[ad_1]
وبسایت آی بازاریابی: راههای مختلفی برای اندازهگیری رضایت مشتری وجود دارد. بااینوجود، برخی ازاینروشها کاملاً ابتدایی و مقدماتی هستند و میتوانند برای هر نوع کسبوکاری مورداستفاده قرار بگیرند، خواه کسبوکار موردنظر یک شرکت بزرگ باشد یا یک بنگاه تجاری کوچک یا متوسط باشد. ازآنجاییکه این معیارها از طریق روشهای تحلیل داخلی هم مورداستفاده هستند، عموماً باید تا جای ممکن بهصورت منظم و مرتبط اجرا شوند تا به توسعه رضایت مشتری در سازمان شما کمک کنند. انجام این کار باعث میشود تا اطلاعات شما نسبت به نیازهای مشتریآنهمواره بهروز باشد.
نظرسنجیهای دورهای
نظرسنجیهای دورهای شامل برقراری ارتباط با مشتریان خودتان و دریافت بازخورد بهصورت مستقیم از خود آنهاست. شکلهای مختلفی ازنظرسنجیهای دورهای برای اجرا کردن وجود دارند که ازجمله میتوان به نظرسنجیهای آنلاین، نظرسنجیهای ایمیلی و . . . اشاره کرد. حتی میتوانید گونهای از نظرسنجی را ترتیب دهید که بهصورت مستقیم از مشتریانی که بهصورت حضوری به فروشگاه آمدهاند، در داخل فروشگاه به آن پاسخ دهند. مزیت استفاده از نظرسنجی دورهای این است که شما میتوانید بازخوردی از مشتریان بهصورت مستقیم دریافت کنید و درواقع متوجه شوید که ازنظر شاخص رضایت مشتری در چه جایگاهی قرار دارید. علاوه بر این، با مقایسه نتایج حاصل از نظرسنجی فعلی با آخرین نظرسنجی کسبشده، بهراحتی میتوانید شاهد تغییری در تمایلات مشتریان باشید.
نرخ از دست دادن مشتری
نرخ از دست مشتریان معیاری است که توسط کوچکترین بنگاههای اقتصادی بهمنظور اندازهگیری میزان رضایت مشتری قابلاجراست. البته دلایل مختلفی برای از دست دادن مشتری میتواند متصور باشد. مشتری ممکن است از کیفیت محصول، تدارکات، خدمات و یا . . . شما راضی نباشد. حتی ممکن است به دلیل یک تغییر کوچک در محصول شما یا معرفی و عرضه یک محصول جدید توسط رقیب یا قدیمی شدن محصول شما و … خرید از شما را ترک کند.
علاوه بر نرخ از دست مشتریان، شما باید ببینید که مشتریان پس از ترک شما به کجا میروند. آیا به سراغ برند دیگری میروند یا اینکه بهطور کل محصول را ترک کرده و نیاز خود را با یک محصول دیگر رفع میکنند. بهعنوانمثال، خریداران دستگاههای کامپیوتر رومیزی ممکن است بهطور کل سراغ استفاده از دستگاههای کامپیوتر لپتاپ بروند. بنابراین در یک مورد خاص ممکن خریداران از برندی به برند دیگر منتقل شوند و در یک مورد دیگر ممکن است بهطور کل از یک محصول به سراغ محصول دیگری بروند.
خریداران معماگونهاین روش میتواند برای هر نوع خریدی مورداستفاده قرار بگیرد. در این مورد شما باید بهعنوان نسخهی نمایشی یک خریدار ظاهر شوید و به سراغ محصول رقیب یا حتی محصول خودتان بروید. در این روش بهخوبی میتوانید متوجه شوید که محصول شما چگونه به مشتری معرفی میشود یا اینکه حتی محصولات رقیب شما نیز چگونه به مشتریان خود آنها معرفی و عرضه میشود. بنابراین میتوانید به تفاوتهای موجود در بین تعاملات مشتریان پی برده و به این نتیجه برسید که آیا مشتری موردنظر تجربه مثبتی از تعامل با شما دریافت کرده یا خیر. بهعنوانمثال، باید حتماً توجه داشته باشید که گارسونها رفتار فوقالعادهای با مشتریان داشته باشند. در فروشگاههای خردهفروشی نیز باید حتماً توجه کنید که فروشنده شما اطلاعات بسیار کامل و دقیق فنی و … در رابطه با هر یک از محصولات در حال عرضه داشته باشد و ازاینرو ارزش بسیار بالا و قابل قبولی را به مشتری ارائه کنند.
زیر نظر گرفتن عملکرد رقیب
خرید معماگونه یکی از روشهایی است که از طریق آن قادر به نظارت بر عملکرد رقیب هستید که به شما اجازه میدهد تا بهخوبی متوجه شوید چه کسی دارای سطح بالاتری از رضایت مشتری است . بهمنظور درک بهتر زیر نظر داشتن رقبا خودتان و نیز اندازهگیری میزان رضایت مشتری، اجازه دهید مثالی را برای شما مطرح کنم. شرکتی را با چندین خط و طول محصول تصور کنید. این شرکت بهراحتی در برابر هر محصول تولیدی خودش دارای 5 رقیب مختلف است.
بنابراین این شرکت بدون اطلاع داشتن از تمامی ابعاد وضعیت رقبا خودش قادر به ادامه حضور خود در بازار نیست. تنها با دانستن اینکه رقبا در حال ارائه چه چیزی در بازار هستند، یک شرکت میتواند مشتریان خود را حفظ کند و راه آنهم درواقع ارائه ارزش بیشتر و بهتر به مشتری و بهتر بودن در همه زمینهها نسبت به رقیب ممکن میشود. زیر نظر گرفتن عملکرد رقیب نیازمند در اختیار داشتن یک شبکه بازاریابی قوی و نیز دادههای پژوهش ثانویه است که بهطور منظم تهیهشده باشند.
چهار گام فوق توسط هر شرکت با هر ابعادی قابلاجرا است مهمترین کارهایی است که هر شرکت باید در بازههای زمانی مختلف جهت کسب اطمینان از رضایت مشتری نسبت به برند و محصول خودش انجام دهد.
[ad_2]
لینک منبع بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط با این موضوع رضایت شغلی چیست و عوامل مؤثر بر آن کدامند؟رضایت شغلی شامل واکنش های شناختی، عاطفی و سنجش فرد به شغلش می باشد عوامل مدیریت بازاریابی اهمیت ، ضرورت و فواید تحقیقات …مشاهده فرآیند جمعآوری دادههایی است که بدون دردسر جمعآوری شدهاند رفتارهای اشخاص واژه نامه ادغام توسعه کسب و کار برای افزایش فروش و سود و بدست آوردن کنترل بیشتر استمشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام …مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج مبانی مدیریت و سرپرستی سازماندر خانه اول فرصت ها زیاد و قوت ها نیز زیاد است استراتژی که انتخاب می کنید این است پژوهشکده پاییزان اسم این سبک برای اولین بار در سال در کتابی به نام رویکردهای مدیریت منابع انسانیرویکردهای مدیریت منابع انسانی لیلا ایزدی فر چکیده این مقاله به صورت خلاصه موضوع سیستم تولید به موقع سیستم تولید به موقع چیست ؟ مشاوره، پیادهسازی، آموزش و صدور وبلاگ شخصی علیرضا پاک گوهر مطالب خواندنی آماری وبلاگ فوق یکی از وبلاگ های خوب بالاخص برای رشته های مهندسی می باشد مدیریت بازاریابی اهمیت ، ضرورت و فواید تحقیقات بازاریابی مشاهده فرآیند جمعآوری دادههایی است که بدون دردسر جمعآوری شدهاند رفتارهای اشخاص بدون رضایت شغلی چیست و عوامل مؤثر بر آن کدامند؟ رضایت شغلی و بهره وری مقدمه محیط کار انسان به مثابه منزل دوم او می باشد و چه بســــا کسانی سرمایه فکری؛ گنج تمام نشدنی سازمان انجمن علمی مدیریت سرمایه فکری؛ گنج تمام نشدنی سازمان در اقتصاد دانش محور، از سرمایه فکری به مدیریت بازاریابی واضح است که مورد شماره یک برای بازار ایده آل خواهد بود اما بهترین مورد از منظر هزینه تولید مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام پروپوزال سمینار مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری، گروه پژوهشکده پاییزان اسم این سبک برای اولین بار در سال در کتابی به نام مطرح شد ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی وبلاگ شخصی علیرضا پاک گوهر مطالب خواندنی آماری وبلاگ فوق یکی از وبلاگ های خوب بالاخص برای رشته های مهندسی می باشد مقاله و تحقیق عنوان مقاله مدیریت منابع انسانی در عصر امروز موضوع مدیریت منابع انسانی سال انتشارمیلادی
لینک منبع :چهار عنصر اصلی برای اندازهگیری رضایت مشتری
چهار عنصر اصلی برای اندازهگیری رضایت مشتری - برترین ها
www.bartarinha.ir/.../چهار-عنصر-اصلی-برای-اندازهگیری-رضایت-مشتریCached13 ژانویه 2017 ... راههای مختلفی برای اندازهگیری رضایت مشتری وجود دارد. بااینوجود، برخی ازاینروشها
کاملاً ابتدایی و مقدماتی هستند و میتوانند برای هر نوع ...
چهار عنصر اصلی اندازهگیری رضایت مشتری | tannaz hesamfar | Pulse ...
https://www.linkedin.com/.../چهار-عنصر-اصلی-اندازهگیری-رضایت-مشتری-tannaz-hesamfarCached31 دسامبر 2016 ... راههای مختلفی برای اندازهگیری رضایت مشتری وجود دارد. بااینوجود، برخی ازاینروشها
کاملاً ابتدایی و مقدماتی هستند و میتوانند برای هر نوع ...
چهار عنصر اصلی برای اندازهگیری رضایت مشتری - مجله اینترنتی طوطی
toty.ir/چهار-عنصر-اصلی-برای-اندازهگیری-رضایت/Cached14 مارس 2017 ... وبسایت آی بازاریابی: راههای مختلفی برای اندازهگیری رضایت مشتری وجود دارد.
بااینوجود، برخی ازاینروشها کاملاً ابتدایی و مقدماتی هستند و میتوانند ...
چهار عنصر اصلی برای اندازهگیری رضایت مشتری - آی وی نیوز
ivnews.ir/search/?...چهار%20عنصر%20اصلی%20برای%20اندازهگیری%20رضایت%20مشتری
کد خبر: ۴۵۳۵۰۶ ۱۰۴ بازدید راههای مختلفی برای اندازهگیری رضایت مشتری وجود دارد.
بااینوجود، برخی ازاینروشها کاملاً ابتدایی و مقدماتی هستند و میتوانند برای هر نوع ...
چهار عنصر اصلی برای اندازهگیری رضایت مشتری - اخبار جدید لحظه ای ...
akhbartop.com/254318/Cachedراههای مختلفی برای اندازهگیری رضایت مشتری وجود دارد. بااینوجود، برخی ازاینروشها
کاملاً ابتدایی و مقدماتی هستند و میتوانند برای هر نوع کسبوکاری موردا.
[PDF] ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل :
nmrj.ui.ac.ir/article_17624_ae8255f65f55eb30accbf59867ae32be.pdfCached4 ا کتبر 2011 ... ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺳﺮوﻛﻮال. ﻓﺮزاد زﻳﻮﻳﺎر ... ن اﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻬﺎر ﺑﻌﺪ
ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ اﻃﻤﻴﻨﺎن، ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮی، ﺿﻤﺎﻧﺖ و ﻫﻤـﺪﻟﻲ ﺑـﺮ رﺿـﺎﻳﺖ ﻣﺸـﺘﺮﻳﺎن از ... ﻣﻮﺿــﻮع ﺷــﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷــﺪن
اﻧــﺪازه ﮔﻴــﺮی ﻣﻴــﺰان رﺿــﺎﻳﺖ. ﻣﺸــﺘﺮی ﺑــﻪ ﻋﻨــﻮان ﻳﻜــﻲ از ﻋﻨﺎﺻــﺮ واﻟﺰاﻣــﺎت اﺻــﻠﻲ.
مدرس بازاریابی عنصر اصلی اندازهگیری رضایت مشتری
behzadabbasi.com/تماس-با-ما/اخبار/author/superuser-account/pager/.../2
9 فوریه 2017 ... پنج روش برای تعیین و اجرا اهداف طرح بازاریابی خود هر سازمانی برای کسب ... چهار
عنصر اصلی اندازهگیری رضایت مشتری راههای مختلفی برای ...
ویژه - مدرس بازاریابی مدرس فروش مدرس برند مدرس مذاکره مدارس CRM
behzadabbasi.com/تماس-با-ما/اخبار/pager/133/page/2?categoryname...
پنج روش برای تعیین و اجرا اهداف طرح بازاریابی خود هر سازمانی برای کسب موفقیت
... مدرس بازاریابی عنصر اصلی اندازهگیری رضایت مشتری. مدرس بازاریابی عنصر ...
چهار عنصر اصلی اندازهگیری رضایت مشتری | پرتال تبلیغات
www.adsportal.ir/15270Cached20 دسامبر 2016 ... خدماتی که ارائه می دهیم حاصل سال های متمادی تجارب گرانبهاست و در کنار خود از تیم های
کاری حرفه ای بهره می بریم. مشاوره بازاریابی - تحقیقات ...
اهمیت رضایت مشتری و اندازه گیری آن | بانیک
banikbranding.com/اهمیت-رضایت-مشتری-و-اندازه-گیری-آن/Cached22 آگوست 2012 ... رضایت مشتری به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان در ارتباط با
مشتریان میباشد ]۹[ و رضایت .... اندازهگیری رضایت مشتری را میتوان به دو دسته
تقسیم کرد: ... متغیر رضایت مشتری مهمترین عنصر این مدل است.
جمعه 13 مرداد 1396 ساعت 06:41