وبسایت آی بازاریابی: تصور اینکه افراد برونگرا لزوماً دارای مزیت طبیعی و ذاتی نسبت به افراد درونگرا در رابطه با بازاریابی هستند، در نگاه اول خیلی ساده اســت. بسیاری از وظایف بازاریابی، از شبکهسازی گرفته تا تعاملات لازم برای فروش، شامل ساخت و جلو بردن روابط بهصورت سریع با افراد و شخصیتهای جدید اســت.
حتی برخی از بازاریابها، با احتساب گروه برونگراها، به داشتن برخی از تمایلات درونگرایی اذعان داشتند. تعداد زیادی از این افراد انجام کارها بهصورت تنها و انفرادی را بهجای انجام دادن آنها در گروه ترجیح میدادند و برخی هم اذعان داشتند که پس از یک ملاقات یا فعالیت اجتماعی نیاز به استراحت و کسب انرژی مجدد داشتند.
در حوزه بازاریابی، ازایندست افراد برونگرا و درونگرا و نیز شخصیتهای بینابین بسیار زیاد هستند، اما سؤال اینجاست که آیا همه اینها نسبت به بقیه دارای مزیتی هستند؟ برخی از پاسخدهندگان به این نظرسنجی اعلام کردند که داشتن شخصیتی اجتماعی و کلاً برونگرا در این فعالیت به آنها کمک کرده اســت.
به اعتقاد یکی از صاحبنظران این رشته، شخصیتهای درونگرا شنوندههای بهتر و البته ناظران بهتری هم هستند. در حوزه بازاریابی، این نکته تفاوتهای بسیار زیادی را ایجاد میکند، اما شرایط همیشه برای افراد درونگرا به این سادگی هم نیست.
آنها عموماً گروههای کوچک را نسبت به گروههای بزرگ ترجیح میدهند و گاهی هم اصلاً صدا و صحبت آنها در گروهها شنیده نمیشود. برخی از افراد درونگرا از بین کسانی که در نظرسنجی ما شرکت کردند نیز مواردی را از غرق شدن در محل و شرایط محیط کار عنوان کرده بودند.
اگر با افرادی درونگرا کار میکنید (که احتمالاً اینگونه هم هست)، به یاد داشته باشید که همیشه فرصتی را برای ابراز نظر و عقیده در اختیار آنها قرار دهید و فضای آرام و بدون تشنج برای کار کردن آنها فراهم کنید.
اگر خودتان فردی باشخصیتی درونگرا هستید، حتماً آن را جدی گرفته و به شخصیت خود توجه داشته باشید و توجه داشته باشید که راههای بسیار زیادی برای موفقیت شما در عرصه بازاریابی بدون داشتن بلندترین و رساترین صدا وجود دارد.