رحیمی در ادامه افزود: طرح توریسم سلامت استان کرمانشاه از توجیه اقتصادی و درمانی بسیاری برخوردار است که امیدواریم وزارت کار و رفاه، میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه، وزارت بهداشت و درمان و سازمان یونیدو از این طرح در سطح ملی برای تامین مالی، صدور مجوزهای مورد نیاز بخش های مختلف حمایت کنند.
به گفته این مقام مسوول، طرح توریسم درمانی یک طرح پایه و اصولی است که اگر اجرا شود حوزه های مختلف درمان، ارتباطی اعم از جاده ای و هوایی، فن آوری ارتباطی، حمل و نقل شهری، هتل داری، میراث فرهنگی و جذب گردشگری، خدمات و غیره را در استان کرمانشاه دچار تحول و ارتقا کیفیت خواهد کرد.
وی به تمایل مردم و بیماران شهرها و روستاهای همجوار کشور عراق برای استفاده از مراکز درمانی استان برای درمان بیماری های چشمی، مو، پوست و دیگر بیمارهای غیراورژانسی اشاره کرد و گفت: کوتاه بودن مسافت های ارتباطی و دسترسی آسان بیماران عراقی به مراکز درمانی یک مزیت و پتانسیل بسیار خوب برای استان در جهت رونق اقتصادی و کسب درآمد فراهم کرده که باید قدر آن را با اجرای طرح توریسم درمانی بدانیم.
رحیمی، به طرح کارشناس سازمان یونیدو در جهت استفاده از هواپیمای های کم سرنشین، کوچک و سریع برای جا به جایی مسافر و بیمارها در طرح توریسم سلامت اشاره کرد و گفت: مدیریت فرودگاه بین المللی کرمانشاه حتما در زمینه استفاده از نوع و مدل هواپیماهای ایر تاکسی، آمبولانس هوایی و مسافربری های با ظرفیت 80 تا 100 نفر تحقیق کنند و رایزنی های لازم برای استفاده از این نوع هواپیماها در سطح ملی انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اجرای طرح توریسم درمانی فقط شامل حوزه درمان نمی شود، گفت: این طرح دارای حوزه ها و جنبه های مختلفی است و برای پیشبرد آن همه حوزه ها هر کدام به نوبه خود باید تلاش کنند تا به سرانجام برسد و مسوولان استانداری نیز به جد این طرح را پیگیری خواهند کرد.
وی در پایان به نقش و اهمیت بسیار زیاد بازاریابی و تبلیغات توریسم درمانی استان در بازارهای هدف،( اقلیم کردی، عربی کشور عراق) اشاره کرد و گفت: چرا با وجود مسافت بسیار کم استان کرمانشاه به بازارهای هدف، داشتن مراکز درمانی مجهز و کادر درمانی متخصص و صرفه اقتصادی برای بیماران، اما بیماران برای درمان به شهرهای دور شیراز، تهران، مشهد و غیر می روند؟
رحیمی در ادامه افزود: تنها مطلبی که باعث می شود بیماران عراقی به مراکز درمان استان کمتر مراجعه کنند و به دیگر شهرهای بزرگ کشور بروند نبود بازاریاب و تبلیغات است، به همین دلیل تبلیغات و بازاریابی کارشناسی شده برای توریسم درمانی استان بسیار مهم و جدی باید پیگیری شود.