مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تغییر و بازاریابی در کسب و کار

[ad_1]

برترین ها: طی این سال هایی که به عنوان مشاورِ بازاریابی و استراتژیک در کسب و کارهای مختلف انجام وظیفه کرده ام شاهد تغییرات بسیار عجبیی بودم. تغییراتی که در پاره ای از مواقع باعث شکست یک کسب و کار شد و یا تغییراتی که وجودشان موجبات پیشرفت و سودآوری را فراهم آورد.

 

به طور کلی در دنیای کسب کار، کارآفرین و مدیر با دو محیط دائماً در حال دست و پنجه نرم کردن هستند؛ محیط داخلی سازمان و محیط خارجی. بیایید یک تخم مرغ را تصور کنیم، اگر فشاری از بیرون به تخم مرغ وارد شود موجب شکستن دیواره و از بین رفتن نطفه ی آن خواهد شد و نتیجه  ای جز فنا و نابودی نخواهد داشت اما اگر این فشار از داخل به همان دیواره وارد شود تولد، رشد و امید را به همراه خواهد داشت. تغییر و فشارِ ناشی از آن در محیط های کسب و کار اجتناب ناپذیر است اما تفاوت مدیران و رهبران سازمانی موفق، مؤثر و کارآمد کنترل همین فشارها است.

 

 تغییر و بازاریابی در کسب و کار

 

با استفاده از قصه  ی تخم مرغ می خواستم به این نکته اصرار داشته باشم که تغییرات اثر بخش و مؤثر از داخل سازمان می بایستی نشأت بگیرد و شکوفایی نتیجه فعل و انفعالات داخلی شرکت هاست. فیل کراسبی می گوید: تغییر مانند دوست است، بهتر است مانند دوست یابی برای آن برنامه داشته باشی، نه آن که بگذاری تصادفی از راه برسد. بیشترین فشاری که شرکت ها در حال حاضر با آن دست به گریبان هستند چیست؟ چرا فروش محصولات جدید در دنیای امروز اینقدر دشوار شده است؟ و از همه مهمتر ارزش های شرکت ها از منظر مشتری چه تغییری کرده و من چگونه می توانم از این تغییر استفاده کنم؟

در بازارهای محصولات FMCG ( Fast-Moving Consumer Goods) یا کالاهای تند مصرف یکی از مشکلات بزرگ صاحبان کسب و کار تنوع طلبی مصرف کنندگان است. این تنوع طلبی موجب شده تا سطح وفاداری مصرف کنندگان به برندها بسیار پایین باشد و هزینه نگهداری آنان برای شرکت گزاف. وجود قارچ گونه ی فروشگاه های بزرگی تحت عنوان مگا مال (Mega Mall) و یا هایپر استارها (Hypermarket) قدرت چانه زنی را از تولید کننده به فروشنده و عرضه کننده های کالا منتقل کرده است. این همه تغییر در این مدت زمان کوتاه برای چیست؟ علت و منشأ این تغییرات کجاست؟ برای رسیدن به جواب درست این سئوالات می بایستی نگاهی ساده اما مؤثر به بازاریابی و مفهوم آن داشته باشیم. ابتدا بپردازیم به مفاهیم اصلی بازاریابی ....


مبانی و اصول بازاریابی بر سه اصل بلاشک استوار است: نیاز، خواسته و تقاضا. نیاز به حکم انسان بودن در ذات بشر مستتر است و اساساً بازاریابی و بازاریابان در خلق آن کاری ازشان ساخته نخواهد بود بلکه در بهترین حالت می بایستی تمام توان خود را برای کشف آن  به کارگیرند. آبراهام مازلو روانشناس آمریکایی نیازهای اساسی انسان را به 5 الی 7 دسته کلی تقسیم بندی نمود و تحت عنوان هرمی به نام سلسله مراتب نیازهای انسانی (Hierarchy of Human Needs) مطرح کرد که از منظر بازاریابی بسیار با اهمیت است.

 

این سلسله مراتب از نیازهای ابتدایی در طبقه پایینی شروع شده و هرچه بالاتر میرود نیازهای پیچیدهتر انسانی را معرفی میکند که به ترتیب عبارتاند از: نیازهای فیزیولوژیک، نیازهای امنیتی، نیازهای عاطفی، نیازهای اجتماعی ـ احترامی و نیازهای خودشکوفایی. طبق نظریه مازلو، هر «نیاز» هرچقدر پایینتر قرار داشته باشد، قویتر است و بدون ارضای نیازهای هر طبقه نمیتوان به طبقه بالاتر دست یافت. بازاریابی به شکل تأمین نیاز، خواسته می گوید و تمام فعالیت های واحدهای بازاریابی شرکت ها و بازاریابان از این نقطه آغاز می گردد.

 

 تغییر و بازاریابی در کسب و کار

 

بازاریابان خوب برای برند خود به گونه ای تلاش خواهد کرد که مشتری به این جمله از جانب آنها اعتقاد پیدا کند که نیاز خود را آنگونه بر طرف نمایید که ما (برند) به شما پیشنهاد می دهیم. اصل سوم، اصل تقاضا است. تقاضا یعنی میل و خواست و توانایی یک فرد برای دریافت کالا یا خدمتی. در این تعریف چیزی که اصل تقاضا را در بازاریابی با اهمیت می کند توانایی است؛ در ادبیات بازاریابی قدرت خرید بسیار مهم است و مدیران بازاریابی می بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند.


حال با توجه به موارد عنوان شده در خصوص اصول بازاریابی و مفهوم نیاز و طبقه بندی آن می توان دوباره به این سئوال رجوع کرد که چرا فروش محصولات جدید در دنیای امروز اینقدر پیچیده است؟ پاسخ قطعی و واقعی به این سئوال این است که تقریباً به تمام نیازهای بازار هدف به شکل های گوناگون (با توجه به خواسته آنان) نسبت به توان خرید، پاسخ های جذاب داده شده است.


پیتر دراکر برای بیان و توصیف اهمیت نقش تفکر بازاریابی در فروش محصولات که موفقیت مالی شرکت را به همراه خواهد داشت می-گوید: هدف بازاریابی آن است که فروش را به امری غیر ضروری تبدیل کند. حال باید به این نکته توجه کرد که تفکر بازاریابی چگونه آغاز خواهد شد؟!


1. کشف نیاز نهفته و اساسی، نوآوری در کسب و کار.


2. پیش از پاسخگوئی به نیازهای کشف شده، به دنبال کشف نیازهای پاسخ داده نشده، باشید.


3. بیش از اهداف میانی، چشم به اهداف نهایی داشته باشید.
نوسنده: دکتر سالار معینی کرمانشاهی، مدرس و مشاور مباحث بازاریابی، فروش و توسعه کسب و کار، مشاور در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، برندینگ، فروش ارزیابی عملکرد نیروهای فروش

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انتشارات بازاریابیمرجع کتب بازاریابی و فروشانتشارات بازاریابی مرجع کتب بازاریابی و فروش سازمان های بدون مدیر چگونه بارسلونا اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف …گروهمدیریتاعضاءهیئتعلمیدانشیار مدیریت درآمد و قیمت گذاری پویا، مدیریت عملیات، مدلسازی ریاضی، تحقیقات اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مدیریت و دانشکدهاعضاءهیئتعلمیدانشیار مدیریت فرآیندهای سازمان، مدیریت عملکرد‌ و تعالی سازمانی، مدیریت کیفیت جشـــــــــنواره خوارزمـــــــے لیست برخی از طرحهای دوره وبلاگی که در حال حاضر مشاهده میکنید وبلاگیست برای بالا بردن آگاهی های شما در مورد روابط عمومی ورزشی به نام خدا ستون نویس تمایل دارد جلوتر از گزارشگران تخصصی باشد در حالی که گزارشگران آموزش دستور زبان فارسی …چگونه مهارت های لازم برای صحبت در جمع را کسب کنیم؟ در کارتان موفق باشید با رعایت این قانون تجارت الکترونیکی پلیس فتاوب‌سایت پلیس فتا نسبت به انعکاس فعالیت‌های این پلیس در فضای مجازی و همچنین تولید و تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره افراد دارای … مقاله تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره افراد دارای آسیب نخاعی که در مرکز ضایعات روش های نوین ارزیابی طرح های توجیهی ایران صنعت …همانطوریکه از ابتدا نیز پیش بینی می شد و این امر در گزارشی تحت عنوان تطبیق ظوابط همایش های اجتماعی و اقتصادی همایش ها ، کنفرانس ها و اولین همایش ملی خیر ماندگار،مطالعه و ارزیابی امور خیریه در ایران تا اسفند ماه انتشارات بازاریابیمرجع کتب بازاریابی و فروش سازمان های بدون مدیر چگونه بارسلونا برندی جهانی شد؟ رفتار مصرف کننده آینده پژوهی در کسب و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مدیریت و گروهمدیریتاعضاء استادیار مدیریت استراتژیک، پیاده سازی استراتژی، کسب و کار بین الملل، استراتژی شرکت های اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مدیریت و دانشکدهاعضاءهیئت استادیار مدیریت استراتژیک، پیاده سازی استراتژی، کسب و کار بین الملل، استراتژی شرکت های جشـــــــــنواره خوارزمـــــــے لیست برخی از طرحهای دوره وبلاگی که در حال حاضر مشاهده میکنید وبلاگیست برای بالا بردن آگاهی های شما در مورد جشنواره روابط عمومی ورزشی به نام خدا ستون نویس تمایل دارد جلوتر از گزارشگران تخصصی باشد در حالی که گزارشگران تخصصی قانون تجارت الکترونیکی پلیس فتا وب‌سایت پلیس فتا نسبت به انعکاس فعالیت‌های این پلیس در فضای مجازی و همچنین تولید و انتشار آموزش دستور زبان فارسی چگونه مهارت های لازم برای صحبت در جمع را کسب کنیم؟ در کارتان موفق باشید با رعایت این نکات تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره افراد دارای آسیب نخاعی مقاله تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره افراد دارای آسیب نخاعی که در مرکز ضایعات نخاعی روش های نوین ارزیابی طرح های توجیهی ایران صنعت وابسته به همانطوریکه از ابتدا نیز پیش بینی می شد و این امر در گزارشی تحت عنوان «تطبیق ظوابط تائید طرح همایش های اجتماعی و اقتصادی همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها اولین همایش ملی خیر ماندگار،مطالعه و ارزیابی امور خیریه در ایران تا اسفند ماه افراد موفق در کسب و کار نقش در کسب و کار موفقیت در کسب و کار



لینک منبع :تغییر و بازاریابی در کسب و کار

تغییر و بازاریابی در کسب و کار - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../تغییر-و-بازاریابی-در-کسب-و-کار‏ - ذخیره شده 7 ژانویه 2017 ... طی این سال هایی که به عنوان مشاورِ بازاریابی و استراتژیک در کسب و کارهای مختلف انجام وظیفه کرده ام شاهد تغییرات بسیار عجبیی بودم. تغییر و بازاریابی در کسب و کار | Salar Moeini Kermanshahi ... https://www.linkedin.com/.../تغییر-و-بازاریابی-در-کسب-کار-salar-moeini-kermanshahi‏ - ذخیره شده 25 دسامبر 2016 ... تغییر و بازاریابی در کسب و کار. دکتر سالار معینی کرمانشاهی / مدرس و مشاور مباحث بازاریابی، فروش و توسعه کسب و کار. طی این سالهایی که به ... تغییر و بازاریابی در کسب و کار - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../تغییر-و-بازاریابی-در-کسب-و-کار/‏ - ذخیره شده طی این سال هایی که به عنوان مشاورِ بازاریابی و استراتژیک در کسب و کارهای مختلف انجام وظیفه کرده ام شاهد تغییرات بسیار عجبیی بودم. تغییراتی که در پاره ای از ... تغییر و بازاریابی در کسب و کار - راه فردا www.rahefarda.com/success/348815‏ طی این سال هایی که به عنوان مشاورِ بازاریابی و استراتژیک در کسب و کارهای مختلف انجام وظیفه کرده ام شاهد تغییرات بسیار عجبیی بودم. تغییراتی که در پاره ای از ... ۲ فعالیت برای تغییر کسب و کار و زندگی - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/با-این-۲-فعالیت،-کسب-و-کار-و-زندگی‌تان-ت/‏ اگر به دنبال تغییر کسب و کار و زندگی هستید در این نوشتار با بازده همراه باشید. در زندگی و کسب و کار ما تنها دو عامل می‌تواند در بهتر یا بدتر شدن اوضاع موثر. ... ۱۰ توصیه های بازاریابی از پدر بازاریابی; روش لاغری سریع ۱۰ روش لاغری سریع و ... آرشیو تغییر و بازاریابی در کسب و کار - اکولینک www.ecolink.ir/tag/تغییر-و-بازاریابی-در-کسب-و-کار/‏ برچسب: تغییر و بازاریابی در کسب و کار. موفقیت در کسب و کار، شنبه، ۱۸ دی ... دنیای اقتصاد: کارهای خوب اجباری به کارمندان مجوز کارهای بد اختیاری می‌دهد; دنیای ... پیشرو در کسب و کار را تغییر دهید بازاریابی فعالیت های پژوهشی ... https://www.translate.com/english/...marketing.../7318367‏ - ذخیره شده پیشرو در کسب و کار را تغییر دهید بازاریابی فعالیت های پژوهشی با تاکید بیشتری بر مفاهیم راهبردی. مثال: استفاده از تحقیقات بازاریابی برای توسعه CRM و ... تغییر و بازاریابی در کسب و کار - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31066758‏ 7 ژانویه 2017 ... دکتر سالار معینی کرمانشاهی* : طی این سال هایی که به عنوان مشاورِ بازاریابی و استراتژیک در کسب و کارهای مختلف انجام وظیفه کرده ام شاهد تغییرات ... سمینار مدیریت تغییر، بازاریابی و کسب و کار آنلاین - شرکت طراحی ... www.banksamen.com/index.php?mod=website&part...id...‏ - ذخیره شده سمینار مدیریت تغییر، بازاریابی و کسب و کار آنلاین ساعت 10 صبح جمعه 14 مهر 91 با حضور جمعی از فعالان حوزه ICT در هتل بزرگ فردوسی برگزار شد. این جلسه که ... تغییر و بازاریابی در کسب و کار | برترینها vista.ir/news/32436151/تغییر-و-بازاریابی-در-کسب-و-کار‏ طی این سال هایی که به عنوان مشاورِ بازاریابی و استراتژیک در کسب و کارهای مختلف انجام وظیفه کرده ام شاهد تغییرات بسیار عجبیی بودم. تغییراتی که در پاره ای از ...