مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پنج نکته درباره ویروس «زیکا»

[ad_1]

شیوع ویروس زیکا در بخش‌هایی از قاره آمریکا نگرانی‌های بین‌المللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داشته اسـت.

به گزارش مشرق، در واکنش به شیوع ویروس زیکا گروهی از کارشناسان با جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد این ویروس و پشه «آئدس» که ناقل آن اسـت و با انتشار یافته‌های خود، نکات لازم و ضروری را در اختیار مردم گذاشته‌اند.

دکتر «درک مک فادن» از دانشگاه تورنتوی کانادا گفت: شیوع ویروس زیکا به شدت به جمعیت پشه‌ها وابسته اسـت که در سراسر قاره آمریکا وجود دارند و اکنون در تعداد قابل توجهی از کشورها این ویروس مشاهده شده اسـت.

در حقیقت سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده که در سال جاری میلادی (2016) در سراسر جهان سه تا چهار میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا می‌شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا به زنان باردار نسبت به سفر به بیش از 20 کشور و منطقه که در آن‌ها ویروس زیکا مشاهده شده هشدار داده‌اند.

به گزارش لایوساینس، نکات حائز اهمیتی که باید درباره ویروس زیکا دانست شامل موارد زیر می‌شود:

1. ویروس زیکا به طور معمول در بیشتر افراد با علائم و نشانه همراه نیست. در حقیقت علائم این بیماری از هر پنج نفر تنها در یک مورد مشاهده می‌شود و شامل تب، درد مفاصل و ماهیچه‌ها و التهاب ملتحمه اسـت.

این ویروس علاوه بر آنکه می‌تواند با بروز عارضه میکروسفالی در نوزادان ارتباط داشته باشد با خطر ابتلا به بیماریهای عصب شناختی در افراد بزرگسال نیز مرتبط اسـت. سندرم «گیلن باره» یکی از این بیماریهاست که بر اثر آن سیستم ایمنی بدن به بخشهایی از سیستم عصبی حمله می‌کند.

2. پشه آئدس ناقل ویروس زیکاست و افراد از طریق گزیدگی پشه آلوده به ویروس زیکا به این عفونت مبتلا می‌شوند. پشه ناقل این ویروس در مناطق استوایی و نیمه استوایی پیدا می‌شود. این پشه همچنین عامل انتقال ویروس‌های تب دنگی و چیکونگونیاست.

3. کارشناسان به افرادی که قصد دارند به این مناطق سفر کنند، توصیه می‌کند که از خود در برابر گزیدگی این پشه‌ها مراقبت کنند چرا که بزرگترین فاکتور خطرزا در ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

4. ویروس زیکا درمان خاصی ندارد. اگرچه با تست خون می‌توان این ویروس را تشخیص داد در حال حاضر درمانی برای این عفونت وجود ندارد. افراد مبتلا به این بیماری می‌تواند از داروهایی همچون استامینوفن برای کاهش تب و درد ناشی از عفونت استفاده کنند.

5. این احتمال وجود دارد که بین ویروس زیکا و تولد نوزادان مبتلا به عارضه میکروسفالی ارتباطی هست اگرچه هنوز این ادعا ثابت نشده اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 فوریه 2016 ... شیوع ویروس زیکا در بخشهایی از قاره آمریکا نگرانیهای بینالمللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داشته ...12 فوریه 2016 ... شیوع ویروس زیکا در بخشهایی از قاره آمریکا نگرانیهای بینالمللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داشته ...5 فوریه 2016 ... یک ویروس نسبتاً جدید که پشه ناقل آن است، موجب نگرانی در سرتاسر جهان شده است. علت این نگرانیها، تاثیر مخرب آن بر سیستم اعصاب جنین و شیوع ...12 فوریه 2016 ... شیوع ویروس زیکا در بخشهایی از قاره آمریکا نگرانیهای بینالمللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داشته ...10 فوریه 2016 ... به گزارش لایوساینس، نکات حائز اهمیتی که باید درباره ویروس زیکا دانست ... در حقیقت علائم این بیماری از هر پنج نفر تنها در یک مورد مشاهده میشود و ...مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری جنوب نیوز: پنج نکته درباره ویروس "زیکا" ... تنها یک هفته از مشاهده ویروس زیکا در سنگاپور گذشته است و در این مدت تعداد ...3 فوریه 2016 ... ویروس زیکا ویروس جدیدی است که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد، ولی چه چیزهایی درباره این ویروس را ما باید بدانیم؟12 فوریه 2016 ... آمریکا بیماری بین المللی نیمه شب جمعه بیست و سوم بهمن ماه 1394 خبر پنج نکته درباره ویروس.شیوع ویروس زیکا در بخشهایی از قاره آمریکا نگرانیهای بینالمللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داش.


کلماتی برای این موضوع

کلینیک مجازی کلینیک من معرفی برترین پزشکانکلینیک مجازی کلینیک من اولین کلینیک مجازی معرفی مجرب ترین و منصف ترین بیماری های واگیردار و عفونیراه های دفع بیماری لایم از محل زندگی کنه ها موجودات آزاردهنده ای هستند و می توانند از تب زرد چیست؟ ویروس تب زرد می‌تواند برای مدت‌های طولانی در بدن پشه زندگی کند این پشه نسبت به اخبار پزشکان بدون مرز سایت پزشکان بدون مرزیک آزمایشگاه محلی در هلند وجود ویروس مرس یا کرونا را در این کشور تایید کردالبته بیماری واگیر پزشکان ایرانتبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی ایرانیان کاناداداستان دنباله دار زیر پوست شهر قسمت چهارم داستان دنباله دار زیر پوست شهر قسمت سومپارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه تصرف حلب توسط ارتش سوریه، پایان انقلاب نیستنظرات کاربران درباره ام وی ام شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان



لینک منبع :پنج نکته درباره ویروس «زیکا»

پنج نکته درباره ویروس "زیکا" - ایسنا www.isna.ir/news/94112113570/پنج-نکته-درباره-ویروس-زیکا‎Cached10 فوریه 2016 ... شیوع ویروس زیکا در بخش‌هایی از قاره آمریکا نگرانی‌های بین‌المللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داشته ... Images for پنج نکته درباره ویروس «زیکا» پنج نکته درباره ویروس "زیکا" - فرارو fararu.com/fa/news/261789/پنج-نکته-درباره-ویروس-زیکا‎Cached10 فوریه 2016 ... به گزارش لایوساینس، نکات حائز اهمیتی که باید درباره ویروس زیکا دانست ... در حقیقت علائم این بیماری از هر پنج نفر تنها در یک مورد مشاهده می‌شود و ... پنج نکته درباره ویروس «زیکا» - نوشهر آنلاین noshahronline.ir/fa/45196-پنج-نکته-درباره-ویروس-«زیکا».html‎Cached10 فوریه 2016 ... شیوع ویروس زیکا در بخش‌هایی از قاره آمریکا نگرانی‌های بین‌المللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنبال داشته. پنج نکته درباره ویروس “زیکا” | دکتر هادی فاتحی | دکترای اقتصاد hadifatehi.com/feed-items/پنج-نکته-درباره-ویروس-زیکا/ دکتر هادی فاتحی | دکترای اقتصاد,پژوهشی,علمی,سیاسی,خرید اینترنتی,فروشگاه, استخدام,بازی,انتخابات,اخبار,سایت تحلیلی,خبرگزاری رسمی,آموزش,فرهنگی,رسانه ... پنج نکته که باید در مورد ویروس "زیکا" بدانید-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...63...‎Cached5 فوریه 2016 ... یک ویروس نسبتاً جدید که پشه ناقل آن است، موجب نگرانی در سرتاسر جهان شده است. علت این نگرانی‌ها، تاثیر مخرب آن بر سیستم اعصاب جنین و شیوع ... پنج نکته درباره ویروس «زیکا» - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/04/post-2370/ 24 آوریل 2017 ... به گزارش مشرق، در واکنش به شیوع ویروس زیکا گروهی از کارشناسان با جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد این ویروس و پشه «آئدس» که ناقل آن اسـت و با انتشار ... پنج نکته درباره ویروس زیکا پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه نیوز openpost.ir/.../پنج-نکته-درباره-ویروس-زیکا-پایگاه-اطلاع-رسانی-دانشگاه-نیوز.html پنج نکته درباره ویروس از دانشگاه که باید درباره ویروس زیکا دانست . زیست نیوز zistnews com زیست نیوز صفحه اصلی طی ماه های اخیر پنج قلاده پلنگ در این منطقه 4 ... پنج نکته درباره ویروس "زیکا" - آفتاب نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/13603931 10 فوریه 2016 ... پنج نکته درباره ویروس "زیکا". شیوع ویروس زیکا در بخش هایی از قاره آمریکا نگرانی های بین المللی را در مورد این بیماری و ارتباط آن با عارضه ... پنج نکته درباره ویروس "زیکا" صبح چهارشنبه 21 بهمن 94 | خبرچه khabarche.ir/خبر/4038733/پنج-نکته-درباره-ویروس--زیکا- 10 فوریه 2016 ... آمریکا بیماری بین المللی صبح چهارشنبه بیست و یکم بهمن ماه 1394 خبر پنج نکته درباره ویروس.