مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1)

[ad_1]

وب‌سایت آی بازاریابی: اگر دارنده یک فرانشیز هستید، یا اینکه مدیریت و اداره یک کسب‌وکار (بازاریابی، تبلیغات، فروش و . . .) را بر عهده‌دارید، پس حتماً همیشه در فکر توسعه کسب‌وکار خود هستید. به‌هرحال کسب‌وکارهای مختلفی در اطراف شما هستند که به‌عنوان مشوق و انگیزاننده عمل کرده و خودشان هم روزی از صفر شروع کرده‌اند.

 

چرا شما نفر بعدی نباشید؟ بااین‌وجود، یکی از چالش‌هایی که هرکسی در مواجه با مسئله توسعه کسب‌وکار با آن مواجه می‌شود، مدیریت کسب‌وکار اسـت. شما چگونه در زمان توسعه کسب‌وکار خود اقدام به مدیریت آن می‌کنید؟


فکر نمی‌کنم هیچ شرکت دیگری غیر از مک‌دونالد وجود داشته باشد که بتواند به‌ عنوان‌ مثال و نمونه بهتری برای این مطلب یعنی مدیریت کسب‌وکار در ابعاد بزرگ مورداستفاده قرار بگیرد. این شرکت و برند یک مدل فرانشیز اسـت و مدل‌های فرانشیز اصولاً در صورتی اثربخش هستند که دارای چندین و چند شعبه و نمایندگی باشند.

 

بااین‌وجود، برند مک‌دونالد در سراسر و به عبارتی 119 کشور مختلف حضورداشته و دارای 35000 شعبه اسـت. اگر نام این عملکرد موفقیت نیست، پس موفقیت چیست؟ بنابراین تا اینجا کار به این نتیجه می‌رسیم که مک‌دونالد اطلاعات خوب و کافی در رابطه با مدیریت کسب‌وکار دارد.

خوب حالا باید ببینیم، درس‌هایی که می‌توان در مورد مدیریت کسب‌وکار خودتان از مک‌دونالد یاد بگیریم، چیست؟

هشت درس بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار از مک‌دونالد- بخش اول

1- تمرکز

یکی از قوی‌ترین جنبه‌های مک‌دونالد منوی جذاب و احساس‌برانگیز آن اسـت. اما نکته جالب این اسـت که آیا تاکنون این منو را از جنبه کاری موردبررسی قرار داده‌اید؟ منوهای مک‌دونالد خیلی کوچک و متمرکز هستند. به عبارتی در بهترین حالت تنها شامل 20 مدل تنوع غذایی مختلف برای سفارش دادن می‌شوند و حتی در بین این موارد، همبرگرها بیشترین فروش رادارند.

 

درسی که در اینجا یاد می‌گیریم، این اسـت که یک سبد سرمایه‌گذاری کوچک اما قوی برای یک کسب‌وکار بزرگ کافی بوده و برای ایجاد تغییر در دنیا کافی اسـت. شما برای این کار نیاز به 100 محصول مختلف یا خط محصول همانند سامسونگ ندارید. تمام چیزی که نیاز اسـت، محصولات اندکی اسـت که عموم مردم آن‌ها را دوست داشته باشند. بااین‌وجود، با داشتن یک استراتژی متمرکز، نکته دوم به همین میزان اهمیت دارد.

2- انطباق‌پذیری

در بالا اشاره کردم که مک‌دونالد تنها 20 گزینه برای انتخاب کردن در منو خودش دارد. اما اگر منوهای مورداستفاده در 119 کشور مختلف را موردبررسی قرار دهیم، این منو تقریباً شامل 3000 نوع غذای قابل سفارش مختلف می‌شود که این برند را به یکی از انطباق پیرترین برندهای دنیا می‌کند.

 

محصولات اصلی – برگرها، سیب‌زمینی و نوشابه – در تمام شعب یکسان هستند. بااین‌وجود طعم هر یک بر اساس منطقه جغرافیایی که شعبه در آن قرارگرفته فرق می‌کند. به‌عنوان‌مثال همبرگر، چیزبرگر (آمریکا)، جوجه رویال (انگلستان) و مک چیکن، همه انواع متفاوتی از همان برگرهایی اسـت که بر اساس فرهنگ منطقه بومی‌سازی شده‌اند. در مدیریت کسب‌وکار دیگر به چه نیاز دارید؟ اگر قصد توسعه کسب‌وکار رادارید، آمادگی انطباق بر اساس نیاز مشتریان خودتان را داشته باشید.

3- کیفیت در سطح تمام شعب

نکته دیگری که مشتری انتظار آن را دارد، کیفیت و ثبات و پیوستگی اسـت. بدون این دو مورد، تنها ممکن اسـت یک نان کماج را با قدری سیب‌زمینی و یک جوجه‌سوخاری به مشتری تحویل دهید.

 

مک‌دونالد به این موضوع توجه داشته و مثلاً در منطقه‌ای به وسعت 60 مایل مربع که ممکن اسـت در آن حدود 120 شعبه از این برند وجود داشته باشند، تمام شعب دارای طعم و مزه و شیوه یکسانی در ارائه خدمات خود می‌باشند. این یعنی کیفیت و مشتری امروزی چیزی بیشتر از این انتظار ندارد. اگر شما آن کیفیت و ارزش را در محصولات خود ارائه کنید، برگ برنده را در برابر مشتری در دست دارید.

4- فرایند

زمانی که کسب‌وکار شما در حال رشد کردن اسـت، بدون بهره‌مندی از نیروی کار زیاد و فراوان قادر به پیشبرد کار نیستید و درواقع مدیریت کردن تعداد نفرات زیاد به مدیران مناسب هم دارد برای مدیریت این مدیران نیاز به سرپرستان هم احساس می‌شود! برای این کار نیاز به داشتن فرایند مناسب کاملاً احساس می‌شود.

 

35000 شعبه را تصور کنید که هر یک حداقل 100 برگر را در طی هرروز به فروش برسانند. یعنی 3.5 میلیون برگر در روز که شامل بقیه منو هر شعبه نشده اسـت. بنابراین برای مدیریت چنین کسب‌وکار بزرگی نیاز به سیستم‌هایی دارید تا تقاضا، فروش و عرضه محصول را ردیابی کند.

 

علاوه بر این نیاز به اطلاع پیدا کردن از هر مسئله در حال شکل‌گیری در هر شعبه هستید، همچنین نیاز به اطلاع از کمبود در عرضه مواد اولیه و یا عملکرد نامناسب یکی از شعب بر اساس استاندارد تعریف‌شده دارید. این موضوع برای هر کسب‌وکاری صدق می‌کند. اگر فرایند لازم را تعبیه کرده باشید، و نیروی کافی برای مدیریت مسائل ضروری را در اختیار گرفته باشید، مدیریت کسب‌وکار ساده‌تر هم می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


16 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1). هیچ شرکت دیگری غیر از مکدونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسبوکار در ...17 آگوست 2016 ... در مجموع درسهای مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب و کار میتوان از مکدونالد آموخت. برخی از آنها در ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2). در مجموع درسهای .... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) · علی بابا، ...19 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مک دونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسب وکار در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) چهارشنبه 27 مرداد 1395 12:59 ب.ظ. هیچ شرکت دیگری غیر از مکدونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای ...16 آگوست 2016 ... مکدونالد کوچک متمرکز به در حالت شامل مدل غذایی برای دادن و در این همبرگرها فروش درسی در یاد این که سبد کوچک قوی یک بزرگ بوده برای تغییر ...17 آگوست 2016 ... مک دونالد، درس بازاریابی، موفقیت، برند درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1)در مجموع درس های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت ...16 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مکدونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسبوکار در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.شما خبرهای روز سهشنبه 9 شهریور 1395 / 27 ذیقعده 1437 / 30 آگوست 2016 را مشاهده میکنید. تماس با ما | تبلیغات | موضوعات خبری. صفحه نخست · مرندو حومه · آذربایجان.درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2). فرانشیز یا استارت آپ؟ 1 روز قبل علمی 1. ماهنامه پیشه و تجارت - سید هادی موسوی قوام: ترکیبی از شکر، شیره چغندر، ادویه و ...5 درس بازاریابی اینترنتی استیو جابز استیو جابز در انجام تمامی کارهایش یک روش منحصر به فرد را برمیگزید. این منحصر به فرد بودن در شخصیت، منش، محصولات و ...


کلماتی برای این موضوع

آموزش تصویری ساخت عروسک انگشتیبرای کوچولوهای نازنین عروسک انگشتی درست کنیم مبتدی اجرای تئاتر از جمله سرگرمی های عکس هایی از محصول جدید ایران خودرومدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید انبوه و عرضه خودرو ایرانی رانا در سال تولید پایگاه کاوشگران روابط عمومی درس مهم از دستورالعمل بازاریابی برند دونالد ترامپ بازاریاب پول نیوز شاید تا همین چند سال پیش، حتی فکر کردن به تکنولوژی های مدرنی که به طور روزمره در حال ده راهکار برای آنکه باهوش‌تر باشیم و باهوش به نظر …راهکارباهوشسه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ گوگل از فروش‌ گوشی های پیکسل تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۸ میلیارد دلار کسب جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …مکان های متروکه ای که به تسخیر طبیعت درآمدند هتلی لوکس در بیابان تصاویری از مردم جهان



لینک منبع :درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1)

درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../درس-های-بازاریابی-به-روش-مک-دونالد-1‏ - ذخیره شده 16 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1). هیچ شرکت دیگری غیر از مک‌دونالد وجود ندارد که بتواند به‌ عنوان‌ مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسب‌وکار در ... مجله پنجره خلاقیت | درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) www.khalaghiyat.com/.../درس-های-بازاریابی-به-روش-مک-دونالد-1/‏ - ذخیره شده اگر دارنده یک فرانشیز هستید، یا اینکه مدیریت و اداره یک کسب‌وکار (بازاریابی، تبلیغات، فروش و . . .) را بر عهده‌دارید، پس حتماً همیشه در فکر توسعه کسب‌وکار خود ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) - آکا www.akairan.com/maghalat-persia/.../news20168169312697005.html‏ 16 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مک دونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسب وکار در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. انجمن راسخون - درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) https://rasekhoon.net/forum/thread/1190424/page1/‏ - ذخیره شده درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) چهارشنبه 27 مرداد 1395 12:59 ب.ظ. هیچ شرکت دیگری غیر از مک‌دونالد وجود ندارد که بتواند به‌ عنوان‌ مثال و نمونه بهتری برای ... درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2) - برترین ها 94.182.146.175/fa/news/.../درس-های-بازاریابی-به-روش-مک‌-دونالد-2‏ - ذخیره شده رتبه: ۹۲% - ۷٬۵۳۳ نقد 17 آگوست 2016 ... در مجموع درس‌های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌ و کار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. برخی از آن‌ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23723019‏ 16 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1). وب سایت آی بازاریابی: اگر دارنده یک فرانشیز هستید، یا اینکه مدیریت و اداره یک کسب وکار (بازاریابی، ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) www.coka.ir/articles/67243/درس-های-بازاریابی-به-روش-مک-دونالد-1‏ درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) بازاریابی , برند , مک دونالد , موفقیت. درس های بازاریابی به روش مک دونالد 1 - رهتا www.rahta.com/q/درس_های_بازاریابی_به_روش_مک_دونالد_1‏ صاحب‌خبر - به گزارش گروه بین الملل " رویکرد "، دونالد ترامپ که پیشتر به عنوان ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون آمریکایی شناخته شده بود در ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) - قالب وردپرس - قالب خوب news.gtheme.ir/news/6905/درس-های-بازاریابی-به-روش-مک-دونالد-1‏ 16 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مک‌دونالد وجود ندارد که بتواند به‌ عنوان‌ مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسب‌وکار در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. [PPT] مطالعه استراتژیک رستورانهای زنجیره ای مک دونالد(نسخه پاورپوینت) www.hajarian.com/esterategic/tarjomeh/2-89.../fathali.ppt‏ - ذخیره شده - مشابه درس: مدیریت استراتژیک ... ری کراک عجیب به این کار علاقه مند شد و مدت دو روز با برداران مک دونالد کلنجار رفت تا توانست امتیاز عرضه آن را با شرط 1/9 درصد فرانشیز، دریافت دارد و در مدت فقط ... هدف اولیه جذب شهروندان متوسط ومرفه بود که استطاعت مالی قیمت های مک دونالد را داشته باشند . .... تبلیغات سنگین به ویژه برای خانواده ها و بچه ها؛