مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود

[ad_1]
به گزارش ستاره ها؛ محققان دریافتند شرایط آب و هوای ناشی از ال نینو می تواند میزان تولیدمثل انواع پشه حامل ویروس زیکا را افزایش دهد و باعث شود آن پشه ها زندگی طولانی تری داشته باشند.
پژوهشگر ارشد «سیریل کامیناد» از موسسه عفونت و بهداشت جهانی در دانشگاه  لیورپول انگلستان، در این باره می گوید: «شرایط دما مرتبط با پدیده ال نینو همراه با روند گرم شدن کره زمین، منجر به انتقال پشه ناقل ویروس زیکا در سراسر امریکای جنوبی در سال ۲۰۱۵ شد.»
کامیناد و همکارانش به این نتیجه رسیدند که از سال ۱۹۵۰ تا کنون، خطر انتقال بیماری های ناشی از پشه، در سال ۲۰۱۵ به بالاترین حد خود رسیده است.
به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA)، پدیده دوره ای ال نینو زمانی پیش می آید که دمای غیرمعمول گرم اقیانوس آرام به نزدیکی خط استوا رانده می شود و منجر به تنظیم مجدد الگوهای آب و هوایی جهانی شده است.
طبق اعلام این سازمان، ال نینو به طور معمول موجب بارندگی شدید از جنوب ایالات متحده به سمت امریکای جنوبی می شود. ال نینو در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ یکی از شدیدترین موارد ثبت شده در تاریخ بوده است.
باران های شدید و آب و هوای گرم تر، شرایط را برای پرورش مناسب پشه هایی که حامل ویروس زیکا هستند، فراهم می کند.
ویروس زیکا می تواند باعث ایجاد نقائصی مخرب در هنگام تولد نوزادانی شود که در رحم مادر در معرض این ویروس قرار گرفته اند. یکی از این نقائص هنگام تولد، میکروسفالی است که موجب تولد نوزادان با سر کوچکتر از حد نرمال و مغز رشدنیافته می شود. ویروس زیکا همچنین می تواند عوارض عصبی مانند سندرم گیلن باره در بزرگسالان ایجاد کند

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی گلودرد را جدی بگیر ید سلامت نیوزآیا با اصلاح نظام پرداخت، می‌توان به موفقیت طرح تحول سلامت امیدوار بود؟ آموخته‌هایی خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریترامپ داعش باید از جهان محو شود دامپزشکی در طرح تحول سلامت دیده شده است؟ امیدواری اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای گلودرد را جدی بگیر ید سلامت نیوز آیا با اصلاح نظام پرداخت، می‌توان به موفقیت طرح تحول سلامت امیدوار بود؟ آموخته‌هایی از خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری ترامپ داعش باید از جهان محو شود دامپزشکی در طرح تحول سلامت دیده شده است؟ امیدواری مقامات اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروزاخبار



لینک منبع :«ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود

«ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/news/.../ال-نینو-موجب-تشدید-ویروس-زیکا-می-شود 27 دسامبر 2016 ... مطالعه جدید نشان می دهد پدیده آب و هوایی «ال نینو» ممکن است موجب شیوع گسترده ویروس زیکا در سراسر جنوب آمریکا شود. «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می‌شود - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/27/1588906 27 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد پدیده آب و هوایی «ال نینو» ممکن است موجب شیوع گسترده ویروس زیکا در سراسر جنوب آمریکا شود. «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود - تیتر شهر www.titreshahr.ir/fa/.../ال-نینو-موجب-تشدید-ویروس-زیکا-می-شود‎Cached«ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود محققان دریافتند شرایط آب و هوای ناشی از ال نینو می تواند میزان تولیدمثل انواع پشه حامل ویروس زیکا را افزایش دهد و باعث ... میهن مگ - «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود https://mihanmag.com/.../«ال_نینو»_موجب_تشدید_ویروس_«زیکا»_می_شود‎Cached15 مه 2017 ... بیتوته نوشت: «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود. مطالعه جدید نشان می دهد پدیده آب و هوایی «ال نینو» ممکن است موجب شیوع گسترده ویروس ... ال نینو موجب تشدید ویروس زیکا می شود - ایسکانیوز | دمادم https://damadam.ir/.../ال-نینو-موجب-تشدید-ویروس-زیکا-می-شود/6485175 مطالعه جدید نشان می دهد پدیده آب و هوایی «ال نینو» ممکن است موجب شیوع گسترده ویروس زیکا در سراسر جنوب آمریکا شود. به گزارش ایسکانیوز، محققان دریافتند ... «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود khabarland.com/news/.../ال-نینو-موجب-تشدید-ویروس-زیکا-می-شود‎Cached27 دسامبر 2016 ... «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد پدیده آب و هوایی ال نینو ممکن است موجب شیوع گسترده ویروس زیک. «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود - سرپوش www.sarpoosh.com/medical/medical.../medical-research951000296.html 27 دسامبر 2016 ... «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود. اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی,زیکا. مطالعه جدید نشان می دهد پدیده آب و هوایی «ال نینو» ... ال نینو موجب تشدید ویروس زیکا می شود - روزنامه سپید | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/36757354 ال نینو موجب تشدید ویروس زیکا می شود. سپید: بر اساس تحقیقات جدید، پدیده آب و هوایی ال نینو ممکن است موجب شیوع گسترده ویروس زیکا در سراسر جنوب آمریکا شود ... ال نینو موجب تشدید ویروس زیکا می شود - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../ال_نینو_موجب_تشدید_ویروس_زیکا_می_شود‎Cachedال نینو موجب تشدید ویروس زیکا می شود. دانلود زیکا چطور ساختار جمجمه را به هم می ریزد؟ دانلود هشدار به ورزشکاران المپیکی درباره ویروس زیکا · دانلود صحبت های ... هرلحظه، «ال نینو» موجب تشدید ویروس «زیکا» می شود https://harlahze.com/سلامت/ال-نینو-موجب-تشدید-ویروس-زیکا-می-شود 27 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، محققان دریافتند شرایط آب و هوای ناشی از ال نینو می تواند میزان تولیدمثل انواع پشه حامل ویروس زیکا را افزایش دهد و باعث شود ...