آن_اجتناب_کنید‎Cached11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید. دانلود مدرس مذاکره تاکتیک های مذاکره بهزاد حسین عباسی درس 7 (فیلم) · دانلود استاد اصول و فن مذاکره دوره ... بدندید | بدونید و بهتر زندگی کنید - Part 580 bedandid.com/page/580/ از آنجا که طب سنتی یک طب کل‌نگر است درباره ریزش مو به دنبال علت‌های بروز این مشکل می‌گردد و… ... 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید. photo_2016-12-12_11-55-34 - بدندید https://bedandid.com/.../11-اشتباه-که-هنگام-مذاکره-درباره-حقوق.../photo_2016-12-12_11-55-34/‎Cached12 دسامبر 2016 ... photo_2016-12-12_11-55-34. 0 4. توسط احمدی در ۲۲ آذر ... Tumblr ایمیل. مقاله قبلی 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید ... شکستن قُلنج انگشتان دست موجب آرتروز می شود | بدندید bedandid.com/2016/.../شکستن-قُلنج-انگشتان-دست-موجب-آرتروز-می/ 24 سپتامبر 2016 ... این اسکن نشان داد که شکستن قلنج زمانی رخ می دهد که مفاصل به طور لحظه ای و آنی جدا ... 11 اشتباه که هنگام مذاکره درباره حقوق باید از آن اجتناب کنید.