مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی

[ad_1]

وب‌سایت آی‌ بازاریابی: چندی پیش در فاصله میانی دو بخش از یکی از همایش‌های بازاریابی با یکی از دوستان در رابطه با پیش‌بینی محتوای سخنرانی با موضوع ” قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی ” صحبت می‌کردیم. با خودم فکر می‌کردم که چطور می‌توان این موضوع جامع را آن‌قدر کوتاه و خلاصه کرد که در طی یک ساعت قابل‌ارائه باشد و . . .

 

در این ‌یک ساعت اطلاعات خوب و جامعی به مخاطب ارائه شود. به‌هرحال من شخصاً فارغ‌التحصیل بیش از 15 سال پیش در این رشته بودم و حوزه بازاریابی و روابط عمومی هم در طی این دوره به‌شدت تغییر کرده بود

اجازه دهید قدری بیشتر در رابطه با آن فکر کنیم. حوزه‌ای که روزی روزگاری مملو از محصولات چاپی بود، در حال حاضر به‌شدت در تسخیر حوزه دیجیتال و محصولات آن قرارگرفته بود و روندهای دیگری از قبیل بازاریابی محتوا به دلیل تغییر عادات مصرف رسانه‌ای ما به‌شدت معروف و قابل‌قبول شده بود.

 

وعده عصر دیجیتال به ما این بود که تمام این فناوری‌ها هدفشان کارآمد و مؤثرتر ساختن ما، قادر ساختن ما به انجام کار بیشتر در مدت‌زمان کمتر و درنتیجه فراهم ساختن زمان آزاد بیشتر برای ما بود.
 قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی

تا حدودی هم درست اســت! به نظر من فناوری تا حدود زیادی شبیه به یک کیف‌دستی اســت! اگر کیف کوچکی در اختیار داشته باشید، راهی پیدا می‌کنید که چگونه وسایل موردنیاز خود را با فشار زیاد در آن جای دهید. اگر کیف بزرگی در اختیار داشته باشید، خیلی ساده تمایل به جا دادن اقلام بیشتری در آن دارید، چراکه فضای کافی برای این کار را در اختیاردارید.

 

تمامی این پیشرفت‌ها در حوزه فناوری (گوشی‌های هوشمند، تبلت ها، اپلیکیشن ها و . . .) مطمئناً قدمی به‌سوی کارآمدی بیشتر ما بوده اســت، اما بجای فراهم آوردن زمان آزاد بیشتر، ما را قادر به‌ قرار دادن موارد بیشتری در برنامه‌های ما کرده که پیش‌ازاین هم بسیار شلوغ بوده‌اند؛ و همچنین بخش بیشتری از زمان ما را نیز به‌یک‌باره از آن خودکرده‌اند، چراکه به‌هرحال بدون توجه به این‌که در کجا حضور داریم یا مشغول انجام دادن چه‌کاری هستیم، همواره امکان متصل بودن ما به فضای دیجیتال را فراهم آورده‌اند.

تمام این موارد چه ارتباطی با قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی دارد. امروزه بازاریاب‌ها با چالش جالبی روبرو هستند. امروزه ما باید قادر به رساندن پیام خود به مخاطبی باشیم که هرروز با پیام‌های بازاریابی بیشتر و بیشتری در ارتباط اســت. علاوه بر تبلیغات چاپی سنتی، بیلبوردها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و پست مستقیم؛ ما امروزه با حجم بالایی از ایمیل‌های اسپم، تبلیغات بنری و پاپ آپ، پیام متنی و . . . روبرو هستیم.

هر مصرف‌کننده به‌طور متوسط در هرروز با 3000 پیام تبلیغاتی مختلف روبرو می‌شود و درنتیجه چالش تمام بازاریابان چگونه قرار گرفتن در برابر چشمان این مصرف‌کننده بدون توجه به رسانه، کانال یا حتی زمان موردنظر در طی روز اســت؟ راه‌حل درواقع رویکردی به بازاریابی اســت که به‌طور روزافزون از آن تحت عنوان رسانه‌های همگرا نام‌برده می‌شود.

رسانه‌های همگرا چیست؟

خط تمیز دهنده رسانه‌های سنتی و شکل جدید رسانه‌ها به‌شدت در حال تار شدن اســت. اگر جزء کسانی باشید که هرروزه تلویزیون‌های مختلف و روزنامه‌های مختلف را مشاهده می‌کنند، به‌خوبی می‌توانید مواردی مختلفی از محو شدن این مرز را مشاهده کنید. زمانی که گوینده مختلفی از تلویزیون برای کار و فعالیت در شبکه‌ای مثل یاهو خارج می‌شوند یا مثلاً سایتی مثل آمازون اقدام به خرید روزنامه واشنگتن‌پست می‌کنند، به‌خوبی متوجه موضوع همگرایی رسانه‌های در آینده می‌شوید.

این موضوع به چه معناست؟

ازآنجایی‌که شما ممکن اســت گوینده تلویزیون یا سرمایه‌دار آن‌چنان بزرگی نباشید، ممکن اســت به این موضوع فکر کنید که ارتباط این موضوع به شما چیست و چه معنایی برای شما دارد. معنا و مفهوم آن برای شما این اســت که به‌منظور رقابتی بودن، نیاز به تغییر رویکرد خوددارید.

 

بسیاری از بازاریابان هم در عصر فعلی به موضوع همگرا بودن رسانه‌ها پی برده و اقدام به دنبال کردن آن دسته از استراتژی‌های بازاریابی کرده‌اند که رسانه‌های مبتنی بر روابط عمومی که کنترلی بر آن نداریم(بازاریابی دهان‌به‌دهان قدیم و امروز نام‌برده شدن در شبکه‌های اجتماعی و نظرات در سایت‌ها و . . .)، رسانه‌های پولی که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه کنید(تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی و . . .) و رسانه‌های تملکی که کنترل کاملی بر روی آن‌ها دارید(وب‌سایت، وبلاگ، اپلیکیشن و . . .) را با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

پیش‌ازاین بازاریابان به استفاده و سرمایه‌گذاری در استراتژی‌هایی مشغول بودند که وابسته بر رسانه‌های تملکی و رسانه‌های پولی بودند، اما رسانه‌های مبتنی بر روابط عمومی به‌مراتب سخت‌تر هستند. سؤال این اســت که چطور باید مشتریان را مجاب به صحبت کردن در مورد شما در آن‌ها کرد؟

در این دنیای جدید رسانه‌های همگرا بازاریابان تنها نمی‌توانند خودشان را محدود به محیط دفتر خود و استفاده از استراتژی بکنند. آن‌ها هرلحظه باید آمادگی برقراری ارتباط با مخاطب، تعامل و پاسخگویی را داشته باشند. اشتباه نکنید – وب‌سایت شما همچنان مرکز و مبانی تمام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی شما اســت و همچنان باید استفاده استراتژیک از رسانه‌های پولی به‌منظور بالا بردن نرخ دیده شدن خودتان را در نظر داشته باشید. اما بالاترین ارزش بلندمدت زمانی برای شما حاصل می‌شود که یک مشتری وفادار در توییتر نامی به نیکی از شما ببرد، محتوای شمارا بازنشر کند یا یک نظر مثبت در مورد شما درج کند.
 

قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی

چگونه این کار را محقق می‌کنید؟

– توجه داشته باشید که استراتژی بازاریابی شما برای کسب بهترین نتیجه شامل استفاده از هر سه نوع رسانه باشد.

– شما همان چیزی هستید که آن را منتشر می‌سازید. به‌منظور پیدا شدن و دیده شدن شما در فضای آنلاین، نه‌تنها باید وب‌سایت خوبی داشته باشید، محتوای قابل‌قبول و باکیفیتی هم باید تهیه کنید. منظور تراکت و . . . نیست. بهترین محتوا همواره محتوای آموزشی باهدف بالا بردن دانش مخاطب اســت.

– شما همواره باید حضور ثابت و پیوسته داشته باشید. حساب و پروفایل شما در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های روزانه ارسالی مختلف شما باید کاملاً شبیه به وب‌سایت شما باشند و حس برند بودن شمارا منتقل کنند.

– محتوای خود را به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که مطابق با نیازهای مخاطبان شما باشد. شخصی که هیچ آشنایی با شما نداشته و شمارا از طریق جستجو در اینترنت پیدا می‌کند به دنبال کسب اطلاعاتی متفاوت نسبت به آن سرنخی اســت که مثلاً یک سال اســت بر روی وی در حال کار کردن هستید. پس باید مجموعه متنوعی از محتوا را بر روی وب‌سایت خود منتشر کنید که نیازهای تمامی مشتریان و مراجعین بالقوه شمارا برآورده سازد.

– تمامی شبکه‌های اجتماعی و به‌طورکلی سیلوهای بازاریابی خود را یکپارچه کنید و استراتژی داشته باشید که همه این‌ها در کنار هدف هدایت مشتری و بازدیدکننده به وب‌سایت شمارا بازی کنند. مثلاً، در خوراک خبری توییتر خود وب‌سایت خود را معرفی کنید و لینک دهید، بر روی تبلیغات از کدهای کیو آر استفاده کنید که بازدیدکننده را به سمت وب‌سایت شما هدایت کند.

نکته پایانی

بهترین بخش این دنیای جدید و قوانین جدید بازاریابی که در آن زندگی می‌کنیم، این اســت که این دنیا به‌نوعی تغییردهنده بازی برای کسب‌وکارهای کوچک اســت. روش قبل که در آن تمرکز بر رسانه‌های پولی بود، موردتوجه و استقبال شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های تبلیغاتی زیاد قرار می‌گرفت. روش جدید با تمرکز بر روی نماینده ساختن مشتری و استفاده از محتوای مفید – محصول تلاش انسانی و نه بودجه‌های عظیم تبلیغاتی اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


29 آگوست 2016 ... قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی. امروزه ما باید قادر به رساندن پیام خود به مخاطبی باشیم که هرروز با پیامهای بازاریابی بیشتر و بیشتری در ...19 سپتامبر 2016 ... قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی ? صحبت می کردیم. با خودم فکر می کردم که چطور می توان این موضوع جامع را آن قدر کوتاه و خلاصه کرد که در طی ...وب سایت آی بازاریابی: چندی پیش در فاصله میانی دو بخش از یکی از همایش های بازاریابی ... سخنرانی با موضوع ” قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی ” صحبت می کردیم.امروزه ما باید قادر به رساندن پیام خود به مخاطبی باشیم که هرروز با پیامهای بازاریابی بیشتر و بیشتری در ارتباط است. علاوه بر تبلیغات چاپی سنتی، بیلبوردها، ...محمد حسین فئوادیان مدیر روابط عمومی سازمان ورزش بسیج خبر داد: دوره آموزشی تخصصی مدیران روابط عمومی تربیت بدنی سپاه های استانی کشور برگزار می شود.... مهر در بازار بین الحرمین. شما اینجائید:خانه برجسب های مطلب"قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی – آکابازاریابی،موفقیت شغلی،قوانین بازاریابی،روابط عمومی" ...شبکههای اجتماعی و ده نکته آموزشی از بزرگترها – بخش دوم · بازاریابی. 2 ماه قبل. 22 بازدید. thumb_11404_9_marketing_usability_main ...شما خبرهای روز دوشنبه 8 شهریور 1395 / 26 ذیقعده 1437 / 29 آگوست 2016 را مشاهده میکنید. تماس با ما | تبلیغات | موضوعات خبری. صفحه نخست · مرندو حومه · آذربایجان.امروزه ما باید قادر به رساندن پیام خود به مخاطبی باشیم که هرروز با پیامهای بازاریابی بیشتر و بیشتری در ارتباط است. علاوه بر تبلیغات چاپی سنتی، بیلبوردها، ...قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی، نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، اخبار منتشر شده، ویدیو آنلاین و بازاریابی ویروسی برای رسیدن به خریداران به طور ...


کلماتی برای این موضوع

قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومیقوانینجدیدبازاریابیوقوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی چیست؟ شناختی در این رابطه دارید و آیا شرایط جدید قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی آکا با پیام های بازاریابی بیشتر و رادیویی و تلویزیونی و عمومی نام های قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی مجله پنجره …قوانینجدیدبازاریابیالفبای اقتصاد برای بازاریابان رابطه بهینه حکومت و کارآفرینان چگونه تنظیم می‌شود؟وبلاگ بازاریابی قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی چندی پیش در فاصله میانی دو بخش از یکی از همایش تاثیر روابط عمومی در بازاریابیتاثیرروابطعمومیدر و بازاریابی در روابط عمومی و بازاریابی در روابط و خدمات جدید،۶ تفاوت بازاریابی و روابط عمومی در چیستروابط‌عمومی و بازاریابی دو حوزه‌ای هستند که تا مدت‌ها پیش عملکرد آنها در داخل پارک بازاریابی ایران کلیات و قوانین طلایی در روابط عمومی… برابر پیام جدید فعال، جست وجوگر و قوانین طلایی روابط عمومی و بازاریابی نقش موثر روابط عمومی در بازاریابیجزوات مدیریت بازاریابینقش موثر روابط عمومی در بازاریابی و تولید یک محصول جدید روابط عمومی و مدیریت بازاریابی قوانین و مقررات عمومی قوانین و مقررات عمومی بازاریابی، کسب کار و و روابط قدرتهای عمومی و پنج نقش مهم روابط عمومی در بازاریابیدرک نقش و قدرت روابط عمومی فروش و بازاریابی امری و کارهای جدید و فرصت



لینک منبع :قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی

قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی - صفحه نخست https://www.ibazaryabi.com/قوانین-جدید-بازاریابی-و-روابط-عمومی/‏ - ذخیره شده 3 آگوست 2016 ... قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی چیست؟ شناختی در این رابطه دارید و آیا شرایط جدید بازاریابی در دنیای مدرن امروزی را بخوبی می شناسید؟ قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی - آکا akairan.com/maghalat-persia/.../news20169819312698047.html‏ - ذخیره شده تمام این موارد چه ارتباطی با قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی دارد. امروزه بازاریاب ها با چالش جالبی روبرو هستند. امروزه ما باید قادر به رساندن پیام خود به مخاطبی ... قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی - شارا | خبر فارسی 7.khabarfarsi.com/u/24616427‏ 3 سپتامبر 2016 ... همواره موضوع بحث بازاریابان و مسوولان روابط عمومی بوده است. برخی معتقدند که حضور در این شبکه ها برای شخصی سازی برند مفید است درحالی که به ... قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی - دانلود فیلم www.vavo.ir/.../_____________________________قوانین_جدید_بازاریابی_و_روابط_عمومی_________________________‏ - ذخیره شده قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی. دانلود برایان تریسی - مارکتینگ - فروش - بازاریابی · دانلود آموزش ... دانلود آگهی دی وی دی رکوردر ال جی - کافه بازاریابی. پایگاه کاوشگران روابط عمومی | 12 توصیه از 12 حرفه‌ای استراتژی های ... prr.ir/.../12-توصیه-از-12-حرفه‌ای-استراتژی-های-بازاریابی-در-رسانه-اجتماعی/‏ - ذخیره شده - مشابه اخبار شناور. 12 توصیه از 12 حرفه‌ای استراتژی های بازاریابی در رسانه اجتماعی ... دیوید میرمن اِسکات، نویسنده کتاب "قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی": خدمات یا ... دانلود رایگان کتاب : قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی: نحوه ... bookyar.org/?paperno=18370‏ دریافت کتاب : The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers ... همگرایی بازاریابی و روابط عمومی در عصر دیجیتال | Dr. Mostafa ... https://www.linkedin.com/.../همگرایی-بازاریابی-و-روابط-عمومی-در-عصر-دیجیتال-mostafa-morshedi‏ - ذخیره شده - مشابه 23 ژانویه 2015 ... بنظر شما روشهای جدید ارتباطی بین سازمان و مخاطبان اعم از مشتری، افراد تاثیر گذار، تامین کنندگان، سرمایه گذاران و … و حتی مخاطب عام جامعه در ... قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی - مرجع کتاب www.librarya.com/eBooks-View-132187=The-New-Rules-of-Marketing-and-PR-How-to-Use-Social-Media-Blogs-News-Releases-Online-Video-and...‏ قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی، نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، اخبار منتشر شده، ویدیو آنلاین و بازاریابی ویروسی برای رسیدن به خریداران به طور ... روابط عمومی الکترونیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_عمومی_الکترونیک‏ - ذخیره شده - مشابه نحوهٔ بکارگیری فناوریهای جدید ارتباطی و شیوه‌های نوین اطلاع رسانی در جهت ارائه خدمات منطبق بر خواسته‌های مخاطبان بطور لحظه‌ای به منظور تحقق اهداف روابط عمومی است. قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی www.coka.ir/articles/59459/قوانین-جدید-بازاریابی-و-روابط-عمومی‏ قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی بازاریابی , موفقیت شغلی , قوانین بازاریابی , روابط عمومی.