مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان!

[ad_1]

وب‌سایت اقیانوس آبی: شما به این نتیجه رسیده‌اید که وقت اخراج کردن کسی اســت که پایین‌ترین عملکرد را در تیم شما دارد. بهترین راه برای دادن این خبر به آن کارمند چیست؟ چه کسی باید با شما در اتاق باشد؟ چه چیزی باید بگویید و چه چیزی نباید بگویید؟ و چگونه باید این خبر را به گوش بقیه افراد رساند؟

 

 روش صحیح اخراج کردن کارمندان

کارشناسان چه می‌گویند؟

"اخراج کردن یکی از سخت‌ترین کارهایی اســت که یک مدیر باید انجام دهد.” درست اســت که اخراج کردن سخت اســت، اما یک مدیر باید همیشه کاری را انجام دهد که به نفع شرکت باشد. دادن خبر بد هیچگاه آسان نیست، بااین‌حال در ادامه چند راهنمایی برای مدیریت این فرایند به شما پیشنهاد می‌کنیم.


طفره نروید و سریع باشید.

اخراج کردن کسی که سال‌هاست با او کار می‌کنید، به‌خصوص اگر او را خوب بشناسید و مورد احترام شما باشد، دلهره‌آور اســت؛ اما شما نباید اجازه دهید که احساسات شخصی‌تان، اخراج کردن را به تأخیر بیندازد. زمانی که کارمندی، بیشتر، باعث ایجاد مشکل می‌شود تا اینکه بخواهد مشکلی را حل کند، باید اخراج شود.

تجربه ثابت کرده اســت که مدیران به‌ندرت از سریع اخراج کردن کارمند پشیمان می‌شوند، اما از به تأخیر انداختن آن همیشه پشیمان می‌شوند. اگر همچنان شجاعت کافی برای اخراج نداشتید، به بقیه افراد تیم خود فکر کنید. چراکه آن‌ها هستند که مجبورند کاستی‌های ناشی از عملکرد نادرست آن فرد را جبران کنند و احتمالاً ساعت‌های بیشتری را کار کنند.


منابع انسانی را با خود متحد کنید.

قبل از اینکه بخواهید راجع به اخراج با کارمند موردنظر صحبت کنید، برنامه‌ی خود را راجع به اخراج، با منابع انسانی‌تان دوباره چک کنید. منظور این نیست که از آن‌ها اجازه بگیرید، چراکه شما رئیس هستید و تصمیم می‌گیرید، اما این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ دلیلی برای اخراج نکردن آن کارمند باقی نمانده اســت.

اولاً، شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که یکی از افراد بخش منابع انسانی قادر اســت به‌عنوان نماینده در جلسه اخراج حضور داشته باشد، چراکه حضور یک شخص ثالث در جلسه، عملی قانونی اســت و احساس راحتی بیشتری می‌دهد. دوماً، بخش منابع انسانی می‌تواند تصویر کامل‌تری از شرایط کارمند ارائه دهد. مثلاً ممکن اســت آن‌ها بدانند که همسر آن کارمند قرار اســت از دوشنبه درمان سرطانش را آغاز کند و بنابراین اخراج کردن او در روز سه‌شنبه می‌تواند به‌صورت یک عمل غیرانسانی دیده شود.


کار را زود تمام کنید.

جملاتی که در جلسه اخراج به کار می‌برید باید ساده باشند. با تردید حرف نزنید. سریع سر اصل مطلب بروید. بهتر اســت این‌گونه شروع کنید: "خبر بدی برایت دارم، متاسفانه امروز آخرین روز کاری تو در اینجاست.” سپس علت اخراج او را در یک جمله ساده بیان کنید. مثلاً بگویید: ” من تو را اخراج می‌کنم چون به هدف فروشت نرسیدی.” یا "تو نتوانستی خودت را با فرهنگ این شرکت وفق دهی.” بسیار مهم اســت که از افعال با زمان گذشته استفاده کنید، چرا که باعث می‌شود فرد شروع به دلیل آوردن نکند و شانس دومی از شما نخواهد. اگر کارمند شروع به استدلال کرد یا خواست با شما بحث کند و دعوا راه بیندازد سعی کنید به هیچ وجه پاسخ او را ندهید و واکنشی نشان ندهید. بهتر اســت به او بگویید:”متأسفم که شرایط اینطور ایجاب کرد که تو اخراج شوی”، نه اینکه او را به خاطر عملکرد ضعیفش تحقیر کنید و سرکوفت بزنید.


در اتاق بمانید.

با اینکه خیلی از کارشناسان معتقدند که باید بعد از اعلام کردن اخراج به کارمند، سریع اتاق را ترک کنید، اما یک کارشناس مخالف این کار اســت و معتقد اســت رهبر باید دلسوز باشد و می‌گوید:” شما همین الآن عامل یک موضوع وحشتناک در زندگی شخصی آن فرد شده‌اید. فرار نکنید و منابع انسانی خود را مجبور نکنید که به او دلداری بدهند.” شما باید آماده باشید تا در صورت نیاز صحبت کنید و به سؤالات فرد پاسخ دهید. قبل از جلسه، شما باید برخی مسائل از قبیل جزئیات قرارداد آن کارمند واقف شوید و بدانید که مزایا و حقوق، و مرخصی‌های استفاده نشده او را چگونه باید به او بپردازید. اگر احیاناً موردی پیش آمد و سؤالی از شما پرسیده شد که نمی‌دانستید باید چه‌کار کنید، از فرد عذرخواهی کنید و بگویید راجع به آن مسئله فکر نکرده بودید و بعد تصمیم می‌گیرید.


مهربانی خود را نشان دهید.

اخراج کردن برای شما به‌عنوان یک مدیر ممکن اســت سخت باشد ولی برای کسی که دارد اخراج می‌شود کاملاً آسیب‌زاست؛ بنابراین با او همدردی کنید. اگر شما واقعاً باور دارید که آن فرد، فرد خوبی اســت که استعدادها و توانایی‌هایش می‌تواند در جای دیگری مفید واقع شود، به او بگویید که خوشحال می‌شوید اگر بتوانید معرف او در جای دیگری باشید.


با افراد تیم خود صحبت کنید.

بعد از اینکه شخصی را اخراج کردید و او آنجا را ترک کرد، افرادی که تحت تأثیر این اخراج قرار دارند را جمع کنید و درباره این موضوع با آن‌ها صحبت کنید. مستقیم و واضح سخن بگویید. دلایل پشت اخراج را برای آن‌ها آشکار نکنید، چراکه این یک امر کاملاً محرمانه اســت و علاوه بر این باعث بدگویی پشت سر آن کارمند سابق می‌شود. مثلاً بعد از اخراج دایان، بهتر اســت به آن‌ها بگویید: "همانطور که برخی از شما در حال حاضر ممکن اســت بدانید، دایان دیگر بخشی از سازمان نیست. من نمی‌توانم وارد جزئیات شوم چراکه محرمانه اســت و من می‌خواهم محافظ حریم خصوصی دایان باشم. اگر شما پیشنهادی در مورد نحوه به حداقل رساندن تأثیر حضور نداشتن دایان دارید، مرا در جریان بگذارید.”


بر آینده تمرکز کنید.

اخراج یک کارمند، یک کار خالی از عاطفه اســت، اما شما به خاطر افراد تیم‌تان هم که شده نباید در آن غوطه‌ور شوید. شما باید رو به جلو حرکت کنید. اخراج به احتمال زیاد یک چالش کوتاه مدت برای تیم شما خواهد بود، چراکه کار آن‌ها بیشتر می‌شود؛ بنابراین شما باید تا زمانی که فردی برای جایگزینی فرد اخراج شده پیدا نکردید، یک استراتژی برای مدیریت حجم کار ارائه دهید و به آینده فکر کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

روش تحقیقموضوع روش تحقیق بررسی نمایش خلاق در پرورش جسم و روان کودکان پیش از دبستان موضوع تکلیف برطرف کردن سیاهی دور چشم یکی از شایع‌ترین شکایات در مورد مشکلات دور چشم،تیرگی دور چشم استکه علت آن اغلب روش تحقیقروش تحقیق وبلاگ کلاسی درس روش تحقیق موضوع علل گرایش زنان به اعتیاد بیان مسئله آشپزی کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز چگونه ارتباط شغلی موثر و مفیدی داشته باشیم …سایت زیبا وب نیلوفر نصیری ،چگونه با دیگران ارتباط سریع و مفید تری نحوه شکایت کارمندان و کارکنان دولت به دیوان عدالت …پاراف مطالب اختصاصی در مورد نحوه شکایت کارمندان و کارکنان دولت به دیوان عدالت اداری علم ورزش خبر های بروز و معتبر در ارتباط با علم ورزش و اصول علمی در ورزشکارشناسی ارشدحسابداریمقالات تخصصی …حسابداری منابع انسانی مقدمه تصمیم گیری های مهم منابع انسانی مانند استخدام ، کارمند چگونه کنترل احساسات خود را به دست بگیریم …کنترل کردن احساسات به معنای نادیده گرفتن آنها نیست به این معناست که آنها را بشناسید و کتابچه توجیهی دانشگاه علوم پزشکی زنجاندرباره زنجان استان زنجان که آن را فلات زنجان نیز مینامند در ناحیه ی مرکزی شمال غربی



لینک منبع :روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان!

روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../روش-صحیحِ-اخراج-کردن-کارمندان‎Cached18 سپتامبر 2016 ... روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! اخراج کردن یکی از سخت‌ترین کارهایی است که یک مدیر باید انجام دهد. درست است که اخراج کردن سخت است، اما یک مدیر ... راه و رسم درست اخراج کارمندان | یاری‌کده yarikadeh.com/fa/content/171‎Cached Similarاخراج کردن هیچ گاه کار دلپذیری نیست. اما وقتی افرادی با عملکرد ضعیف در گروه تان دارید، منطقی نیست که وقت و پول خود را برای حفظ آن‌ها هدر دهید. روش‌های درست و ... [PDF] روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! - آکا - آکاایران www.akairan.com/khanevadeh/pdf/.../news201691810433082012.pdf‎Cachedﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺭﻭﺵ ﺻﺤﯿﺢِ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ! ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ؟ ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: "ﺍﺧﺮﺍﺝ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻣﺪﯾﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ.“ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ،. چگونه یک کارمند را اخراج کنیم ؟ نحوه صحیح اخراج - مجله اینترنتی جغد ... oldowl.ir/نحوه-صحیح-اخراج-کارمند/‎Cached1 مه 2017 ... نحوه صحیح اخراج کارمندان به چه صورت است؟ ... روش صحیح اخراج یک کارمند ... اخراج کردن یک کارمند از شرکت کاملا طبیعی است ، اما نحوه اخراج کردن ... روش صحیح اخراج یک کارمند - زومیت www.zoomit.ir/2017/3/6/153431/how-fire-someone-correctly/‎Cached7 مارس 2017 ... اخراج یک کارمند باید از طریق راه و رسم درست و به‌صورت مؤدبانه و خصوصی ... اگر اخراج شدن وی دلیلی دارد، داستان فرق می‌کند؛ اما اگر به بهانه‌ی دیگری ... روش صحیح اخراج کردن کارمندان | آموزش بازاریابی اینترنتی | مدیرناب modirnab.ir/.../روش-صحیحِ-اخراج-کردن-کارمندان/روش-صحیح-اخراج-کردن-کارمندان/ 25 سپتامبر 2016 ... گیم‌شات: نقد فیلم Now you see me 2. گیم‌شات: نقد فیلم Now you see me 2Reviewed by مدیرناب on Oct 4Rating: گیم‌شات: نقد . مجله پنجره خلاقیت | روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! www.khalaghiyat.com/portal/tag/روش-صحیحِ-اخراج-کردن-کارمندان/‎Cachedشما به این نتیجه رسیده‌اید که وقت اخراج کردن کسی است که پایین‌ترین عملکرد را در تیم شما دارد. بهترین راه برای دادن این خبر به آن کارمند چیست؟ چه کسی باید با شما ... روش صحیح اخراج کارکنان در سازمان » اخبار حسابداری ایران iranaccnews.com/1395/01/15/روش-صحیح-اخراج-کارکنان-سازمان/‎Cached3 آوریل 2016 ... روش صحیح اخراج کارکنان در سازمان ... گروت می‌گوید: «کمتر پیش می‌آید که مدیران از سریع عمل کردن در مورد قطع همکاری پشیمان شوند اما از اینکه مدت ... سه کارمندی که باید فوراً آنها را اخراج کرد - خانه www.sefryek.com/سه-کارمندی-که-باید-فوراً-آنها-را-اخراج-ک/‎Similarیکی از سخت ترین تصمیمات برای مدیران، تصمیم به اخراج یک کارمند است. ... آن‌ها از دردسر درست کردن لذت می‌برند، سپس می‌نشینند و به جنجالی که به‌راه انداختن نگاه می‌کنند. ... اگر روش مشخصی برای انجام وظایف دارید آنها همیشه خلاف آن عمل می‌کنند. روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! - اکاایران www.akairan.ir/روش_صحیحِ_اخراج_کردن_کارمندان%21‎Cachedروش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! ... کلمه روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان! هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۶. روش صحیحِ اخراج کردن کارمندان!