مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تجربه کاربری در وب‌سایت‌های گردشگری

[ad_1]
تین‌نیوز| مهدی نوابی*: یکی از راه‌های پیش‌بینی میزان استفاده مشتریان از فضای مجازی در صنعت گردشگری در سراسر دنیا، استفاده از اطلاعات خیلی سر راست و مرتبط با هم است. تعطیلات سال نو و تابستان را به عنوان دو زمانی می‌شناسیم که در آن بیشترین سفرها انجام می‌شود و در‌این زمان‌ها رزروهای آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابند.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت ‌این است که همواره در دنیای امروزی که رفتارها در فضای مجازی بیش از پیش پیچیده شده‌اند، این اطلاعات سرراست به‌طور مطلوبی کارگشا نخواهند بود. با ذکر‌این نکته، یک مفهوم بسیار مهم را به نام «تجربه کاربری» یادآوری می‌کنیم که توجه به آن برای موفقیت در ‌این صنعت بسیار حیاتی است.

  سفر و گردشگری صنعتی است که به خرید وابسته است و تجربه‌ای که کاربران شما در وب‌سایت شما دارند، از موارد دیگر بسیار مهم‌تر است. متاسفانه دیده می‌شود هنوز بسیاری از وب‌سایت‌های رزرو و اطلاع‌رسانی مقاصد گردشگری اشکالاتی اساسی در تجربه کاربری خود دارند و ‌این به معنی از دست دادن موقعیت خرید مشتریان در وب‌سایت محسوب می‌شود.

 
چرا و چگونه؟
به‌طور پایه‌ای باید گفت کلید اساسی ‌این است که شرکت‌های گردشگری و وب‌سایت‌ها باید از تحلیل‌های سنتی فراتر رفته و با تحلیل‌های روز پیش روند تا بتوانند چرایی و چگونگی نحوه حضور کاربران را در وب‌سایت‌شان به درستی تحلیل و تجزیه کنند. در دنیای امروزی که قطعیت در روابط و رفتارها کمتر از گذشته وجود دارد، بسیار کار دشواری است که بتوان نیازها و نحوه تعاملات با وب‌سایت را در بهترین زمان ممکن رمز‌گشایی و حتی سخت‌تر از آن ‌این است که بتوان ‌این موارد را پیش‌بینی کرد. 

برای حصول اطمینان از ‌این موضوع که رفتار کاربر آنلاین در وب‌سایت به دقت درک شده و از دو منظر کسب‌و‌کاری و فناوری اطلاعات، سرویس مورد نظر به درستی برای او فراهم شده، نیازمند ‌این موضوع است که تیم پروژه تمام تلاش خود را به‌کار گیرد تا حرکت و تجربه مخاطب در وب‌سایت تا حد امکان با سادگی و شفافیت ساخته شده و مخاطب بتواند بهترین استفاده را از ‌این بستر داشته باشد.
 
این یک قیف است!
رزرو در وب‌سایت‌های سفر غالبا یک فرآیند پیچیده است که ما اسم آن را یک قیف می‌گذاریم. ابتدا فراخ و جذاب، ولی در ادامه مسیر سخت‌تر می‌شود و حرکت در آن از سوی کاربر غالبا طولانی‌تر می‌شود. داده‌هایی که از سوی یک موسسه تحقیقاتی در اروپا از 12 آژانس آنلاین دریافت شده نشان می‌دهد صرف زمان برای جست‌وجو در وب‌سایت در نسخه‌های موبایلی چیزی حدود 5 دقیقه و 8 و نیم دقیقه در نسخه‌های دسکتاپی است که از دیگر بخش‌ها مدت زمان بیشتری را صرف می‌کند.

همین نکته بیانگر اهمیت توجه به بهینه‌سازی تجربه کاربری در وب‌سایت‌ها است؛ جایی که کاربران دوست دارند جست‌وجوی خود را در وب‌سایت بهبود ببخشند و بتوانند تعامل را با وب‌سایت در یک مسیر دو طرفه ادامه دهند و چون ‌این موضوع حاصل نمی‌شود به ناامیدی آنها در حین کار با وب‌سایت منجر می‌شود.

وب‌سایت‌ها باید به دقت مطالعه و تحقیق کنند که مخاطب در چه نقطه یا مرحله‌ای وب‌سایت را ترک می‌کند و درست در همان نقطه به او اطلاعات یا سرویسی را بدهند که بتوانند او را حفظ کنند. برای نمونه یکی از مواردی که باید حتما در وب‌سایت رعایت شود داشتن فضایی برای نمایش نظرات کاربران است که در تعامل و تجربه کاربر در سایت نقش اساسی دارد. یکی از آمار‌ها در همین زمینه نشان می‌دهد در حدود 62 درصد از کاربران، علاقه‌مندند نظرات کاربران دیگر را حین تعامل با سایت مطالعه کنند. فهمیدن صحیح ‌این نکات و ‌ایجاد محتوای مناسب با آن می‌تواند تعامل کاربر را با سایت افزایش دهد.
 
هیچ دو کاربری مانند هم نیستند
خرید در سفر یک خرید کاملا وابسته به احساسات است و هیچ دو کاربری احساسات و ذهنیت دقیقا مانند یکدیگر ندارند که بتوانیم با یک نوع با همه رفتار کنیم. بنابراین بسیار عجیب است که چرا بعضی از وب‌سایت‌ها با تمام کاربران با یک مدل برخورد می‌کنند.  بازدیدکنندگان از یک وب‌سایت می‌توانند یک مسافر تنها، یک زوج خوشبخت یا یک خانواده پرجمعیت باشند و هرکدام از ‌این انواع، یک نوع علاقه، یک نظر و یک مدل رفتاری مخصوص دارند.

از محسنات و ویژگی‌های ممتاز یک وب‌سایت می‌تواند‌ این باشد که به گونه‌ای طراحی شود که طیف گسترده‌تری از مخاطب را به خود جذب کند. اولین قدم برای موفقیت در چنین مسیری داشتن ابزارهای تحلیل مناسب از کاربران وب‌سایت است که نتیجه آن‌، ایجاد سرویس‌ها و در حقیقت تجربه‌های کاربری مناسب‌تر و بهینه‌تر برای کاربران است. 

نکاتی که گفته شد برای درک بهتر و عمیق‌تر از اهمیت تجربه کاربری در وب‌سایت بیان شد. آنچه انتظار می‌رود ‌این است که آژانس‌های مسافرتی و وب‌سایت‌ها با استفاده از ابزارهای تحلیلی مناسب و مشاوره متخصصان ‌این امر بتوانند تجربه‌های کاربری جذاب‌تر و بهینه‌تری را برای کاربران خود خلق کنند.

 *عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پشتیبانی سایتپشتیبان وب سایتپشتیبانی …پشتیبانی سایت پشتیبانی وب سایت به طور عمده در بسترهای توسعه سایت توسعه محتوا به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران … نخستین مجمع عمومی شورای سبز تاسیسات گردشگری ایران در محل اتاق بازرگانی، صنایع آموزش استفاده از شماره‌ مجازی برای ثبت‌ نام در …استفاده از شماره‌ی مجازی، به جای شماره‌ی اصلی در ثبت‌نام‌ها می‌تواند دلایل مختلفی فناوری وب آسان تجربه سال تجربه درخشان پشتوانه فعالیت ما می باشد خدماتی که در این وب سایت به شما مشخصات کامل گوشی سامسونگ عکس نازوبنگاهی به تولید و زمان عرضه جدیدترین مدل گوشی سامسونگ با تمام ویژگی ها و مشخصات که در واژه نامه دیکشنری بازاریابی در این بخش ما مفاهیم پایه ای بازاریابی را در قالب دیکشنری خرید سایت های آمادهخرید سایت ارزانساخت …طراحی سایت فروشگاهی امروزه می تواند در جهت رونق کسب و کار و فروش محصولات موثر باشد زئوس طراحی سایت در شیراز طراحی وب سایت در شیرازشرکت طراحی سایت و بهینه سازی سایتسئو با سالها تجربه در زمینه تجارت الکترونیک، طراحی آشنایی با سازه های گلخانه و کشت گلخانه ای ایران …رشد گلخانه ها ما را بر آن داشت تا مطلبی در زمینه سازه های گلخانه و آشنایی با ساخت انواع ۱۰ قابلیت برتری که با روت کردن به دستگاه …برای به دست آوردن دسترسی در هر دستگاه روش‌های متفاوتی وجود دارد که با جستجو در پشتیبانی سایتپشتیبان وب سایتپشتیبانی وب سایت مشهد پشتیبانی سایت پشتیبانی وب سایت به طور عمده در بسترهای توسعه سایت توسعه محتوا بهینه به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران ،شیراز نخستین مجمع عمومی شورای سبز تاسیسات گردشگری ایران در محل اتاق بازرگانی، صنایع آموزش استفاده از شماره‌ مجازی برای ثبت‌ نام در اپلیکیشن‌ های استفاده از شماره‌ی مجازی، به جای شماره‌ی اصلی در ثبت‌نام‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته آشنایی با سازه های گلخانه و کشت گلخانه ای ایران صنعت رشد گلخانه ها ما را بر آن داشت تا مطلبی در زمینه سازه های گلخانه و آشنایی با ساخت انواع فناوری وب آسان تجربه سال تجربه درخشان پشتوانه فعالیت ما می باشد خدماتی که در این وب سایت به شما ارائه مشخصات کامل گوشی سامسونگ عکس نازوب نگاهی به تولید و زمان عرضه جدیدترین مدل گوشی سامسونگ با تمام ویژگی ها و مشخصات که در بخش واژه نامه دیکشنری بازاریابی در این بخش ما مفاهیم پایه ای بازاریابی را در قالب دیکشنری بازاریابی خرید سایت های آمادهخرید سایت ارزانساخت سایتسایت آماده آیا میدانید روزانه چند نفر به دنبال کسب و کار شما در موتور های جستجو از جمله گوگل می باشند؟ زئوس طراحی سایت در شیراز طراحی وب سایت در شیراز شرکت طراحی سایت و بهینه سازی سایتسئو با سالها تجربه در زمینه تجارت الکترونیک، طراحی پرتال ۱۰ قابلیت برتری که با روت کردن به دستگاه اندرویدی اضافه می برای به دست آوردن دسترسی در هر دستگاه روش‌های متفاوتی وجود دارد که با جستجو در تالارهای



لینک منبع :تجربه کاربری در وب‌سایت‌های گردشگری

تجربه کاربری در وب‌سایت‌های گردشگری - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1084313‏ 25 دسامبر 2016 ... متاسفانه دیده می‌شود هنوز بسیاری از وب‌سایت‌های رزرو و اطلاع‌رسانی مقاصد گردشگری اشکالاتی اساسی در تجربه کاربری خود دارند و ‌این به معنی از دست ... یک وب‌سایت گردشگری و سفر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد ... ewing.ir/.../what-features-a-travel-and-tourism-website-should-have‏ - ذخیره شده 18 دسامبر 2016 ... یک وب سایت گردشگری و سفر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ ... ویژگی 3) تأکید بر تجربه کاربر در وب‌سایت گردشگری. در برنامه‌ریزی و طراحی هر ... تجربه کاربری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تجربه_کاربری‏ - ذخیره شده - مشابه تجربه کاربر ( user ... یا همان “طراحی تجربه کاربری” چیست؟ تجربه کاربری در وبسایت علی بابا - یک تجربه برای استارتاپ ها ... drstartup.ir/تجربه-کاربری-وبسایت-علی-بابا-استارتاپ/‏ - ذخیره شده تجربه خرید بلیط از وبسایت علی بابا و درسهایی ویژه استارتاپ ها. ... واقعا شگفت زده شدم ( اینجاست که در طراحی تجربه کاربری می گیم که باید مشتری رو شگفت زده کنید ، این .... مدت ها هست درحال تحقیق در رابطه استارتاپ های گردشگری آنلاین هستم . تجربه کاربری UX - پیشگام وب pishgamweb.com/Blog/147/تجربه%20کاربری%20UX‏ - ذخیره شده طراحی وب سایت های شخصی طراحی وب سایت های ورزشی طراحی وب سایت های هنری طراحی وب سایت های نمایشگاهی طراحی وب سایت های گردشگری طراحی وب سایت های گالری تفاوت تجربه کاربری و رابط کاربری (UX و UI) + اینفوگرافیک www.novin.com/blog/ux-ui-difference/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۹ - ۴۷ رأی 13 سپتامبر 2016 ... منظور از UX و Ui چیست و در طراحی وب‌سایت یا برنامه هر کدام به چه مسئولیت‌هایی اشاره دارد؟ با ما همراه باشید تا جواب را بیابید. طراحی سایت گردشگری|طراحی وب سایت گردشگری - بهینه سازی سایت https://asresite.com/طراحی-وب-سایت-گردشگری.web‏ - ذخیره شده سایت های گردشگری می توانند حداکثر اطلاعات را در حداقل زمان به کاربران ارائه دهند . ... شرکت تحلیلگران عصر پردازش با تجربه ای چند ساله در زمینه طراحی انواع وب ... تفاوت طراحی تجربه کاربری و طراحی رابط کاربری - طراحی وب سایت ... https://sitedar.com/blog/239-ux-ui.html‏ - ذخیره شده رتبه: ۳ - ۳ رأی حتما شما هم از بس از خوبی های اغراق شده تجربه کاربری یه محصول یا ضعف های رابط کاربری سایت ها شنیدید خسته شدید. به نظرتون دقیقا کی ها این حرف هارو میزنن؟ طراحی سایت گردشگری , طراحی وب سایت آژانس مسافرتی - هانی تک honeytech.ir/Blog/ID/.../طراحی-سایت-اژانس-مسافرتی-و-گردشگری‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۲ - ۱۲ رأی 22 ا کتبر 2016 ... همان گونه که گفتیم مهم ترین نکته برای طراحی وب سایت گردشگری رعایت اصول زیباشناختی و تجربه خوب کاربران ( UX ) در این قبیل سایت ها است ... نگاهی به ۱۰ اشکال رایج در سایت‌های گردشگری کشور - کجارو www.kojaro.com/2016/.../common-problem-in-tourism-sites/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2016 ... هر اندازه سایت گردشگری، جذاب، تعاملی و کاربرپسند باشد، تاثیر ... پس باید وقتی کاربری وارد پرتال می‌شود، درک خوبی از ماموریت‌های اطلاع‌رسانی سایت و ... بیشتر داشته و بازدید بهتری را برای صفحات سایت تجربه خواهید کرد.