مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری

[ad_1]

وب‌سایت مدیر سبز: قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.


ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی، واکنش‌هایی از این قبیل به وجود می‌آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می‌برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک‌لحظه هم نمی‌توانند جلب‌توجه کنند.

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می‌شوند. این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود که اغلب تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

 

7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان
از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد.

 

کمی بعد احتمالاً می‌گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به‌ خاطر می‌آورند. البته اگر مجموعه آگهی‌های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این‌ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ‌شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به‌ندرت تمام نام‌ها را به یاد دارند.

اگر همین‌طور ادامه بدهید و این بار درباره‌ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه‌های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی‌ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله‌ای که دیروز خوانده‌اند را به یاد نمی‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می‌شوید.

این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه‌دارند!

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه‌ی تبلیغات بهتر، گذرانده اسـت، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف‌ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خودم تعدیل کرده‌ام و به فهرست زیر رسیده‌ام:

۱.تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد. همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ی مخاطبان موردنظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان اسـت دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده اسـت.

۲. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد. همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

۳.تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد.  این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

۴. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

۵. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت‌زده کند. عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی عرضه‌ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

۶. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند- به شکلی هرظتنم ریغ. (نکته: سعی کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید اسـت؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

۷. گاهی لازم اسـت تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود. محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این اسـت که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره‌ی مقوله‌ی محصول شما انتظار دارند.

 

برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می‌کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی‌هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت‌آمیز مراجعه‌تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش‌های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی‌تان اسفنجی بفرستید که یک‌طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می‌خورد.

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت اسـت که قدرت متوقف کردن پیدا می‌کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

زیبا جذاب برای شما زیبا جذاب برای شما متاسفانه به علت برخی مشکلات سایت غیر فعال میباشدجهت ورود به سایت سایت تخصصی چاپ و تبلیغات و بسته بندیسایت تخصصی چاپ و تبلیغات و بسته بندی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات کشورهدایای تبلیغامجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ دانلود سری جدید آهنگ های ورزشی شاد و بیکلام…آهنگ های بیکلامآهنگ جام جهانی آهنگ فوتبال آهنگ قبل از پخش بازیهای اروپایی آهنگ های صدا و سیما آهنگ مجموعه آهنگ های ورزشی بی کلام شاد تکنو…آهنگ های بیکلامدر این پست از باران پاتوق قصد داریم تا چند موسیقی بدون کلام شاد ورزشی را به شما معرفی دنیای نرم افزار کامپیوتر و موبایل بازی کامپیوتر یک بازی بسیار زیبا و ماجرایی و فکری میباشد که برای کامپیوتر ارائه شده است در این اخبار ایران و جهان خبرگزاری فارس در گفت و شنود فارس با حجت‌الاسلام اشراقی مطرح شد



لینک منبع :7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری

7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری - برترین ها www.bartarinha.ir/.../7-اصل-تبلیغاتی-برای-میخکوب-کردن-مشتری‏ - ذخیره شده 9 آگوست 2016 ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری. قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن ... تصاویر برای 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان - فرارو fararu.com/fa/.../7-اصل-تبلیغات-برای-میخکوب-کردن-مشتریان‏ - ذخیره شده 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان. تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵. پ . قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری | راهکار کسب و کار موفق ... https://www.linkedin.com/.../7-اصل-تبلیغاتی-برای-میخکوب-کردن-مشتری-پایگاه-داده-کسب-و-کار‏ - ذخیره شده 11 آگوست 2016 ... قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری - آکا akairan.com/maghalat-persia/.../news201681023475582523.html‏ - ذخیره شده موفقیت،اصول تبلیغات،مشتری،تبلیغات,[categoriy]. آکاایران: 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری. از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی هایی را که شب پیش از ... 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان - فرارو نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/n/23507735‏ 12 آگوست 2016 ... قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری - خانه - قالب خوب news.gtheme.ir/.../7-اصل-تبلیغاتی-برای-میخکوب-کردن-مشتری‏ - ذخیره شده 9 آگوست 2016 ... قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه ... 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان - آسمان رنگی asmanrangi.ir/news/8101/7-اصل-تبلیغات-برای-میخکوب-کردن-مشتریان‏ جذب می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم 7 اصل تبلیغاتی زیر را فراموش نکنید. 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان - سرزه www.serze.com/تبلیغات-برای-میخکوب-کردن-مشتریان-1757157/‏ - ذخیره شده 9 سپتامبر 2016 ... 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان به سوی خود می کشانید، به شما توصیه می کنیم 7 اصل بازرگانی زیر را از یاد نبرید. به سوی خود می ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری www.coka.ir/articles/67244/7-اصل-تبلیغاتی-برای-میخکوب-کردن-مشتری‏ 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری موفقیت , اصول تبلیغات , مشتری , تبلیغات.