مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟

[ad_1]
مفیدستان:
چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟

خبرگزاری آریا -
برای انجام سریع تر کارها و همچنین انجام کارهای بیشتر باید هر بار روی یک کار تمرکز کرد

«نیاز به تمرکز در ذات مدیریت و در ذات انسان ریشه دارد. یکی از دلایل نیاز به تمرکز این است که هیچ وقت برای انجام تمام کارهای مهم وقت کافی وجود ندارد.»

اگر تنها یک راز برای بهره وری بشناسیم، آن تمرکز است
دراکر معتقد است راز انجام موثر کارها این است که آنها را یکی یکی انجام دهیم. او می گوید برای انجام سریع تر کارها و همچنین انجام کارهای بیشتر باید هر بار روی یک کار تمرکز کرد. وقتی یک کار کامل می شود، ممکن است اولویت ها عوض شود؛ پس لازم است بعد از رسیدن به هر یک از اهداف، اولویت ها دوباره بازبینی شوند.

با تمرکز و کوتاه کردن فهرست کارها، می توان کارهای جذاب اما غیرضروری را حذف کرد. این شیوه شجاعت آن را به ما می دهد که کارهای ضروری و معنادار را دنبال کنیم.

الماس اول

اولویت بندی معکوس (تصمیم بگیرید چه کاری را انجام ندهید.)
وقتی از ترس ناراحت کردن دیگران یا ترس از دست دادن بعضی موفقیت ها، منابع خود را به بخش های خیلی کوچک و ضعیف تقسیم می کنیم، باید به یاد داشته باشیم که خیلی چیزها را از دست می دهیم. باید بدانیم که با متمرکز کردن توان، زمان و منابع خود روی یک موضوع و هدف، از فرصت ها بهتر استفاده خواهیم کرد.

الماس دوم

بحران، فشار ایجاد می کند؛ نه اولویت
«اگر تصمیم گیری ها در نتیجه فشار باشند و نه به انتخاب مدیر، به احتمال زیاد فعالیت های مهم فدا خواهند شد. اغلب برای زمانبرترین بخش هر کار و برای عملی کردن تصمیم ها فرصت کافی وجود ندارد.»

موفقیت نتیجه اقدام است نه نتیجه داشتن برنامه های عالی بدون اقدام کردن. تمام زمان، انرژی و منابعی که صرف برنامه ریزی کردیم بی فایده خواهد بود. خیلی وقت ها بحران های دیروز اولویت های امروز ما را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شوند کارهای امروز را به تعویق بیندازیم.

به این ترتیب نتایج مورد انتظار آینده به دست نخواهند آمد. وقتی اجازه می دهیم بحران اولویت های ما را تعیین کند، تمرکز از روی اولویت ها برداشته می شود؛ به عبارت دیگر کارهای مهم اولویت معکوس پیدا می کنند و به انتهای فهرست منتقل می شوند. وقتی یک پروژه را به تعویق می اندازیم، این احتمال وجود دارد که دیگر هرگز آن را شروع نکنیم چون نیاز و ارتباط آن با شرایط موجود از بین رفته است.

نکته دیگری که دراکر در مورد هدفگذاری می گوید این است که همیشه تصمیم بگیرید کاری را انجام بدهید یا ندهید. تصمیم نیمه کاره انگیزه برای حرکت ایجاد نمی کند. باور کنید هرگز قرار نیست فرصت مناسب تری برای اقدام و پیشرفت مستمر بیابید. فضای رقابت هرگز از بین نخواهد رفت. می توانیم از توانایی ها و منابعی که الان داریم بهترین استفاده را بکنیم. تصمیم بگیرید تمام توان و زمان و منابع خود را روی کاری که به ارزشمندی آن اطمینان دارید متمرکز کنید.

اگر ایمان داشته باشید که کارتان باارزش است راحت تر می توانید آن را برای دیگران توضیح دهید. وقتی اهداف تمام اعضای تیم در یک راستا باشد، سینرژی با هم افزایی انرژی اثراتی بسیار فراتر از نتیجه کار یک شخص به تنهایی خواهد داشت. گروهی تشکیل دهید که اهداف و دیدگاه های مشترکی با شما دارند؛ و مهمتر از آن تصمیم بگیرید اقدام کنید و بر اهداف خود متمرکز باشید.

راز انجام موثر کارها
مهمترین چیزی که شما مدیریت می کنید نه افراد هستند و نه بودجه بلکه زمان است

شش نکته طلایی از زبان پدر مدیریت مدرن

1- کاری را انجام دهید که لازم است؛ نه کاری که دلتان می خواهد
برای یک مدیر انجام کارها کافی نیست؛ او باید کارهای درست را انجام دهد. کارهایی را انجام دهید که بیشترین تاثیر را بر کسب و کارتان خواهد داشت.

2- از فرصت ها بهترین استفاده را بکنید
حل مسئله به نتایج موثر منجر نمی شود، فقط جلوی آسیب را می گیرد. برای کسب نتیجه باید از فرصت ها بهترین استفاده را کرد. حل مشکلات را به دیگران واگذار کنید و خود به دنبال فرصت ها باشید.

3- بهره وری عادت است
برای داشتن بازده کاری بالا باید به طور مستمر و همیشگی رفتارهای کارآمد را تبدیل به عادت کرد. این بدان معناست که برای کارآمد بودن لازم نیست کارهای بزرگ انجام دهید بلکه باید کارهای کوچک اما صحیح روزمره را به طور منظم تکرار کنید. به قول معروف «شما همان چیزی هستید که همیشه تکرار می کنید.»

4- زمان خود را مدیریت کنید
مهمترین چیزی که شما مدیریت می کنید نه افراد هستند و نه بودجه بلکه زمان است. طرز استفاده شما از زمان تان میزان بهره وری شما را تعیین می کند.

5- به دنبال تعالی باشید
برای بزرگ شدن باید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که باور کنید جهان واقعا به شما و قدرت شما نیاز دارد. اگر به توانایی های خود باور نداشته باشید نمی توانید با اطمینان تصمیم بگیرید و با شجاعت اقدام کنید.

6- زیاد تصمیم نگیرید
مدیری که تصمیمات زیادی می گیرد هم تنبل است و هم ناکارآمد. موسساتی که خوب اداره می شوند، بحران های اندکی دارند. اگر دائم در حال تصمیم گیری هستید بدانید که دستورالعمل های لازم و صحیح را ایجاد نکرده اید.

عقاید پیتر دراکر اثر بسیار عمیقی روی ساختار و مدیریت شرکت های امروزی داشته است. او به عنوان پایه گذار مدیریت مدرن شناخته شده و ایده «مدیریت هدفگرا» را برای اولین بار مطرح کرد.

منبع : مجله پنجره خلاقیت




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

هدف از زندگی پرسمان دانشجویی ـ اخلاقاخلاق و خُلق به معنای مجموعه‌ای از سرشت و صفات باطنی است چنان‌که خلقت و خَلق به استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو …تضادها رو درک کنیم سیاه و سفید، سرد و گرم، زشت و زیبا به تضادها فکر کن وقتی که در آذر راه زندگیترس از خدا عامل خودباوری و اعتماد به نفس امام علی علیه السلام در حکمت ترس از خدا را دانشگاه باهنر کرمانآب و هوای کویر و دلتنگیهای دانشجویی در همگی ما اثرات مثبت و سازنده ای را به جای گذاشت سوء استفاده های جنسی از زنان در محیط های کاری ایرانیک میز، چند صندلی، یک دستگاه کامپیوتر و یک تلفکس، تمام دار و ندار خیلی از شرکت های راز شاد زیستن شناخت ذهنبرای تربیت یک بچه کوچک و پرورش اعتماد به نفس در او یک روش موثر این است که کاری کوچک به علوم اقتصادی کنکور …معرفی رشته های دانشگاهیدانلود پروژه کارآفرینی، طرح توجیهی، طرح کسب و کار دانلود نمونه طرح توجیهی و کسب و کار بازیگران ایرانیسیلنتو ادعا کرد که جیسون که هم‌اکنون در دو حرفه بازیگری و هم کارگردانی مشغول به تعبیر خواب دیدن آب در خواب خوب زیباکدهتعبیرخوابدیدن میوه به طور عام در خواب خیر و برکت و نعمت است ولی میوه ها یک تعبیر خاصی دارند که در دفتر میهمان به تارنمای روستای دفتر میهمان نگارنده پوزش من را به خاطر تاخیرهایی که هر از گاهی در بروزرسانی تارنما هدف از زندگی پرسمان دانشجویی ـ اخلاق اخلاق و خُلق به معنای مجموعه‌ای از سرشت و صفات باطنی است چنان‌که خلقت و خَلق به معنای شکل استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو سایت علمی تضادها رو درک کنیم سیاه و سفید، سرد و گرم، زشت و زیبا به تضادها فکر کن وقتی که در طبیعت آذر راه زندگی ترس از خدا عامل خودباوری و اعتماد به نفس امام علی علیه السلام در حکمت ترس از خدا را یکی از دانشگاه باهنر کرمان آب و هوای کویر و دلتنگیهای دانشجویی در همگی ما اثرات مثبت و سازنده ای را به جای گذاشت سوء استفاده های جنسی از زنان در محیط های کاری ایران یک میز، چند صندلی، یک دستگاه کامپیوتر و یک تلفکس، تمام دار و ندار خیلی از شرکت های خصوصی است راز شاد زیستن شناخت ذهن برای تربیت یک بچه کوچک و پرورش اعتماد به نفس در او یک روش موثر این است که کاری کوچک به او محول علوم اقتصادی کنکور انتخاب رشته کنکور دانلود پروژه کارآفرینی، طرح توجیهی، طرح کسب و کار دانلود نمونه طرح توجیهی و کسب و کار و بازیگران ایرانی ایسنا نسخه جدید و دنباله فیلم اکشن و مشهور «تاپ گان» که در دهه میلادی با حضور سینماگرانی تعبیر خواب دیدن آب در خواب خوب زیباکده تعبیرخواب دیدن میوه به طور عام در خواب خیر و برکت و نعمت است ولی میوه ها یک تعبیر خاصی دارند که در جای دفتر میهمان به تارنمای روستای دفتر میهمان نگارنده پوزش من را به خاطر تاخیرهایی که هر از گاهی در بروزرسانی تارنما پیش می



لینک منبع :چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟

چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../چطور-در-مدیریت-کار-و-زندگی-به-اوج-برسیم‎Cached Similar21 ژانویه 2016 ... چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ با تمرکز و کوتاه کردن فهرست کارها، می توان کارهای جذاب اما غیرضروری را حذف کرد. این شیوه شجاعت آن را ... چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/psychology/zendegi.../life4-reach-peak.html‎Cachedبرای انجام سریع تر کارها و همچنین انجام کارهای بیشتر باید هر بار روی یک کار تمرکز کرد. «نیاز به تمرکز در ذات مدیریت و در ذات انسان ریشه دارد. یکی از دلایل نیاز ... خبرگزاری آریا - چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ www.aryanews.com/News/.../چطور-در-مدیریت-کار-و-زندگی-به-اوج-برسیم؟ 22 ژانویه 2017 ... ظ. چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ خبرگزاری آریا - برای انجام سریع تر کارها و همچنین انجام کارهای بیشتر باید هر بار روی یک کار تمرکز ... چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ | | linkchee.com/ru5a6aaaaaaia/‎Cached31 دسامبر 2016 ... برای انجام سریع تر کارها و همچنین انجام کارهای بیشتر باید هر بار روی یک کار تمرکز کرد. «نیاز به تمرکز در ذات مدیریت و در ذاتانسان ریشه دارد. [PDF] چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ - روزنامه عصر مردم archive.asremardom.ir/1394/11/08/10.pdf 28 ژانویه 2016 ... پشــتکار و توانایی تفکر متفاوت، مجموعا به خالقیت. می انجامد. ... در زندگی بوده که اولین گام این است که .... چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ فوت و فن موفقیت - Android Apps on Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.majmue...‎Cached Rating: 4.6 - 14 votes - Free 25 آوریل 2017 ... موفقیت یک امر ساده است اگر به برخی از اصول پایبند باشیم موفقیت حتمی است برخی از موضوعات: عادت های کاری که باید در آغوش بگیرید ذهن‌ تان را ... ۵ خصوصیت افرادی که از زمان عاقلانه استفاده می‌کنن - Taskulu https://taskulu.com/fa/وبلاگ/۵-خصوصیت-مدیریت-زمان-عاقلانه/‎Cachedزمان از کنترل ما خارجه و ساعت بی‌اعتنا به اینکه ما چطوری داریم زندگی‌ می‌کنیم تیک ... ما بدون یه هدف بزرگ نمی‌تونیم به اوج کارایی برسیم. ... اگه سطح مهارتتون توی یه کاری ۲ هست، برای بهتر شدن زمانتون رو تلف نکنین. ... زمان را آنلاین مدیریت کنید ... چطور در مدیریت کار و زندگی به اوج برسیم؟ - صبح بخیر sobbekheir.com/.../چطور-در-مدیریت-کار-و-زندگی-به-اوج-برسیم؟‎Cachedبرای انجام سریع تر کارها و همچنین انجام کارهای بیشتر باید هر بار روی یک کار تمرکز کرد. «نیاز به تمرکز در ذات مدیریت و در ذات انسان ریشه دارد. یکی از دلایل نیاز ... چگونه در مدیریت کار به اوج برسیم؟ – قالب خبری voice demo.cactusweb.ir/voice/video-post-with-built-in-video-player/‎CachedHoodie High Life yr, leggings ethical next level bitters authentic gluten-free Bushwick Marfa trust fund. Slow-carb 8-bit Helvetica artisan ugh meggings. رسیدن به اوج بهره وری و عملکرد - آموزش عزت نفس و اعتماد به نفس hamedmatin.com/product/residan-be-oje-bahrevari/‎Cachedقدرت تشخیص مهمترین و موثرترین کارهای زندگی اش را نداشته باشد. ... به اهمیت مدیریت زندگی و استفاده از صحیح از زمان پی برده و یاد می گیریم که چطور از وقت و ... اجازه نداده اند به موفقیت برسیم و نتوانیم بر زندگی و کارهای مان مسلط شویم را شناخته و ...