13211
بالاخره بعد از مدتها از انتشار تصاویر غیر رسمی ازدنا؛ ایرانخودرو در روز 26 دیماه از دو محصول پژو207 صندوق دار و دنا پلاس که طی مراسمی با حضور «کیوان وزیری» مدیر مرکز تحقیقات ایرانخودرو و بامبلغ سرمایه گذاری 50 میلیاردی برای هر محصول رونمایی کرد. همه ما طبق شایعه های که شنیده بودیم منتظر دنای توربو با گیربکس اتوماتیک و بااسم تجاری دنا ELX بودیم که متاسفانه ایران خودرو با معرفی دنای پلاس که همان موتور قبلی دنای معمولی و با همان گیربکس دستی وفقط با تغییرات اندک ظاهری جلو و عقب خودرو و اضافه کردن چند آپشن سعی بر معرفی یک محصول مدرن و لوکس کرد.
پژو207صندوقدار:
پژو 207 یا در اصل همان 206 پلاس ایرانخودرو است که با زحمت و تلاش تیم طراحی این شرکت مجدد باز طراحی شده که از تغییرات اساسی آن فقط تغییرظاهری چراغ عقب این خودروبا نمونه 206 sd است و از لحاظ امکانات تفاوتی با 207 فیس لیفت جدید ندارد. حدود قیمتی درمحدوده 45 میلیون تومان است که احتمال میرود در بازار آزاد به قیمت 50 میلیون هم برسد.
دنای پلاس :
بهتراست دنای پلاس را فیس لیفت دنای قبلی نامید. از تغییرات مهم این خودرو؛ تغییر لچکی عقب، انتن کوسه ای، سقف سانروف دار build it، ایجاد یک خط مورب از گلگیر جلو تا گلگیر عقب، تغییر الگوی نور داخلی چراغهای عقب و استفاده از LED، تجهیز چراغهای جلو به دیلایت و راهنماهای LED، تغییر آینههای جانبی و مشکیرنگ شدن قسمت میانی جلو پنجره، بروزشدن سیستم مالتی مدیا و دوربین عقب اشاره کرد. حدودقیمت نیزبین 45 تا 47 میلیون تومان اعلام شده که ثبت نام اش از اواخر امسال شروع و در سال بعد تحویل داده میشود.
اماسوال اساسی این است که آیا برای یک فیس لیفت خودرویی که از شاسی قدیمی و مشکلات متعدد موتور و گیربکس ناهماهنگ رنج میبرد فقط به تغییر چراغهای آن بسنده و برای همین تغییرات جزیی مبلغ حدود 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود.
به نظر شما آیا دنای جدید ارزش 50 هزار میلیارد هزینه طراحی مجدد را دارد؟
13211