مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام

[ad_1]

گشتی در نمایشگاه مجسمه‌های چوبی «محمود رفعتی»

هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی:
به اطرافمان نگاه کنیم؛ به چوب‌ها و سنگ‌ها؛ به شکل و به ریشه‌های درخت‌ها که شکل‌های انتزاعی عجیبی دارند. به اطرافمان نگاه کنیم. اگر ساقه‌ای خشکیده را می‌بینیم می‌توانیم کمی تأمل کنیم و دقیق‌تر شویم.

شاید رازی در آن پنهان باشد. این‌روزها در موزه‌‌ی هنرهای فلسطین نمایشگاه  مجسمه‌های چوبی «محمود رفعتی» برپا بود؛ نمایشگاهی پر از آثاری که با چوب‌های خشک ساخته شده‌‌بودند.

در این نمایشگاه بهتر متوجه می‌شدیم که چوب‌ها چه تصویرهایی انتزاعی در درون خود دارند. از این چوب‌ها شکل‌های گوناگونی متولد می‌شود، شکل‌هایی که گاهی شبیه‌آدم‌ها هستند و گاهی شبیه موجودات افسانه‌ای.

رفعتی، هنرمندی سیرجانی است که از سال 1360 عکاسی می‌کرده و حالا چند سالی است که به خلق کارهای حجمی مشغول است.

محمود رفعتی شهریور 1335 در شهرستان سیرجان متولد شده‌ و نخستین نمایشگاه عکسش را با عنوان «یادگارهای سنگ و خاک» در سال 1371 برگزار کرده‌است.

خودش  دراین‌باره می‌گوید: «من عاشق هنر و طبیعت‌ هستم، آثارم را با عشق خلق می‌کنم و بیش‌تر به دنبال بروز احساسات خودم هستم. کارم را با عکاسی شروع  کردم. اما در هنگام عکاسی از طبیعت به درختان خشک‌شده و شاخه‌هایی برخورد کردم که هر کدام برایم پیام و روایتی خاص داشت. آن‌ها را از دل طبیعت جمع‌آوری ‌کردم و بعد به کار با چوب مشغول شدم.»

او به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «من برای این حجم‌ها هیچ درختی را قطع نکرده‌ام. هیچ درخت سبزی قطع نشده است. من درختانی را که از آفت خراب‌ شده‌اند یا ریشه‌ها و چوب‌های آماده‌ی سوختن را پیدا می‌کنم و بر روی آن‌ها کار می‌کنم.

المان‌هایی به آن‌ها اضافه می‌کنم تا آن‌چه را که در ذهنم دارم به بیننده‌ی اثر منتقل کنم، هرچند برداشت از این آثار آزاد است و هربیننده‌ای می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد.

هرقسمتی از چوب‌ها مخصوصاً ریشه‌ها مفاهیمی را در ذهن من ایجاد می‌کنند.  فرق ندارد چه گیاهی باشند. گل‌های باغچه،  ریشه‌های درخت گردو و... من هرکجا که می‌روم دنبال این چوب‌ها هستم.

دوستانم که مرا می‌شناسند اگر چیزی پیدا کنند به کارگاه من می‌آورند. چیزهای دیگری مثل پارچه و سکه و... را به این حجم‌ها اضافه می‌کنم.» 

این نمایشگاه که از دوم آبان 95 کار خود را آغاز کرد تا 16 آبان دایر بود.

 

دوچرخه شماره ۸۵۲

دوچرخه شماره ۸۵۲

دوچرخه شماره ۸۵۲

عکاسی از نمایشگاه: محمود اعتمادی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیز درباره کارت ایثار کارت ایثار م را گرفتم ولی مزایای فوقالعاده ایثارگری برایم منظور نگردید جرا این همه به پروژه پاراگراف رنگی سلام کنید رنگی رنگی پاراگراف رنگیکسی که سهراب را دوست داشته باشد، شاملو را احساس کند، فروغ را بستاید، و هر شعر خوب را برنامه های تمرینی قهرمانان پرورش انداماین برنامه یکی از برنامه های تمرینی کاموان موگر است که با استفاده از آن خود را برای بلاگ مستطاب زندگی حسن یوسف هایم را آب می دهم و برایشان آیه الکرسی می خوانم حال همه شان خوب است اما می بارقه های امید محلی در دولت تدبیر امید سایت …بارقه های امید محلی در دولت تدبیر امید سایت استان بهزاد کاظمی با انتخاب معاونین مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی …سوال برگها حالت شادابی خود را از دست داده‌اند جواب نور شدید این حالت را میتواند بازیگران ایرانی خودتان را بیشتر بازیگر می‌دانید یا فیلم نامه نویس؟ خب من فارغ التحصیل رشته بازیگری شهریور ۸٧ زیتونجملات بسیار زیباازدخترایرونی روی این جملات فکر کنیم دل تنها عضوی است کیهان نهاوندای خدا دلم مکن من را خالی از برکت مکن غم را خدایا مکن اشکم را خدایا وب سایت بهروز سپیدنامهپری مانند عطر نان گندم دوستت دارم علی رغم نکوهش های مردم دوستت دارم تو می رقصی میان بلاگ مستطاب زندگی از صبح دارم فکر می کنم که تکنولوژی آدم را استیضاح می کند دارم رخت های روی بند را جمع می کنم و مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی گلستان علی سوال برگها حالت شادابی خود را از دست داده‌اند جواب نور شدید این حالت را میتواند باعث شود همه چیز درباره کارت ایثار کارت ایثار م را گرفتم ولی مزایای فوقالعاده ایثارگری برایم منظور نگردید جرا این همه تبعیض به پروژه پاراگراف رنگی سلام کنید رنگی رنگی پاراگراف رنگی کسی که سهراب را دوست داشته باشد، شاملو را احساس کند، فروغ را بستاید، و هر شعر خوب را آیه ای برنامه های تمرینی قهرمانان پرورش اندام این برنامه یکی از برنامه های تمرینی کاموان موگر است که با استفاده از آن خود را برای مسابقات بارقه های امید محلی در دولت تدبیر امید سایت استان کهگیلویه بارقه های امید محلی در دولت تدبیر امید سایت استان بهزاد کاظمی با انتخاب معاونین سیاسی و تاریخی فرهنگی قرآنی آموزه های امام عسکری ع خدایی شدن سبک سایت جدید تاریخی فرهنگی قرآنی صفات شیعیان از نظر امام حسن عسکری عامام حسن عسگری کیهان نهاوند ای خدا دلم مکن من را خالی از برکت مکن غم را خدایا مکن اشکم را خدایا مکن شهریور ۸٧ زیتون زمزم سیاست ازخاطرات مفسرقرآن جناب هاشمی رفسنجانی درزمان حضرت امام خمینی که آیت الله دایش که کیر را قطع میکنند کسی که درخت را قطع می کند چگونه پریود را قطع کنیم



لینک منبع :هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام

تصاویر برای هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/351649‏ - ذخیره شده 24 نوامبر 2016 ... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی: به اطرافمان نگاه کنیم؛ به چوب‌ها و سنگ‌ها؛ به شکل و به ریشه‌های درخت‌ها ... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده ام -روزنامه همشمهری - آکاایران www.akairan.com/havades.../news201611240104669612.html‏ - ذخیره شده 24 نوامبر 2016 ... او به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «من برای این حجم‌ها هیچ درختی را قطع نکرده‌ام. هیچ درخت سبزی قطع نشده است. من درختانی را که از آفت خراب‌ ... هرلحظه، هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام - اخبار ایران harlahze.com/اخبار-اجتماعی/هیچ-درخت-سبزی-را-قطع-نکرده-ام‏ 24 نوامبر 2016 ... فریبا خانی به اطرافمان نگاه کنیم به چوب ها و سنگ ها به شکل و به ریشه های درخت ها که شکل های انتزاعی عجیبی دارند به اطرافمان نگاه کنیم اگر ساقه ای ... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام - News.Yfile.ir خبریاب news.yfile.ir/هیچ-درخت-سبزی-را-قطع-نکرده‌ام/‏ 24 نوامبر 2016 ... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام. فریبا خانی: به اطرافمان نگاه کنیم؛ به چوب‌ها و سنگ‌ها؛ به شکل و به ریشه‌های درخت‌ها که شکل‌های انتزاعی عجیبی دارند. خبرهای روزنامه همشهری 4 آذر 1395 - hamshahrionline.ir | خبر فارسی khabarfarsi.com/w/hamshahrionline.ir/date/13950904‏ - ذخیره شده همشهری آنلاین: پارلمان اروپا پنجشنبه (24 نوامبر) با اکثریت آرا به قطع مذاکرات با ترکیه بر سر شرایط عضویت این کشور در .... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده ام. نمایشگاهی برای گل‌های داوودی | همشهری آنلاین vista.ir/cdn/31138180‏ 20 ا کتبر 2016 ... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام · ســـلام نمایشگاه مطبوعات · آرمیتا و شعر در دوچرخه · این صداها، صدای شما را می‌شنوند! قصه‌گوها قصه می‌گویند · این هفته، ... در ضیافت دار و درخت و ماه (داستان) https://www.mojahedin.org/.../در-ضیافت-دار-و-درخت-و-ماه-(داستان)‏ - ذخیره شده 25 ژانویه 2017 ... چون وقتی به همان درختان، در پیچی که جلویم قرار داشت، رسیدم هیچ چیز آنجا .... می‌گویم من محروم نکرده‌ام. ... از ردیف درختان که صفی طویل با دیواره بلند سبزی تشکیل داده بودند ... بعد تعریف کرد که دکترها از دو فرزندش قطع امید کرده‌اند. باغ ویلا ، باغ ویلا در شهریار و ملارد ، خرید و فروش باغ ویلا ، سوله ... abadmelk.com/Home/Post/2219‏ - ذخیره شده وسعت سبزی که از سال‌ها پیش بهانه ساخت خانه‌هایی با سقف شیروانی در «مهرشهر» شد، اکنون ... شاخه‌های درختان سیب و گیلاس و گلابی لخت شده، هزاران درخت میوه را قطع کرده‌اند و ... آنها گفته‌اند که قصدشان احیای باغ است، نه تخریب؛ اما خیلی‌ها هنوز باور نکرده‌اند. ... گذرمان به این باغ افتاد، چه سیب‌های آبداری که از این باغ به ما رسید اما حالا هیچ. خبرگزاری آریا - نمایش آثار تازه بر دیوار نگارخانه‌ها www.aryanews.com/NewsFeed/.../نمایش-آثار-تازه-بر-دیوار-نگارخانه‌ها‏ 5 دسامبر 2016 ... هیچ درخت سبزی را قطع نکرده‌ام · تماشای هنر در ایران و آن‌سوی مرزها · خشونت جنگ تا رنگ‌بازی و مستندنگاری · عشق مردم کره به هنر ایرانی · ads.