[ad_1]
مفیدستان:
خبرگزاری آریا - 
کارمندان یک شرکت مثل یک تیم بسکتبال هستند، اگر با هم کار نکنند برنده نمیشوند
مدیرعامل یک شرکت موفق بودن کار آسانی نیست مخصوصاً اگر بیشتر اوقات برای صحبت کردن با سرمایهگذاران بیرون از شرکت باشید و زمانی که میتوانید با تیم کاری تان بگذرانید محدود باشد. اگر مسئول مدیریت تیمهای مختلفی در شهرهای مختلف باشید که کارتان پیچیدهتر هم خواهد شد.
آیا همکاری کردن بدون اینکه کنار هم باشید واقعاً ممکن است؟ چطور میتوانید بدون اینکه از نزدیک کنار تیمتان باشید، آنها را رهبری کنید؟
رمز کار این است که تیمی قوی تشکیل دهید که حتی وقتی رئیس حاضر نیست بتوانند عملکرد موثری داشته باشند. کارمندان یک شرکت مثل یک تیم بسکتبال هستند، اگر با هم کار نکنند برنده نمیشوند.
شما بعنوان مدیرعامل باید بدانید که هر عضو تیم نقشی در شرکت بر عهده دارد و هر نفر جزئی از کل است. اگر بخواهید عملکرد شرکت موفق باشد، تیم باید هماهنگ کار کند. در زیر به پنج راه برای تشکیل یک تیم موفق کاری اشاره میکنیم:
1. اعتماد و احترام ایجاد کنید. محیط کار باید برمبنای اعتماد و احترام شکل گیرد. بدون این دو موفقیت امکانپذیر نخواهد بود. یک شرکت مثل کشتیای میماند که رو به مقصدی نامعلوم در حرکت است. کاپیتان به اعتماد تیمش نیاز دارد چون آدمها دنبالهرو اعتماد و یکپارچگی میشوند نه یک انسان. تردیدها را میتوان با اعتماد متعادل کرد و این توانایی با هم کار کردن را به آنها میدهد. همچنین اگر در شرکت حضور ندارید باید مطمئن شوید که اعضای تیم در محیطی که بر پایه ارتباط باز و آزاد است کار میکنند. هرچه این اعتماد قویتر شود، تیم راحتتر میتواند بدون حضور کاپیتان در مسیر خود حرکت کند.
2. روی حرفتان بمانید. اگر بازده و کیفیت بالای کار میخواهید، باید به اندازه حرفهایتان خوب باشید. شما همان چیزی را به دست میآورید که ارائه کردهاید. اگر قول میدهید که کاری را انجام دهید، حتماً آن را انجام دهید. وقتی اعضای تیم متوجه شوند که آدم خوشقول و قابل اعتمادی هستید، رفتار شما را تقلید خواهند کرد.
3. با همه کارمندان جلسه تشکیل دهید. اگر میخواهید کار تیمی را گسترش دهید، باید به همه کمک کنید همدیگر را بشناسند. حداقل یکبار در سال یا حتی بیشتر جلساتی با اعضا برگزار کنید. گفتگوهای غیررسمی افراد را به هم نزدیک کرده و روابط انسانی را گرمتر میکند. مثلاً میتوانید اعضای تیمتان را به یک بازی دعوت کنید، مثلاً بسکتبال یا فوتبال. اگر بازیکنها بخواهند برنده شوند باید با هم همکاری کنند. همین اصل در محیطکار هم صادق است. و از طریق همین کارهای گروهی و ورزشی، شخصیتها و استعدادهای هر فرد مشخص میشود. آنها در آن شرایط مجبور خواهند بود سریع تصمیم بگیرند به همین دلیل وقت برای آماده کردن واکنشهایشان نخواهند داشت. اینها موقعیتهایی است که شخصیت واقعی همه نشان داده میشود و روابط واقعی شکل میگیرد.
4. از تضادها استفاده ببرید. در همه تیمها سوءتفاهم پیش میآید. یک روزی یک جا بالاخره تضاد و کشمکش پیش میآید. وقتی مناقشات بین کارمندها از کنترل خارج شود، این مدیرعامل است که باید با آن روبهرو شود. با انتخاب اینکه چه چیز خوب است و چه چیز بد موضوع را پیچیدهتر نکنید. به صحبتهای دو طرف خوب گوش کنید و بعد با بقیه آنهایی که مناقشه آن دو طرف را دیدهاند حرف بزنید. راهحلهایی که در این مواقع به ذهن همه خطور میکند نتیجهای میدهد که بدون دعوا و کشمکش امکان نداشت به ذهن کسی برسد. البته این به آن معنا نیست که دعوا و جدل خوب است. به این معنی است که این دعواها باعث میشود که همه به دو دیدگاه در آن واحد فکر کنند و دیدگاههای بیشتر یعنی فرصتهای بیشتر.
5. استخدامهای جدید را یک کار تیمی بدانید. اگر میخواهید کارمند جدیدی استخدام کنید، این مسئله را با تیمتان مطرح کنید. اجازه دهید اعضای تیمتان با فرد موردنظر صحبت کنند چون آنها هستند که قرار است با هم کار کنند و خیلی مهم است که آن فرد با تیم هماهنگی داشته باشد. البته، تجربه و ویژگیها و کارآمدی آن فرد هم مهم است اما مهمترین ویژگیها برای استخدام همیشه شخصیت و مهارتهای اجتماعی فرد هستند که باید با تیم شما سازگاری داشته باشد. باتوجه به اعتماد و احترامی که در بالا به آن اشاره شد، شخصیت و مهارتهای اجتماعی مثل چسب هستند که به ارتباط بین اعضا کمک میکند. این مهارتها میتواند اعضای تیم را به هم بچسباند و کیفیات فردی باعث میشود کارها درست انجام شود.
منبع: مردمان
مطالب بیشتر برای زندگی بهتر
آیا مالک پروژه ناتمامی هستید؟
[ad_2]
لینک منبع بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط با این موضوع برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران،مدیریت …مدیریت بحران،مدیریت استراتژیک،بحران چیست؟شرایط بحرانی،برنامه ریزی و تصمیم گیری پیش درآمدی بر رفتار سازمانی… بطور مثال تشکیل تیم هایی که تیم کاری یک تیم برای این که به صنعت سرامیک ، مواد شیمیایی و پلیمر کنترل …مواد افزودنی به موادی اطلاق می شودکه به عنوان مواد کمکی در هنگام بالمیل کردن لعاب های دانــــش و دانســــتنیهای فـــوتبال مربیگری درفوتبالاهــــداف و روشهای مربیــــگری ـ سازماندهی مطلوب شرایط بیرونی مثل کمپ و هتل و غیره شرکت مهندسی مالی سیلبرگ پیام سلام جناب مهندس خداقوت آرزومندصحت و سلامت برای حضرتعالی وهمه ✕ داستانهای واقعی و عبرت انگیزداستانهای واقعی و عبرت انگیز مطالب مستند این وبلاگ از قسمت حوادث روزنامه صبح خراسان مدیریت آموزشیمولفمترجم دکتر محمدرضا حمیدی زاده موضوع مدیریت دانش سال انتشارمیلادی وضعیت بانک اقتصاد نوین اخبار بانک اقتصادنوین با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و با درک فضای حاکم بر اقتصاد مجموعه های تلویزیونى ایرانیکارگردان تلویزیونی حسین احمدی نویسنده آرش قادری مدیر تصویربرداری و نور بیژن مومنیخبرگزاری آریاخبرگزاری آریا اخبار ایران و جهان روزنامه ها ورزشی داغ و باورنکردنی جذاب و مفید برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران،مدیریت استراتژیک مدیریت بحران،مدیریت استراتژیک،بحران چیست؟شرایط بحرانی،برنامه ریزی و تصمیم گیری در پیش درآمدی بر رفتار سازمانی آورند بطور مثال تشکیل تیم هایی که کارهایی تیم کاری یک تیم برای این که به صنعت سرامیک ، مواد شیمیایی و پلیمر کنترل کیفیت سرامیک صنعت سرامیک ، مواد شیمیایی و پلیمر کنترل کیفیت سرامیک شرکت فنی مهندسی ، بازرگانی ، مشاوره دانــــش و دانســــتنیهای فـــوتبال مربیگری درفوتبال اهــــداف و روشهای مربیــــگری ـ سازماندهی مطلوب شرایط بیرونی مثل کمپ و هتل و غیره داستانهای واقعی و عبرت انگیز داستانهای واقعی و عبرت انگیز مطالب مستند این وبلاگ از قسمت حوادث روزنامه صبح خراسان مدیریت آموزشی مولفان حسین بجانی موضوع مدیریت دانش سال انتشارمیلادی وضعیت تمام متن منبع ماهنامه مجموعه های تلویزیونى ایرانی نویسنده و کارگردان مسعود تکاور مدیر تصویربرداری حسن سلطانی شاعر مژده طالشیان شرکت مهندسی مالی سیلبرگ پیام سلام جناب مهندس خداقوت آرزومندصحت و سلامت برای حضرتعالی وهمه همکاران وبلاگ تخصصی ساخت و تولید جوشکاری اولتراسونیک شامل استفاده از انرژی صوتی با فرکانس بالا برای نرم کردن و ذوب کردن بانک اقتصاد نوین اخبار طی مراسمی با حضور مدیرعامل بانک اقتصادنوین، از افتخار آفرینی هاشم رستگاری عضو تیم ملی
لینک منبع :5 راه برای تشکیل یک تیم کاری موفق
5 راه برای تشکیل یک تیم کاری موفق - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/news/.../5-راه-برای-تشکیل-یک-تیم-کاری-موفقCachedمدیرعامل یک شرکت موفق بودن کار آسانی نیست مخصوصاً اگر بیشتر اوقات برای
صحبت کردن با سرمایهگذاران بیرون از شرکت باشید و زمانی که میتوانید با تیم ...
۵ راه برای تشکیل یک تیم کاری موفق - مردمان
www.mardoman.net/.../۵-راه-برای-تشکیل-یک-تیم-کاری-موفقCached21 ژانویه 2016 ... مدیرعامل یک شرکت موفق بودن کار آسانی نیست مخصوصاً اگر بیشتر اوقات برای
صحبت کردن با سرمایهگذاران بیرون از ... در زیر به پنج راه برای تشکیل یک تیم
موفق کاری اشاره میکنیم: ... 1 ستاره 2 ستاره 3 ستاره 4 ستاره 5 ستاره ...
5 قانون طلایی برای داشتن تیم کاری موفق - نمناک
namnak.com/تیم-کاری-موفق.p27006Cachedاگر بخواهید عملکرد شرکت موفق باشد، تیم باید هماهنگ کار کند. در زیر به پنج راه
برای تشکیل یک تیم موفق کاری اشاره می کنیم: 1. اعتماد و احترام ایجاد کنید.
خبرگزاری آریا - 5 راه برای تشکیل یک تیم کاری موفق
www.aryanews.com/News/.../5-راه-برای-تشکیل-یک-تیم-کاری-موفق
10 بهمن 1395 - 01:16:17 ق.ظ. 5 راه برای تشکیل یک تیم کاری موفق. خبرگزاری آریا
- تیم موفق کاری کارمندان یک شرکت مثل یک تیم بسکتبال هستند، اگر با هم کار ...
چهار ویژگی که یک تیم موفق کاری را می سازد
zarban.ca/NewsShow.aspx?ID=1820Cachedافراد یک تیم کاری موفق صادقانه مشکلات کار را با شما در میان میگذارند. ... حتی اگر
به ضرر خودش هم تمام شود اما مشکلات کار را با شما در میان بگذارد نشان از تشکیل یک
تیم کاری موفق و خوب است. ... اگر برای راه اندازی یک کسب و کار در حال برنامه ریزی
هستید خوب است به این نکته توجه کنید که قبل از انتخاب ... 5/11/2017 12:00:00
AM.
5 نکته برای ایجاد یک گروه واقعا کارآمد - بلاگ به آموز
blog.behamooz.com/5-نکته-برای-ایجاد-یک-گروه-واقعا-کارآمد/Cached
Similar4 جولای 2015 ... تیم ها همواره یک عنصر ضروری کسب و کار های موفق بوده و هستند. ... در این مقاله به شما
۵نکته کلیدی را که برای تشکیل یک تیم کارآمد برای یک وظیفه مشخص باید ... قبل
از هر کاری شما باید قدرت تیم خود را شناسایی کنید و بفهمید که چگونه میتوان به
بهترین شکل از آن بهره برد. ... استارت آپ جدیدترین راه میلیاردر شدن.
5 ویژگی تیم کاری موفق
banki.ir/bank-ha/22363-5-ویژگی-تیم-کاری-موفقCachedبه گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک تیم کاری از اعضایی تشکیل شده که با ...
یک تیم کاری خوب باید با استفاده از راه کارها و برنامه ریزی مناسب بتواند برای ...
چگونه تیم های کاری موفق تری تشکیل دهیم؟ - پایگاه اطلاع رسانی صنعت
www.myindustry.ir/human-resource...and.../successful-team.htmlCached
Similarاغلب با تیم های کاری روبرو هستیم که علی رغم توانایی های بسیار هر یک از اعضا
دارای عملکرد مناسبی نیستند. ... رهبران تیم ها اغلب برای ایجاد تیم های منوازن و همگون،
از مدل Belbin بهره می برند. .... راه های بکارگیری مدل: ... 5- پس از تعیین نقاط ضعف،
زمینه های ایجاد ناسازگاری و نقاط قوتی که موجود نیستند، باید در پی رها حلی برای
بهبود ...
چگونه یک تیم کاری در سازمان تشکیل دهیم،عوامل اثر بخش تیم کاری ...
www.zibaweb.com/modiriat31.htmCached
Similarروش ساختن یک تیم موفق در سازمان ، عوامل اثر بخش تیم های کاری در سازمانها و ...
یافتن راه حلهای خلاق و جدید برای مسائل پیچیده سازمانهای امروز، هر روز دشوارتر میشود.
... سالانه بین 3 تا 5 میلیون نفر در جهان توسط این ابزار خودسنجی، مورد سنجش قرار ...
کار تیمی : ۵ اصل موفقیت سازمانها و تیمهای کارآ و موثر - وبلاگ حسابیت
https://blog.hesabit.com/335/کار-تیمی/Cachedداشتن یک تیم موفق فوقالعاده سختتر از چیزی است که تصور میشود؛ زیرا تیمها از
شخصیتهای انسانی تشکیل ... یکی از بهترین روشها برای ایجاد اتحاد و انگیزهی بین
اعضای تیم جشن موفقیتها در خارج از محل کار است. ... ۴) در تیمهای موفق تعهد کاری در
اولویت قرار دارد ... فین تک چگونه کسبوکارها را آوریل 7, 2016 5 Commentaires.
شنبه 14 مرداد 1396 ساعت 10:29