وی با بیان اینکه ICT روستایی می تواند توسعه در ابعاد گوناگونی همچون بازاریابی تولیدات روستاییان، درآمدافزایی بومیان، معرفی ظرفیت های روستایی و نیز رونق گردشگری را به دنبال داشته باشد، از تسهیل و تسریع فرایندهای اداری از طریق شبکههای ارتباطی جدید به عنوان دیگر مزایای توسعه تجارت در حوزه روستایی یاد کرد.
این مسئول افزود: ایجاد توسعه همه جانبه و پایدار در زمینه صنعت گردشگری مستلزم شناسایی ابعاد مختلف روستا است.
علیزاده، مارکتینگ و بازاریابی را از معضلات در چرخه تولید تا عرضه کالاهای صنایع دستی خواند و افزود: با شبکه سازی و الکترونیکی کردن فعالیتهای مرتبط با این موضوع در مدت زمان کوتاهی شاهد تحولات اثربخشی در جوامع روستایی گیلان خواهیم بود.
وی از آمادگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای اجرای طرح مذکور خبر داد و اظهار کرد: تمامی داده های لازم، تهیه و تنظیم شده و به زودی برای پردازش های اولیه ارائه میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه دفاتر خدمات ارتباطی موجود در استان از نظر تعدد و نیروی انسانی ماهر در شرایط مطلوبی برای ارائه طرح توسعه تجارت روستایی به سر می برد، خواستار همکاری دیگر نهادهای ذیربط برای اجرای هرچه بهتر طرح مذکور شد و خاطرنشان کرد: فاز اول طرح توسعه تجارت روستایی بصورت پایلوت در حدود 230 دفتر خدمات ارتباطی آغاز خواهد شد که از 21آذرماه سال جاری دوره های آموزشی آن در 5 شهرستان اجرا میشود.