مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اصول روابط عمومی دیجیتال برای برندسازی

[ad_1]

پنج راهکار روابط عمومی دیجیتال در عصر دیجیتال؛

five-tips-for-powerful-pr-in-the-digital-age

چگونه روابط عمومی دیجیتال به کمک برند شما می آید تا بتوانید در دنیای دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشید؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ رسانه‌های دیجیتال موجب شده‌اند تا عرصه رقابت برای کسب‌وکارهای کوچک به نسبت برندهای بزرگ در سطحی برابر قرارگرفته و کسب نتایج قابل‌اندازه‌گیری را از طریق اصول روابط عمومی دیجیتال از هر زمان دیگری ساده‌تر ساخته است. اما برای موفقیت در این زمینه باید اصول بازی را یاد بگیرید.

موردتوجه قرار گرفتن توسط فرد یا مجموعه هدف به‌واقع می‌تواند موجب حرکت سازمان شما و یک‌قدم نزدیک‌تر شدن آن به هدف خودش شود، اما دیگر زمان توزیع اعلامیه و تراکت از طرق مختلف برای اطلاع‌رسانی در رابطه با محصول یا خدمات خودتان به سر آمده است. روش بازی تغییر کرده و طبیعتاً بازیکنان هم‌تغییر کرده‌اند. هدف روابط عمومی امروزه برقراری ارتباط با تأثیرگذاران منتخب به شیوه‌هایی خاص است. یک فرد تأثیرگذار در یک صنعت، مثلاً یک وبلاگ نویس که در حوزه خاص محصولات و خدمات شما قلم می‌زند، به‌اندازه یک روزنامه معروف صبح کشور برای کسب‌وکار شما می‌تواند اهمیت داشته باشد، چراکه وی اعتماد گروه مشتریان هدف شما جلب کرده است. به عبارتی باید توجه داشت که اینجا همه‌چیز وابسته به مخاطبین شما و آن‌هاست. 5 راهکاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنم به شما اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های اثربخش روابط عمومی دیجیتال را به‌خوبی اجرا کنید و نتیجه مطلوبی برابر با برندهای بزرگ از آنها کسب کنید:

1. درنتیجه جستجوهای گوگل مطرح شوید.

امروزه مردم زمانی که در موتورهای جستجو آنلاین چیزی را جستجو می‌کنند، عموماً بر روی لینک‌هایی کلیک می‌کنند که در صفحه اول نتایج به آن‌ها نشان می‌دهد و نیاز خودشان را با همان نتایج رفع می‌کنند. پس این نکته خود اهمیت مطرح‌شدن و نشان داده شدن شما در بین نتایج معرفی‌شده در صفحه اول را به‌خوبی نشان می‌دهد. پس باید ضمن داشتن استراتژی‌ها و رعایت اصول مرتبط با بهینه‌سازی نتایج، کارهایی را در عرصه روابط عمومی دیجیتال انجام دهید که به نشان داده شدن شما در صفحه اول کمک کند.

یکی از این راهکارها شناخت درست و اصولی مخاطب است. برای هر مخاطب هدف (هر فرد، هر گروه و یا . . .) باید یک پروفایل خاص تشکیل دهید و خواسته و نیازهای وی را شناسایی کنید و مکتوب داشته باشید. بدانید برای رفع نیازهای خودش از چه کلماتی برای جستجو استفاده می‌کند و اینکه کدام آن کلمات مناسب با کسب‌وکار شما و از آن کلمات در محتوا وب خود استفاده کنید.

2. یک داستان خوب مطرح کنید، فقط سریع‌تر آن را مطرح کنید.

حجم محتوا آنلاین امروزه نسبت به قبل بسیار افزایش پیداکرده است و این موضوع خود بیانگر این نکته است که مخاطب زمان که کمتری برای اختصاص دادن به محتوای شما در اختیار دارد و برای این منظور باید محتوایی تولید و منتشر کنید که از جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد. یکی از این راهکارها این است که داستان خود را در فرمت‌ها و شکل‌هایی از محتوا ارائه کنید که در زمان کمتر حجم بیشتری از محتوا شما برای مخاطب قابل‌درک و استفاده باشد، یعنی فرمت‌هایی مثل فیلم، پادکست و عکس. چراکه در اغلب موارد شما می‌توانید محتوایی شامل مثلاً 20 تا 30 خط مطلب را تنها با یک عکس به‌راحتی به مخاطب خود انتقال دهید.

3. دیگر تأثیرگذاران مهم در صنعت خود را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

گاهی اوقات یک روش کاراتر برای رساندن پیام و سخن خود به مخاطبین استفاده از افرادی است که پیش‌ازاین مخاطبین شما به آن‌ها اعتماد داشته و سخن آن‌ها را در آن موضوع خاص مورد تائید قرار می‌دهند. این روش تحت عنوان بازاریابی بر اساس اعتماد و تأثیر معتمدین و افراد بانفوذ شناخته می‌شود. به این موضوع هم توجه داشته که در دوره فعلی نوع بسیاری از رسانه‌ها و کارکردهای آن‌ها تغییر کرده است، تلویزیون قدیم جای خودش را به شبکه یوتیوب و نسخه وطنی خودش یعنی آپارات داده است، رادیو جای خودش را به پادکست داده و روزنامه هم‌اکنون به‌صورت وبلاگ، فروم و شبکه‌های اجتماعی در اختیار ما هستند. بازاریابی از طریق افراد صاحب نفوذ در بین جمعیت هدف ما بر این اساس است که باید بر اشتراک‌گذاری پیام شما توسط این افراد کلیدی تمرکز داشته باشید که اغلب صاحبان وبلاگ‌های مهم و معتبر بوده یا دنبال کنندگان زیادی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

برای آغاز بهترین راه داشتن یک نظرسنجی از بین مخاطبین هدف، دادن یک مشوق به آن‌ها جهت پاسخگویی به نظرسنجی شما و پیدا کردن شبکه‌های ارتباطی است که آن‌ها بیشتر با آن وقت خود را سپری می‌کنند. سپس باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را در آن‌ها جستجو کنید و ببینید چه کسی درواقع در بستر این رسانه‌ها از اعتبار کافی برخوردار است و محتوایی مشابه و هم‌راستا با محتوای شما تولید می‌کند که رقیب شما به‌حساب نمی‌آید و سپس تمرکز بر روی آن‌ها برای رساندن پیام خود به مخاطبان هدف موردنظر هست.

4. شبکه‌های اجتماعی ابزار چندمنظوره شماست.

شبکه‌های اجتماعی درواقع ابزاری برای تغییر دادن بازی در عرصه روابط عمومی هستند که کاربردهایی برای داستان‌سرایی، نظارت و تبلیغ و ترویج دارند. کسب‌وکارها هم می‌توانند به‌صورت درست و اصولی از آن‌ها برای توسعه و شکل دادن به روابط خود با گزارشگران و صاحبان نفوذ در صنعت خود بپردازند. فراموش نکنید که این خبرنگاران و افراد دارای نفوذ هم در درجه اول انسان هستند و با استفاده از این ابزارها می‌توانید ارتباطات خود را به صورتی شخصی با آن‌ها پیش ببرید، چراکه آن‌ها هم مطمئناً عکسی شخصی از خانواده، کسب‌وکار و مسافرت‌های خود منتشر می‌کنند. در این‌گونه مواقع با یک سؤال خیلی ساده، مثلاً اینکه نژاد حیوان خانگی شما چیست، می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و رفته‌رفته این ارتباط را گسترش دهید. اما معرفی و تبلیغ کالا و خدمات خودتان را بگذارید برای پیام‌های شخصی و از انتشار آن‌ها در فضای عمومی باهدف دیده شدن توسط آن‌ها شدیداً اجتناب کنید.

5. با معیارهای جدید در عرصه روابط اجتماعی آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنید.

در رسانه‌های چاپی، اطلاع پیدا کردن از این اینکه چه نفر پیام شما را خوانده‌اند کاری بسیار سخت و دشوار است. اما روابط عمومی دیجیتال نظارت بر عملکرد محتوای شمارا به‌صورت بسیار دقیق ممکن می‌سازد. با این کار به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام کانال‌ها در حال سرازیر کردن ترافیک به‌سوی وب‌سایت شما هستند و اینکه چه مطالب و محتوایی برای آن‌ها از همه مهم‌تر و جذاب‌تر بوده است. با استفاده از این اطلاعات به‌راحتی می‌توانید محتوای مشابه ازنظر موضوع با شکل و فرمت را برای مخاطبین خود مهیا کنید.

فقط به یاد داشته باشید که ابزار روابط عمومی دیجیتال برعکس روابط عمومی سنتی دقیقاً همان فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار داده است که برندهای بزرگ در اختیاردارند و برای پیشبرد کار خود از آن‌ها بهره می‌برند و در این عرصه کسب موفقیت فقط و فقط وابسته به چگونگی استفاده شما از این ابزارهاست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برندینگ یا برندسازی چیست؟ شبکه …برندسازی یا برندینگ فرآیندی منظم است که برای ایجاد تمایز، آگاهی و افزایش سایت هنرهای تجسمی وب‌سایـت هنـرهای تجـسـمـینقش اصلی ایده‌های خلاقانه در تبلیغات، انتقال سریع پیام به مخاطب و جذابیت برای جلب لوگو چیست؟ سایت هنرهای تجسمیلوگوچیست؟نشان‌واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به ‌طوری که با سبک حروف یا طرح یا برنامه بازاریابی چیست؟ …طرح یا برنامه بازاریابی یک برنامه جامع کمپین تبلیغاتی است که به نحوه اجرای حسابداری شرکت های تعاونی جستجو و دانلود کتابحسابداریشرکتهایتعاونیحسابداری مقدماتی این کتاب برای افرادی که می خواهند از پایه با اصول حسابداری آشنا شوند به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران …رزرو اینترنتی هتل در سراسر جهان، رزرو هتلها بصورت آنلاین به همراه پرداخت اینترنتی اعتبارات و مجوزات داخلی آموزش مجازی مدرک معتبر مستندات مجوز فعالیت شرکت، وب سایت و اعتبارات کسب شده در این صفحه برای آن دسته از راهنمای خواننده شدنشاید دوست دارید خواننده شوید اما نمی‌دانید از چه راهی باید شروع کنید یا نمی‌دانید که واژه نامه ادغام توسعه کسب و کار برای افزایش فروش و سود و بدست آوردن کنترل بیشتر استآموزش مجازی مدرک و دوره آموزشی بنیاد آموزش مجازی …باما جهانگردی کن هزینه زیادی برای جهانگردی نداری؟ وقت کافی چی؟ ای وای اونم نداری برندینگ یا برندسازی چیست؟ شبکه مدیران برندسازی یا برندینگ فرآیندی منظم است که برای ایجاد تمایز، آگاهی و افزایش وفاداری سایت هنرهای تجسمی وب‌سایـت هنـرهای تجـسـمـی نقش اصلی ایده‌های خلاقانه در تبلیغات، انتقال سریع پیام به مخاطب و جذابیت برای جلب نظر لوگو چیست؟ سایت هنرهای تجسمی لوگوچیست؟ نشان‌واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به ‌طوری که با سبک حروف یا قلم طرح یا برنامه بازاریابی چیست؟ شبکه مدیران طرح یا برنامه بازاریابی یک برنامه جامع کمپین تبلیغاتی است که به نحوه اجرای به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران ،شیراز رزرو اینترنتی هتل در سراسر جهان، رزرو هتلها بصورت آنلاین به همراه پرداخت اینترنتی، هتل حسابداری شرکت های تعاونی جستجو و دانلود کتاب حسابداریشرکتهای حسابداری مقدماتی این کتاب برای افرادی که می خواهند از پایه با اصول حسابداری آشنا شوند مفید اعتبارات و مجوزات داخلی آموزش مجازی مدرک معتبر مستندات مجوز فعالیت شرکت، وب سایت و اعتبارات کسب شده در این صفحه برای آن دسته از عزیزانی که راهنمای خواننده شدن شاید دوست دارید خواننده شوید اما نمی‌دانید از چه راهی باید شروع کنید یا نمی‌دانید که آیا واژه نامه ادغام توسعه کسب و کار برای افزایش فروش و سود و بدست آوردن کنترل بیشتر است مدیریت بازاریابی واضح است که مورد شماره یک برای بازار ایده آل خواهد بود اما بهترین مورد از منظر هزینه تولید



لینک منبع :اصول روابط عمومی دیجیتال برای برندسازی

اصول روابط عمومی دیجیتال برای برندسازی چیست؟ - آلامتو www.alamto.com/powerful-pr-digital-age.html 10 ژانویه 2017 ... اصول روابط عمومی دیجیتال برای برندسازی:چگونه روابط عمومی دیجیتال به کمک برند شما می آید تا بتوانید در دنیای دیجیتال حرفی برای گفتن ... اصول روابط عمومی دیجیتال برای برندسازی چیست؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../powerful-pr-digital-age.html‎Cached24 جولای 2017 ... اصول روابط عمومی دیجیتال برای برندسازی:چگونه روابط عمومی دیجیتال به کمک برند شما می آید تا بتوانید در دنیای دیجیتال حرفی برای گفتن ... کتاب «اصول روابط عمومی موفق» | Alireza Safari علیرضا صفری ... https://www.linkedin.com/.../کتاب-اصول-روابط-عمومی-موفق-alireza-safari-علیرضا-صفری‎Cached15 آوریل 2016 ... Digital Marketing Manager | Social Media Specialist. روابط عمومی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین است که اگر به‌درستی از آن استفاده شود، نتایج آن در برندسازی کاملاً مشهود و ماندگارخواهد بود به همین منظور کتابچه «اصول ... اصول روابط عمومی کم‌هزینه را بدانید - اخبار رسمی https://blog.akhbarrasmi.com/اصول-روابط-عمومی-کم‌هزینه-را-بدانید/‎Cached5 دسامبر 2016 ... ایجاد یک برنامه بازاریابی و روابط عمومی منسجم، اساس و بنیان راهی برای موفقیت شرکت است. ... اصول روابط عمومی کم‌هزینه را بدانید ... مجله هفتگی روابط عمومی و برند سازی ... ۵ اشتباه بازاریابی دیجیتال که اغلب برندها مرتکب می‌شوند. برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV modir.tv/what-is-branding/‎Cachedدکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید، برای ایجاد برند، ۸ ابزار در ... تبلیغات; روابط عمومی; پیشبرد فروش; بازاریابی مستقیم; فروش شخصی; بسته ... برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، ... روابط عمومی (Public Relations) چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV modir.tv/definition-of-public-relations/‎Cachedروابط عمومی (Public Relations) مفهوم گسترده ای است که شاید نتوان آن را در یک ... مدیریت کردن جریان اطلاعات بین این دو: ۱) افکار عمومی ۲) سازمان شما، به صورت دو سویه. روابط عمومی سنتی و دیجیتال : توسعه برند - استراتژی بازاریابی https://belovedmarketing.com/.../روابط-عمومی-سنتی-و-دیجیتال/‎Cached Rating: 4.8 - 5 votes 10 دسامبر 2016 ... روابط عمومی سنتی در مقابل روابط عمومی دیجیتال : چگونگی توسعه برند ... مقاله مرتبط: آیا تجربه مشتریان از برند مختص به برندسازی نوین است؟ برند سازی | بیلاود مارکتینگ - استراتژی بازاریابی https://belovedmarketing.com/blog/fa/tag/branding/‎Cachedاگر بخواهید برخی از اصول برند و برندسازی را به اعضای بدن انسان نسبت دهید، قلب را به چه ... روابط عمومی سنتی در مقابل روابط عمومی دیجیتال : چگونگی توسعه برند ... ۶ پرسش متداول در روابط عمومی دیجیتال - آژانس بازاریابی دیجیتال دارت daartagency.com/fa/six-questions-public-relations/‎Cached7 ژوئن 2016 ... روابط عمومی دیجیتال که یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و برندسازی به شمار می رود حکم همان بازیگری را دارد که با ظرافت و پیچیدگی خاص خودش ... استخدام کارشناس شبکه های اجتماعی در آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین https://www.ratin.agency/responsible-for-social-networks/‎Cachedآژانس ما بر این باور است که در صنعت برندسازی و بازاریابی دیجیتال بهترین است ... به تمام شبکه های اجتماعی; آشنایی با اصول و تکینک های بازاریابی; روابط عمومی ...