مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از این اشتباهات اپل درس بگیرید

[ad_1]

وب‌سایت بازده: توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مسلماً از اتفاقات مرتبط به عرضه‌ی آخرین آیفون توسط برند شناخته شده‌ی اپل درس بسیاری مهمی گرفته‌اند و آموخته‌اند که حتی اسطوره‌ی صنعت فناوری نیز می‌تواند با خطاهای برنامه نویسی روبه‌رو شده و نرم‌افزارهای مملو از باگ را به صورت رسمی عرضه کند تا فریاد گلایه‌های کاربرانش سر به آسمان بگذارد.

 3 درس خوب کسب و کار از 3 اشتباه بد اپل

مشکل یاد شده را هر چند بیشتر شرکت‌های بزرگ در مقطعی از زمان تجربه کرده‌اند اما در مورد اپل عمق فاجعه در هفته‌های اخیر بیشتر بوده اســت، تا جایی که آنها تنها پس از چند ساعت از ارائه‌ی نسخه ی ۸.۰.۱ تصمیم گرفتند این به روز‌رسانی را از دسترس خارج کرده تا دردسرهای بعدی کاهش یابند.

اشتباهاتی که برند مذکور مرتکب شده اســت نه تنها برای توسعه‌دهندگان بلکه برای بیشتر صاحبین کسب و کار حائز اهمیت اســت و میتوان از آنها درس‌هایی گرانبها آموخت.


۱. اجازه ندهید اشتباهات گذشته‌ی شما تکرار شوند.

بد نیست اشاره‌ای کنیم که همه‌ی مقالات اخیر نوشته شده در مورد مشکلات متعدد فعلی اپل به خطاهای این کمپانی در گذشته استناد کرده و معتقدند شرکت مورد بحث از آنچه پیش از این سبب سرافکندگی‌اش شده درس نگرفته اســت. به عنوان مثال می‌توان به رفتار استیو جابز رهبر پیشین برند بلند پایه ی کوپرتینو در قبال مشکل آنتن دهی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد. وی در برخورد با مسئله ی مذکور کاملاً آن را تکذیب کرد و در صحبت‌هایی عجیب از کاربران خواست تا آیفون را به شیوه ی صحیح در دست بگیرند. اگر شرکتی با مشکلی در ارائه خدمات یا محصولش مواجه می‌شود بهتر اســت آن را پذیرفته، عذرخواهی کرده و سعی کند از تکرار مجددش بپرهیزد.

همین گفته‌ها سبب خشم خریداران تلفن هوشمند یاد شده گشت و در نهایت کار به جایی رسید که جابز مشکل را پذیرفت و در عذرخواهی از مصرف‌کنندگان محصول کمپانی‌اش بیان کرد: <<اگر هنوز نیز پس از تهیه‌ی کیس ویژه‌ای که برای رفع مشکل آنتن‌دهی آیفون ۴ به صورت رایگان ارائه شده اســت احساس نارضایتی می کنید، می‌توانید موبایل خود را به شرکت باز گردانده و پول‌تان را به صورت کامل پس بگیرید.>>

 

 3 درس خوب کسب و کار از 3 اشتباه بد اپل

علی رغم عذرخواهی مدیرعامل وقت لطمه‌ای که به چهره‌ی اپل وارد گشت جبران ناپذیر بود، اصحاب رسانه و کاربران آیفون معتقد بودند نیازی به هفته‌ها زمان نبود تا کمپانی مذکور و مقامات بلند پایه‌اش به رفتار منطقی روی آورده و با پذیرش خطای موجود عذر خواهی نمایند.

هر چند اهالی کوپرتینو خوب یا بد از آن روزگار گذر کردند ولی رفتارها و اشتباهات مشابه باز هم از آنها سر زده اســت و حتی اپل در بازه یی از زمان و طی بحث خم شدن آیفون در روزهای اخیر تصمیم گرفت ارتباط و پاسخگوییش را با رسانه‌ها محدود نماید که همین امر سبب جدال مجدد و گسترده ترش با سایت‌ها و خبرگزاری‌ها شد.

اگر شرکتی با مشکلی در ارائه خدمات یا محصولش مواجه می‌شود بهتر اســت آن را پذیرفته، عذرخواهی کرده و سعی کند از تکرار مجددش بپرهیزد. در غیر اینصورت هر بار که مشکلی مشابه پیش بیاید کاربرانش سر خورده تر و حمله ی رسانه‌ها به آن سهمگین تر خواهد شد. عصر رسانه‌های اجتماعی در کنار آرشیو انبوهی که گوگل با طبقه بندی اخبار و اطلاعات پدید آورده عصر بی‌رحمی محسوب می‌شود.

 
۲.هرگز بدون ضرورت به رقبای خود حمله ور نشوید

اجازه دهید دوباره به سال ۲۰۱۰ باز گردیم، روزگاری که در آن اپل فرمانروای بی‌چون و چرای صنعت تلفن‌های هوشمند بود. بازار را تازه از تصاحب نوکیا بیرون آورده بود و برحسب تمجید‌ها تعریف هایی که از این کمپانی در راستای باز تعریف موبایل‌های هوشمند صورت می‌گرفت آنها بیش از هر زمان دیگری به خودشان مغرور بودند.

 

 3 درس خوب کسب و کار از 3 اشتباه بد اپل

در آن روزگار سامسونگ با محصولاتی همچون گلکسی S وارد عرصه شده بود و هر چند آتش دشمنی را برند کره‌ای بر روی رقیب گشود و مشکل آنتن دهی آیفون ۴ را به تمسخر گرفت ولی اپل بی‌دلیل و در حالی که در محصول سامسونگ مسئله ی خاصی دیده نمی‌شد تصمیم را بر این گذاشت تا به اتفاقات یاد شده پاسخ دهد.

برند کره‌ای در آن زمان تلفن هایی را به بازار روانه کرده بود که از نظر استاندارد سایز صفحه ی نمایش متفاوت محسوب می‌شدند و بسیار بزرگ به نظر می‌رسیدند، جابز در جواب اهانت سامسونگ همین پدیده ی تازه را که آینده‌اش واضح نبود هدف قرار داد. وی استوار در مقابل خبرنگاران ایستاد و جمله‌ای جاودانه را گفت که شاید اگر امروز زنده بود از به زبان آوردنش عذر خواهی می‌کرد. "هیچکس تلفن‌های بزرگ را نخواهد خرید”.

۴ سال بعد اپل خودش تلفن‌های هوشمند بزرگ تولید می‌کند و یکبار دیگر سامسونگ با انتشار پوستری که ملاحظه می‌کنید آنها را بر حسب گفته‌های گذشته شان به تمسخر می‌گیرد.

3 درس خوب کسب و کار از 3 اشتباه بد اپل

آنچه می‌توان از روایت یاد شده آموخت این اســت که در طول یک رقابت سعی نکنید با بی‌اعتبار کردن رقبا آنها را از میدان بیرون برانید، و در هر تلاش مشابهی اطمینان حاصل کنید اقدام شما روزی به خودتان باز نخواهد گشت.

جابز سعی کرد افکار را از مشکل کمپانی خودش به مسئله‌ی تلفن‌های هوشمند بزرگ هدایت نماید، ولی اقدام گذشته ی او امروز آتشی شده اســت به جان برندی که بنیانگذارش بوده اســت. شاید بهتر بود وی به جای دشمنی کردن در پی رفع اشکالات اپل باشد.


۳.هواداران دو آتشه‌ی خود را به دشمن تبدیل نکنید

 تا کنون دیگر همه در مورد مشکل خم شدن آیفون ۶ مطلب خوانده و ویدئوهای مرتبط به این قضیه را مشاهده کرده‌اند. واکنش اولیه‌ی اپل به این مسئله سکوت و بایکوت رسانه‌ها بود.

چند روز بعد مسئولان اپل لب به سخن می‌گشایند و ترودی مولر سخنگوی این کمپانی می‌گوید: <<در استفاده‌های معمول و روزمره مشکل خم شدن آیفون اتفاقی نادر خواهد بود و در طول ۶ روز اول فروشمان ما تنها با نه مورد تلفن خم شده مواجه گشته ایم>>. رسانه‌های اجتماعی ولی کوتاه نمی‌آیند و هشتگ bendgate نشان می‌دهد مشکل بسیا بزرگتر از چیزی اســت که به نظر می‌رسد.

گفته‌های سخنگوی اپل تنها به نه نفر اشاره دارد، عددی بسیار ناچیز، آیا وی سعی می‌کند با بیان این مقدار تک رقمی بگوید اشکال از کاربران بوده و نه محصول کمپانیش؟ این رفتار نیز مانند رویکردهای پیشین این کمپانی در قبال مشکلات ناخوشایند اســت و تنها ناخوشنودی کسانی را به دنبال دارد که با عشق و علاقه در صف‌های طولانی شبانه روزی ایستاده‌اند تا محصولی تازه را خریداری کنند.

نقد‌پذیری اصلی اســت که هر شرکت و تجارتی نباید آن را به فراموشی بسپارد. از هر انتقاد و اشکالی می‌توان برای بهبود آینده استفاده برد و برخورد صحیح و عاری از کنایه با منتقدین و افراد گله‌مند که حاضر شده‌اند محصول و سرویس شما را تجربه کند یک الزام محسوب می‌شود تا آنها را باز هم با خود همراه ببینید.

شاید این سئوال را مطرح کنید آیا موارد گفته شده در بالا اپل را روزی به زانو در خواهند آورد؟ پاسخ این پرسش منفی اســت. اگرچه در ماه‌های اخیر بر مبنای مسائل مورد اشاره سهام اپل سقوط داشته اســت ولی این کمپانی آنقدر سرمایه دارد که فرصت جبران را به دفعات و به آسانی برای خودش فراهم آورد و این زیان‌ها را ناچیز بشمارد. ضمن اینکه برندی همانند اپل سابقه‌ی طولانی و خوشایندی در خاطر بسیاری از کاربران دارد و در پاسخ به باگ‌ها و مسائل نرم افزاری با توجه به حجم منابع عظیمی که در اختیار دارد بسیار سریع عمل می‌نماید.

 

 3 درس خوب کسب و کار از 3 اشتباه بد اپل

اما این وضعیت در مورد کسب و کارهای کوچک صادق نیست. شرکتی که به تازگی یک اپلیکیشن برای iOS ۸ ارائه کرده اســت فرصتی برای اشتباه کردن ندارد و اگر مرتکب اشتباهی بزرگ شد باید راهی برای دلجویی از مشتریانش پیدا کند در غیر اینصورت کسانی که در بازه‌ای از زمان همراه و هوادارش بوده‌اند به سر سخت‌ترین دشمنانش بدل خواهند شد.

اصل دیگری که کسب و کارهای کوچک الزام به رعایتش دارند اجرای صحیح آزمایش‌ها و بررسی‌های مرتبط به کنترل کیفیت اســت تا اشتباهات را به حداقل برسانند، امری که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر در اپل مورد سهل انگاری واقع شده اســت. تیم کوک در مصاحبه‌ای که در آوریل ۲۰۱۴ انجام داد بیان کرد، ما هرگز نمی‌خواهیم نخستین باشیم بلکه همواره سعی می‌کنیم کارها را به شکل صحیح و بی‌نقص انجام دهیم. این شیوه شما را برترین خواهد کرد و البته صرف زمان برای انجامش یک اصل محسوب می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

درس‌هایی از شکست شرکت بزرگبه قتل رسیدن بیش از زن در ترکیه در سال گذشته درگیری شدید در بازی حفاری انواع تدریس زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری خلاصه درس …تمامی کالاها و خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند کدام گرایش از رشته کامپیوتر بروم؟ …تمامی کالاها و خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند آپدیت شد ارور های و آموزش رفع آنها اپل …ارورهایوآموزشرفعآنها ؛ باز کردن نوتیفکیشن‌ها با استفاده از جسچر لمس سه بعدی توییکی برای رایگان آموزش موسیقی به دوره آموزشی هفته ای گیتار سبک متال خوش آمدید در این دوره اندی جیمز یکی از برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …فیبرهای نوری دو نوعند فیبرهای نوری تک وجهی این نوع از فیبرها، هسته های کوچکی دارند رتبه های برتر کنکور از تجربیات هفته آخر خود می ……مشاوره تحصیلیدر هفته آخر کنکور چه کار کنم خبر خوش برای داوطلبان کنکور آذر دسترسی رایگان نرم افزار نقشه مطالب جالب و خواندنی از سراسر وب جدید ترین مطالب روز دنیا در ایمیل شما مجموعه ی کامل برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال کنکور…راهنمای انتخاب رشتهآغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از آذر آذر ایران یازدهمین کشور دنیا از نظر تعداد



لینک منبع :از این اشتباهات اپل درس بگیرید

از این اشتباهات اپل درس بگیرید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../از-این-اشتباهات-اپل-درس-بگیرید‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... از این اشتباهات اپل درس بگیرید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مسلماً از اتفاقات مرتبط به عرضه‌ی آخرین آیفون توسط برند شناخته شده‌ی اپل درس ... تصاویر برای از این اشتباهات اپل درس بگیرید از این اشتباهات اپل درس بگیرید - مجله اینترنتی زیتونی zeytooni.com/1395/06/14/apple-learn-from-these-mistakes/‏ - ذخیره شده از این اشتباهات اپل درس بگیرید Apple, اپل, استخدام در اپل, اشتباه اپل, اشتباهات اپل, روش کار اپل, شرکت اپل, کامپیوتر اپل. از این اشتباهات اپل درس بگیرید - پگاه سیستم https://pegahsystem.com/از-این-اشتباهات-اپل-درس-بگیرید‏ - ذخیره شده 12 مارس 2017 ... از این اشتباهات اپل درس بگیرید. توسعه دهندگان اپلیکیشن مسلماً از اتفاقات مرتبط به عرضه آخرین آیفون توسط برند شناخته شده اپل درس بسیاری ... از این اشتباهات اپل درس بگیرید - مجله اینترنتی کشاورز جوان keshavarzejavan.ir/blog/1395/06/14/از-این-اشتباهات-اپل-درس-بگیرید/‏ آمار. ورود به مجله اینترنتی کشاورز جوان. خبرگزاری آریا - از این اشتباهات اپل درس بگیرید www.aryanews.com/NewsFeed/1418012/از-این-اشتباهات-اپل-درس-بگیرید‏ خبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی. از این کوتاهی ها اپل درس بگیرید (5 عکس) - سرزه www.serze.com/کوتاهی-بگیرید-عکس-1756981/‏ - ذخیره شده 9 سپتامبر 2016 ... از این اشتباهات اپل درس بگیرید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مسلماً از اتفاقات مرتبط به عرضه‌ی آخرین اپل آیفون به وسیله مارک شناخته شده‌ی اپل درس ... بزرگ ترین اشتباهات کاری استیو جابز کدامند و چه درس هایی می توان از ... digiato.com/.../از-اشتباهات-بد-استیو-جابز-درس-بگیرید/‏ - ذخیره شده 27 فوریه 2017 ... استیو جابز، بنیان گذار اپل در دید عموم یک اسطوره است و مردم همانقدر ... است از اشتباهات این اسطوره ی تکنولوژی درس بگیرید: مغرورترین زمان خودش ... درسی از استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل www.yadbegir.com/main/improove/stjobs.htm‏ - ذخیره شده - مشابه درسی از استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل درباره نحوه اداره یک سازمان موفق و پیشرو با. ... در این مقاله از سلسله مقالات موفقیت در یاد بگیر دات کام می خواهیم نکته هایی که حاصل سالها تجربه است را از زبان این مدیر و ... جرات داشته باشید از قلب خود الهام بگیرید. 6- کوچک ... بعضی از مواقع هنگامی که نوآوری می کنید مرتکب اشتباهاتی می شوید. چقدر از اشتباهات گذشته درس می‌گیرید؟ (تست روانشناسی) - عصر ایران www.asriran.com/.../چقدر-از-اشتباهات-گذشته-درس-می‌گیرید-تست-روانشناسی‏ - ذخیره شده - مشابه اصلا اشتباه کردن بخشی از زندگی ماست و می‌دانیم که انسان جایزالخطاست، اما برای ... باید سعی کنید که از آنها درس بگیرید و برای آینده خود از این تجربیات استفاده کنید ...