مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند

[ad_1]
مجله پنجره خلاقیت: هفت سوال در مورد سرمایه گذاری که کار آفرینان باید پاسخ شان را بدانند.

من به عنوان مشاور کسب و کارهای نوپا همواره دیده ام  که در ماه ژانویه هر سال یعنی اول سال میلادی، افزایش محسوسی در تعداد افرادی رخ می دهد که کسب و کار جدیدی بنا کرده اند. مثل همیشه اول از کار آفرینی که برای مشاوره به من مراجعه کرده، می پرسم آیا خود را آماده شنیدن حقیقت تلخ داشتن شریک تجاری کرده است و یا خیر؛ موضوعی که بیشتر کار آفرینان به شکل اجتناب ناپذیری در نظر نگرفته اند. علاوه بر آن، اگر آن ها از لحاظ ذهنی برای کار چالش برانگیز افزایش سرمایه آمده باشند، هفت سوال مطرح می کنم که واقعا انتظار دارم قبل از ورود به دنیای کار آفرینی پاسخ آن ها را بدانند و با اطمینان در موردش صحبت کنند.

 

 کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند

1. نیاز:

محصول شما چه مشکل یا نیازی را بر طرف می کند؟

 

طیف گسترده ای از ایده های تجاری جدید فقط ایده هستند. کار آفرینان برای مشکلاتی راه حل پیدا می کنند که واقعا وجود ندارند یا به دلیل نیاز و تجربه شخصی ایجاد شده اند. آن گاه به سادگی و به اشتباه فرض می کنند که دیگران هم دچار همان مشکل هستند. شاید ایده کسب و کار شما ایده جالبی باشد، اما اگر مشکلی را حل نکند و گرهی از کار مردم باز نکند، هیچ کس به آن نیازی نخواهد داشت و هیچ کس پولش را روی آن ایده سرمایه گذاری نمی کند.

برای آنکه نیازی را نشان دهید، باید در بازار تحقیق کنید یا تا جایی که می توانید نظرات مردم را جویا شوید. نه تنها باید بپرسید مردم به محصول یا خدمات شما نیاز دارند یا خیر، بلکه باید از خرید چنین محصولی از سوی آن ها اطمینان حاصل کنید.

اگر باز خورد مثبتی دریافت کردید، با ایجاد یک نظر سنجی آنلاین می توانید ارزیابی تان را به سطح بالاتری برسانید. هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر می توانید در مورد نیاز بازار صحبت کنید. محتاط باشید؛ زیرا کار آفرینان معمولا در سوال ها و پاسخ هایشان تعصب دارند. از تعصب دوری کنید. اگر بتوانید از شخصی حرفه ای کمک بگیرید یا سوال هایتان را بپرسید، سود زیادی شامل حال تان خواهد شد.

2. بازار:

بازار محصولات و خدمات شما تا چه حد گسترده است؟

 

زمانی که در مورد اندازه بازار خود صحبت می کنید، باید دقیق باشید و اطلاعات زیادی در مورد بازار هدف خود داشته باشید: سن، اطلاعات محلی، روانشناسی و... بهتر است به دنبال بازارهای هدف جدید و ناشناخته ای باشید که پیش از این در زمینه صنعت شما فعالیتی نداشته اند زیرا آسان ترین و در دسترس ترین راه برای جلب توجه همین است. شما باید بتوانید به دقت در مورد اندازه بازار و سهم واقع گرایانه ای که می توانید به دست آورید، صحبت کنید. در اینجا اطلاعات اهمیت زیادی دارد زیرا اگر بخواهید فقط بر اساس حدس و گمان بازار خود را نشان دهید، به سرعت علاقه سرمایه گذاران به کسب و کارتان از بین می رود.

3. درآمد:

شرکت شما در حال حاضر و در آینده چگونه درآمدزایی خواهد کرد؟

من گاهی با مخترعانی صحبت می کنم که احساس می کنند ایده ای چند میلیون دلاری دارند. اما افراد کمی می توانند به این سوال من پاسخ دهند: «بعد از این که تمام مردم یکی از محصولات تان را خریداری کردند چه می شود؟!» حقیقت این است که ایجاد کسب و کار مساله آسانی است اما ایجاد کسب و کار طولانی مدت که سرمایه گذاران بخواهند باز هم در آن سرمایه بخوابانند، به برنامه ریزی و نگرشی ویژه نیاز دارد.

این بخش از ملاحظات شما نه تنها شامل چگونگی پول در آوردن از محصول یا خدمات تان است، بلکه مدیریت رشد طولانی مدت شما را نیز در بر می گیرد. آیا اشتراکی می فروشید؟

آیا محصولات پشتیبانی یا نسخه های دیگری از محصولات تان با به فروش می رسانید؟ ممکن است برای پنج تا ده سال آینده تان برنامه ریزی نکرده باشید، اما باید آن سال ها را نیز در نظر بگیرید و بتوانید با اعتماد به نفس در مورد آن صحبت کنید.

4. قابلیت دفاع:

چه موانعی در مقابل رقبا یا افراد تازه کار برای تولید محصول مشابه شما وجود دارد؟

 

یک بار با مراجعه کننده ای صحبت کردم. او ایده ای داشت که نیاز واقعی در بازار را پوشش می داد. چند شرکت بزرگ و شناخته شده در آن صنعت وجود داشتند اما قبلا محصولی نظیر آن را ارائه نداده بودند.

زمانی که از او پرسیدم چگونه می خواهد رقبا را از تولید محصولی مشابه باز دارد، پاسخ داد: «من محصولم را به خود آن ها هم می فروشم.» این راهبرد، راهبرد معتبری است، اما فروش محصول به کمپانی رقیب نیازمند این است که بتوانید چیزی تولید کنید که ارزش خرید داشته باشد. شاید رقیب تان مایل به خرید ایده تان باشد، اما به نفعش باشد که نسخه اولیه یا محصول نهایی شما را بخرد. اگر مانعی برای دفاع از محصول تان داشته باشد، به مشکل خواهید خورد.

مراجعه کننده دیگری می خواست مطمئن شود از پولش محافظت خواهد شد. اگر بتوانید پایگاه مشتریان خود را به سرعت گسترش دهید و در مشتریان وفاداری ایجاد کنید راهبرد «ارائه سریع محصول به بازار» راهبردی منطقی است. البته که این کار به همین آسانی ها هم نیست و اگر محصول تان به سادگی از طرف کسب و کار نوپای حرفه ای تر یا کسب و کاری قدیمی تقلید شود، پس از زمان کوتاهی دچار مشکل خواهید شد.

 

 کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند

5. تیم:

تیم مدیریت شما چگونه می خواهد به شکل منحصر به فردی ایده تان را اجرایی کند؟

 

زمانی که نیاز و اندازه بازار را شناسایی کردید، تنها یک عامل دیگر مورد توجه سرمایه گذاران خواهد بود: اجرایی کردن ایده. شما باید نشان دهید گروه مدیریتی ای جمع کرده اید که می تواند ایده آن را عملی کند و ارزشی در کمپانی شما به وجود آورد. این کار نیازمند ایجاد محصولی معتبر، به دست آوردن و حفظ مشتری و ایجاد کسب و کاری است که به اندازه کافی ادامه دار باشد تا سرمایه گذاران بتوانند پولشان را باز پس گیرند.

شما باید بتوانید به سرمایه گذاران خود بگویید که چگونه می خواهید اولین و هزارمین مشتری خود را به دست آورید. وقت خجالتی بودن نیست. شما باید بتوانید تجارب و مهارت های خود و اعضای تیم تان را به سرمایه گذاران معرفی کنید (در واقع بفروشید). شما باید سرمایه گذاران را متقاعد و حس اعتماد را در آن ها ایجاد کنید که می توانید از پس اجرایی کردن ایده تان بر آیید.

6. خروج:

سرمایه گذار شما چگونه نقدینگی به دست می آورد؟

 بیشتر کار آفرینان برای طولانی مدت وارد بازار کار می شوند. اما هیچ سرمایه گذاری نمی خواهد که عمری در انتظار بازگشت پول باقی بماند. اگر به دنبال سرمایه هستید، باید خود را برای این واقعیت آماده کنید که بعد از پنچ تا ده سال یا باید شرکت خود را بفروشید یا سرمایه گذاران جدیدی پیدا کنید.

در نهایت، یک سرمایه گذار می خواهد مطمئن باشد که شما حاضر به فروش شرکت خود هستید تا بتواند سرمایه خود را بیرون بکشد. به همین منظور شما باید راهبردی معتبر، واقع گرایانه و زمان بندی شده برای خروج داشته باشید.

7. تاثیر گذاری:

 کسب و کار شما چه سودی به انسان ها می رساند؟

در گذشته سرمایه گذاران بیشتر به دنبال کسب و کارهایی بودند که بازگشت سرمایه معقولی داشتند. این روزها تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران می خواهند با پولشان تاثیر خوبی روی دنیا بگذارند. شما نمی توانید تمام کودکان گرسنه جهان را سیر کنید، اما اگر اهداف خیرخواهانه و برنامه ای برای عمل به وظایف اجتماعی دارید، باید هنگام جذب سرمایه گذار به آن اشاره کنید.

زمانی که بحث افزایش سرمایه پیش می آید، مهم ترین نکته تاثیر گذاری بر دیگران است. باید بدانید شناخت تمام و کمال کسب و کارتان کلید موفقیت شماست. شاید سرمایه گذاری که با او در حال مذاکره هستید با شما قرار داد نبندد؛ ناراحت نشوید. این را بدانید که دلیل این موضوع فقط عدم تطابق شما با معیار های او بده و ممکن است با سرمایه گذار بهتری مواجه شوید. اگر تاثیر خوبی بر دیگران بگذارید، به شما به عنوان فردی می نگرند که می تواند کمک شان کند.

بر عکس، اگر آماده نباشید و وارد جلسه ای شوید، احتمال دارد پل های پشت سرتان و پل های پیش رویتان را خراب کنید و شانس موفقیت را از خود بگیرید.

نویسنده: پیتر گاسکا

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای سوالات …سلام منم چند وقتی هست که این مشکل رو دارم گوشیم هواوی و شرکت آسیاتک وقتی گوشیم تحصیل رایگان در نروژ تحصیل در خارج از کشوردوره کارشناسی دوره های کارشناسی در نروژ سه سال میباشد و تحصیل به زبان نروژی استاستخدام استانداری خراسان شمالی در سال ای …استخداماستانداریخراساناستخدام استانداری خراسان شمالی برای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون تصاویر و ناگفته هایی از جنگ جهانی دوم در اروپا …با سلام به احتمال زیاد این نقشه را دوستان تو سایت ویکی پدیا دیدند گفتم شاید بد نباشه آشنایی با دیافراگم در عکاسی دیجیتالعکس و ویدئوضمن تشکر از شما که مقالات رو دنبال می کنید باید این مژده رو بدم که مقاله ی بعدی در حسابداراستخدام صبح شهر اصفهاناصفهاناستخدامحصین حاسب سپاهان به حسابدار شدن علاقمندید؟ می خواهید در ٣ ماه تجربه ٣ سال را کسب کنید؟فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران مدیریت منابع انسانی جذب و گزینش و استخداممدیریت منابع انسانی مشاوره مدیریت استخدام حقوق و دستمزدالف افشای فیش‌های حقوقی زشت و غیرانسانی است …قضیه همان خنجر شمر گم نشود است یعنی در پاسخ به انتقاد ها از پرداخت های غیر قانونی موفقیت کارآفرینی گسترش کسب و کار، کار ساده ای نیست؛ تا جایی که می توانید باید سخت کار کنید هنگامی که تحصیل رایگان در نروژ تحصیل در خارج از کشور دوره کارشناسی دوره های کارشناسی در نروژ سه سال میباشد و تحصیل به زبان نروژی است استخدام استانداری خراسان شمالی در سال «ای استخدام» استخداماستانداری استخدام استانداری خراسان شمالی برای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای سوالات و اشکالات سلام منم چند وقتی هست که این مشکل رو دارم گوشیم هواوی و شرکت آسیاتک وقتی گوشیم روشن حسابداراستخدام صبح شهر اصفهان اصفهاناستخدام حصین حاسب سپاهان به حسابدار شدن علاقمندید؟ می خواهید در ٣ ماه تجربه ٣ سال را کسب کنید؟ مدیریت منابع انسانی جذب و گزینش و استخدام چکیده اگر چه بیشتر دانش ما درباره‌ی مباحث سنتی منابع انسانی کارمندیابی، جبران خدمات آشنایی با دیافراگم در عکاسی دیجیتال عکس و ویدئو ضمن تشکر از شما که مقالات رو دنبال می کنید باید این مژده رو بدم که مقاله ی بعدی در رابطه با فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی تصاویر و ناگفته هایی از جنگ جهانی دوم در اروپا گالری نظامی با سلام به احتمال زیاد این نقشه را دوستان تو سایت ویکی پدیا دیدند گفتم شاید بد نباشه این افشای فیش‌های حقوقی زشت و غیرانسانی است فکر کرده‌اید اگر قضیه همان خنجر شمر گم نشود است یعنی در پاسخ به انتقاد ها از پرداخت های غیر قانونی اقایان موفقیت کارآفرینی گسترش کسب و کار، کار ساده ای نیست؛ تا جایی که می توانید باید سخت کار کنید هنگامی که زمان آن



لینک منبع :کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند

کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../کار-آفرینان-باید-به-این-سوالات-پاسخ-دهند‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2016 ... هفت سوال در مورد سرمایه گذاری که کار آفرینان باید پاسخ شان را بدانند. طیف گسترده ای از ایده های تجاری جدید فقط ایده هستند. کار آفرینان برای ... کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/...کارآفرینی.../160096-کار-آفرینان-باید-به-این-سوالات-پاسخ-دهند‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2016 ... هفت سوال در مورد سرمایه گذاری که کار آفرینان باید پاسخ شان را بدانند. طیف گسترده ای از ایده های تجاری جدید فقط ایده هستند. کار آفرینان برای ... کار آفرینان باید به این سوالات پاسخ دهند - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/کار_آفرینان_باید_به_این_سوالات_پاسخ_دهند‏ - ذخیره شده کار آفرینان باید به این سوالات پاسخ دهند. دانلود آشنایی با IELTS ... دانلود کسب و کارالکترونیکی,E-BUSINESS,کسب و کار الکترونیک · دانلود جدیدترین کار ... ۳ تا از مهمترین سوالاتی که هر کارآفرینی باید پاسخ دهد | مدرسه ... www.khorshidschool.org/.../۳-تا-از-مهمترین-سوالاتی-که-هر-کارآفرینی-باید-پاسخ-دهد‏ - ذخیره شده - مشابه چگونگی پاسخ کارآفرینان به این سوالات می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که کسب‌وکار ... برای تضمین موفقیت، کارآفرینان باید بتوانند این ۳ سوال بسیار مهم را پاسخ دهند. کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند – موفقیت - نوروز96 noruz96.ir/search/?...کار+آفرینان،+باید+به+این+سوالات+پاسخ+دهند...‏ - ذخیره شده کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند – موفقیت. بازهم سخنگو از پاسخ به سوالات مربوط به سهام پالایشگاه نفت اصفهان سر باز زد/نباید فشار بر بنگاه‌های ... کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28550232‏ 22 نوامبر 2016 ... کار آفرینان، باید به این سوالات پاسخ دهند. مجله پنجره خلاقیت: هفت سوال در مورد سرمایه گذاری که کار آفرینان باید پاسخ شان را بدانند. من به عنوان ... چگونه برنامه شتابدهی (شتابدهنده) کسب و کار راه اندازی و مدیریت کنیم؟ https://chegane.com/چگونه-برنامه...(شتابدهنده)...و-کار.../626‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۱۰ رأی 31 دسامبر 2016 ... چرا شرکت های نوپا باید به سراغ شما بیایند و نه شتاب دهنده دیگری؟ ... سوالاتی که در این خصوص باید پاسخ دهید شامل موارد زیر می شوند: ... شتاب دهی باید پیشنهادات جذابی ارائه بکنند تا کارآفرینان متعهد را بتوانند به خود جذب کنند. چگونه رهبر کارآفرینی واقعی را شناسایی و استخدام کنیم؟ - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1095005‏ - ذخیره شده 15 مارس 2017 ... ... باید به یک سوال مهم پاسخ دهند: آیا این شرکت واقعا به این فرد نیاز دارد؟ ... یک تصور عمومی این است که کارآفرینان و افرادی که از محیط‌های به شدت در ... مایکل گرین: چطور میتوانیم دنیا را تا سال ۲۰۳۰ به جای بهتری تبدیل ... https://www.ted.com/talks/michael...we.../transcript?...‏ - ذخیره شده - مشابه متخصصِ"پیشرفت اجتماعی"، مایکل گرین، ما را به تصور کردن اینکه این اهداف و چشم ... برای جواب به این سوال ما باید ببینیم دنیا در حال حاضر نسبت به اهداف جهانی در کجا ... 3:09 اما کار آسانی نیست چون اهداف جهانی تنها بلند پروازانه نیستند بلکه تا حدودی ... پرسیدیم کسانیکه اعداد و ارقام را بررسی میکنند و انها پاسخ دادند؛ ببینید. کارآفرینی - کارآفرینان موفق از کجا شروع کرده اند www.karafarinbartar.blogfa.com/cat-6.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه کارآفرینی - کارآفرینان موفق از کجا شروع کرده اند - ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ... این روند باید تا رسیدن به پاسخ‌هایی دقیق و قانع‌کننده ادامه یابد که البته نیازمند صبر و .... قبل از اینکه ادامه دهید سعی کنید به ده سوال زیر به صورت مکتوب پاسخ دهید: .... بنابراین به خصوص از کارآفرینان جدید، انتظار می‌رود تا کار بیشتری انجام دهند.