مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند

[ad_1]
به گزارش شفاف:  محققان دانشگاه نورث وسترن می گویند یک تنفس عمیق از راه بینی مغز را تقویت و حافظه را سریع تر می کند. البته این موضوع بستگی به این دارد که دم را انجام می دهید یا بازدم را و آیا از راه بینی نفس می کشید یا دهان.


در این مطالعه افراد به هنگام نفس کشیدن توانایی بیشتری در تشخیص سریعتر یک چهره ترسیده داشتند تا زمانی که بازدم را خارج می کردند. همچنین به هنگام دم فرو بردن یک شی را بیشتر به یاد می آوردند تا هنگام بازدم. البته تمام این تأثیرها در زمان تنفس از راه دهان ناپدید می شد.

درواقع یافته اصلی این پژوهش این است که فعالیت مغز در ناحیه آمیگدال و هیپوکامپوس در زمان دم از راه بینی بسیار بیشتر و بهتر از زمان بازدم است. وقتی هوا را به داخل ریه می آورید عصب های نواحی دستگاه بویایی، آمیگدال و هیپوکامپوس را که همگی در سیستم لیمبیک قرار دارند تحریک می کنید.

از این مزیت می توان به هنگام قرارگیری در یک موقعیت خطرناک که تعدا تنفس ها بیشتر می شود استفاده کرد چون سریع نفس کشیدن با بینی در تصمیم گیری و یادآوری و به طور کلی عملکرد سریع تر مغز بسیار مؤثر است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کندر و تقویت حافظه آکا آکاایرانکندرکندرومالاسیکندر در بارداریکندرومالاسی کشکککندریک لامارکندر در دوران مقابله با حواس پرتی مقالات رازهای موفقیت آنتونی رابینز مقابله با حواس پرتی فواید تنفس صحیح تمارین تکنیک های تلقین برای تمرکزوتقویت حافظهمراقبه گاشو یک تکنیک ساده و مفید برای ایجاد و تقویت تمرکز و افزایش قدرت حافظه میباشد کاروفناوری کَلالهپرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با توانایی کودک شش ماهه دانشنامه فرزندنوزاداشیا را با تمام قسمت دستش می گیرد و آن را از یک دست به دست دیگرش می دهد چشم هایش را به دریای‌خزر چطور شناگران را غرق‌می‌کند؟در پایان تابستان هر سال آمار و ارقام غرق شدگان دریاهای کشور اعلام می‌شود؛ رقمی که در پوست و مو پزشکان ایران ابروها و مژه های ما به چهره مان شکل و چهارچوب می دهد زمانی که مژه ها و ابروها کم پشت بیهوشی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…بیهوشی عمومی حالتی القا شده است که در آن فرد با دریافت داروهایی فراموشی، بی‌حسی، فلج فشار روانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتنیدگیتـَنیدگی یا اِستـِرس یا فشار روانی در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است و هر محرکی زردی چشم را جدی بگیرید عوامل و خطرات زردی چشم را جدی بگیرید هپاتیت به معنی التهاب بافت کبد است که این التهاب کندر و تقویت حافظه آکا آکاایران کندر به انگلیسیکندر خواصکندر در بارداریکندرومالاسی کشکککندر خوراکیکندر برای تقویت کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت مقابله با حواس پرتی مقالات رازهای موفقیت آنتونی رابینز مقابله با حواس پرتی فواید تنفس صحیح تمارین افزایش تمرکز تکنیک های تلقین برای تمرکزوتقویت حافظه مراقبه گاشو یک تکنیک ساده و مفید برای ایجاد و تقویت تمرکز و افزایش قدرت حافظه میباشد توانایی کودک شش ماهه دانشنامه فرزند نوزاد اشیا را با تمام قسمت دستش می گیرد و آن را از یک دست به دست دیگرش می دهد چشم هایش را به طور دریای‌خزر چطور شناگران را غرق‌می‌کند؟ در پایان تابستان هر سال آمار و ارقام غرق شدگان دریاهای کشور اعلام می‌شود؛ رقمی که در سال بیهوشی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد بیهوشی عمومی حالتی القا شده است که در آن فرد با دریافت داروهایی فراموشی، بی‌حسی، فلج فشار روانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تنیدگی تـَنیدگی یا اِستـِرس یا فشار روانی در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است و هر محرکی که در آنچه باید درمورد نوزادان بدانیم صفحه شیوه ی پاداش دهی این شیوه زمانی کارآمد است که کودک قبل از خوابیدن بی قراری می کند و آرام پوست و مو پزشکان ایران ابروها و مژه های ما به چهره مان شکل و چهارچوب می دهد زمانی که مژه ها و ابروها کم پشت شوند و یا



لینک منبع :تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند

تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - سلامت - زندگی سالم ... www.salamatnews.com/.../تنفس-عمیق-با-بینی-حافظه-را-تقویت-می-کند‎Cached11 دسامبر 2016 ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند. سلامت نیوز: حتماً برایتان پیش آمده که به شما گفته اند «یک نفس عمیق بکش» تا آرام شوی و اضطرابت ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/.../تنفس-عمیق-با-بینی-حافظه-را-تقویت-می-کند 12 دسامبر 2016 ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند. حتماً برایتان پیش آمده که به شما گفته اند «یک نفس عمیق بکش» تا آرام شوی و اضطرابت کم شود. تنفس عمیق با بینی، موجب تقویت حافظه می شود - الودکتر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/14814682204978‎Cached11 دسامبر 2016 ... تنفس عمیق با بینی، موجب تقویت حافظه می شود - الودکتر. ... می گویند یک تنفس عمیق از راه بینی مغز را تقویت و حافظه را سریع تر می کند. تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - پرستار سالمند در منزل otanin.com/city/تنفس-عمیق-با-بینی،-حافظه-را-تقویت-می-کند/ 12 دسامبر 2016 ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند. حتماً برایتان پیش آمده که به شما گفته اند «یک نفس عمیق بکش» تا آرام شوی و اضطرابت کم شود. تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - سلامت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29526601 11 دسامبر 2016 ... محققان معتقدند فرو بردن نفس عمیق از طریق بینی و سپس خارج کردن آن از راه دهان می تواند به آرام شدن ذهن و حتی بهبود وضعیت حافظه کمک کند. تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - سرویس خبری servicekhabari.com/295876 12 دسامبر 2016 ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند. حتماً برایتان پیش آمده که به شما گفته اند «یک نفس عمیق بکش» تا آرام شوی و اضطرابت کم شود. تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../تنفس-عمیق-با-بینی-حافظه-را-تقویت-می-کند 12 دسامبر 2016 ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند. سلامانه : حتماً برایتان پیش آمده که به شما گفته اند «یک نفس عمیق بکش» تا آرام شوی و اضطرابت کم ... تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/239406/ 4 مه 2017 ... به نقل از شفقنا زندگی؛ محققان دانشگاه نورث وسترن می گویند یک تنفس عمیق از راه بینی مغز را تقویت و حافظه را سریع تر می کند. البته این ... تقویت حافظه تنها با یک نفس عمیق! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../تقویت-حافظه-تنها-با-یک-نفس-عمیق‎Cached18 ژانویه 2017 ... همچنین با کند و طولانی کردن تنفس (پنج تنفس در دقیقه) می توان اضطراب ... بنابراین برای افزایش حافظه، حتما از طریق بینی دم عمیق داشته باشید. هرلحظه، تنفس عمیق با بینی، حافظه را تقویت می کند harlahze.com/سلامت/تنفس-عمیق-با-بینی-حافظه-را-تقویت-می-کند 11 دسامبر 2016 ... سلامت نیوز حتماً برایتان پیش آمده که به شما گفته اند یک نفس عمیق بکش تا آرام شوی و اضطرابت کم شود البته به هنگام عصبانیت این آزاردهنده ...