مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد

[ad_1]

به گفته یک پزشک و متخصص طب سنتی، استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید اســت، اما توقف زیاد در حمام، بخصوص اگر بیش از یک ساعت باشد به هیچ کسی توصیه نمی‌شود.

به گزارش مشرق، یک متخصص فیزیولوژی گفت: دوش آب سرد، به خصوص در فصول گرم سال، حرارت را در قسمت مرکزی بدن متمرکز و قسمت های سطحی بدن را خنک می کند و می تواند باعث افزایش نشاط و تقویت قوای جسمی شود با این حال، دوش گرفتن با آب سرد برای همگان مفید نیست و حتی ممکن اســت ضرر هم داشته باشد.
 
دکتر سید مهدی میرغضنفری، با اشاره به اینکه استحمام با آب سرد شرایطی دارد و فقط تعدادی از افراد می توانند ار آن سود ببرند افزود: گرم مزاجان بیشترین نفع را از آن می برند و کودکان، افراد لاغر و مسن فقط می توانند در میانه روز تابستان با آب سرد استحمام کنند. همچنین افرادی که به شدت باید از استحمام با آب سرد بپرهیزند، مبتلایان به زکام و دچار آبریزش بینی و ته حلق هستند. کسانی هم که مشکل هضم دارند نباید بلافاصله بعد از غذا دوش آب سرد بگیرند.
 
این پزشک در خصوص توقف زیاد در حمام، تصریح کرد: استحمام به مدت طولانی، به جهت آنکه به میزان زیادی تحلیل برنده قوای بدنی اســت، به خصوص برای افرادی که ضعیف و لاغرند و دستگاه هاضمه خوبی ندارند و یا از مشکلات اعصاب و روان رنج می برند مضر اســت.
 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، ملاک توقف در حمام را برای مزاج ها و جثه های مختلف، متفاوت دانست و گفت: افراد معتدل المزاج نیم ساعت، افراد لاغر کمتر از نیم ساعت، و افراد چاق که قصد لاغر شدن دارند تا یک ساعت مجاز به استحمام هستند ولی بیش از یک ساعت برای هیچ گروهی توصیه نمی شود.

 

منبع: سلامت آنلاین

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اثرات معجزه آسای وضو و نماز بر بدن و درمان بیماری‌هامنبع کوک سویی ، انرژی درمانی وضو و معجزه الهی طبق کشفیات جدید در نوروفیزیولوژی علاقه و وابستگی به همجنس شهر سوالراه های کنترل و روش های کم کردن و از بین بردن قوای شهوت و تمایلات جنسی زناشویی برای همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسایل زناشویی …درد سیاتیک بارداری را با این روش ها کاهش دهیدتصاویر خوشبخت شدن در زندگی مشترک با



لینک منبع :اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد

اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/230733‎Cached17 سپتامبر 2016 ... به گفته یک پزشک و متخصص طب سنتی، استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید است، اما توقف زیاد در حمام، ... اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد - نمایش محتوا - افق کویر www.ofogh-kavir.com/web/kavir/-/اما-و-اگرهای-دوش-گرفتن-با-اب-سرد 29 سپتامبر 2016 ... سلامت آنلاین| به گفته یک پزشک و متخصص طب سنتی، استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید است، اما توقف ... دولت بهار: اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد www.dolatebahar.com/telex-311170.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد یکشنبه، 28 شهریور 1395 - 00:22 کد خبر: 311170 ... دوش گرفتن با آب سرد چه فوایدی دارد؟ - سلامتی salamati.ir/2016/09/18/cold-water-showers-what-are-the-benefits/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... تحقیقات زیادی در مورد فواید دوش گرفتن با آب سرد انجام شده است و تقریبا همه آنها تاکید دارند ... اما اگر استحمام با آب سرد باشد، وضعیت چطور است؟ چربی سوزی دوش آب سرد باور نکردنی است! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../چربی-سوزی-دوش-آب-سرد-باور-نکردنی-است‎Cached13 ژانویه 2017 ... دوش گرفتن با آب سرد علاوه بر سلامت روان برای بدن بسیار مفید است و ... از طرفی وقتی صحبت از دوش یا حمام آب سرد به میان می آید لرزه بر اندام عده ای می افتد اما ... اگر همین میزان یا به طور کلی دوش آب سرد گرفتن شما را اذیت می کند و ... دوش گرفتن با آب سرد چه فوایدی دارد؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../دوش-گرفتن-با-آب-سرد-چه-فوایدی-دارد‎Cachedاما اگر استحمام با آب سرد باشد، وضعیت چطور است؟ شاید بسیاری از شما درباره نتایج مثبت دوش آب سرد تردید داشته باشید. از جمله اعتقادات رایج درباره حمام کردن این ... اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/8797625/اما-و-اگرهای-دوش-گرفتن-با-آب-سرد‎Cached17 سپتامبر 2016 ... به گفته یک پزشک و متخصص طب سنتی، استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید است، اما توقف زیاد در حمام، اما و اگرهای دوش گرفتن با آب سرد otanin.com/city/اما-و-اگرهای-دوش-گرفتن-با-آب-سرد/‎Cachedپرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار · لینک قبلی · لینک بعدی. چربی سوزی باورنکردنی با دوش آب سرد! www.eghtesadnews.com/.../158369-چربی-سوزی-باورنکردنی-با-دوش-آب-سرد‎Cached14 ژانویه 2017 ... بعضی‌ از ما زیر دوش آب سرد و بعضی زیر دوش آب گرم احساس خوبی ... اگر همین میزان یا به طور کلی دوش آب سرد گرفتن شما را اذیت می کند و قدرت تحمل ... ۹ مزیت دوش آب سرد که ذهن شما را منفجر خواهد کرد - بنیتا www.mybenita.com/.../9-benefits-of-cold-showers-that-will-blow-your-mind‎Cached24 فوریه 2017 ... دوش گرفتن یک عادت بهداشتی و سالم است که شما باید هرروز انجام دهید. به‌طورکلی، ما ترجیح می‌دهیم این کار را با آب گرم انجام دهیم، چون آب گرم ... اگر می‌خواهید در مورد فواید شگفت‌انگیز دوش آب سرد بدانید با بنیتا همراه باشید.