جام جم سرا: اتوبوسها از همان سالهای اولیه ورودشان به خیابانها بخصوص خیابانهای شلوغ پایتخت وضعیت دوگانهای برای مردم داشتهاند، یعنی برای جمعی از آنها مفید و با ارزش و برای جمعی دیگر مزاحم و سد راه بودهاند و آنچه مردم و اتوبوسها را در کنار هم نگه داشته وضع قوانین متناسب بوده است، اما در این سالها این تناسب به هم خورده و اگر اتوبوسها و مردم و اتوبانها و جادهها زیادتر و بزرگتر شدهاند باید قوانین هم مترقیتر و پویاتر و جامعتر باشند.
شهردار تهران در سال ۸۶ شیوه جدید مدیریت بخشی از خطوط در پایتخت را به BRT (سامانه اتوبوسهای تندرو) تغییر داد و در همان ابتدا دست روی مسیرهای مهم نظیر فاصله میدان آزادی در غرب تا سه راه تهرانپارس در شرق گذاشت و در حال حاضر ۸ خط BRT روزانه بیش از ۲ میلیون نفر مسافر را جابهجا میکنند.
به گزارش جام جم سرا، این خطوط مهم که شریانهای حیاتی را به هم متصل کرده است در عین حال گهگاه محل وقوع تصادف هم میشوند و شیرینی کام استفاده کنندگان را به تلخی مبدل میکند و هر روزی که میگذرد، نیاز به قوانین خاص در مسیر خطوط تندرو بیشتر احساس میشود.
به نقل از ایسنا، یکی از موارد اصلاع قانون متخلف محسوب شدن ۵۰ - ۵۰ اتوبوس و عناصر دیگر وارد شده در خطوط ویژه اتوبوسرانی از جمله عابران پیاده، موتورسیکلت، خودروهای غیرمجاز و حتی گاری دستی است. در این موارد عمدتا جلوگیری از وقوع حادثه با توجه به شتاب و ظرفیتهای اتوبوسها عملا غیرممکن است اما به سبب نبودن قانون خاص غالبا علت تصادف بین اتوبوس و بقیه عناصری که نام برده شد به صورت ۵۰-۵۰ قید میشود و تکرار این تخلفات طی ساعات متمادی حتما بر اعصاب رانندگان تاثیر منفی میگذارد و از سوی دیگر شهروندان نیز حساسیت و خطرناک بودن ورود به محدوده خط ویژه را درک نمیکنند.
چنانچه خطوط BRT مانند اتوبانها دارای قوانین ویژهای باشد، بحث سبقت، سرعت رسیدگی به تصادفات و چگونگی برخورد با متخلفین به روشنی تبیین میشود و برای همیشه تکلیف استفاده کنندگان از این خطوط و ماموران انتظامی در برخورد با کسانی که قانون را رعایت نمیکنند، مشخص خواهد شد.
هم اکنون بحث سبقت اتوبوسها در این خطوط و همچنین میزان سرعت مجاز در آنها محل اختلاف است. به راستی، اگر اتوبوسی در این مسیرها سبقت گرفت مطابق با کدام بند از قوانین راهور باید اعمال قانون شود؟ یا بحث سرعت مجاز که عدهای معتقدند حداکثر سرعت مجاز ۵۰ کیلومتر و عدهای معتقدند ۳۰ کیلومتر برای اتوبوسها هستند، کدام یک در صورت وقوع حادثه ملاک عمل خواهد بود.
از سوی دیگر دعوای همیشگی ورود خودرو ارگانهای نظامی و دولتی و خدماتی نظیر اورژانس به این خطوط و استفاده از آن وگاه مزاحمت برای تردد اتوبوسها، میتواند با وضع قوانین جدید برطرف شود.
لینک منبع :
اتوبوسهای تندرو و قوانین ۵۰ سال پیشاتوبوسهای تندرو و قوانین ۵۰ سال پیش - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/sara/.../اتوبوسهای-تندرو-و-قوانین-۵۰-سال-پیشCached28 جولای 2014 ... حدود ۵۰ سال از ایجاد اولین جادهها و قوانین ایمنی راهها و رانندگان و مجریان قانون گذشته و
در این سالها تکلیف روشن بوده اما با گذشته زمان و تغییر شرایط و ...
Images for اتوبوسهای تندرو و قوانین ۵۰ سال پیش
اتوبوسهای تندرو و قوانین ۵۰ سال پیش
77.104.65.15/sara/.../اتوبوسهای-تندرو-و-قوانین-۵۰-سال-پیشCached28 جولای 2014 ... حدود ۵۰ سال از ایجاد اولین جادهها و قوانین ایمنی راهها و رانندگان و مجریان قانون گذشته و
در این سالها تکلیف روشن بوده اما با گذشته زمان و تغییر شرایط و ...
سامانه اتوبوس تندرو تهران - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/سامانه_اتوبوس_تندرو_تهرانCached
Similarرئیس هیئت مدیره اسنا خودرو تبریز گفت: همزمان با سال حمایت از تولید، کار و سرمایه
... است از این اتوبوسها برای خطوط بیآرتی استفاده شود و اشکالی نیز پیش نمیآید.
... بعد از اتمام این کش و قوسها، سامانه اتوبوس تندرو که در ابتدای کار «بیآرتی» .....
در بزرگراه ارتش در مجموع ۵۲ ایستگاه خط ۹ بی آر تی را به خود اختصاص داده است.
تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوس رانی و مینی بوس رانی شهرتهران در سال ...
www.ekhtebar.com/تعیین-نرخ-کرایه-خطوط-اتوبوس-رانی-و-م/Cached7 ژوئن 2016 ... تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوس رانی و مینی بوس رانی شهرتهران در سال ۱۳۹۵ ... نرخ
کرایه اتوبوس تندرو در مسیر «میدان راهآهن تا میدان تجریش» به دلیل لزوم ... شش (۶)
بامداد معادل پنجاه درصد (۵۰%) به نرخهای تعیین شده افزوده میشود. ... و دارای تخفیف
ویژه اقشار خاص را پیش بینی و با در نظر گرفتن ردیف ... مجموعه قوانین
تبدیل گوشی موبایل به پروژکتور خانگی سینما+عکس – news
news.adbx.ir/d/.../تبدیل-گوشی-موبایل-به-پروژکتور-خانگی-سی/Cached5 ژوئن 2017 ... پیشین نوشته قبلی: اتوبوسهای تندرو و قوانین ۵۰ سال پیش · پسین نوشته بعدی:
قتل در باغ، پیامد سوء ظن به ارتباط نامشروع. جستجو برای
تهران، شباهتی با 20 سال پیش ندارد - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/news/.../تهران-شباهتی-با-20-سال-پیش-نداردCached24 جولای 2017 ... این پروژه اگر شروع نمی شد تا ۵۰ سال آینده نیز به اتمام نمی رسید. ... و بلیت
الکترونیک و خطوط اتوبوس ها ی تندرو را پایه ریزی و اجرا کرد. ... شهر تهران هیچ
شباهتی با تهران ۲۰ سال پیش ندارد و تلاش های زیادی در .... قوانین ارسال نظر.
طرح واگذاری خطوط BRT به بخش خصوصی - دنیای سفر
www.donyayesafar.com/n/6643Cached26 مه 2016 ... اتوبوس های تندرو بی آر تی شهر تهران ... ستادی از واحدهای تابعه شهرداری تهران با
نظارت ستادی از شرکت واحد اتوبوس رانی و ... داد که این امر ماهیانه حدود ششصد پنجاه
میلیون تومن از پرداختی حقوق توسط شرکت به پرسنل کارمند کم خواهد شد. ... (۱۸) ماده
واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، بازنشستگی پیش از موعد کارکنان ...
اتوبوسی به نام خطر؛ هفت سال فعالیت اتوبوسهای تندرو در تهران (۲)
https://www.radiofarda.com/a/f7-tehran-brt.../25185242.htmlCached30 نوامبر 2013 ... از سحر گفتیم، یکی از شهروندان تهرانی که دو هفته پیش قربانی بیآرتی شد. ...
اتوبوسی به نام خطر؛ نگاهی به هفت سال فعالیت اتوبوسهای تندرو در تهران (۲) .... و
بیآرتی سوار بشویم یا نشویم به هر حال با مجموعهای از قوانین راهنمایی و رانندگی ...
جریمه چهل هزار تومان یا پنجاه هزار تومان یا صد هزار تومان نسبت به هزینهای که ...
ساعت کار و حرکت خطوط بی آر تی تهران - آسمونی
www.asemooni.com/info/.../hours-of-work-and-the-brt-lines-tehranCachedساعت کار بی آر تی,حرکت خطوط بی آر تی,خطوط بی آر تی,اتوبوس های بی آر تی,
ایستگاه ... سامانهٔ اتوبوس تندرو تهران که با نام بیآرتی هم شناخته میشود، نخستین
سامانهٔ ... در غرب تهران میباشد در مرداد ماه سال ۱۳۸۶ راهاندازی گردیده و سپس به تدریج
کامل شد. ... ۵۲. بهرهبرداری شده است. ۱۰. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
پایانه آزادی.
جمعه 27 مرداد 1396 ساعت 19:14