مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علل گرفتگی صدا در نوزادان چیست ؟

[ad_1]
علل گرفتگی صدا در نوزادان چیست ؟

خبرگزاری آریا-گرفتگی صدا زمانی روی می دهد که چیزی مانع از لرزش صحیح چین های صوتی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ،هر چیزی که به نظر می رسد روی تنفس اثر گذار است، می تواند یک هشدار برای گرفتگی صدا در نوزادتان باشد.در صورت گرفتگی صدا، نوزاد باید توسط پزشک متخصص اطفال معاینه و علت گرفتگی صدا مشخص شود. پزشک در صورت نیاز، شما را برای ادامه روند درمان به آسیب شناس گفتار و زبان معرفی میکند.آسیب شناس گفتار و زبان میتواند کمک شایانی به درمان گرفتگی صدای کودکتان بکند.
بکو; حامی رسمی همه روزها
زیبایی و خاص بودن با مریم رئوف

علل متورم شدن چین های صوتی و گرفته شدن صدا در زیر آمده اند:

گریه بیش از حد گریه رایج ترین علت گرفتگی صدا در نوزادان است.همه نوزادان برای برطرف کردن نیازهای خود گریه میکنند اما برخی از نوزادان مثل آن هایی که از قولنج رنج می برند، بیشتر از سایر نوزادان و خارج ازحد طبیعی گریه می کنند.

کودکانی که سوءاستفاده یا استفاده بیش از حد از صدایشان می کنند، گره های کوچکی(ندول یا پولیپ) بر روی چین های صوتی شان پدیدار می شود که باعث گرفته شدن صدایشان خواهد شد.

ندول

در برخی از کودکان، استفاده بیش از حد از صدا،مثل گریه شدید، می تواند باعث ایجاد ندول در چین های صوتی شود. ندول در افراد بزرگسال می تواند بر اثر عوامل دیگری مثل فشارآوردن به حنجره در حین صحبت کردن، تنش عضلانی ناحیه گردن و یا به هم خوردن سریع و محکم چین های صوتی در حین نزدیک شدن آن ها به هم ایجاد شود.

ندول به صورت رشد بافت های اضافی در سطح چین های صوتی است که مانع بسته شدن صحیح آن ها و در نتیجه گرفتگی صدا خواهد شد.درمان ندول در نوزادان می تواند مشکل باشد؛ چون درمان ندول شامل بازداشتن فرد از رفتاری است که ندول را ایجاد کرده است و نوزادان هم راه ارتباطی دیگری به جز گریه کردن ندارند.

بیماری ها

هر بیماری که موجب احتقان و آبریزش پشت بینی شود، می تواند علت گرفتگی صدای نوزاد شما باشد. لارنژیت که اصطلاحا خروسک نامیده می شود، مصداق همین حالت است.

ریفلاکس اسید

بسیاری از کودکان از ریفلاکس معده به مری در خواب رنج می برند که بیشتر تحت عنوان ریفلاکس اسید شناخته می شود. این شرایط زمانی ایجاد می شود که اسید از معده وارد مری و گلو شده و باعث ایجاد حس سوزش دردناکی در گلو می شود. بازگشت مکرر یا شدید اسید به گلو می تواند چین های صوتی را تحریک کند و کودک شما را دچار گرفتگی صدا کند. ممکن است این حالت در خواب پیش بیاید که انسان متوجه آن نمی شود و متعاقبا نوزاد هم نمی تواند شما را از این قضیه آگاه کند. اما یکی از نشانه های آن، بوی بد تنفس بعد از خواب است. بنابرین اگر کودک شما دچار گرفتگی بدون دلیل صدا همراه با بدبویی تنفس بعد از خواب شود، ممکن است برگشت اسید معده علت آن باشد.

آلرژی

آلرژی ها هم می توانند باعث گرفتگی صدا در فرزندتان شوند؛ چون باعث سرفه کردن، احتقان و آبریزش پشت بینی به درون حلق می شود که التهاب و تورم چین های صوتی را به همراه دارد.

در اسرع وقت، مواد حساسیت زا برای کودکتان را شناسایی کنید تا از یک واکنش آلرژیک شدیدتر جلوگیری کنید.

تست های آلرژی می تواند به شما در این مورد کمک کند. بنابراین با متخصص اطفال صحبت کنید.

راه های کاهش علایم و کمک به بهبود سریع گرفتگی صدا شامل موارد زیر است:

1.استراحت کامل صوتی (موثرترین روش) تحت نظر آسیب شناس گفتار و زبان

2.استفاده از بخور در منزل تا هوای اطراف مرطوب شود.

3.مصرف مایعات از جمله آب

4.دریافت داروی ضدریفلاکس بنا به تشخیص پزشک

5.درمان سرفه

6.دوری از مکان هایی که سیگار استعمال می شود.

مراقب صدای فرزندتان باشید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بهترین و جدیدترین مطالب پزشکیتشنج ناشی از تب معمولا در کودکان تا سال رخ می‌دهد، هر چند گاهی قبل از یک سالگی یا دکتر فرامرز معماریعلائم اتواسکلروز کاهش شنوائی تدریجی شایعترین علامت اتواسکلروز است معمولاً در ابتدا بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …التهاب یکی از مکانیزم های دفاعی بدن برای محافظت از خود در برابر عفونت و آسیب است بدن همیوپاتی چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرزطب هومیوپاتی روش درمانی خاصی است که در آن با تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط چگونه می‌توان کلسترول خون را پایین آورد؟در سالهای اخیر احتمالاٌ راجع به کلسترول مطالب زیادی در روزنامه، مجله ها و حتی فیلم ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیدر خصوص تغذیه چیزهایی که مانع رشد می شود را نباید مصرف کنند مثل قند های شیمیا یی ایجاد اخبار پرستاری سایت پزشکان بدون مرزهر نوع نشانه یا علامت ناخواسته یا نا مساعدی که در حین و یا به فاصله ساعت از انتقال یک پایگاه سلامت توصیه هایی در مورد مصرف …نوشته شده در یکشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۳۹۱ساعت توسط آموزش بهداشت بهترین و جدیدترین مطالب پزشکی تشنج ناشی از تب معمولا در کودکان تا سال رخ می‌دهد، هر چند گاهی قبل از یک سالگی یا بعد از دکتر فرامرز معماری علائم اتواسکلروز کاهش شنوائی تدریجی شایعترین علامت اتواسکلروز است معمولاً در ابتدا افراد بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت علل خیانت های زناشویی مخصوص دختر و پسرهای خوش سلیقه کاروفناوری کَلاله به وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در قسمت همیوپاتی چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرز طب هومیوپاتی روش درمانی خاصی است که در آن با تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط ‌سینوس ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی ۲ ـ ممنون از سایت خوبتون دختری ساله هستم دموی مزاج در جنوب زندگی میکنم سالی است که زیاد چگونه می‌توان کلسترول خون را پایین آورد؟ در سالهای اخیر احتمالاٌ راجع به کلسترول مطالب زیادی در روزنامه، مجله ها و حتی فیلم‏ها اخبار پرستاری سایت پزشکان بدون مرز هر نوع نشانه یا علامت ناخواسته یا نا مساعدی که در حین و یا به فاصله ساعت از انتقال یک واحد گرفتگی صدا در نوزادان



لینک منبع :علل گرفتگی صدا در نوزادان چیست ؟

علل گرفتگی صدا در نوزادان و درمان اولیه آن - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/199877_علل-گرفتگی-صدا-در-نوزادان-و-درمان-اولیه.html/‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... ندول چیست عوامل ایجاد ندول ریفلاکس اسید در کودک آلرژی در کودکان ... گریه بیش از حد گریه رایج ترین علت گرفتگی صدا در نوزادان است.همه نوزادان ... علت گرفتگی صدای نوزاد - نی نی بان niniban.com/fa/news/66098/علت-گرفتگی-صدای-نوزاد‏ - ذخیره شده - مشابه 17 سپتامبر 2016 ... گریه کردن و رفلاکس گوارشی معده از جمله عواملی هستند که باعث گرفتگی صدای نوزاد می شوند. در واقع اسید معده تارهای صوتی را تحریک کرده و باعث ... علل گرفتگی صدا در نوزادان چیست ؟ - صدرا نیوز sadranews.ir/.../58864-علل-گرفتگی-صدا-در-نوزادان-چیست-؟.html‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... گرفتگی صدا زمانی روی می دهد که چیزی مانع از لرزش صحیح چین های صوتی شود. به گزارش خبرگزاری آریا ،هر چیزی که به نظر می رسد روی تنفس اثر ... علل گرفتگی صدا در نوزادان و درمان اولیه آن - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../علل-گرفتگی-صدا-در-نوزادان.html‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... علل گرفتگی صدا در نوزادان. گرفتگی صدا در نوزادان زمانیست که چیزی مانع از لرزش صحیح چین های صوتی شود.هر چیزی که به نظر می رسد روی تنفس ... وقتی گرفتگی صدا خطرناک می‌شود - JameJamOnline.ir www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100860751012‏ - ذخیره شده - مشابه 30 نوامبر 2011 ... دکتر شیرازی با تاکید بر این‌که علت عمده گرفتگی صدا به عفونت‌های ... از بیرون وارد بدن می‌شوند نیز می‌تواند از دلایل دیگر گرفتگی صدا تلقی ... خبرگزاری آریا - علل گرفتگی صدا در نوزادان چیست ؟ www.aryanews.com/News/.../علل-گرفتگی-صدا-در-نوزادان-چیست-؟‏ 28 دسامبر 2016 ... علل متورم شدن چین های صوتی و گرفته شدن صدا در زیر آمده اند: گریه بیش از حد گریه رایج ترین علت گرفتگی صدا در نوزادان است.همه نوزادان برای ... نوزادان، کودکان - گرفتگی صدا nozadaneh.mihanblog.com/post/51‏ - ذخیره شده - مشابه 29 آگوست 2010 ... گرفتگی صدا نشانه چیست؟ ... پس اگر گرفتگی بدون دلیل صدا همراه با بدبوئی تنفس صبحگاهی دارید، ممکن است برگشت شبانه اسید معده علت آن ... درمان گرفتگی صدا - نمناک namnak.com/گرفتگی-صدا.p11153‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۱٬۵۰۵ نقد درمان گرفتگی صدا به روش های مختلف سنتی و دارویی انجام می شود همچنین در زمان گرفتگی صدا برخی مواد غذایی می توانند در تشدید و یا کاهش گرفتگی صدا موثر باشند ... علایم تنفسی ریفلاکس معده - دکتر بهروز مقدادی www.drbehrouzmeghdadi.com/popup/fa/system/.../5047‏ - ذخیره شده - مشابه 11 مارس 2014 ... در ادامه مبحث ریفلاکس معده نوزادان و شیرخواران لازم است اشاره نماییم از آنجا که در این ... دایمی نوزاد یا شیرخوار که با تمیز و باز نمودن بینی رفع نمی شود. 3. ... حملات مکرر گرفتگی صدا یا تغییر صدا که مشابه علایم خروسک بوده و گاه به ... علل گرفتگی صدا در نوزادان و درمان اولیه آن - وقت غذای خوبه :) goodfoodtime.com/علل-گرفتگی-صدا-در-نوزادان-و-درمان-اولیه/‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... علائم و نشانه های گرفتگی صدا چیست ؟ علل گرفتگی صدا ... اغلب اوقات ، بر اساس این ارزیابی های اولیه ، علل تشخیص داده می شود. در برخی نمونه ها .